Pagina 2 van 11

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: di 02 dec 2008, 10:31
door Marc
Gistren ontbraken twee flapjes in de CTA van station Sittard (spoor 2b, noordzijde). De trein zou niet in Roermond, Weert, Eindhoven, Den Bosch en Utrecht stoppen en het flapje "achterste treindeel tot Alkmaar" mistte.

Vandaag had de CTA van spoor 5b in Maastricht kuren, hier ontbraken de stations Sittard, Susteren en Echt.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: do 04 dec 2008, 00:46
door Justin
@ daniel: Ah stoptrein nu dus :P. Die was mij bekend wat betreft de trein die na Bdpb rechtstreeks naar Vl gaat ;).

Afgelopen zondag kondigde de CTA van 13b op Asd aan de oostzijde, dat er een internationale trein aankwam, die daarna als eindbestemming rechtstreeks naar Enschede ging... Zozo, ambitieus..

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: do 04 dec 2008, 01:01
door Geert
Gisteravond zag ik op Ut een intercity waarvan het voorste deel Utrecht-Lunetten, Houten, Culemborg en Geldermalsen ging en de hele trein ging daarna nog door naar Naarden-Bussum, Almere Muziekwijk, Almere Centrum, Almere Parkwijk, Almere Buiten en eindbestemming Almere Oostvaarders. Zo te zien een s4900 met het eerste flapje verkeerd :mrgreen:

En wat ook weer eens opviel: de CTA op Rotterdam Alexander richting Rotterdam Centraal is nog stééds niet gemaakt. Hoe lastig kan het zijn? Ding is al minstens 6 weken defect... :|

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: vr 05 dec 2008, 18:08
door Marc
Speciaal om in de sinterklaassfeer te blijven, een GTW'tje naar Nijmegen:
Afbeelding

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: vr 05 dec 2008, 18:57
door Daan
Blijft leuk, die displays van de GTW :lol:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: ma 08 dec 2008, 14:38
door deadlock
Ik bedacht me vanochtend dat er een redelijk goede camera op mijn telefoon zit waarmee ik best CTA's kan fotograferen die al een week of twee op spoor 5a (alleen de achterste, de rest is wel goed) het verkeerde eindstation geeft. Het flapje zit echter *niet* vast maar bij de trein naar Nijmegen komt heel consequent de verkeerde bestemming;
Afbeelding

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: di 09 dec 2008, 20:34
door Justin
Omstreeks 18.37 gaf CTA 3a op Ddr (die bovenaan de trappen van de tunnel) aan beide zijden het volgende:

Code: Selecteer alles

Vertrek 11 37 Stoptrein
Zwijndrecht, Barendrecht
R'dam Lombardijen, -Zuid, -Blaak
.
.
.
Gorinchem, Arkel 
Zonder eindbestemming.

Toeristisch hoor, ik neem aan dat in dit geval Leerdam de eindbestemming had moeten zijn (als die ene trein per week die maar tot Leerdam gaat), aangezien Gorinchem-Arkel als allerlaatste in het klein stond geschreven.... Twee fouten in een eigenlijk :).

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: di 09 dec 2008, 23:40
door Suus
Op spoor 1 in Delft hing er bij de aankondiging van een s1900 een flapje in het rood "Treinomloop ernstig gehinderd, trein zal vandaag niet rijden", terwijl de trein net wegreed :roll:

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: wo 10 dec 2008, 01:22
door playertwo
Zit dat flapje standaard in de CTA's? Dat zou namelijk een veel beter iets zijn, dan een blanco CTA met alleen maar: Let op Omroepbericht.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: wo 10 dec 2008, 21:19
door Vinny
Ik zat vandaag in een trein naar Moskwa, Warsawa en Minsk volgens de CTA...
Kwam helaas of gelukkig toch weer terug in Amsterdam.

Imagine this is the Euronighttrain, not the IC naar Den Helder...

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: wo 10 dec 2008, 21:20
door Karl
Vinny schreef:Kwam helaas of gelukkig toch weer terug in Amsterdam.
Ik denk gelukkig, naar Moskou in een VIRM... :(

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: do 11 dec 2008, 20:01
door Freek
Vinny schreef:Ik zat vandaag in een trein naar Moskwa, Warsawa en Minsk volgens de CTA...
Kwam helaas of gelukkig toch weer terug in Amsterdam.

Imagine this is the Euronighttrain, not the IC naar Den Helder...
Ach in Arnhem geweest, daar was inderdaad een CTA bak blijven steken.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: do 11 dec 2008, 20:20
door Daniel
Justin schreef:Omstreeks 18.37 gaf CTA 3a op Ddr (die bovenaan de trappen van de tunnel) aan beide zijden het volgende:

Code: Selecteer alles

Vertrek 11 37 Stoptrein
Zwijndrecht, Barendrecht
R'dam Lombardijen, -Zuid, -Blaak
.
.
.
Gorinchem, Arkel 
Zonder eindbestemming.
Vanmorgen vroeg omstreeks 6.50 uur precies hetzelfde, al was het nu de stoptrein van 6.55 uur naar Leiden Centraal die erop had moeten staan. Eerst stond er trouwens nog wel wat op het middelste boekje links, maar dat zag ik later wegdraaien.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: do 11 dec 2008, 22:00
door Justin
Ha, eindelijk! Na lange tijd was Rtz weer gek aan het doen, doch heel beperkt dit keer.

