Pagina 2 van 2

Re: Foutieve uitchecks bij meteen kerende buslijnen

Geplaatst: zo 29 mei 2011, 23:10
door fogeltje
Juistem, ik heb het dus ALWEER gehad, dit keer op lijn 199 op de Brabantse Poort. Uitgechecked op de Neerbosscheweg en ik heb met dalurenkorting meer betaald dan de rit zonder dalurenkorting zou moeten kosten.

Re: Foutieve uitchecks bij meteen kerende buslijnen

Geplaatst: zo 29 mei 2011, 23:33
door find_your_spot
Vinny schreef:(en lang niet iedereen is zo vasthoudend bij de klantendiensten als Find your Spot)
Komt omdat ik vanaf klacht 1 een eis had gesteld: Een dagkaart.
Als ik ergens voor ga, dan moet het duidelijk zijn dat ze niet eerder van mij af zijn.

Bouw je klacht altijd op volgens de FAM regel. Feiten. Afspraken. Maatregelen.

Re: Foutieve uitchecks bij meteen kerende buslijnen

Geplaatst: di 31 mei 2011, 20:13
door fogeltje
Ik word een beetje simpel van de Connexxion klantenservice...ze lezen gewoon niet wat je invult. In mijn klacht stond onder andere het volgende:

"Hiervoor heb ik een restitutieformulier ingevuld en opgestuurd naar de klantenservice. Dit wilde ik nu weer doen, maar ik krijg het oude restitutieformulier op de website niet meer, alleen een online formulier. Gezien hier niet de mogelijkheid is om als reden aan te geven "teveel saldo afgeschreven" en ook geen mogelijkheid om uitleg te geven wil ik graag bij deze restitutie voor de rit aanvragen."

En wat zeggen ze:
"OV-chipkaart. In antwoord daarop kunnen wij u het volgende mededelen; Wanneer u de website www.connexxion.nl bezoekt, vervolgens op “Service en contact” klikt, kunt u daar online een restitutieformulier OV-chipkaart invullen. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd."

*zucht* Als ze hadden gelezen dan hadden ze gezien dat ik daar al had gekeken en mij dus niet verder helpt.

Re: Foutieve uitchecks bij meteen kerende buslijnen

Geplaatst: vr 17 jun 2011, 12:07
door fogeltje
Net een mail gehad van Connexxion mijn teveel betaalde 20 cent klaar staat :mrgreen:

Re: Foutieve uitchecks bij meteen kerende buslijnen

Geplaatst: wo 29 jun 2011, 22:38
door huibf
ik heb zojuis 6,87 teruggekregen. Het onlineforumulier van van CXX/Hermes had ik afgelopen donderdag ingevuld (dus binnen 1 week). Heb het als 'product' gekregen en heb deze probleemloos afgehaald op een NS automaat (!!!) met een SRE-chipkaart nogwel.

Probleem was dat ik binnen 10 minuten tijd, 4 euro afgeschreven had gekregen in DEZELFDE bus. Blijkbaar bij elke handeling werd er zomaar 4 euro afgescheven... dik gedrukt

15-06-2011______Check-uit 21:59 Eindhoven, Opera bij Connexxion
_______________Check-in Eindhoven, Station bij Connexxion
_______________Ritprijs € 1,49 (instaptarief € 4,00 - niet verreisd € 2,51)____2,51
15-06-2011______Check-in 21:34 Eindhoven, Station bij Connexxion__________-4,00
15-06-2011____Check-in 17:34 Liessel, Marktplein bij Connexxion ______-4,00
15-06-2011____Check-in 17:24 Deurne, Station bij Connexxion_________-4,00
15-06-2011_____Check-uit 07:18 Eindhoven, Station bij Connexxion
_______________Check-in Eindhoven, Opera bij Connexxion
_______________Ritprijs € 1,49 (instaptarief € 4,00 - niet verreisd € 2,51)____2,51

Re: Foutieve uitchecks bij meteen kerende buslijnen

Geplaatst: do 30 jun 2011, 09:37
door fogeltje
Dat is wel een vreemde. Je kreeg dus een check-in in Liessel terwijl je een check-out had moeten hebben?

Re: Foutieve uitchecks bij meteen kerende buslijnen

Geplaatst: do 30 jun 2011, 09:39
door Suus
Lijkt erop dat de computer tijdens de rit is uitgevallen en dat daardoor vergeten is dat de kaart was ingecheckt.

