Pagina 2 van 110
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: vr 22 mar 2013, 00:21
door Michael 1988
Het was even zoeken, maar er is iets meer bekends geworden over de concessie. Hij is vandaag van start gegaan en tot nu toe hebben een aantal bekende vervoerders interesse getoond (Veolia, Connexxion, Syntus, Qbuzz en Arriva) en één onbekende buitenlandse vervoerder. Wat opvalt is dat zowel Connexion al Veolia interesse tonen. Maar dat kan ook een fout zijn.
Bron
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: vr 22 mar 2013, 00:32
door Statler Rail
Huh? Ik heb nog niks gezien op TenderNed...
Volgens mij drukt Van Heugten zich een beetje ongelukkig uit met dat de offerte-aanvraag op de markt is gezet. Vandaag is het PvE vastgesteld door Gedeputeerde Staten. Het is echter nog niet gepubliceerd. Dat gebeurt pas volgende week. We houden het in de gaten... :)
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: vr 22 mar 2013, 07:22
door BR628
Michael 1988 schreef:Het was even zoeken, maar er is iets meer bekends geworden over de concessie. Hij is vandaag van start gegaan en tot nu toe hebben een aantal bekende vervoerders interesse getoond (Veolia, Connexxion, Syntus, Qbuzz en Arriva) en één onbekende buitenlandse vervoerder. Wat opvalt is dat zowel Connexion al Veolia interesse tonen. Maar dat kan ook een fout zijn.
Bron
Zegt natuurlijk niet zo heel veel. Interesse tonen en daadwerkelijk inschrijven zijn twee verschillende dingen. Er zijn vooraf altijd mogelijkheden vragen te stellen aan de opdrachtgever en dat is dan ook gebeurt in dit geval. Er zal intern bij Veolia/CXX uiteindelijk wel besloten worden wie er op gaat inschrijven maar in het verleden was het in ieder geval nog zo dat het of Veolia of CXX is die ergens op inschrijft en niet (meer) beide partijen.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: vr 22 mar 2013, 08:36
door Somoht
BR628 schreef:Michael 1988 schreef:Het was even zoeken, maar er is iets meer bekends geworden over de concessie. Hij is vandaag van start gegaan en tot nu toe hebben een aantal bekende vervoerders interesse getoond (Veolia, Connexxion, Syntus, Qbuzz en Arriva) en één onbekende buitenlandse vervoerder. Wat opvalt is dat zowel Connexion al Veolia interesse tonen. Maar dat kan ook een fout zijn.
Bron
Zegt natuurlijk niet zo heel veel. Interesse tonen en daadwerkelijk inschrijven zijn twee verschillende dingen. Er zijn vooraf altijd mogelijkheden vragen te stellen aan de opdrachtgever en dat is dan ook gebeurt in dit geval. Er zal intern bij Veolia/CXX uiteindelijk wel besloten worden wie er op gaat inschrijven maar in het verleden was het in ieder geval nog zo dat het of Veolia of CXX is die ergens op inschrijft en niet (meer) beide partijen.
Zou mij niet verbazen als beide inschrijven, ten eerste staat de fusie weer op losse schroeven en er kunnen ook voordelen zijn om beide in te schrijven maar met verschillende voorstellen.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: vr 22 mar 2013, 10:41
door Michael 1988
Statler Rail schreef:Huh? Ik heb nog niks gezien op TenderNed...
Volgens mij drukt Van Heugten zich een beetje ongelukkig uit met dat de offerte-aanvraag op de markt is gezet. Vandaag is het PvE vastgesteld door Gedeputeerde Staten. Het is echter nog niet gepubliceerd. Dat gebeurt pas volgende week. We houden het in de gaten... :)
Het zal wel moeten kloppen, want meerdere websites geven aan dat de aanbesteding is begonnen.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: vr 22 mar 2013, 10:51
door Chauf21
Het wordt toch echt pas eind deze maand gepubliceerd. Zie hier:
http://www.brabant.nl/dossiers/dossiers ... rvoer.aspx.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: vr 22 mar 2013, 11:04
door Statler Rail
Ik hou iedere dag TenderNed in de gaten, het officiële aanbestedingsplatform waarop de documenten gepubliceerd gaan worden. Tot op heden ook daar nog niks gezien; de marktconsultatie ging via Aanbestedingskalender.
Somoht schreef:Zou mij niet verbazen als beide inschrijven, ten eerste staat de fusie weer op losse schroeven en er kunnen ook voordelen zijn om beide in te schrijven maar met verschillende voorstellen.
Volgens mij mag dat niet. Hoewel beide bedrijven operationeel los van elkaar staan, behoren zij uiteindelijk wel tot hetzelfde concern: Veolia-Transdev S.A.. Om te voorkomen dat grote bedrijven met verschillende (zelfstandige) dochterbedrijven inschrijven en zo meerdere biedingen kunnen doen, is het meestal verboden wanneer meerdere bedrijven uit hetzelfde concern meedingen op dezelfde aanbesteding. Je zou anders de facto hebben dat het moederbedrijf zo verschillende varianten kan aanbieden en dat mag niet.
