Re: Sneltrein of Intercity?
Geplaatst: di 01 jul 2008, 10:25
Dat roepen ze ook nog steeds om bij de s5600, in ieder geval in Amersfoort en 't Harde...
Evenzo in Haarlem voor de s4800.Wubbo schreef:Dat roepen ze ook nog steeds om bij de s5600, in ieder geval in Amersfoort en 't Harde...
Het zal wel intercity worden, waarbij denk ik bij Arnhem/Nijmegen omgeroepen wordt: als stoptrein door richting ....playertwo schreef:Gaan ze de s3600 / s3700 ook weer sneltrein gaan noemen? Er rijdt weliswaar IC-waardig materieel (ICRm), maar gezien een aantal van de verschillende bediende stations, is het toch echt geen intercity maar meer een sneltrein.
Dat is bij de s5600 in Zl en Amf ook, "De stoptrein naar Harderwijk, Amersfoort en Utrecht Centraal van ...:19 vertrekt van spoor 4. Deze stoptrein stopt op alle tussengelegen stations."Chauf21 schreef:Die laatste opmerking doet me denken aan een stationsomroep op station Leiden (vorige week geloof ik):
"[stoptrein naar Haarlem]. Deze stoptrein stopt op alle tussengelegen stations."
'Ja dôh, waarom heet dat ding anders een stoptrein?' heeft menig reiziger moeten denken ;)
Code: Selecteer alles
Vertrek 11 31 Stoptrein
Wierden, Rijssen,
Holten, Deventer Colm.
Deventer, stoptrein Apeldoorn
Dat is nog een overblijfsel uit de tijd dat die trein niet op alle tussengelegen stations stopte. Maar dat is nu 1,5 jaar geleden, je zou toch denken dat het nu onderhand wel een keer bekend is. Dus dat zinnetje mag er nu wel een keer eruitgehaald worden.Dre schreef:Dat is bij de s5600 in Zl en Amf ook, "De stoptrein naar Harderwijk, Amersfoort en Utrecht Centraal van ...:19 vertrekt van spoor 4. Deze stoptrein stopt op alle tussengelegen stations."
Inderdaad, gewoon voor alle duidelijkheid, omdat normaal gesproken een trein alleen stopt op de stations die op de CTA staan. Nu kan je tenminste zien dat er voor het eindpunt nog meer stops volgen die hier alleen niet vermeld zijn. Het alternatief zou zijn dat er iedere keer wordt omgeroepen dan de trein ook in Twl en Apdo stopt, omdat die stations niet op de CTA vermeld zijn.Dre schreef:Waarom ga je dan nog in hemelsnaam achter "Deventer", stoptrein toevoegen? Om aan te geven dat die trein ook in Twl en Apdo halteert?
Nou, houdt het maar gewoon bij een foutje in de programmering van de automatische omroep... bij de s5000 wordt ook consequent gemeld dat 'ie op alle tussengelegen stations stopt, terwijl dat ding nooit ergens niet gestopt heeft op z'n route.reisthijs schreef:Dat is nog een overblijfsel uit de tijd dat die trein niet op alle tussengelegen stations stopte. Maar dat is nu 1,5 jaar geleden, je zou toch denken dat het nu onderhand wel een keer bekend is. Dus dat zinnetje mag er nu wel een keer eruitgehaald worden.Dre schreef:Dat is bij de s5600 in Zl en Amf ook, "De stoptrein naar Harderwijk, Amersfoort en Utrecht Centraal van ...:19 vertrekt van spoor 4. Deze stoptrein stopt op alle tussengelegen stations."
Dat is niet veel beter nu lijkt me zo. De t3900 is een IC die wel op Ass en Asdl stopt, de t2100 niet. De t2600 die wel als echte sneltrein geldt stopt daar gelukkig wel. Hetzelfde gaat met deze series op voor Hoofddorp zou je denken, zei het niet dat de t3900 als IC daar wel stopt, maar de sneltrein, de t2600 kachelt er gewoon langs...Toen de dienstregeling in 2007 werd ingevoerd werden alle treinen Leiden - Amsterdam als Intercity aangegeven; waarbij sommigen via Haarlem reden, sommigen stopten in Amsterdam Lelylaan en sommigen vrijwel non-stop reden. Dat is pas verwarrend