Re: EBS is er helemaal klaar voor
Geplaatst: za 10 dec 2011, 22:43
Exploitatie Beheer Systeem... :Y
Tijdelijk opslaan van de bussen op plaatsen waar nog ruimte is. Je parkeerd niet zomaar effe 140 bussen ergens op een terreintje. En Arriva heeft nog oude stallingen die waarschijnlijk nog niet verhuurd of verkocht zijn. Dan staan ze mooi onder dak en achter slot en grendel.Milco1995 schreef:Groningen? Wat moeten die bussen daar? Of gaan de Qliners naar Groningen (Touring)?
Het personeel begint in Purmerend en eindigt er ook, ook als de bus in Noord achtergelaten wordt. Gezellig met enkele collega's met één bus naar Purmerend. :)willy84 schreef:Waar is die nieuwe stalling in Noord dan?
Worden de loze kilometers nu door het personeel gemaakt of komt het meeste personeel uit Amsterdam Noord. Arriva had toch wat in Purmerend.
Een week geleden een testrondje gereden. Het blijven Scania's. :) Vandaag een collega gesproken, die kreeg vanuit de lijnfilmbak enkele liters water over zich heen. Dus niet waterdicht.Dale schreef:Iemand al gereden in de nieuwe bussen? Is er echt meer beenruimte? De korte Scania's van Arriva hadden aan de linker kant achterin ook een paar stoelen met meer beenruimte dan de rest.
Zou Scania niet 225 bussen leveren? Als ik Wikipedia bekijk dan tel ik er nog geen 200. Of gaan ze 61 van die A30 bussen leveren?
Lekker dan al dat water over je heen. Maar op welke lijnen moeten die Sprinters dan komen te rijden naast lijn 121 ( oud lijn 88 ). O ja gisteren al de dienstregeling op de kop kunnen tikken op het Tramplein. ik zag daar net een man naar buiten komen met diverse busboekjes afijn aangezien ik ze ook "spaar" gelijk effe naar binnen gestoven en hebbes.mm8_nl schreef:Een week geleden een testrondje gereden. Het blijven Scania's. :) Vandaag een collega gesproken, die kreeg vanuit de lijnfilmbak enkele liters water over zich heen. Dus niet waterdicht.![]()
In totaal 211 Scania's (diverse types), 7 Mercedes Sprinter en 3 VW Kutsenits.
Lijn 124 (oud 93) rijdt op zondag tussen Purmerend en Landsmeer met Sprinters zag ik vandaag.Dafdriver schreef:Lekker dan al dat water over je heen. Maar op welke lijnen moeten die Sprinters dan komen te rijden naast lijn 121 ( oud lijn 88 ). O ja gisteren al de dienstregeling op de kop kunnen tikken op het Tramplein. ik zag daar net een man naar buiten komen met diverse busboekjes afijn aangezien ik ze ook "spaar" gelijk effe naar binnen gestoven en hebbes.mm8_nl schreef:Een week geleden een testrondje gereden. Het blijven Scania's. :) Vandaag een collega gesproken, die kreeg vanuit de lijnfilmbak enkele liters water over zich heen. Dus niet waterdicht.![]()
In totaal 211 Scania's (diverse types), 7 Mercedes Sprinter en 3 VW Kutsenits.
Jij hebt de magnetron gewonnen. Daar schijnen er 3 van besteld te zijn 2 voor de explotatie en 1 reserve wagen.Meltrain schreef:En die Kutsenits zijn dan voor de buurtbuslijnen zeker?
Ja. Heb het overgangsboekje voor de chauffeurs beneden liggen.Meltrain schreef:En die Kutsenits zijn dan voor de buurtbuslijnen zeker?
Dat viel mij ook op toen zij achter elkaar op het Tramplein stonden. :DDaniel schreef: Opvallend trouwens ook dat die Sprinters een lichtere kleur geel hebben dan de gele Scania's.
Ik kan me nog herinneren dat toen alle oude bussen van Arriva in Brabant afgevoerd moesten worden ze ook op een terreintje stonden. Er stonden er een aantal op Transferium de Vliert in 's-Hertogenbosch. Hoeveel het er waren weet ik niet meer, maar ze stonden er minimaal 1 week, voordat ze van daaruit naar Womy of een andere handelaar toegingen.Dafdriver schreef:Tijdelijk opslaan van de bussen op plaatsen waar nog ruimte is. Je parkeerd niet zomaar effe 140 bussen ergens op een terreintje. En Arriva heeft nog oude stallingen die waarschijnlijk nog niet verhuurd of verkocht zijn. Dan staan ze mooi onder dak en achter slot en grendel.Milco1995 schreef:Groningen? Wat moeten die bussen daar? Of gaan de Qliners naar Groningen (Touring)?
Dat aantal had ik van hier afgehaald. Maar hoeveel A30's er zijn staat er helaas niet tussen. Ik weet wel, vanuit foto's gezien dat het er minimaal 25 zijn. Zag namelijk één bus met nummer 3025 erop.Dale schreef:Iemand al gereden in de nieuwe bussen? Is er echt meer beenruimte? De korte Scania's van Arriva hadden aan de linker kant achterin ook een paar stoelen met meer beenruimte dan de rest.
Zou Scania niet 225 bussen leveren? Als ik Wikipedia bekijk dan tel ik er nog geen 200. Of gaan ze 61 van die A30 bussen leveren?
Leuk dat je mijn wijk erop zet. Ik woon daar 3 straten vandaan. *O*Daniel schreef:Vast een voorproefje, zal later vanavond nog wel een reportagetje in elkaar draaien...
http://www.dbleumink.nl/fotoarchief/111 ... straat.jpg
De 3031 gisteren ook gezien dus dat zijn er nog al een aantal.Michael 1988 schreef:Dat aantal had ik van hier afgehaald. Maar hoeveel A30's er zijn staat er helaas niet tussen. Ik weet wel, vanuit foto's gezien dat het er minimaal 25 zijn. Zag namelijk één bus met nummer 3025 erop.
Scania Higer 47 stuksDafdriver schreef:De 3031 gisteren ook gezien dus dat zijn er nog al een aantal.Michael 1988 schreef:Dat aantal had ik van hier afgehaald. Maar hoeveel A30's er zijn staat er helaas niet tussen. Ik weet wel, vanuit foto's gezien dat het er minimaal 25 zijn. Zag namelijk één bus met nummer 3025 erop.
Ben benieuwd waar ze die allemaal op gaan inzitten. Ik weet wel dat Oostenrijk ze ook buiten het OV ik kan zetten maar zo'n groot aantal dat verbaasd mij.mm8_nl schreef:Scania Higer 47 stuks