Dat vind ik dan sowieso weer jammer. Als we ook varianten konden aanbieden zouden we de keuze bij de concessieverlener kunnen leggen: wilt u een minimaal pakket voor deze prijs, of een pluspakket voor deze prijs? Ik zie op zich niet in wat daar nou tegen is.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: vr 22 mar 2013, 12:05
door Karl
Dat laatste gebeurt ook regelmatig, in Zuid-Holland (HWGO?) is dat nog gebeurd met milieuvriendelijke(re) EEV bussen. Bod kost €X en voor EEV bussen komt daar nog een pakket bij. Soms wordt een aanbesteding ook uitgeschreven met een plafondbedrag. We willen minimaal dit en hebben daar €Z voor over, als je meer biedt, dan krijg je bonuspunten en dus eerder het contract toegeschreven.
Maar in Brabant werkt alles anders, daar wordt elke seconde dat een bus een kruispunt op moet rijden bedacht in het provinciehuis in Ht, dan is een vervoerder iemand die alleen het dienstregelingsboekje om hoeft te zetten in een wagenpark en personeelsplan. Gechargeerd gezegd natuurlijk.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: vr 22 mar 2013, 12:30
door Statler Rail
Het gebeurt inderdaad wel dat er opties gevraagd worden. Maar dat zijn dan volgens mij altijd opties die door de concessieverlener gevraagd worden en niet die door de vervoerder op eigen initiatief worden aangedragen. Zo was er in Fryslân nog een optie voor groengas-bussen.
Op eigen initiatief (van de inschrijver) opties bedenken betekent dat je varianten aanbiedt en standaard staat in de aanbestedingsdocumenten dat "varianten niet in aanmerking worden genomen". En eerlijk gezegd zouden varianten de aanbiedingen onderling ook minder goed vergelijkbaar maken.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: vr 22 mar 2013, 16:32
door fogeltje
Toont Connexxion interesse als Connexxion of als Hermes? Vorige keer schreven ze zich namelijk nog met beide namen in: Hermes voor Oost-Brabant (oude werkgebied) en Meierij en Connexxion voor Midden- en West.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: di 26 mar 2013, 18:07
door Statler Rail
De aanbesteding is nu dan écht van start gegaan. De aankondiging is vanmiddag geplaatst op TenderNed.
Bron
Nog geen tijd gehad om de documenten zelf te downloaden en te bekijken...
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: di 26 mar 2013, 18:42
door huibf
Karl schreef:
Maar in Brabant werkt alles anders, daar wordt elke seconde dat een bus een kruispunt op moet rijden bedacht in het provinciehuis in Ht, dan is een vervoerder iemand die alleen het dienstregelingsboekje om hoeft te zetten in een wagenpark en personeelsplan. Gechargeerd
gezegd natuurlijk.
Inderdaad. Wat gaat dit brengen. Provincie bepaald álles, ook de tarieven. Maar vervoerder is wel opbrengstverantwoordelijk..koekoek...
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: di 26 mar 2013, 20:18
door mijack1985
Hier zijn de belangrijkste data:
Fase Datum
Verzending aankondiging ter Publicatie bij TenderNed. Dinsdag 26 maart 2013
Sluitingsdatum vragen Eerste Nota van Inlichtingen. Woensdag 17 april 2013 (uiterlijk 12:00 uur)
Publicatie Eerste Nota van Inlichtingen. Woensdag 8 mei 2013
Sluitingsdatum vragen Tweede Nota van Inlichtingen. Woensdag 22 mei 2013 (uiterlijk 12:00 uur)
Publicatie Tweede Nota van Inlichtingen. Woensdag 5 juni 2013
Sluitingsdatum vragen Derde Nota van Inlichtingen. Woensdag 12 juni 2013 (uiterlijk 12:00 uur)
Publicatie Derde Nota van Inlichtingen. Woensdag 26 juni 2013
Inleverdatum Inschrijvingen. Donderdag 29 augustus 2013 (uiterlijk 12:00 uur)
Gunning/concessieverlening. Uiterlijk november 2013
Eventuele wijzigingen worden tijdig aangegeven op TenderNed.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: di 26 mar 2013, 20:41
door Raymond
Ik zie meer vrijheden voor de vervoerder terugkomen, die ook eindelijk opbrengstverantwoordelijk gaat worden. Dat is wel een flink gewijzigde richting met wat ze nu gewend zijn. Wat ik wel opvallend vind is dat de concessie voor Oost-Brabant 10 jaar duurt en in West-Brabant maar 8 jaar: de provincie ziet het als voordeel dat beiden elkaar trapgewijs opvolgen straks. Airco is dan wel weer verplicht in buurtbusmaterieel en het HOV-materieel, maar voor de rest is het nog steeds niet nodig.. Zonde.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: di 26 mar 2013, 23:52
door Gekko123
Ik heb liever dat ze het geld dat wordt bezuinigd door airco niet te verplichten inzetten in een degelijke frequente buslijnen met goede aansluitingen gedurende de hele week.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: do 28 mar 2013, 09:31
door fogeltje
Ik heb liever dat het geld alsnog naar een airco gaat. De luiken van hedendaagse bussen bieden weinig alternatief en raampjes zijn meestal maar op 1 plek aanwezig.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: do 28 mar 2013, 10:46
door BrengMe
Ik denk dat je boze reizigers krijgt als er geen airco is op een snikhete dag.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: do 28 mar 2013, 11:54
door Karl
Dan eis je in plaats van airco een dakluik dat open kan en een raampje dat kan kantelen. Back to the 90s.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: do 28 mar 2013, 13:13
door fogeltje
Karl schreef:Dan eis je in plaats van airco een dakluik dat open kan en een raampje dat kan kantelen. Back to the 90s.
