Pagina 2 van 9
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Geplaatst: ma 06 mei 2019, 19:39
door katvis
^En er een diesellijn van maken met ongelijkvloerse instap aub :Y
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Geplaatst: ma 06 mei 2019, 19:41
door Hainje
Sowieso dieselen, want dat is immers flink slecht voor het milieu. En het milieu is daar lekker kwetsbaar dus makkelijker kapodt stuk te krijgen. *O*
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Geplaatst: ma 06 mei 2019, 19:48
door katvis
En uiteraard zonder ecoducten maar met onbeveiligde gelijkvloerse kruisingen, er zijn immers toch al veel te veel zeehonden *trein*
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Geplaatst: ma 06 mei 2019, 19:58
door Hainje
Krijg ineens trek in een stukje zeehondenbiefstuk.

Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Geplaatst: ma 06 mei 2019, 20:01
door Frank93
Vergeten jullie Hoogeveen niet?
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Geplaatst: ma 06 mei 2019, 21:16
door AppleMoose
In tegenstelling tot veel andere plaatsen moet Hoogeveen juist afgesloten worden van het spoor.
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Geplaatst: ma 06 mei 2019, 22:01
door Wubbo
Hoogeveen? Is dat een soort Bielefeld?
Was er niet ook nog iets met Berghem Piekenhoef - Brussel?
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Geplaatst: ma 06 mei 2019, 22:11
door Hainje
Bielefeld?
Nog nooit van gehoord.
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Geplaatst: ma 06 mei 2019, 23:33
door trolly
isadora schreef:Den Helder - Eemshaven via de Waddeneilanden.
Weg met dat veerpont-monopolie.
Ik heb ooit eens een natte droom gehad over een enkelsporige tunnel naar Texel. Jammer dat het Marsdiep juist voor Den Helder zo beroerd diep is, want eigenlijk leek het verder nog niet eens onmogelijk.
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Geplaatst: ma 06 mei 2019, 23:34
door trolly
Hainje schreef:Bielefeld?
Heeft een stedenband met Amersfoort, als ik het goed begrepen heb.
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Geplaatst: di 07 mei 2019, 06:51
door Alargule
...
Een HSL-magneetschwebebahnmonorail die Amersfoort met de Waddeneilanden, Berghem Piekenhoef en Bielefeld verbindt...
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Geplaatst: di 07 mei 2019, 16:11
door Western Soldier
Wat dachten jullie van Nijmegen - Eindhoven via Uden en Veghel.
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Geplaatst: di 07 mei 2019, 16:35
door AppleMoose
Geen zak aan als dat niet met een hyperloop wordt uitgevoerd.
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Geplaatst: di 07 mei 2019, 17:56
door Cas
Toen ik eens wat lijntjes ging trekken om Brabant een vergelijkbaar spoornet als bijvoorbeeld Gelderland te geven, was Nijmegen-Eindhoven inderdaad een van de corridors die me opvielen, naast de al eerder genoemde Langstraatspoorlijn en natuurlijk mijn favoriet, Breda-Utrecht. Dat betekent echter niet dat die lijn in de huidige tijd enig bestaansrecht heeft, nog los van of ie überhaupt ergens ingepast kan :')
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Geplaatst: di 07 mei 2019, 21:57
door mattie156
Roeland schreef:Reactiveren van de oude spoorlijn Amersfoort - Veenendaal zou ook nog aan het lijstje kunnen worden toegevoegd...
Zou een goede uitbreiding zijn voor de valleilijn! Amersfoort - Leusden - Veenendaal Centrum
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Geplaatst: wo 08 mei 2019, 01:38
door Durashift
trolly schreef:isadora schreef:Den Helder - Eemshaven via de Waddeneilanden.
Weg met dat veerpont-monopolie.
Ik heb ooit eens een natte droom gehad over een enkelsporige tunnel naar Texel. Jammer dat het Marsdiep juist voor Den Helder zo beroerd diep is, want eigenlijk leek het verder nog niet eens onmogelijk.
HSL aanleggen vanaf A'dam, langs de A7 (stop lang Hoorn desgewenst) naar Den Oever en dan een tunnel naar Texel. (A)
Uiteraard grens DLS - Arnhem - Utrecht ook
highspeed geschikt maken.
HSL want dan kan de ICE uit Duitsland de Duitsers meebrengen naar Texel en verder..
