Pagina 2 van 16

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: vr 31 jan 2025, 11:41
door Daniel
Een gezamenlijke website is verplicht. Keolis had als ik me niet vergis aangegeven een stichting op te willen richten die dan de gezamenlijke website beheert.
Al ben ik wel benieuwd of dat helemaal goed gaat in december als Qbuzz de site nog beheert maar er info van Transdev en Keolis op moet komen.

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: vr 31 jan 2025, 12:19
door iamthedutchdude
Dat hoeft niet per se moeilijk te zijn. Als de doorverwijzing op u-ov.nl wordt weggehaald kan die url naar een nieuwe site verwijzen (beheerd door die stichting), terwijl op u-ov.info de Qbuzz-site blijft draaien tot minstens de concessieovergang. Eventueel daarna u-ov.info weer van een doorverwijzing naar de nieuwe site voorzien (of de nieuwe site overplaatsen en u-ov.nl weer van de doorverwijzing voorzien, naar gelang de wens van de Provincie Utrecht) en je hebt het probleem op een nette manier opgelost.

Al vermoed ik dat de praktijk wel eens weerbarstiger kan worden...

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: vr 31 jan 2025, 13:34
door BasGeluk
Transdev en Keolis en EBS laten met de RRReis website al meer dan een jaar zien dat de samenwerking niet optimaal is. Zowel niet op het gebied van informatievoorziening als op het gebied van klachtenafhandeling.

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: vr 31 jan 2025, 13:54
door Durashift
sirvinniei schreef: do 30 jan 2025, 19:27 (..)
Wat mij betreft kun je gewoon die hele tunnel voor gemotoriseerd vervoer afsluiten en de fietsers via de rijbaan laten gaan, zodat het rechter vlakke deel van de tunnel voor voetgangers gebruikt kan worden. Dat lost een probleem op.
Lekker makkelijk.. :(

Daar rijdt best veel verkeer doorheen en de 'nieuwe' tunnel onder de Voorpoort is nou ook niet echt rustig te noemen. Nog meer verkeer daardoorheen zal tot nog meer terugslag leiden, want de opstelstrook richting Renswoude (N224) is nu al vrij kort voor het verkeersaanbod (in de brede spitsen), naar mijn waarneming.

Er ligt een groenstrook / parkeergelegenheid voor DPD medewerkers/busjes waar volgens mij wel ruimte voor een haltekom te realiseren is i.p.v. het confisqueren van een rijstrook op de Ravelijn.

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: vr 31 jan 2025, 14:14
door Sorry_geen_dienst
Het mooiste zou zijn als ze de rondweg Oost gewoon doortrekken en onder/over het spoor en direct aansluiten op de N224 ipv dat al het verkeer langs het station moet. Grootste knelpunt is het kruispunt van de N224 bij het tankstation, dat houdt de hele boel op.

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: vr 31 jan 2025, 14:17
door Niwa ter Els
De plaatselijke koffietafel meldt dat in april een serie geledes uit Scandinavië deze kant op komt.

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: vr 31 jan 2025, 15:16
door Daniel
Uit Zweden om precies te zijn, was ook al in officiële bronnen aangekondigd.

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: vr 31 jan 2025, 15:24
door Talbot
Dit zijn bussen van het merk MAN, zeg ik dat goed?

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: vr 31 jan 2025, 15:40
door Kopri
Ja dit heb ook al aangegeven bij het begin van dit topic.

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: vr 31 jan 2025, 15:56
door omaylie
En hoeveel van die MAN-bussen komen onze kant op?

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: vr 31 jan 2025, 17:10
door sirvinniei
Durashift schreef: vr 31 jan 2025, 13:54
sirvinniei schreef: do 30 jan 2025, 19:27 (..)
Wat mij betreft kun je gewoon die hele tunnel voor gemotoriseerd vervoer afsluiten en de fietsers via de rijbaan laten gaan, zodat het rechter vlakke deel van de tunnel voor voetgangers gebruikt kan worden. Dat lost een probleem op.
Lekker makkelijk.. :(

Daar rijdt best veel verkeer doorheen en de 'nieuwe' tunnel onder de Voorpoort is nou ook niet echt rustig te noemen. Nog meer verkeer daardoorheen zal tot nog meer terugslag leiden, want de opstelstrook richting Renswoude (N224) is nu al vrij kort voor het verkeersaanbod (in de brede spitsen), naar mijn waarneming.
Klopt, maar daarvoor in de plek kan het huidige kruispunt zonder stoplichten realiseren, of in ieder geval met stoplichten die grotendeels op groen staan. Ik weet oprecht niet hoe je anders een rolstoelvriendelijke toegang tussen de bushalte en het station moet maken. Rolstoelers maar tussen de fietsers door laten rijden?

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: vr 31 jan 2025, 18:35
door ITF
MAN bussen? Transdev heeft toch circa 40 elektrische Volvo bussen aangeschaft?

