Pagina 2 van 2

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Geplaatst: do 01 sep 2011, 16:24
door Klaasje
Bij mijn weten kun je alleen spoorstroomlopen en assentellers toepassen als detectie. Detectie mag je ook niet verwarren met data-overdracht voor een treinbeinvloedingssysteem. Daar worden krokodillen dan weer wel voor gebruikt. Voor de ATB-EG wordt er een bepaald signaal in de spoorstroomloop meegestuurd. Zo heeft de spoorstroomloop bij ATB-EG twee functies: Detectie én treinbeïnvloeding.
Ander manieren om dataoverdracht t.b.v. treinbeïnvloeding zijn Bakens (ATB-NG, ERTMS L1) of GSM-RAIL (ERTMS L2 & L3). Bij ERTMS L3 is er geen detectie meer nodig. (De trein belt in bij overwegen, en geeft eigen positiedata door via GSM-RAIL, zodra de dataoverdracht niet goed werkt volgt een snelremming.)

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Geplaatst: do 01 sep 2011, 17:21
door Caspar
Ik denk dat ze daar in Zuid Amerika rijden op stationsafstand van elkaar, dus heb je al dat moeilijke (dure) gedoe niet eens nodig.

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Geplaatst: do 01 sep 2011, 19:45
door Fles
En dat terwijl de wadlopertjes bij uitstek geschikt zijn voor ETMET :D

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Geplaatst: do 01 sep 2011, 21:08
door Stefan
Inderdaad, dingen zijn bloedsnel en comfortabel. Snap niet dat ze niet gewoon in de Noord-Oost rijden ofzo. :mrgreen: