Pagina 11 van 35
Re: Maak je eigen lijnennet
Geplaatst: ma 07 dec 2015, 19:27
door ArrivaBas
W0rteltje schreef:ArrivaBas schreef: Kun je dat dan a.u.b. tonen. Het lijkt nu namelijk of je de verbinding naar
Gdm verbreekt.
Ik zeg niet dat ik je niet mag, maar ik blijf erbij dat het nergens op lijkt. -o- -o-
Trouwens een vraagje: hoe oud ben je?
misschien, kweet niet echt hoe
16, hoezo?
Omdat ik dat even wilde weten, want jouw plan kon zo van iemand van 10 komen
W0rteltje schreef:maar dan nog gefeliciteerd voor het "verslaan" van n minderjarige
Ik ben ook minderjarig, 14. Dat heeft er vrij weinig mee te maken.
Maar voor de oorlog komt.
Back on-topic
Re: Maak je eigen lijnennet
Geplaatst: ma 07 dec 2015, 19:31
door Wubbo
Dit forum is geen kleuterklas of zandbak. Het is een plek waar mensen met elkaar van gedachten kunnen wisselen en van elkaar kunnen leren. Dat betekent kunnen omgaan met kritiek, maar ook opbouwende kritiek kunnen geven. Als je hier dus een plan plaatst kun je er van uit gaan dat er opmerkingen over komen. Als je daar niet tegen kan: plaats dan je plan niet.
Ik ga er van uit dat iedereen hier op dit forum op een normale manier met mede-forumgebruikers om kan gaan. Ook in dit topic. Laten we het gezellig houden/maken.
Re: Maak je eigen lijnennet
Geplaatst: ma 07 dec 2015, 23:15
door W0rteltje
ArrivaBas schreef: Back on-topic
aan jouw de eer
Re: Maak je eigen lijnennet
Geplaatst: ma 07 dec 2015, 23:56
door sirvinniei
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing
mijn gooi naar concessie provincie Utrecht.
Ik heb vooral geprobeerd het aantal lijnen te verminderen
Re: Maak je eigen lijnennet
Geplaatst: di 08 dec 2015, 00:31
door Milco
Hoe lukt het jullie om die lijntjes zo te tekenen en hoe stellen jullie die kleuren in? Ik loop een partij te etteren maar ik kom er niet achter hoe dat werkt... :N
Re: Maak je eigen lijnennet
Geplaatst: di 08 dec 2015, 08:51
door ArrivaBas
Milco schreef:Hoe lukt het jullie om die lijntjes zo te tekenen en hoe stellen jullie die kleuren in? Ik loop een partij te etteren maar ik kom er niet achter hoe dat werkt... :N
Er is een rondleiding te volgen:
Klik op de onderste URL in dit menu:

Je krijgt deze tips te zien:
Hoe je een kaart opstart:

De legenda van alle tools + het schuiven:

Opmaken van de inhoud:

Hoe de kaart met ons gedeeld kan worden:

En hier is nog een keuzemenu verstopt, waar als je kaart is mislukt, je die kaart kunt verwijderen (LET OP: Een verwijderde kaart kan niet meer worden opgehaald!)
Hierzo:

