Pagina 2 van 2
Re: Actuele lijnennetkaart
Geplaatst: vr 06 sep 2013, 16:53
door Ronald
Ziet er goed uit. Kleine verbereingen zijn nog "Heiloo" i.p.v. "Heilo" en "Utrecht Terwijde" in plaats van "Utrecht Terweijde" (alhoewel ik die laatste ook wel eens fout op een NS-kaart heb zien staan :) . En ik mis nog een aantal internationale verbindingen, maar ik weet niet of die onderwerp zijn van jouw kaart.
Zelf vind ik de toevoeging van "Leeuwarden Achter de Hoven" niet zo nuttig, het lijkt nu een regulier bediend station terwijl dit niet zo is. Misschien is het handig om de "facultatieve" stations met een ander symbooltje en toelichting weer te geven. Ik denk dan ook bijvoorbeeld aan Heerenveen IJsstadion en Rotterdam Stadion.
Ik ben zelf ook wel eens met kaartjes bezig geweest, maar waar ik steeds tegenaan loop is de indeling in catergoriëen van stations. Ik zie dat je streepjes en bolletjes in verschillende maten hebt gebruikt. Waar is dat verschil op gebaseerd? Zijn het bijvoorbeeld eindpunten van treinseries, of gebaseerd op reizigersaantallen, of willekeurig?
Re: Actuele lijnennetkaart
Geplaatst: vr 06 sep 2013, 16:56
door Michael
Dan even een vraagje tussendoor. Waar dient station Leeuwarden achter de hoven dan voor?
Re: Actuele lijnennetkaart
Geplaatst: vr 06 sep 2013, 17:00
door Ronald
Volgens mij staat daar een fabriek of zo en stopt de trein twee keer per dag voor werknemers. Maar het is geen echt station want er staan geen bordjes (A) .
Re: Actuele lijnennetkaart
Geplaatst: vr 06 sep 2013, 17:10
door jorikke
grootte van bolletjes heb ik direct over genomen van de spoorkaart waarvan ik heb overgetrokken. Die kaart is echter 3 jaar oud en volgens mij zijn die bolletjes in de tussentijd veranderd (Schagen is nu eindstation en zou bolletje moeten zijn, Steenwijk als intercitystation en vreemd genoeg stond Maastricht Randwyck ook niet als bolletje). Klakkeloos overgenomen dus. Zou het eventueel op reizigersaantallen doen, maar behalve de top 10 stations heb ik daar nog geen actuele lijsten van kunnen vinden... jullie misschien?
Re: Actuele lijnennetkaart
Geplaatst: vr 06 sep 2013, 21:10
door Karl
Grote bolletjes: IC naar IC overstapmogelijkheden?
Andere bolletjes: IC > stoptrein of stoptrein <> stoptrein?
Maar Elst dan weer niet, dat is wel apart.
Nog een vraag, waarom is Boven Hardinxveld met een streepje?
Verder: het is Capelle Schollevaar (ipv li).
Oisterwijk en Eindhoven Beukenlaan staan wel erg dicht bij elkaar.
Bij Mariënberg loopt het groene lijntje iets te ver door.
Re: Actuele lijnennetkaart
Geplaatst: vr 06 sep 2013, 21:29
door Daniel
Karl schreef:Nog een vraag, waarom is Boven Hardinxveld met een streepje?
Omdat de officiële plaatsnaam ook met een streepje is allicht

Re: Actuele lijnennetkaart
Geplaatst: vr 06 sep 2013, 21:35
door Milco
Bij Nieuw-Vennep is de stationsnaam wel zonder streepje ;-)
Re: Actuele lijnennetkaart
Geplaatst: vr 06 sep 2013, 22:18
door Suus
Boven Hardinxveld is zonder streepje.
Re: Actuele lijnennetkaart
Geplaatst: vr 06 sep 2013, 23:06
door Daniel
Op het bordje bedoel je dan neem ik aan? Zelfs op je eigen site staat het met streepje

Maargoed, op de bordjes in die gemeente zou ik niet al te erg letten, ze wisten bij ProRail kennelijk nieteens in welke kern station Blauwe Zoom nu eigenlijk ligt

