Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
En @Arnhem_EW: ik zou de ICE niet gebruiken om naar Düsseldorf Airport te gaan, want ICE heeft geen stop bij het vliegveld.
Tip van dennistd lijkt mij een goede ja
De user interface van de automaten kan inderdaad wat verbeterd worden. Volgens mij kun je wel een reisadvies krijgen bij de Duitse automaten dus als een trein niet stopt dan zou die daar melding van moeten geven...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Deze lijn begint ook wel problematisch te worden. Te vaak vertraging van +30 minuten en uitval. Deze week al bijna geen treinen in verband met enkele treinstellen ineens niet meer geldig op Nederlandse spoor, ze hebben er 7. En binnenkort weer langdurige werkzaamheden en in 2024 ook meerdere malen zelfs enkele volle maanden businzet. Ze gooien gewoon heel Arnhem - Emmerich eruit als er verderop op de lijn werkzaamheden zijn in plaats van gewoon wel te rijden tussen de stations die bereikbaar blijven. Bovendien gaat de concessie vanaf 2025 weer opnieuw open en de komende jaren nog meer werkzaamheden aan het Duitse spoor dus de lijn is niet echt aantrekkelijk zo als betrouwbare treinverbinding.
Arnhem_EW schreef: ↑di 29 nov 2022, 22:35
Nee volgens mij had ik geen u met umlaut er op maar ik zal morgen eens kijken, dan ben ik toch weer op Arnhem CS.
Het zal een Duits toetsenbord zijn, daar is de Ü een aparte toets. Net als Ä, en Ö aan de rechterkant van de normale letters.
Vanwege contacten in Zwitserland heb ik dit toetsenbord ook op mijn telefoon zitten nu
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
Zal bij mij misschien ook wel kunnen, maar ik typ liever met een volledig Duits toetsenbord, gaat sneller omdat ik dan niet hoef na te denken of een extra handeling moet verrichten.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
Ik heb een Duits QWERTY-toetsenbord op mijn telefoon, met daarbij spellingscontrole in het Duits, Engels en Nederlands.
Speciale tekens zitten onder de letters, een ß bijvoorbeeld onder de s, de ö onder de o etc.
Gewoon ingedrukt houden, en dan komen ze tevoorschijn bij mij.
Zelfs de æ staat erbij bij de a, en letters als ē en ǫ.
Frequent reiziger in de regio Arnhem-Nijmegen, in het bijzonder lijn 331 en lijn 5 tussen Nijmegen en Groesbeek.
Het is de laatste weken weer janken. Dagelijks minimaal 40 % van de ritten uitval door personeelstekort (of machinisten zonder NL-bevoegdheid en verplicht 2 conducteurs per trein) of met forse vertragingen. En dan moeten de eindeloze werkzaamheden nog vorm gaan krijgen, ik las iets van 80 weken geen treinen in totaal. Dus als er überhaupt treinen rijden, rijden deze vaak toch niet. Beter ga je de grens niet over, met pech sta je uren te vertoeven op een ouderwets station. Ook de RE10 eindigt door werkzaamheden al eerder dan de eindbestemming en de RE18 naar Aken scoort ook niet veel beter.
Noordelijker is het net zo'n loterij. Doordat ik vroeg wakker was mijn schema met een uur vervroegd. Maar goed ook, de eerder bedachte RB61 naar Osnabrück verviel.
Djeez schreef: ↑zo 18 aug 2024, 17:57
Het is de laatste weken weer janken. Dagelijks minimaal 40 % van de ritten uitval door personeelstekort (of machinisten zonder NL-bevoegdheid en verplicht 2 conducteurs per trein) of met forse vertragingen. En dan moeten de eindeloze werkzaamheden nog vorm gaan krijgen, ik las iets van 80 weken geen treinen in totaal. Dus als er überhaupt treinen rijden, rijden deze vaak toch niet. Beter ga je de grens niet over, met pech sta je uren te vertoeven op een ouderwets station. Ook de RE10 eindigt door werkzaamheden al eerder dan de eindbestemming en de RE18 naar Aken scoort ook niet veel beter.