CTA van spoor 2 gaf vanmiddag rond 15.10 bij de s5000 aan dat het achterste deel tot Eindhoven ging. Dus stiekem is er gewoon de verbinding Utrecht-Eindhoven via Hilversum-Schiphol-Leiden-Rotterdam-Dordrecht.... :p :twisted:. Eigenlijk gewoon de nachttrein midden op de dag, maar dan eentje die bij elke plaats waar meer dan 20 stoeptegels naast de kant liggen...

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: vr 12 dec 2008, 16:23
door Marc
Vanmiddag in Maastricht stond er bij spoor 3 een man naar de VL-post te bellen. Deze man was iets aan het controleren op de CTA en dus werd er even iets opgezet: Om 20:53 zou een IC vertrekken naar Schagen, die de stations na Alkmaar over zou slaan.

Even later kwam deze trein op spoor 2 tevoorschijn:
Afbeelding

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: zo 14 dec 2008, 23:15
door markie2506
Vandaag was ik op Amsterdam Sloterdijk, op de vertrekstaat stond de trein naar Gouda (en doorgaand naar Rotterdam), aangegeven als Intercity en daarachter stopt tot Gouda op alle tussengelegen stations. Op de oude vertrekstaat http://www.ns.nl/vertrekstaten/ass6.pdf was deze trein nog netjes een Sprinter.

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: zo 14 dec 2008, 23:23
door Meltrain
'Intercity, stopt op alle stations' is op Amsterdam Sloterdijk juist goed, omdat hij immers als s4500 (sinds vandaag Intercity) uit Enkhuizen komt en daar officieel dus nog Intercity is. Pas vanaf Amsterdam Centraal heet hij de s4000 en is het dus een Stoptrein naar Gouda (en verder naar Rotterdam Centraal).

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: zo 14 dec 2008, 23:32
door Wubbo
Op de valreep herinner ik mij deze van de vertrekstaat van Almere in drgl 2008 (2009 heb ik nog niet bekeken, geen idee hoe het er daar op staat):

Code: Selecteer alles

1 11 ma          vr       G 4 Lelystad Centrum stoptrein Intercity, stopt tot Lelystad Centrum op alle stations
  11    di          za    U 3 Lelystad Centrum stoptrein Intercity, stopt tot Lelystad Centrum op alle stations
  11       wo do          T 2 Lelystad Centrum stoptrein Intercity, stopt tot Lelystad Centrum op alle stations
  13                   zo C 4 Lelystad Centrum stoptrein Intercity, stopt tot Lelystad Centrum op alle stations
Wat voor treinsoort is dat? ;-)

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: ma 15 dec 2008, 20:26
door Vinny
markie2506 schreef:Vandaag was ik op Amsterdam Sloterdijk, op de vertrekstaat stond de trein naar Gouda (en doorgaand naar Rotterdam), aangegeven als Intercity en daarachter stopt tot Gouda op alle tussengelegen stations. Op de oude vertrekstaat http://www.ns.nl/vertrekstaten/ass6.pdf was deze trein nog netjes een Sprinter.
Wat mij betreft komt daar te staan: Intercity, rijdt vanaf Amsterdam Centraal als stoptrein... ;)

Voor de liefhebbers: Op de Flevolijn kunt u de komende dag(en) genieten van sprinters die als 'D-trein met toeslag' worden betiteld. Dit is niet een ultieme poging van de NS om de sprinterformule meer allure te geven, of om meer te verdienen aan de Almeerse forens: de flapjes met 'Sprinter' zijn er nog niet...

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: di 16 dec 2008, 13:50
door Mark
Afbeelding
Net als in Arnhem Velperpoort dus... ;)

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: di 16 dec 2008, 16:47
door Wubbo
Sprinterflapjes hebben? De s5500 wordt op Utrecht Centraal nog steeds Sprinter genoemd...

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: di 16 dec 2008, 18:33
door Daantje
Op Delft Zuid, perron richting Delft/Den Haag is het eindbestemming flapje van Roosendaal vastgedraaid :P

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: di 23 dec 2008, 18:55
door Daniel
In Hoorn was men gister wat erg enthousiast te werk gegaan met het treinen "Intercity" noemen. Vooral opvallend was dat dit foutje niet aan één kant, maar aan beide kanten van de CTA aanwezig was...

Afbeelding

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: di 23 dec 2008, 19:53
door Vinny
Purmerend wilde zo graag een intercitystation hebben. U vraagt, wij draaien... :P

Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3

Geplaatst: di 23 dec 2008, 20:42
door Geert
Over CTA-rariteiten gesproken: de CTA met kuren op Rotterdam Alexander is gewoon compleet verdwenen. Noemen ze dat problemen verhelpen bij ProRail? :roll: