Pagina 2 van 13
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: zo 12 mei 2024, 20:22
door Meltrain
Op zich zitten er wel interessante voorstellen bij, maar ik zou dan lijn 157 in het weekend óók tussen Uden en Schijndel laten rijden.
Daarnaast lijkt het erop dat men lijn 137 in het weekend wil opheffen, terwijl die lijn nu nog 1x/uur rijdt in het weekend.
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: ma 13 mei 2024, 01:16
door RobertT
Ja,dat viel mij ook op van lijn 137.
Vreemd,wordt dat dan bravoflex?
En lijn 5 en 7 in het weekend en avond 1x per uur?Lijn 5 is nu al druk op zaterdag,sowieso is lijn 5 drukker dan lijn 6.Beetje vreemd allemaal.
Lijn 1 via de Ringbaan West?Dat is nu toch eigenlijk de 601.
Gaan we nu dus ook wijken van minder ov voorzien,om maar zo snel mogelijk via de hoofdwegen naar verdere bestemmingen te komen?
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: ma 13 mei 2024, 19:09
door teun
Ik vind het voorstel om lijn 300 te versnellen eigenlijk wel opmerkelijk, uit de HB grafiek aan het einde blijkt immers dat Waalwijk een belangrijkere bestemming vanuit Den Bosch is dan Kaatsheuvel.
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: ma 13 mei 2024, 23:14
door CamilleKreemers
Ik blijf het jammer vinden dat Kaatsheuvel West (136 halted niet door de 300 worden bediend.
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: di 14 mei 2024, 01:58
door RobertT
teun schreef: ↑ma 13 mei 2024, 19:09
Ik vind het voorstel om lijn 300 te versnellen eigenlijk wel opmerkelijk, uit de HB grafiek aan het einde blijkt immers dat Waalwijk een belangrijkere bestemming vanuit Den Bosch is dan Kaatsheuvel.
Ja,ik vraag me ook af of 300 dan wel meer mensen trekt,nu Waalwijk alleen aan de rand bediend wordt
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: di 14 mei 2024, 20:59
door Jasper073
Hoop dat Arriva hier blijft rijden
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: di 14 mei 2024, 22:19
door Meltrain
Waarom hoop je dat?
CamilleKreemers schreef: ↑ma 13 mei 2024, 23:14
Ik blijf het jammer vinden dat Kaatsheuvel West (136 halted niet door de 300 worden bediend.
Zijn er 136 haltes in Kaatsheuvel-West of bedoel je iets anders?
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: wo 15 mei 2024, 00:33
door RobertT
lijn 136 ten opzichte van lijn 300
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: wo 15 mei 2024, 15:26
door CamilleKreemers
Ik bedoel dat de 300 in Kaatsheuvel niet de route van de 136 volgt. Dan kunnen reizigers daar snel naar Den Bosch en Tilburg met een directe bus
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: wo 15 mei 2024, 23:34
door Jasper073
Meltrain schreef: ↑di 14 mei 2024, 22:19
Waarom hoop je dat?
CamilleKreemers schreef: ↑ma 13 mei 2024, 23:14
Ik blijf het jammer vinden dat Kaatsheuvel West (136 halted niet door de 300 worden bediend.
Zijn er 136 haltes in Kaatsheuvel-West of bedoel je iets anders?
Vind het een goed OV bedrijf geen klachten er over hier
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: do 23 mei 2024, 15:58
door teun
Het PvE
staat online.
Wat opvallende dingetjes:
-HOV stadslijnen in Tilburg
-Bravo
direct maatwerk
-Lijnnummeresthetiek

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: do 23 mei 2024, 21:29
door Meltrain
Het is het Ontwerp-PvE, maar desalniettemin interessant.
Ik kom alleen (bijna) niets tegen van de voorstellen die eerder door Regenmaker in dit topic zijn gedeeld:
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: za 25 mei 2024, 01:04
door RobertT
teun schreef: ↑do 23 mei 2024, 15:58
Het PvE
staat online.
Wat opvallende dingetjes:
-HOV stadslijnen in Tilburg
-Bravo
direct maatwerk
-Lijnnummeresthetiek
En die HOV stadslijnen in Tilburg met gelede bussen!(1 gelijk bij aanvang,de ander uiterlijk 2030)
Tevens volgens de plattegrond dat de HOV lijn in Tilburg naar Noord niet meer via de wandelboslaan gaat.Als hier niets voor terug komt,verliest dat gebied rondom de ROC zijn bus.
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: za 25 mei 2024, 09:35
door Tom024
Die studenten laat men nu feitelijk ook al reizen via de halte op de Ringbaan West, daar komt veel vaker een bus en is daarmee een stuk aantrekkelijker dan de Wandelboslaan. Zoals Hainje
al aangaf gaat het Tweesteden ziekenhuis kennelijk sluiten, daarmee vervalt de noodzaak om via de Wandelboslaan te rijden eigenlijk wel.
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: za 25 mei 2024, 11:07
door Hainje
Desondanks wil ik wel pleiten voor een bus langs de halte Postelse Hoeflaan, daar moet ik tussen 7u en 22u eigenlijk altijd stoppen. Er is dus zeker wel vraag naar een verbinding daarheen. Bijvoorbeeld voor mensen uit Noord die naar de Westermarkt willen.
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: zo 26 mei 2024, 02:13
door RobertT
@Tom024,
je hebt het dan voornamelijk over de rooi pannen,de ROC aan de wandelboslaan is toch wat verder
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: zo 26 mei 2024, 07:38
door Suus
Passen alle streeklijnen in de range 130-159? Er zijn nu ook lijnen in de 90-99 range in Oost-Brabant die hernummerd moeten worden namelijk.