Re: Foutieve uitchecks bij meteen kerende buslijnen

Geplaatst: do 30 jun 2011, 09:42
door Klaasje
Vroegâh werkte dat zo ja. Tegenwoordig kan je gewoon uitchecken na een uitgevallen Infoxx.

Re: Foutieve uitchecks bij meteen kerende buslijnen

Geplaatst: do 30 jun 2011, 10:42
door find_your_spot
Klaasje schreef:Vroegâh werkte dat zo ja. Tegenwoordig kan je gewoon uitchecken na een uitgevallen Infoxx.
Nee, na 5 minuten gaan alle CiCo's alsnog op BUITEN WERKING :(

Re: Foutieve uitchecks bij meteen kerende buslijnen

Geplaatst: do 30 jun 2011, 10:46
door Suus
Sommige buschauffeurs zijn erg creatief daarmee trouwens. Ik had er een tijdje terug eentje op lijn 171 die bij Amstelveen Busstation vlak voor aankomst daar een oproep deed uit te checken, want de computer zou even uitgaan. Nadat er een nieuwe chauffeur was checkte natuurlijk niemand meer in, die kon het niet bommen.

Re: Foutieve uitchecks bij meteen kerende buslijnen

Geplaatst: do 30 jun 2011, 10:47
door find_your_spot
Bee schreef:Nadat er een nieuwe chauffeur was checkte natuurlijk niemand meer in, die kon het niet bommen.
Groot gelijk, de kans dat Infoxx opnieuw zal crashen is zeer groot nadat dat eenmalig is gebeurd.

Re: Foutieve uitchecks bij meteen kerende buslijnen

Geplaatst: do 30 jun 2011, 10:53
door Klaasje
find_your_spot schreef:
Klaasje schreef:Vroegâh werkte dat zo ja. Tegenwoordig kan je gewoon uitchecken na een uitgevallen Infoxx.
Nee, na 5 minuten gaan alle CiCo's alsnog op BUITEN WERKING :(
Na een restart.

Re: Foutieve uitchecks bij meteen kerende buslijnen

Geplaatst: do 30 jun 2011, 11:05
door find_your_spot
Klaasje schreef: Na een restart.
Beter zorgen ze net als bij GVB en Qbuzz voor een extra apparaat wat ervoor zorgt dat je altijd kunt uitchecken.
Nooit begrepen waarom OV-chipkaart en boordcomputer bij Connexxion in 1 apparaat is gezet...

Als het nou perfect werkte... :X

Re: Foutieve uitchecks bij meteen kerende buslijnen

Geplaatst: di 04 okt 2011, 19:26
door fogeltje
Probleem lijkt nog niet verholpen te zijn, ik betaalde vanmiddag op de Brabantse Poort in Nijmegen in lijn 199 weer eens 74 cent voor een rit die 47 hoort te kosten.

Re: Foutieve uitchecks bij meteen kerende buslijnen

Geplaatst: di 04 okt 2011, 20:06
door huibf
fogeltje schreef:Probleem lijkt nog niet verholpen te zijn, ik betaalde vanmiddag op de Brabantse Poort in Nijmegen in lijn 199 weer eens 74 cent voor een rit die 47 hoort te kosten.
Blijft raar... Hermes heeft hier nooit last van. Ovrigens tot wanneer blijft dat zo.... dat lijn 99 niet tot Nijmegen rijdt ?

Re: Foutieve uitchecks bij meteen kerende buslijnen

Geplaatst: di 04 okt 2011, 20:24
door fogeltje
Volgens de aankondiging in maart t/m eind december 2011. Dan zouden de werkzaamheden klaar moeten zijn.

Re: Foutieve uitchecks bij meteen kerende buslijnen

Geplaatst: do 06 okt 2011, 18:15
door fogeltje
Correctie: ik heb vandaag eindelijk de rit in mijn transactieoverzicht kunnen vinden. Het blijkt dat ik verkeerd ben ingecheckt, niet verkeerd uitgecheckt. Resultaat blijft hetzelfde natuurlijk, teveel betaald: Nu heb ik betaald Neerbosscheweg -> CS -> Brabantse Poort ipv CS -> Brabantse Poort. Weer een restitutieformulier verzonden :)