Pagina 11 van 34
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Geplaatst: di 11 jun 2024, 16:17
door Anderzam
Leuk om te zien dat Keolis iets behoudt en dat Transdev iets buiten Noord-Holland wint

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Geplaatst: di 11 jun 2024, 16:21
door Milco
Heeft Transdev eindelijk weer eens iets gewonnen in plaats van verliezen of behouden.
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Geplaatst: di 11 jun 2024, 16:27
door UtrechtOV
Voelt toch onverwachts dat QBuzz hier straks verdwijnt. Ik vind ze het goed doen.
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Geplaatst: di 11 jun 2024, 16:31
door Milco
Syntus/Keolis meldt het nu ook officieel op hun website:
https://www.syntusutrecht.nl/nl-nl/nieu ... utrecht-ri
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Geplaatst: di 11 jun 2024, 16:40
door Roeland
"Meer dan 250 grote bussen en zo'n 20 buurtbussen".
Hoeveel rijden er nu ongeveer?
(en rekening houdend dat lijn 41 en 56 van U-Binnen naar U-Buiten overgaan?)
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Geplaatst: di 11 jun 2024, 16:40
door Daniel
HomeNieuws
Keolis Nederland blijft in de provincie Utrecht rijden en introduceert haar grootste elektrische bus
Hoe groot zou 'ie worden?
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Geplaatst: di 11 jun 2024, 16:42
door RW2104
https://www.youtube.com/watch?v=UaIRyhk48ko
Keolis heeft dus al van te voren een video gemaakt om de gunning the vieren

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Geplaatst: di 11 jun 2024, 16:49
door Roeland
Daniel schreef: ↑di 11 jun 2024, 16:40
HomeNieuws
Keolis Nederland blijft in de provincie Utrecht rijden en introduceert haar grootste elektrische bus
Hoe groot zou 'ie worden?
Misschien wel gelede bussen op lijn 202?
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Geplaatst: di 11 jun 2024, 17:02
door Meltrain
Daniel schreef: ↑di 11 jun 2024, 16:40
HomeNieuws
Keolis Nederland blijft in de provincie Utrecht rijden en introduceert haar grootste elektrische bus
Hoe groot zou 'ie worden?
Ze hebben het inmiddels aangepast naar busvloot.

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Geplaatst: di 11 jun 2024, 17:10
door Lijn 45
Roeland schreef: ↑di 11 jun 2024, 16:40
"Meer dan 250 grote bussen en zo'n 20 buurtbussen".
Hoeveel rijden er nu ongeveer?
(en rekening houdend dat lijn 41 en 56 van U-Binnen naar U-Buiten overgaan?)
Ze hebben nu 14 10-meterbussen, 192 12-meterbussen, 30 15-meterbussen, 4 18-meterbussen (240 in totaal) en 24 buurtbussen.
Zijn er eigenlijk bussen uit de huidige concessies die overgenomen moeten worden?
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Geplaatst: di 11 jun 2024, 17:16
door ovVeluwe
Ze zullen voorlopig nog wel even doorrijden met de Setra's bij Keolis. Volgens mij was het wel een eis dat hij elke concessie de elektrische bussen overgenomen zouden worden.
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Geplaatst: di 11 jun 2024, 17:18
door Daniel
Meltrain schreef: ↑di 11 jun 2024, 17:02
Ze hebben het inmiddels aangepast naar busvloot.
Nee de grijze tekst bovenaan de pagina is nog onveranderd
Lijn 45 schreef: ↑di 11 jun 2024, 17:10
Zijn er eigenlijk bussen uit de huidige concessies die overgenomen moeten worden?
De nieuwe buurtbussen van Syntus moeten sowieso mee, elektrische bussen van Qbuzz zou me niet verbazen maar weet ik niet zeker.
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Geplaatst: di 11 jun 2024, 17:28
door CSA2
"De laatste bus van station Houten zal in Utrechtaansluiten op de laatste sprinter naar Houten. Volgens Transdev kon dit echt niet anders!" Oftewel, gecondoleerd aan de reizigers in Utrecht Binnen.
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Geplaatst: di 11 jun 2024, 17:49
door DPDelft
Ik zie een citaat zonder bron met daarbij een duidelijke (vooringenomen) negatieve associatie. Misschien kun je dit verduidelijken?
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Geplaatst: di 11 jun 2024, 19:02
door Meltrain
Wat zijn eigenlijk de eisen qua materieel?
Gelijk vanaf het begin ZE of mogen de vervoerders ook ouder (of het huidige) materieel inzetten?
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Geplaatst: di 11 jun 2024, 19:04
door iamthedutchdude
CSA2 schreef: ↑di 11 jun 2024, 17:28
"De laatste bus van station Houten zal in Utrechtaansluiten op de laatste sprinter naar Houten. Volgens Transdev kon dit echt niet anders!"
Bron? Vervoersplannen zijn (als het goed is) nog niet eens gedeeld, laat staan dienstregelingen van individuele ritten.
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Geplaatst: di 11 jun 2024, 19:07
door Dionysusnu
Meltrain schreef: ↑di 11 jun 2024, 19:02
Wat zijn eigenlijk de eisen qua materieel?
Gelijk vanaf het begin ZE of mogen de vervoerders ook ouder (of het huidige) materieel inzetten?
In de statenbrief staat dat in ieder geval 2028 helemaal ZE een eis is.
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Geplaatst: di 11 jun 2024, 19:07
door Milco
Meltrain schreef: ↑di 11 jun 2024, 19:02
Wat zijn eigenlijk de eisen qua materieel?
Gelijk vanaf het begin ZE of mogen de vervoerders ook ouder (of het huidige) materieel inzetten?
Keolis meldt in elk geval dat ze in etappes de elektrische bussen laten instromen, dus vermoedelijk wordt eerst nog doorgereden met de huidige bussen.
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Geplaatst: di 11 jun 2024, 19:08
door Milco
iamthedutchdude schreef: ↑di 11 jun 2024, 19:04
CSA2 schreef: ↑di 11 jun 2024, 17:28
"De laatste bus van station Houten zal in Utrechtaansluiten op de laatste sprinter naar Houten. Volgens Transdev kon dit echt niet anders!"
Bron? Vervoersplannen zijn (als het goed is) nog niet eens gedeeld, laat staan dienstregelingen van individuele ritten.
Die tekst van CSA2 had ik voor de grap onder een Facebook bericht geplaatst omdat Connexxion niet altijd even goed op treinen aansluit. Blijkbaar is mijn tekst 1 op 1 overgenomen en in dit topic geplaatst…
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Geplaatst: di 11 jun 2024, 19:11
door Hainje
Daniel schreef: ↑di 11 jun 2024, 16:40
HomeNieuws
Keolis Nederland blijft in de provincie Utrecht rijden en introduceert haar grootste elektrische bus
Hoe groot zou 'ie worden?
Minimaal 33 meter.