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: zo 26 mei 2024, 09:05
door regenmaker
Ja dat moet wel passen als je van het huidige lijnennet uitgaat. Nu zijn er de lijnen 90, 91, 92, 96 en 99. De nummers 130, 132, 133, 134, 138, 139, 144 t/m 153 en 159 zijn nog vrij. Natuurlijk zitten de nummers 130, 132 en 134 in West-Brabant maar die worden tegen die tijd omgenummerd. De lijnnummers 91 en 154 zullen hoogstwaarschijnlijk vervallen door introductie van (Bravo)Directlijnen tussen Den Bosch - Eindhoven en Uden - Boxmeer/Cuijk net als enkele lijnnummers rond Hilvarenbeek.
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: zo 26 mei 2024, 12:59
door Meltrain
In welke range moeten de BravoDirect-lijnen genummerd worden? Ook van 330 t/m 359?
En mag er ook tegelijk een lijn 330 en 130 zijn?
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: zo 26 mei 2024, 13:11
door Dionysusnu
Meltrain schreef: ↑zo 26 mei 2024, 12:59
In welke range moeten de BravoDirect-lijnen genummerd worden? Ook van 330 t/m 359?
Ja
Meltrain schreef: ↑zo 26 mei 2024, 12:59
En mag er ook tegelijk een lijn 330 en 130 zijn?
Staat volgens mij niet uitgesloten, dus aannemelijk ja.
Hier het volledige overzicht:
- Spoiler: show
-
Ontwerp PvE schreef:De Concessiehouder hanteert de volgende systematiek bij de nummering van Lijnen:
a. Bravodirectlijnen en Directlijnen kennen een nummer binnen het bereik 330-359.
b. Bravodirect Maatwerk kent een nummer binnen het bereik 530-559;
c. Stadslijnen Tilburg en Stadslijnen en HOV-Stadslijnen ’s-Hertogenbosch kennen een nummer binnen het bereik 1-19;
d. HOV-Stadslijnen Tilburg kennen een nummer binnen het bereik 1-19, 430-459 of een letter;
e. Ontsluitende Lijnen en Spitslijnen kennen een nummer binnen het bereik 130-159;
f. Buurtbuslijnen kennen een nummer binnen het bereik 230-259, niet zijnde een nummer dat bij aanvang van de Concessie wordt gehanteerd binnen de concessie Zuidoost-Brabant;
g. Scholierenlijnen kennen een nummer binnen het bereik 630-659, niet zijnde een nummer dat bij aanvang van de Concessie wordt gehanteerd binnen de concessie Zuidoost-Brabant, en
h. Nachtlijnen en overige Lijnen kennen een nummer binnen het bereik 830-859.
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: ma 27 mei 2024, 08:02
door huibf
Maar wordt er door allen hier nog input of krisische ragen gesteld? Nu is de kans.
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: ma 27 mei 2024, 09:10
door WALUIGI96
Mijn input is dat ik het schandalig vind dat de bus tussen Cuijk en Grave (via Mill en Langenboom) verdwijnt.
Deze is in de afgelopen paar jaar al verslechterd: rijdt al niet meer door naar Gennep, rijdt niet meer in de daluren.
En nu verdwijnt de gehele lijn om vervangen te worden door BravoFlex, waarvan ik zelf nog geen goedwerkende implementatie van heb gezien.
Als ik pessimistisch ben, dan is BravoFlex ook hier binnen een paar jaar verdwenen en heeft onder andere Langenboom helemaal geen OV meer.
Ook vond ik het apart dat Sint Anthonis niet als knooppunt genoemd werd.
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: ma 27 mei 2024, 10:33
door Mr-W
WALUIGI96 schreef: ↑ma 27 mei 2024, 09:10
Ook vond ik het apart dat Sint Anthonis niet als knooppunt genoemd werd.
Gemert ??? wordt ook niet genoemd, dus Veghel-Gemert gaat helemaal vervallen?
Meltrain schreef: ↑do 23 mei 2024, 21:29
Het is het Ontwerp-PvE, maar desalniettemin interessant.
Ik kom alleen (bijna) niets tegen van de voorstellen die eerder door Regenmaker in dit topic zijn gedeeld:
Sommige verbeteringen zijn ook niet mogelijk door de voorgeschreven haltes, denk aan het versnellen van lijn 305
Meltrain schreef: ↑zo 12 mei 2024, 20:22
Op zich zitten er wel interessante voorstellen bij, maar ik zou dan lijn 157 in het weekend óók tussen Uden en Schijndel laten rijden.
In het weekend rijdt er niks langs Mariaheide, vervoersvraag is kennelijk vrij laag.
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: ma 27 mei 2024, 11:16
door ZO6176
Mariaheide was ongeveer minder dan 1 reiziger per dag in het weekend.
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Geplaatst: ma 27 mei 2024, 21:22
door CamilleKreemers
RobertT schreef: ↑za 25 mei 2024, 01:04
teun schreef: ↑do 23 mei 2024, 15:58
Het PvE
staat online.
Wat opvallende dingetjes:
-HOV stadslijnen in Tilburg
-Bravo
direct maatwerk
-Lijnnummeresthetiek
En die HOV stadslijnen in Tilburg met gelede bussen!(1 gelijk bij aanvang,de ander uiterlijk 2030)
Tevens volgens de plattegrond dat de HOV lijn in Tilburg naar Noord niet meer via de wandelboslaan gaat.Als hier niets voor terug komt,verliest dat gebied rondom de ROC zijn bus.
Waar staat dat de HOV lijnen met geleed moeten rijden?