Hoezo zijn er twee conducteurs verplicht? Dit was in Abellio-tijd nog niet toch?
en-es schreef: ↑zo 18 aug 2024, 18:21
Het is inderdaad droevig. Om die reden durf ik ook geen dagje NRW te doen.
waldo79 schreef: ↑zo 18 aug 2024, 19:20
Noordelijker is het net zo'n loterij. Doordat ik vroeg wakker was mijn schema met een uur vervroegd. Maar goed ook, de eerder bedachte RB61 naar Osnabrück verviel.
Als jullie nu eens de verbinding er tussenin nemen. Die is juist heel erg betrouwbaar, en rijdt vanaf morgen ook weer naar Enschede (afgelopen twee weken was er SEV).
en-es schreef: ↑zo 18 aug 2024, 18:21
Het is inderdaad droevig. Om die reden durf ik ook geen dagje NRW te doen.
waldo79 schreef: ↑zo 18 aug 2024, 19:20
Noordelijker is het net zo'n loterij. Doordat ik vroeg wakker was mijn schema met een uur vervroegd. Maar goed ook, de eerder bedachte RB61 naar Osnabrück verviel.
Als jullie nu eens de verbinding er tussenin nemen. Die is juist heel erg betrouwbaar, en rijdt vanaf morgen ook weer naar Enschede (afgelopen twee weken was er SEV).
Arnhem-Emmerich kan met ov-chipkaart. 2 conducteurs per trein zijn wel verplicht, had had gevraagd aan het personeel. Alleen bij heel hoge uitzondering 1. Maar Duitsland is sowieso strict qua diensten dus bij vertraging gaat de geplande pauze ook door etc. dus ook daarom vervallen er veel treinen. Met de eindeloze werkzaamheden, kapotte wissels en andere dingen maakt het de lijn bijzonder onbetrouwbaar. Ik overweegde eerst nog om een Deutschlandticket aan te schaffen maar bijna alle geplande reizen zijn de afgelopen tijd vervallen dus er valt weinig te reizen dan, of met vervangende bussen die ook niet betrouwbaar zijn. In Duitsland ben je net over de grens gewoon aangewezen op het Duitse spoor en dat is nog onbetrouwbaarder dan Nederland momenteel en de informatievoorziening via Zuginfo of de app is ook niet bruikbaar (geen eindtijden). Ik heb ooit eens 4 uur lang vastgezeten bij Elten, net voor Zevenaar. 0 info vanuit Vias of DB maar ondertussen kwan de ICE doodleuk voorbij zonder te stoppen (daar qua perronlengte prima mogelijk) richting Arnhem. De beloofde bussen zijn nooit gesignaleerd.
Enschede-Gronau kan sinds een aantal jaar ook met chipkaart, volgens mij zelfs al langer dan Arnhem-Emmerich
Een enkele ICE is zo'n 200 meter lang en past geheid niet op station (Emmerich-)Elten waar de perrons 100 meter lang zijn, dus waar je vandaan haalt dat dat "daar qua perronlengte prima mogelijk" zou zijn...?
Afgezien van de grensovergang van Nsch zijn bij mij alle grensovergangen bruikbaar. Na een pauze van 3 maanden trek ik er weer regelmatig op uit met een D-ticket.
Vias mag tot december 2036 de treinverbinding blijven rijden (met dezelfde flirt treinstellen). De komende 12 jaar hoeven we dus geen verbeteringen te verwachten (het Duitse spoor blijft drama).
Maar een andere vervoerder gaat op dezelfde infrastructuur niet beter presteren. En is de beroerde prestatie op met name Arnhem - Emmerich wel te wijten aan Vias Rail?
Djeez schreef: ↑za 14 sep 2024, 00:30
Vias mag tot december 2036 de treinverbinding blijven rijden (met dezelfde flirt treinstellen). De komende 12 jaar hoeven we dus geen verbeteringen te verwachten (het Duitse spoor blijft drama).
Is er ook bekend of er ook andere vervoerders zich hadden ingeschreven voor deze concessie?