Dakluiken mogen volgens mij niet volledig open ivm veiligheidseisen (mensen die hun kop buiten gaan steken), dus die kunnen hooguit op klap. En die raampjes hebben de huidige Amba's wel, namelijk twee stuks, achter de achterdeur. Biedt het iets? Nee, tenzij je er recht onder zit. Bovendien hebben die methodes altijd het nadeel gehad dat wanneer de bus niet rijdt er ook geen verkoeling plaatsvindt.
Ik vind airco geen luxe meer. We leven in 2013, niet in 1990. Ik vind lage instap en rolstoelplekken dan eerlijk gezegd een overbodige luxe, maar ook dat is not done in 2013, bussen met hoge vloer.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: do 28 mar 2013, 16:04
door Suus
Ik vind lage instap tegenwoordig zo'n beetje het belangrijkste aan een bus. Je zal maar een been gebroken hebben en met krukken dat trappetje moeten opklauteren :X
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: do 28 mar 2013, 18:24
door Klaasje
Om vervolgens je chipkaart nog te moeten pakken en daarna de reizigers achter je een mep verkopen met de krukken omdat ze zo zitten te drammen dat je niet opschiet. No thanks.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: do 28 mar 2013, 23:13
door huibf
Statler Rail schreef:De aanbesteding is nu dan écht van start gegaan. De aankondiging is vanmiddag geplaatst op TenderNed.
Bron
Nog geen tijd gehad om de documenten zelf te downloaden en te bekijken...
zo. gedownload en uitgepakt.
2,17 GB aan totaal 149 bestanden.
Er staat leuke info in. Compleet met txt bestanden aan ov chipkaartreisgegevens.
En Fogeltje: Lijn 99 blijft in iede rgeval t/m huidige SAN concessie tussen Breng en ? 50/50 verdeeld en zonder knippen.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: vr 29 mar 2013, 15:06
door fogeltje
Bee schreef:Ik vind lage instap tegenwoordig zo'n beetje het belangrijkste aan een bus. Je zal maar een been gebroken hebben en met krukken dat trappetje moeten opklauteren :X
Ach, ik ben vroeger ook wel eens bussen moet in huppelen omdat 1 been het niet goed deed. En mensen met krukken werden vroeger vaak door andere passagiers geholpen. Tegenwoordig heeft men juist geen geduld meer met die mensen omdat ze het zelf maar moeten kunnen. Die lage instap wordt overigens vaak teniet gedaan in Nijmegen omdat chauffeurs te ver doorrijden op het perron waardoor de instap alweer bij de verlaging zit :')
huibf schreef:Statler Rail schreef:De aanbesteding is nu dan écht van start gegaan. De aankondiging is vanmiddag geplaatst op TenderNed.
Bron
Nog geen tijd gehad om de documenten zelf te downloaden en te bekijken...
zo. gedownload en uitgepakt.
2,17 GB aan totaal 149 bestanden.
Er staat leuke info in. Compleet met txt bestanden aan ov chipkaartreisgegevens.
En Fogeltje: Lijn 99 blijft in iede rgeval t/m huidige SAN concessie tussen Breng en ? 50/50 verdeeld en zonder knippen.
Bedankt voor info :) Mijn 99 tijd is nu overigens denk ik wel afgelopen. Gisteren was mijn laatste "reguliere" dag in Nijmegen. Dus iemand moet zeiken tegen Breng/Arriva van mij gaan overnemen :') Zal nog wel sporadisch naar Nijmegen gaan voor spellenavonden of bezoek aan vrienden, maar zeker niet meer dagelijks, wellicht zelfs niet wekelijks.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: wo 08 mei 2013, 18:58
door Raymond
De inleverdatum is op verzoek van vervoerders een maand opgeschoven (eind zomervakantie was niet praktisch en haalbaar gezien de hoeveelheid werk)
Nieuwe Concessie Brabant 2014
Geplaatst: di 10 sep 2013, 12:58
door Michael
Termijn voor biedingen busconcessie Noord-Brabant verlengd
De termijn voor het indienen van biedingen voor de aanbesteding van het busvervoer in Noord-Brabant is met drie weken verlengd. Inschrijvers kunnen hun bieding nu tot 17 oktober indienen. Dat heeft de provincie Brabant bekendgemaakt. Geïnteresseerde vervoerders hebben extra tijd gevraagd om een goede bieding te kunnen voorbereiden.
Lees verder op:
http://m.ovpro.nl/bus/2013/09/10/termij ... -verlengd/