Pagina 11 van 23
Re: Vergane glorie in het OV
Geplaatst: zo 25 nov 2012, 18:31
door kolibrie
Ze kunnen inmiddels zijn verwijderd, maar ik herinner me nog goed dat afgelopen zomer er nog flink wat DRIS borden buiten gebruik stonden bij bushaltes in Lelystad. Er stond een Connexxion logo op dus zal nog wel van de vorige concessie wezen. De borden die het nog deden gaven slechts een cijfer aan, vast de volgende vertrektijd in minuten.
Ik blijf het jammer vinden dat dit soort infrastructuur niet wordt overgenomen door de volgende concessiehouder. Zo staan er in Friesland bij diverse busstations nog prima DRIS borden waar lijnnr, bestemming, en aankomsstijd op stonden. Maar sinds afgelopen zomer staan de meeste borden uit. Het scheelde altijd veel gezeik van mensen die zaten te miepen dat de bus niet kwam.
Vergane glorie in het OV #2
Geplaatst: zo 25 nov 2012, 18:33
door Ardan
Die meerregelige CXX-schermen op Zwolle Streekbusstation hebben er ook nog erg lang gestaan.. maar zelfs toen CXX er nog reed stond er permanent 'Bitte Fahrplanaushänge beachten' :')
Re: Vergane glorie in het OV
Geplaatst: zo 25 nov 2012, 22:02
door Geert
kolibrie schreef:Ik blijf het jammer vinden dat dit soort infrastructuur niet wordt overgenomen door de volgende concessiehouder. Zo staan er in Friesland bij diverse busstations nog prima DRIS borden waar lijnnr, bestemming, en aankomsstijd op stonden. Maar sinds afgelopen zomer staan de meeste borden uit. Het scheelde altijd veel gezeik van mensen die zaten te miepen dat de bus niet kwam.
Gelukkig zijn veel van de DRIS-projecten van de afgelopen jaren uitgevoerd door de concessieverleners en zijn er ook afspraken gemaakt zodat deze systemen blijven werken wanneer er een nieuwe vervoerder komt. Vaak zijn er ook afspraken gemaakt met een gespecialiseerd bedrijf dat ze beheert zodat ze ook onderhouden worden.
Re: Vergane glorie in het OV
Geplaatst: zo 25 nov 2012, 23:28
door Fles
en eigenlijk is zoiets ook gewoon het absolute minimum van wat je mag verwachten natuurlijk. Laten we nou niet doen alsof het in stand houden van zoiets een enorm soort service betreft.
Re: Vergane glorie in het OV
Geplaatst: ma 26 nov 2012, 23:06
door Michael 1988
Ik had het beloofd en vandaag heb ik alvast het eerste deel afgelegd omdat ik voor werk toch in Veghel moest zijn, gisteren een nieuwe camera had gekocht en mijn camera wou uittesten.
Dit was een van de fotos die ik maakte. Deze foto is gemaakt vlakbij het rangeerterrein van het Duitse Lijntje in Veghel op de Populierlaan.
Deze foto is gemaakt vlakbij de spoorbrug.
Meer foto's zijn
hier te vinden.
Re: Vergane glorie in het OV
Geplaatst: di 27 nov 2012, 10:11
door Edwin
De Abri bij oprit A27/Stichtse Brug van/voor Utrecht Bereikbaar is onlangs weggehaald. Zondag stond de abri er niet meer.
Re: Vergane glorie in het OV
Geplaatst: di 27 nov 2012, 20:58
door Jef400
Bedacht mij eens gisteren bij het voorbij rijden van een stam ICR rijtuigen bij het metrostation Isolatorweg, dat die dingen ook bijna vergane glorie zijn. ZIjn nog maar 4 series waar ie af en toe op rijdt.
Re: Vergane glorie in het OV
Geplaatst: di 27 nov 2012, 21:11
door Suus
ICR gaat nog een gouden toekomst tegemoet, dat is nog lang niet afgeschreven :Y
Re: Vergane glorie in het OV
Geplaatst: di 27 nov 2012, 21:15
door Klaasje
Het zwaard van damocles hangt boven ICR. Als je niet veel personeelskosten wilt maken is het veel te inflexibel (want lange stammen met dubbele conducteurs in de daluren omdat je niet gaat rangeren) terwijl er ook NID, VIRM en ICM zijn die gezamenlijk alle IC-diensten wel kunnen rijden als de verbouwing van DDAR afgerond is.
Re: Vergane glorie in het OV
Geplaatst: di 27 nov 2012, 22:20
door Suus
Ja maar de IC-trein Rotterdam-Eindhoven via de HSL dan