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: vr 31 jan 2025, 18:39
door Milco
Buiten = Keolis, Binnen = Transdev ;)

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: vr 31 jan 2025, 19:51
door ITF
Oh ja, dit is het Utrecht Buiten topic...

Desondanks, ik dacht dat Keolis alleen maar Yutong bussen had besteld voor Utrecht Buiten?

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: vr 31 jan 2025, 19:53
door Milco
Qua bestellingen zijn het inderdaad volgens mij enkel Yutongs, maar er komen dus ook enkele bussen van Keolis over van Zweden naar Nederland.

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: vr 31 jan 2025, 19:56
door Daniel
Er komt in december nog maar een relatief klein vlootje Yutongs te rijden, maar zover ik begrepen heb willen ze al wel meer geleed gaan rijden in de nieuwe concessie. Die MANs zijn dus ter overbrugging van de tijd tot de hele vloot U18s er is, het grootste deel daarvan komt pas in 2028.

En sowieso zouden die geledes al eerder op 202 moeten gaan rijden.

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: vr 31 jan 2025, 19:59
door Heel_Holland_Spot
En gaat het dan over nieuwe of oude MAN's? Dan bedoel ik niet nieuw in de zin van net uit de fabriek, want dat dat niet zo is, is wel duidelijk. Ik bedoel in de zin van het nieuwe of oude model (dus een beetje zoals in Arnhem-Nijmegen of meer zoals die eerder naar P3 reden bij Arriva)?

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: vr 31 jan 2025, 20:38
door Daniel
Heel_Holland_Spot schreef: vr 31 jan 2025, 19:59 En gaat het dan over nieuwe of oude MAN's?
Even een gokje, maar ik denk deze gezien ik nieuwsartikelen tegen kwam die melden dat Keolis in de zomer van 2020 een vierjarige contractverlenging in Stockholm heeft gekregen, dus tot eind afgelopen jaar.
Zover ik weet zijn het namelijk wel gewoon diesels (in Stockholm heeft Keolis ook elektrische MAN geledes rijden).

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: vr 31 jan 2025, 20:40
door Lijn 45
Ze komen van Keolis Zweden en die hebben i.i.g. wagens van het oude model uit 2017 , 2018 en 2019. Ik heb niet gekeken of ze het nieuwe model hebben.

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: vr 31 jan 2025, 20:42
door Daniel
Lijn 45 schreef: vr 31 jan 2025, 20:40 Ik heb niet gekeken of ze het nieuwe model hebben.
Hebben ze, maar ik vermoed dat ze geen nog geen 4-jaar oude elektrische bussen gaan sturen ;)

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: vr 31 jan 2025, 21:04
door Lijn 45
Ik heb nu wel gekeken en ik zie dat ze ook nieuwe generatie dieselgeledes hebben.

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: vr 31 jan 2025, 21:05
door Kopri
Het gaat wel om bussen met biofuel, ik weet niet of dat met die diesel bussen zo is.

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: vr 31 jan 2025, 21:17
door Daniel
Lijn 45 schreef: vr 31 jan 2025, 21:04 Ik heb nu wel gekeken en ik zie dat ze ook nieuwe generatie dieselgeledes hebben.
Gezien de historie die daar staat hadden ze die nog niet toen Utrecht Buiten gegund werd, dus lijkt me sterk dat die het worden.

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: vr 31 jan 2025, 23:03
door Niwa ter Els
Daniel schreef: vr 31 jan 2025, 19:56 Er komt in december nog maar een relatief klein vlootje Yutongs te rijden, maar zover ik begrepen heb willen ze al wel meer geleed gaan rijden in de nieuwe concessie. Die MANs zijn dus ter overbrugging van de tijd tot de hele vloot U18s er is, het grootste deel daarvan komt pas in 2028.

En sowieso zouden die geledes al eerder op 202 moeten gaan rijden.
Er is een bepaald aantal 15-meters en geledes geboden. Die zullen er vanaf het begin ook zijn. Alles wat er dan "tekort" is aan electrisch, zal door dieselbussen met dezelfde afmetingen worden opgevangen. Dat is tenminste wat ik van de presentaties begrepen heb.
Volgens de verhalen komen er 10 geledes en die gaan dan voor de zomer de dienst op. Specifieke data zijn mij niet bekend.

Re: Concessie Utrecht Buiten (2026-2035)

Geplaatst: za 01 feb 2025, 11:02
door Kopri
Lijn 45 schreef: vr 31 jan 2025, 20:40 Ze komen van Keolis Zweden en die hebben i.i.g. wagens van het oude model uit 2017 , 2018 en 2019. Ik heb niet gekeken of ze het nieuwe model hebben.
Dan zou het waarschijnlijk zoiets wezen:
https://busphoto.eu/vehicle/519005/