Re: Actuele lijnennetkaart
Geplaatst: za 07 sep 2013, 00:19
door Milco
Nog twee foutjes:
- Utrecht Terweijde moet 'Utrecht Terwijde' zijn (zoals Ronald al aangaf);
- Schinsen moet 'Schinnen' zijn.
Verder nogmaals: een hele mooie kaart, ziet er prima uit.:pos:
Re: Actuele lijnennetkaart
Geplaatst: za 07 sep 2013, 11:00
door Daniel
Nog niet genoemd zo te zien: Schiedam Nieuweland moet Schiedam Nieuwland zijn en Kropswelde moet Kropswolde zijn.
Verder nog een enkel streepje wat net niet goed aansluit op de lijn, maar verder een bijzonder fraaie kaart!
Re: Actuele lijnennetkaart
Geplaatst: za 07 sep 2013, 13:27
door jorikke
in dat geval zou ie nu helemaal up to date moeten zijn :)
http://my-ct.nl/dump/spoornetwerk-big.png
Re: Actuele lijnennetkaart
Geplaatst: za 07 sep 2013, 13:48
door Thom91
Ik mis de HSL naar Antwerpen en de grensovergang bij Roosendaal naar Antwerpen.
Re: Actuele lijnennetkaart
Geplaatst: za 07 sep 2013, 14:17
door jorikke
die had ik eigenlijk bewust weggelaten omdat ik de kaart vooral op nationale lijnen wou laten focussen, maarja, waar leg je de grens nadat ik ook Bad Bentheim, Leer en Gronau heb toegevoegd...
Re: Actuele lijnennetkaart
Geplaatst: za 07 sep 2013, 14:28
door Edwin
Nogmaals applaus. Ziet er geweldig uit. *O*
Re: Actuele lijnennetkaart
Geplaatst: za 07 sep 2013, 15:25
door Ronald
jorikke schreef:die had ik eigenlijk bewust weggelaten omdat ik de kaart vooral op nationale lijnen wou laten focussen, maarja, waar leg je de grens nadat ik ook Bad Bentheim, Leer en Gronau heb toegevoegd...
Gewoon, alle overgangen weergeven óf niets weergeven. Zelf vind ik ze wel nuttig zodat je kunt zien waar je de grens over kan. Je kunt dit heel beperkt houden door slechts een (ander gekleurd) lijntje de grens over te tekenen en één buitenlandse stationsnaam als richting erbij te zetten.
Edit: en nog twee piepkleine dingetjes: het is Vrieze
nveen en Landgraaf ligt ook aan de lijn naar Kerkrade Centrum. Verder erg mooi :pos:
Re: Actuele lijnennetkaart
Geplaatst: za 07 sep 2013, 20:03
door jorikke
Heb typfoutjes verbeterd, grensoverschrijdende lijnen met stippellijnen aangeduid en het traject Arnhem-Doetinchem toegevoegd :)
http://my-ct.nl/dump/spoornetwerk-big.png
Re: Actuele lijnennetkaart
Geplaatst: za 07 sep 2013, 21:08
door Daniel
Heb je trouwens bewust de HSL helemaal los getekend (net als Arnhem - Emmerich)? Het lijkt nu net alsof daar op sommige plekken een hele extra lijn voor ligt, terwijl de HSL-treinen tussen Amsterdam en Hoofddorp (excl. station) en Rotterdam Centraal en Lombardijen (excl. station) over exact hetzelfde spoor als de reguliere trein rijden. Datzelfde geldt voor de treinen tussen Arnhem en Emmerich die in feite ook in Westervoort zouden kunnen stoppen terwijl het nu op je kaart lijkt dat ze er niet langs komen. Amersfoort - Hoevelaken is eigenlijk ook zoiets.
Nog drie schoonheidsfoutjes:
- de streepjes van Hilversum Sportpark en Hollandsche Rading staan een stukje van de spoorlijn af
- de HSL mist een boogje van Breda naar Antwerpen
- de NMBS-trein naar Eijsden heb je een rood streepje gegeven, maar waarom begint dat niet in Maastricht? (in lijn met andere samenlooptrajecten van verschillende vervoerder)
Re: Actuele lijnennetkaart
Geplaatst: zo 08 sep 2013, 00:50
door microshit
Piepklein schoonheidsfoutje: Krabbendijke en Rilland-Bath staan dwars door de landsgrens heen, waardoor dat moeilijker te lezen is.
Ideetje: Misschien een legenda erbij?
Re: Actuele lijnennetkaart
Geplaatst: ma 09 sep 2013, 15:09
door jorikke
Ik heb de bovenstaande punten er in verwerkt. Door de HSL mee te nemen langs het originele spoor krijg je wel vreemde praktijken rond Sloterdijk, misschien de bogen van de kaart halen? Of is het zo duidelijk?
Re: Actuele lijnennetkaart
Geplaatst: ma 09 sep 2013, 19:21
door webguy
De HSL takt pas bij Hoofddorp af - tussen Amsterdam en Schiphol is het dezelfde lijn.
Re: Actuele lijnennetkaart
Geplaatst: ma 09 sep 2013, 20:09
door Cygnum
Ik mis nog station Purmerend Overwhere.
Re: Actuele lijnennetkaart
Geplaatst: ma 09 sep 2013, 20:20
door Thom91
Overwhere is over there!
Re: Actuele lijnennetkaart
Geplaatst: ma 09 sep 2013, 20:25
door jorikke
webguy schreef:De HSL takt pas bij Hoofddorp af - tussen Amsterdam en Schiphol is het dezelfde lijn.
Volgens mij loop de HSL op de kaart al langs de originele lijn toch?
Overwhere was inderdaad spontaan verdwenen, but it's back again