Autotrein erbij, daalt de verkeersdrukte in Den Helder ook. Hoeft men daar geen andere veerterminal te bouwen.
HSL kan dan zo over al de waddeneilanden door naar de Duitse kant, naar Sylt? en dan weer zuidelijk afdalen naar Hannover > Keulen.
Heb je een mooie, internationale, HSL ringlijn. *O*
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Geplaatst: wo 08 mei 2019, 08:56
door isadora
Kijk, je hebt denkers en doordenkers. :D
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Geplaatst: wo 08 mei 2019, 10:07
door ZO6176
Ik zou Nijmegen- Eindhoven en dan in Eindhoven in de middenberm van de Kennedylaan en vlak voor het station de tunnel in sturen. Verder naar Valkenswaard.
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Geplaatst: wo 08 mei 2019, 19:07
door PHS
-
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Geplaatst: wo 08 mei 2019, 19:38
door SLToilet
Ik zou hem juist boven de grond houden als een soort HSE (Haags Startstation Erasmuslijn), en er vervolgens achterkomen dat het veel handiger onder de grond had gekund voor verlenging
Maar als in Gelderland die spoorlijnen al zo lang liggen, waarom zouden die in Brabant geen bestaansrecht hebben? Brabant telt immers 500.000 meer inwoners dan Gelderland. De lijnen die er niet zijn kun je langs grote plaatsen trekken als Veghel, Uden, Oosterhout, veelal langs of zelfs in de middenberm van een snelweg. Nog belangrijker is dat ze niet eens krap in de omgeving zijn ingepast. In de Langstraat is het echter een stuk krapper waardoor spoor minder geschikt is vanuit Den Bosch of Breda. Ik geef dan eerder de voorkeur aan lightrail. Vanuit Eindhoven loopt vanaf vlakbij het centrum, door Gestel, een groene strook die tot aan het einde van Veldhoven redelijk mooi recht is. Vanaf daar zou je via de A67 een snelle verbinding naar België kunnen opzetten.
Vergis je niet: een spoorlijn is duur, maar als er geen ruimtereservering is voor extra rijstroken, zoals op de A27 bij Gorinchem ook niet het geval is, is het aanleggen van extra stroken asfalt een dure grap, zeker als je weet wat over één spoor kan rijden qua aantal reizigers versus één strook asfalt. Wat dat betreft heb ik mijn mening over de A2 tussen Deil en Den Bosch allang klaarliggen.
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Geplaatst: wo 08 mei 2019, 19:58
door katvis
Het HSE was ooit in een grijs verleden oorspronkelijk ook ondergrondse gepland _O-
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Geplaatst: wo 08 mei 2019, 20:54
door JordiBrabant
SLToilet schreef: Wat dat betreft heb ik mijn mening over de A2 tussen Deil en Den Bosch allang klaarliggen.
Perfect geschikt voor het doortrekken van de tram vanaf Berghem Piekenhoef _O- _O-.
Even zonder gekheid, hier had al lang een derde en vierde spoor kunnen liggen, zodat het uiterste van de infra vragen onder PHS niet nodig zou zijn.
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Geplaatst: wo 08 mei 2019, 20:58
door isadora
Maar, waar is topicstarter (LIJN66) gebleven?
Zal toch niet met zijn koffers op station Eemshaven staan? :X
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Geplaatst: wo 08 mei 2019, 21:10
door Suus
SLToilet schreef:Wat dat betreft heb ik mijn mening over de A2 tussen Deil en Den Bosch allang klaarliggen.
Ik ook. Ze mogen wat mij betreft best de A2 verbreden met een nieuwe brug bij Zaltbommel, maar dan moet die nieuwe brug ook de oude stalen spoorbrug vervangen ivm geluidsoverlast. En graag een station bij Hedel inclusief de noodzakelijke extra infra als dat niet op de nu geplande infra past.
Re: Nieuwe/oude treinlijnen; Moet ze komen of niet?
Geplaatst: wo 08 mei 2019, 22:49
door ZO6176
PHS schreef:ZO6176 schreef:de tunnel
Waarom een tunnel? Gewoon bovengronds door de binnenstad van Eindhoven bouwen, het is niet bepaald een beschermd stadsgezicht met historische waarde. Met wat nieuwe gebouwen knapt jullie centrum vast een heel stuk op

Wou je beweren dat den helder zo historische waarde heeft. Als je bovengronds bouwt gaat het stratumseind er aan.