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Geplaatst: di 11 jun 2024, 19:45
door Cas
Ik was tevreden met Qbuzz en ben nooit echt onder de indruk geweest van wat Transdev neer heeft gezet in andere concessies, maar we gaan zien wat het is geworden!
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Geplaatst: di 11 jun 2024, 20:11
door Suus
Het is een tijd geleden dat Keolis een concessie kon behouden. Heb het altijd een vervoerder met wat ruige randjes gevonden, maar voor de markt goed dat het actief blijft in Nederland.
Qbuzz heeft nooit echt een harde klap gehad, eerdere verloren concessies hadden niet zo’n grote impact op het bedrijf als Utrecht. Ik denk dat het eigenlijk wel een keer goed is als ze dat meemaken, ik begon ze als arrogant te ervaren.
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Geplaatst: di 11 jun 2024, 21:11
door meneerh2o
Lijn 45 schreef: ↑di 11 jun 2024, 17:10
Roeland schreef: ↑di 11 jun 2024, 16:40
"Meer dan 250 grote bussen en zo'n 20 buurtbussen".
Hoeveel rijden er nu ongeveer?
(en rekening houdend dat lijn 41 en 56 van U-Binnen naar U-Buiten overgaan?)
Ze hebben nu 14 10-meterbussen, 192 12-meterbussen, 30 15-meterbussen, 4 18-meterbussen (240 in totaal) en 24 buurtbussen.
Niet alle bussen zijn van Keolis. Een aantal (ik meen 1648 tm 1654, 1728 , 1729 en de 1201 tm 1204) zijn eigendom van Pouw.
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Geplaatst: di 11 jun 2024, 21:20
door omaylie
Heb het even gecontroleerd en ik kom (inclusief de bussen die eigendom zijn van Pouw) uit op: 182 12-meter bussen (154x Setra, 21x Citea LLE-120, 2x BYD K9U en 5x BYD K9UB), 30 15-meter bussen (allen Setra), 4 18-meter bussen (allen Citaro
G), 11 8-meter bussen (Rosero), 2 7-meter bussen (MidCity), 25 buurtbussen (4 oud en 21 nieuw) en 4 bussen voor Syntus Flex.
Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)
Geplaatst: di 11 jun 2024, 21:29
door Durashift
Ik lees hierin dat vorig jaar de stalling Zeist is aangekocht door de provincie. Klopt dit?
Hoe zit het met de hele nieuwe remise in Utrecht. Welk eigendom is dat dan?
~~~~~~~~
Gefeliciteerd @IIVQ.