Re: Hoogeveen in beeld als 'regiopoort'
Geplaatst: vr 27 nov 2009, 22:12
Hoho! Nee, ik zeg zeker niet dat de Qliner moet verdwijnen. :) Lekker laten rijden! Groot succes. Eerder uitbreiden. ;)
Klopt. Alleen zit Mp al dichter bij Zwolle. En heeft Mp niet echt uitbreidingsmogelijkheden. Daarnaast is Hoogeveen qua inwoneraantal groter. (3e plaats van Drenthe na Assen en dan Emmen.)En is Meppel 's ook een overstap station. Dus sowieso hoger aantal in- en uitstappers.Fles schreef:Ik tel even af tot een user met de naam "Mp" zich registreert. Die heeft namelijk veel meer echt van spreken. Zowel qua reizigersvolume, als qua knooppuntigheid :pos:
Oeps, ik bedoel twee per uur. ;). De rechtstreekse verbindingen dus..;)hgv schreef: Maar serieus: Hoezo heeft Hoogeveen aan twee stoptreinen per uur (je schrijft halfuur, maar dat lijkt me wel erg hebberig) niet genoeg?
Er is een voorstel gedaan om een proef te doen tot 2012 om Hoogeveen IC te maken. Dat lijkt me de enige juiste manier om dat te testen.Wubbo schreef:In het geval Hoogeveen is het de vraag wat een goede verbinding is. Hoeveel mensen reizen er vanaf Hoogeveen verder dan Zwolle in de richting Amersfoort? Hoeveel daarvan gaan er wachten op een 1x per uur rijdende (rechtstreekse) trein en hoeveel daarvan komen er 'gewoon' naar het station en zien daar hoe de verbinding is? Hoeveel mensen haken er af als je in Zwolle moet overstappen? Hoeveel mensen komen er extra als je een klokvaste halfuursverbinding hebt?
Zoals ik al eerder zei: een strakke halfuursdienst is ook geen probleem! :)Chauf21 schreef:Volgens mij is de huidige maatschappij veel meer gediend bij duidelijke en frequente verbindingen dan bij rechtstreekse verbindingen. Hoogeveen is tot nu toe de enige uitzondering die ik daarop ken, van alle andere kanten wordt gestuurd op klokvaste diensten (kwartierdiensten zelfs, op veel trajecten). Waarom dat in Noord-Nederland niet kan is me nog steeds een raadsel. De busvervoerders en alle busreizigers op lijnen die vaker dan 1x per uur rijden zullen er ook blij mee zijn (not).