Re: Maak je eigen lijnennet
Geplaatst: di 08 dec 2015, 09:32
door Etienne
Met deze kaart gaan wel wat rechtstreekse verbindingen verloren die zeer zeker voor passagiersverlies zorgen:
- 330 lijkt me op voorhand al een nutteloze lijn
- 130 wordt fors langzamer
- 120 doorkoppelen aan de 124 naar Woerden is ook niet zo juffen-het. Er rijden tusen Breukelen en Woerden niet voor niets taxibusjes.
- Een buurtbus voor Austerlitz is zo gek nog niet, alleen afleiden naar Driebergen i.p.v. Zeist ligt minder voor de hand.
Re: Maak je eigen lijnennet
Geplaatst: di 08 dec 2015, 10:56
door sirvinniei
Etienne schreef:
Met deze kaart gaan wel wat rechtstreekse verbindingen verloren die zeer zeker voor passagiersverlies zorgen:
- 330 lijkt me op voorhand al een nutteloze lijn
Leg uit. Het viel me op dat er veel verschillende lijnen met redelijk hoge frequentie naar uithoorn gingen, daarom leek het me duidelijker om 1 hoogfrequente lijn in te leggen.
- 130 wordt fors langzamer
Is dat zo? De afstand is ongeveer hetzelfde en zover ik weet rijden er geen
100 bussen (?), dus er zit ook geen voordeel op over de snelweg rijden
- 120 doorkoppelen aan de 124 naar Woerden is ook niet zo juffen-het. Er rijden tusen Breukelen en Woerden niet voor niets taxibusjes.
Goed punt, misschien is het handiger om deze met taxibusjes te rijden met een hogere frequentie tussen Breukelen en de snelwegoprit
- Een buurtbus voor Austerlitz is zo gek nog niet, alleen afleiden naar Driebergen i.p.v. Zeist ligt minder voor de hand.
Daar heb je misschien wel gelijk, maar ik had daarvoor gekozen omdat Driebergen daarmee beter wordt ontsloten
Bedankt voor je feedback :D
Re: Maak je eigen lijnennet
Geplaatst: di 08 dec 2015, 11:18
door Etienne
- De verbinding Uithoorn - Amsterdam Zuidoost is op dit moment al veel sneller via de 146, hetzij dat die alleen doordeweeks overdag rijdt. En dan wil jij er nieuwe lijn tegenaan gooien die een omweg via Mijdrecht, Wilnis en Abcoude gaat maken.
- Nu kan die 130 tenminste over de N201 lekker doorkarren naar Breukelen en dan wordt hij omgelegd via de N212. Het zou overigens wel een redelijk alternatief kunnen zijn als de A2 weer eens helemaal vaststaat.
Re: Maak je eigen lijnennet
Geplaatst: di 08 dec 2015, 11:28
door Hainje
Etienne schreef:juffen-het.
Is het niet 'je-van-het'? Met Google kom ik namelijk niet op een taalkundig iets uit als ik juffen-het invoer.

Re: Maak je eigen lijnennet
Geplaatst: di 08 dec 2015, 11:34
door ArrivaBas
Een kleine tip: Probeer de lijnen op een volgorde te zetten bij
Amf 
. Verder ziet het er zeer goed uit, met goed aanklikbare lijnen :pos: . Ik ga me hier maar niet verder mee bemoeien, want ik woon hier niet :) .
Re: Maak je eigen lijnennet
Geplaatst: di 08 dec 2015, 11:40
door sirvinniei
Etienne schreef:- De verbinding Uithoorn - Amsterdam Zuidoost is op dit moment al veel sneller via de 146, hetzij dat die alleen doordeweeks overdag rijdt. En dan wil jij er nieuwe lijn tegenaan gooien die een omweg via Mijdrecht, Wilnis en Abcoude gaat maken.
Hij is ook niet bedoeld als alternatief voor de 146, maar voor (delen van) de 121, 130, 142, 174 en de 126
- Nu kan die 130 tenminste over de N201 lekker doorkarren naar Breukelen en dan wordt hij omgelegd via de N212. Het zou overigens wel een redelijk alternatief kunnen zijn als de A2 weer eens helemaal vaststaat.
Ik heb het vergeleken op google maps, en vanaf mijdrecht naar breukelen scheelt het 1 minuut tussen mijn route en de route over de snelweg. En dan heb ik het over de auto die sneller over de snelweg kan.

Re: Maak je eigen lijnennet
Geplaatst: di 08 dec 2015, 12:16
door Etienne
Hainje schreef:Etienne schreef:juffen-het.
Is het niet 'je-van-het'? Met Google kom ik namelijk niet op een taalkundig iets uit als ik juffen-het invoer.


