Pagina 2 van 3

Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)

Geplaatst: di 08 apr 2025, 20:17
door Nitein-Repart
Arriva of Keolis kan natuurlijk wel de 10 GTW's van de Merwede-Lingelijn aanschaffen van QBuzz en deze GTW's zoveel mogelijk op Almelo-Hardenberg en op de spitsritten inzetten. Zolang de treinstellen die op de Vechtdallijnen geen ERMTS benodigd hebben, kun je prima tweedehands GTW's inzetten op de Vechtdallijnen. Zeker voor Almelo-Hardenberg en de spitsritten is nieuw materieel aanschaffen behoorlijk zonde.

Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)

Geplaatst: wo 09 apr 2025, 11:07
door iamthedutchdude
cassie127 schreef: di 08 apr 2025, 19:56 Stond er in de concessie eisen niet iets over nieuw aan te schaffen materieel (en dst gebruikt niet was toegestaan?)
Nee, bestaand werd juist specifiek ook toegestaan:
PvE Concessie Vechtdallijnen 2028-2043, p. 27 schreef:De Concessiehouder zet ook Extra Materieel in
De hoeveelheid Overnamematerieel met de huidige zitplaatscapaciteit biedt onvoldoende capaciteit om de huidige dienstregeling van de RE20, RS20 en RS21 te kunnen rijden conform de eisen in dit Programma van Eisen. Daarom zet de Concessiehouder hiernaast ook Extra Materieel in bestaande uit Nieuw Materieel en/of Bestaand Materieel.

Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)

Geplaatst: wo 09 apr 2025, 13:37
door VIRM
Ik lees op treinreiziger.nl dat de Vechtdallijnen verder gaan onder de merknaam Rrreis. Wat gaat er dan gebeuren op de overige Blauwnettrajecten die station Zwolle aandoen? Is het dan niet handiger die ook meteen over te laten gaan op Rrreis?

Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)

Geplaatst: wo 09 apr 2025, 14:04
door dennistd
Die zullen in 2032 wel overgaan bij de nieuwe concessie.

Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)

Geplaatst: wo 09 apr 2025, 15:07
door cassie127
Blauwnet blijft voorlopig nog op Zwolle - Enschede, Zwolle - Kampen en Zutphen - Hengelo - Oldenzaal. Alleen in Zutphen, Almelo en Zwolle moeten de paaltjes/poortjes hiervoor een combinatie bestickering van Blauwnet en RRReis krijgen.

Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)

Geplaatst: wo 09 apr 2025, 15:21
door VIRM
Ojee, is dat dan duidelijk voor de reiziger? Je kunt bij dat ene paaltje of poortje inchecken voor zowel Blauwnet als Rrreis. Of Blauwrrreis? Of Rrreisnet?

Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)

Geplaatst: wo 09 apr 2025, 16:10
door cassie127
Gewoon de oplossing zoals je die nu ook al in Arnhem hebt.

Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)

Geplaatst: wo 09 apr 2025, 17:20
door iamthedutchdude
cassie127 schreef: wo 09 apr 2025, 15:07 Alleen in Zutphen, Almelo en Zwolle moeten de paaltjes/poortjes hiervoor een combinatie bestickering van Blauwnet en RRReis krijgen.
Waarbij ze de bestickering van Zutphen later nog naar Hengelo moeten verplaatsen, want de concessie ZHO (2029-2032) gaat ook onder RRReis vallen. :X

Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)

Geplaatst: wo 09 apr 2025, 18:35
door Gartlin9
iamthedutchdude schreef: wo 09 apr 2025, 17:20
cassie127 schreef: wo 09 apr 2025, 15:07 Alleen in Zutphen, Almelo en Zwolle moeten de paaltjes/poortjes hiervoor een combinatie bestickering van Blauwnet en RRReis krijgen.
Waarbij ze de bestickering van Zutphen later nog naar Hengelo moeten verplaatsen, want de concessie ZHO (2029-2032) gaat ook onder RRReis vallen. :X
Nee want blijft een gebied rrreis en blauwnet gaan onder een incheck regeling vallen (hopelijk al vanaf eind dit jaar met de komst van rrreis op Apeldoorn-zutphen-winterswijk waardoor die paaltjes op Zutphen juist zullen verdwijnen)

Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)

Geplaatst: wo 09 apr 2025, 18:44
door iamthedutchdude
En juist doordat ze onder één incheckregeling gaan vallen moet er combinatie-bestickering komen. ;) Want hoe moet de nietsvermoedende reiziger anders begrijpen dat ze bij een Blauwnet-paaltje (of -poortje) moeten in-/uitchecken terwijl ze in/uit een RRReis-trein stappen?

Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)

Geplaatst: wo 09 apr 2025, 19:04
door Selivio
https://brandguide.rrreis.nl/toepassing ... -check-out En laten ze dat allemaal nou net al uitgedacht hebben in de brandguide hoe het één en ander uit zou moeten gaan zien ;)

Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)

Geplaatst: wo 09 apr 2025, 19:28
door Dennisg
Eventueel zouden ze ZwenZwoka per dienstregeling 2029 (ingaande op 10-12-2028) ook al de bestickering aan de buitenkant kunnen doen qua RRReis. Hadden ze in 2017 ook bij de Twente concessie gedaan die toen liep t/m december 2023. Is ongeveer dezelfde qua periode

Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)

Geplaatst: wo 09 apr 2025, 19:52
door Vinny
Hoe kan een merknaam als rrreis nou duidelijker zijn voor de reiziger dan 'blauwnet' :N :roll:

Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)

Geplaatst: wo 09 apr 2025, 20:42
door gkw1969
Dennisg schreef: wo 09 apr 2025, 19:28 Hadden ze in 2017 ook bij de Twente concessie gedaan die toen liep t/m december 2023. Is ongeveer dezelfde qua periode
Waar haal je die onzin vandaan. Rrreis en de kleurstelling is pas in 2019 bekend gemaakt bij de aanbesteding van IJssel-Vecht. Twente kreeg pas de eerste Rrreis bussen in december 2023.

Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)

Geplaatst: wo 09 apr 2025, 20:46
door cassie127
Er wordt hier gesproken over de overgang van de Twents trein naar de Blauwnet trein.

Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)

Geplaatst: wo 09 apr 2025, 21:09
door Dennisg
had het er inderdaad bij moeten vermelden dat het om de twents treinen ging

Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)

Geplaatst: do 10 apr 2025, 08:26
door Sebbo
Selivio schreef: wo 09 apr 2025, 19:04 https://brandguide.rrreis.nl/toepassing ... -check-out En laten ze dat allemaal nou net al uitgedacht hebben in de brandguide hoe het één en ander uit zou moeten gaan zien ;)
Ik vind het dan wel mooi dat ze in het voorbeeld van dat paaltje dan specifiek het éne station in heel Gelderland, Flevoland en Overijssel hebben gekozen dat nooit RRReis zal krijgen

Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)

Geplaatst: do 10 apr 2025, 10:29
door iamthedutchdude
Dat zijn er wel een paar meer. Gelderland, Overijssel en Flevoland hebben ook nog gewoon NS-Sprinters en -Sprintercity's ;)
Dennisg schreef: wo 09 apr 2025, 19:28 Eventueel zouden ze ZwenZwoka per dienstregeling 2029 (ingaande op 10-12-2028) ook al de bestickering aan de buitenkant kunnen doen qua RRReis.
Eventueel kan dat zelfs een jaar eerder ;) , om daarmee gelijk te lopen met de ingang van de concessie Vechtdallijnen (weer terug on-topic)

Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)

Geplaatst: do 10 apr 2025, 10:51
door gkw1969
Dennisg schreef: wo 09 apr 2025, 21:09 had het er inderdaad bij moeten vermelden dat het om de twents treinen ging
Alleen ging het bij ZHO er om dat ze al vanaf 10 december 2017 onder de productformule Blauwnet vielen. De treinen zijn overigens 1 maand eerder in Blauwnet huisstijl gemaakt i.v.m. de combinatie van onderhoud en beschikbaarheid van de werkplaats van Transit Oost. Maar ZHO maakte al vanaf het begin deel uit van Blauwnet.

Vandaar dus ook mijn verbazing over het jaren eerder in een andere huisstijl brengen, dat is dus niet gebeurd. Ik heb tot 2020 zelf in de concessie Twente gewerkt en vanuit de medezeggenschap alles van dichtbij meegemaakt.

Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)

Geplaatst: do 10 apr 2025, 11:35
door Dennisg
iamthedutchdude schreef: do 10 apr 2025, 10:29 Dat zijn er wel een paar meer. Gelderland, Overijssel en Flevoland hebben ook nog gewoon NS-Sprinters en -Sprintercity's ;)
Dennisg schreef: wo 09 apr 2025, 19:28 Eventueel zouden ze ZwenZwoka per dienstregeling 2029 (ingaande op 10-12-2028) ook al de bestickering aan de buitenkant kunnen doen qua RRReis.
Eventueel kan dat zelfs een jaar eerder ;) , om daarmee gelijk te lopen met de ingang van de concessie Vechtdallijnen (weer terug on-topic)
De nieuwe vechtdallijnen concessie start ook op 10 december 2028. Dus dat gaat helaas niet. Maar dan hebben ze wel alle concessies op hetzelfde moment de RRReis bestickering. Anders gaat ZwenZwoka pas op 12 december 2032 over

Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)

Geplaatst: do 10 apr 2025, 15:41
door iamthedutchdude
Dat is mijn fout. Doordat in de titels van concessietopics verschillende notaties van concessieperiodes gehanteerd worden dacht ik dat deze concessie per dienstregeling 2028 (dus op 12 december 2027) zou starten, maar het is pas per dienstregeling 2029 :oops:

Re: Concessie Vechtdallijnen (2028-2043)

Geplaatst: do 10 apr 2025, 16:50
door Dennisg
Bedoeling was dat het in december 2027 in zou gaan.

Maar door uitloop van electrificatie van Almelo - Mariënberg is het met 1 jaar uitgesteld.

Misschien een idee om dit in de titel aan te passen zodat het hier ook gelijk loopt met de rest

Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)

Geplaatst: vr 11 apr 2025, 00:32
door cassie127
iamthedutchdude schreef: do 10 apr 2025, 15:41 Dat is mijn fout. Doordat in de titels van concessietopics verschillende notaties van concessieperiodes gehanteerd worden dacht ik dat deze concessie per dienstregeling 2028 (dus op 12 december 2027) zou starten, maar het is pas per dienstregeling 2029 :oops:
Bij deze aangepast (A)

Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)

Geplaatst: vr 11 apr 2025, 09:41
door iamthedutchdude
Dank!

Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)

Geplaatst: ma 23 jun 2025, 20:38
door iamthedutchdude
Weet iemand toevallig op welke datum de voorlopige gunning plaatsvindt? In de bijgewerkte aanbestedingsdocumenten (tot NvI5) lees ik 24 juni, maar het eerdergenoemde nieuwsbericht van de Provincie Overijssel heeft het over "begin juli"...