:') :X
Re: Maak je eigen lijnennet
Geplaatst: di 08 dec 2015, 12:20
door SuperGhost
geeft niets, juffen-het klinkt ook leuk

Re: Maak je eigen lijnennet
Geplaatst: do 10 dec 2015, 15:02
door W0rteltje
Re: Maak je eigen lijnennet
Geplaatst: do 10 dec 2015, 17:31
door Jef400
Ehm, ja. Een veerlijn tussen Gorinchem, Sliedrecht en Dordrecht? Wie ga je daar blij mee maken? Ik bedoel Sliedrecht-Dordt per veer kan nog. Maar Gorinchem-Dordt lijkt mij wel een aanzienlijke afstand per veer.
Re: Maak je eigen lijnennet
Geplaatst: do 10 dec 2015, 17:53
door W0rteltje
evenementenlijn
en die bestaat al, maar staat niet in de dienstregeling omdat hij niet zo vaak vaart
Re: Maak je eigen lijnennet
Geplaatst: do 10 dec 2015, 19:29
door Jef400
Oké. Wat mij verder opvalt. Lijn de Hollandsche IJssel op. Een soort stadsveer voor Krimpen aan de IJssel. Wat wil je daar mee?
Re: Maak je eigen lijnennet
Geplaatst: do 10 dec 2015, 20:04
door ArrivaBas
Oké. Niet een grote lijnenzooi als DAV van jou, maar toch enkele punten.
-
Op zich een goed idee, lijnen naar de Rotterdamse havens, maar hoeveel reizigers zal dat trekken?
- Zou een sneldienst tussen Dordrecht en Rotterdam nou niet enigszins overbodig zijn? :?
- Die driehoeksveer is eigenlijk een klein beetje overbodig.
- Ik zou die Alblasserboot weglaten. Hij vaart niet eens over de Alblas.
- Zou die Wantijlijn niet overbodig zijn. Met lijn 10 gaat het sneller.
Het is al beter dan voorgaande plannen. Ga zo door met verbeteren! *O*
Re: Maak je eigen lijnennet
Geplaatst: do 10 dec 2015, 22:46
door Meltrain
ArrivaBas schreef:
-
Op zich een goed idee, lijnen naar de Rotterdamse havens, maar hoeveel reizigers zal dat trekken?
De meeste van deze diensten varen al, het enige echt vernieuwende is een verlenging van
lijn 18 naar Pernis en daar zie ik best potentieel voor.
ArrivaBas schreef:- Zou een sneldienst tussen Dordrecht en Rotterdam nou niet enigszins overbodig zijn? :?
- Die driehoeksveer is eigenlijk een klein beetje overbodig.
Beide lijnen bestaan al.
- Zou die Wantijlijn niet overbodig zijn. Met lijn 10 gaat het sneller.
Die lijn vind ik ook overbodig, evenals lijn 16 "IJssellijn".
De veerdiensten op de Boven-Merwede vond ik het interessantst, maar die bestaan dus ook al. :X
Re: Maak je eigen lijnennet
Geplaatst: vr 11 dec 2015, 09:52
door Jef400
Trouwens, al weet ik dat het niet onder de noemer 'Waterbus' valt. Maar had je Maassluis-Rozenburg niet in de kaart op kunnen nemen? Voor de volledigheid.
Re: Maak je eigen lijnennet
Geplaatst: vr 11 dec 2015, 12:52
door 0318
Even concentrerend rond Veenendaal, denk ik dat je meer aandacht zou moeten besteden aan rechtstreekse verbindingen naar belangrijke bestemmingen. Zo te zien laat je nu alle lijnen op station Veenendaal Centrum eindigen. Even afgezien van dat dat me op een enkelstrooks keerlusje moeilijk lijkt, ontneem je met zo'n lijnvoering de inwoners van Wageningen, Rhenen, Heuvelrug en de zuidelijke wijken van Veenendaal hun verbinding met het winkelcentrum en station De Klomp. Overstappen 'in het zicht van de haven' wordt doorgaans achter een bureau bedacht en volstrekt toereikend geacht, maar door reizigers in de praktijk matig gewaardeerd.
Re: Maak je eigen lijnennet
Geplaatst: vr 11 dec 2015, 16:09
door sirvinniei
Zoals het er momenteel uitziet is het busstation van Veenendaal centrum al te klein, die moet sowieso verbouwd worden (hetzelfde kan overigens gezegd worden over de klomp)
Mijn idee was eigenlijk om 80 en 50 aan elkaar te koppelen, ik zal dit beter aangeven.
Re: Maak je eigen lijnennet
Geplaatst: vr 11 dec 2015, 22:07
door W0rteltje
JeffreyMeijer schreef:Oké. Wat mij verder opvalt. Lijn de Hollandsche IJssel op. Een soort stadsveer voor Krimpen aan de IJssel. Wat wil je daar mee?
er zijn aardig wat scholen in de Prins Alexanderpolder en hier mee kunnen de scholieren (vanuit Krimpen en de Drechtsteden) n aardig stuk afsnijden en daarmee hoeven ze niet over de algara brug die erg langzaam opent en sluit
dit is n lijn voor de aquafox of aquacat
ArrivaBas schreef:Oké. Niet een grote lijnenzooi als DAV van jou, maar toch enkele punten.
-
Op zich een goed idee, lijnen naar de Rotterdamse havens, maar hoeveel reizigers zal dat trekken?
- Zou een sneldienst tussen Dordrecht en Rotterdam nou niet enigszins overbodig zijn? :?
- Die driehoeksveer is eigenlijk een klein beetje overbodig.
- Ik zou die Alblasserboot weglaten. Hij vaart niet eens over de Alblas.
- Zou die Wantijlijn niet overbodig zijn. Met lijn 10 gaat het sneller.
Het is al beter dan voorgaande plannen. Ga zo door met verbeteren! *O*
- natuurlijk heb ik geen vaste nummers maar aangezien daar geen bruggen of tunnels zijn en ov-loos gebied verbindt heeft het een goeie kans
- nee, daarom is er nu een: 201
- nee, daarom is er nu een : 6
- dat is n evenementenlijn die al wordt bevaren, maar niet zo vaak daarom staat hij niet in de dienstregeling, (alblasserboot komt van Alblasserwaard, anders zou hij wel Alblasboot heetten)
- 10 is sneller maar er is geen vloeiende overstap, daarnaast varen hier sowieso al boten heen als ze terug keren naar de basis, dit zou ook goed zijn voor de nieuwe bioscoop en kan als een alternatief worden voor de (hier vervallen) Ark van Noach
JeffreyMeijer schreef:Trouwens, al weet ik dat het niet onder de noemer 'Waterbus' valt. Maar had je Maassluis-Rozenburg niet in de kaart op kunnen nemen? Voor de volledigheid.
dat is een auto-vervoerende-pont. ik weet niet, ik vond het niet echt waterbus-achtig
ff n inside
- 10 - 99 = reguliere lijn
- 100 - 199 = sneldienst/spitslijn
- 500 - 599 = toeristenlijn
Re: Maak je eigen lijnennet
Geplaatst: vr 11 dec 2015, 23:40
door Meltrain
W0rteltje schreef:JeffreyMeijer schreef:Oké. Wat mij verder opvalt. Lijn de Hollandsche IJssel op. Een soort stadsveer voor Krimpen aan de IJssel. Wat wil je daar mee?
er zijn aardig wat scholen in de Prins Alexanderpolder en hier mee kunnen de scholieren (vanuit Krimpen en de Drechtsteden) n aardig stuk afsnijden en daarmee hoeven ze niet over de algara brug die erg langzaam opent en sluit
dit is n lijn voor de aquafox of aquacat
Misschien wilde je nog tussenhaltes aandoen, maar ben je die vergeten in te tekenen, maar nu is het gewoon een non-stop lijn van Krimpen Stormpolder naar Ouderkerk en liggen beide haltes aan dezelfde kant van de Hollandsche IJssel. :?
Geen enkele van je genoemde argumenten gaat dus op.