Re: Vergane glorie in het OV
Geplaatst: di 27 nov 2012, 22:21
door Geert
ICR is voor NS duur, langzaam en onhandig. Maar het zit wel lekker comfortabel als reiziger :Y
Re: Vergane glorie in het OV
Geplaatst: di 27 nov 2012, 22:22
door Klaasje
Bee schreef:Ja maar de IC-trein Rotterdam-Eindhoven via de HSL dan

Traxx ervoor en rijden met die handel. Dat zou nog wel eens de redding van ICR kunnen wezen. :pos:
Idealiter maak je de stuurrijtuigen zo dat ze een TRAXX kunnen aansturen en pas je het deursluitsysteem aan aan het systeem dat de Duitsers gebruiken.
Re: Vergane glorie in het OV
Geplaatst: di 27 nov 2012, 22:23
door Suus
Nou dan, stop maar snel weg dat zwaard, daar kan je lelijk je vingers aan snijden

Re: Vergane glorie in het OV
Geplaatst: di 27 nov 2012, 22:26
door Suus
Geert schreef:Maar het zit wel lekker comfortabel als reiziger :Y
Ik zou nog wel een kleine revisie van de tweede klas kunnen waarderen waarbij de stoelbekleding blauw wordt, zodat het meer in lijn is met de rest :Y
Re: Vergane glorie in het OV
Geplaatst: di 27 nov 2012, 22:42
door Geert
Als het stof dan vervangen wordt door het skai uit ICM dan hoeft het van mij niet. Wat een schuurpapier :N
Re: Vergane glorie in het OV
Geplaatst: di 27 nov 2012, 22:55
door MdJ
Klaasje schreef:Bee schreef:Ja maar de IC-trein Rotterdam-Eindhoven via de HSL dan

Traxx ervoor en rijden met die handel. Dat zou nog wel eens de redding van ICR kunnen wezen. :pos:
Idealiter maak je de stuurrijtuigen zo dat ze een TRAXX kunnen aansturen en pas je het deursluitsysteem aan aan het systeem dat de Duitsers gebruiken.
TB0? Daar rijdt het Benelux-ICR (dat over een weekje vrijkomt) al mee, dus klaar. Alleen BDs'je aanpassen en crossen maar :D
Re: Vergane glorie in het OV
Geplaatst: di 27 nov 2012, 23:47
door Ardan
NEEEEE! ICR mag er niet uit!!
(het is echt mijn favoriete materieel, al zit er geen wifi in.. De s3600 is tegenwoordig een potpourri van VIRM, ICM en ICR, er verschijnt bij toch wel altijd een glimlach op mijn gezicht als er ICR de bocht om komt rijden in Deventer naar Zwolle :))
Re: Vergane glorie in het OV
Geplaatst: di 27 nov 2012, 23:54
door Suus
Eerlijk gezegd vind ik ICM fijner, maar ik heb het idee dat het sinds de revisie echt ontzettende lawaaibakken zijn geworden, vooral binnen
Eigenlijk dus Prio ICR: het frissere interieur van ICM met de stilte van ICR.
Re: Vergane glorie in het OV
Geplaatst: di 27 nov 2012, 23:56
door Ardan
Die ventilatie in ICM is inderdaad echt kut ja, hoewel het tijdens het vol rijden niet echt meer opvalt. Vooral bij stilstand erger ik me er dood aan als het ineens aangaat.
Re: Vergane glorie in het OV
Geplaatst: wo 28 nov 2012, 16:35
door Fles
die plestik banken in het nieuwe ICM zijn echt kut. Heel jammer wel, want voor de rest zijn het heerlijke treinen :Y
Re: Vergane glorie in het OV
Geplaatst: wo 28 nov 2012, 20:24
door Jef400
Ach, als je DD-AR een Sgmm gewend bent is alles goed.
Re: Vergane glorie in het OV
Geplaatst: wo 28 nov 2012, 22:32
door Klaasje
Als je Fles twee weken naar Siberië stuurt en dan terughaalt zal hij zelfs de planken in DDAR goddelijk vinden denk ik ja..

Re: Vergane glorie in het OV
Geplaatst: wo 28 nov 2012, 22:38
door tsov
Zo ver hoeft helemaal niet joh:

Dit is Oekraïne, maar dit treintype rijdt in de hele voormalige Sovjetunie, dus ook in de Baltische Staten is dit al heerlijke interieur al aan te treffen *O*
Re: Vergane glorie in het OV
Geplaatst: wo 28 nov 2012, 22:41
door Suus
Ik heb op dit forum ook wel foto's uit Polen en Tsjechië gezien waar niemand vrolijk van wordt, daar zitten Zilvermeeuwen nog comfortabel bij

Re: Vergane glorie in het OV
Geplaatst: wo 28 nov 2012, 23:39
door Fles
Klaasje schreef:Als je Fles twee weken naar Siberië stuurt en dan terughaalt zal hij zelfs de planken in DDAR goddelijk vinden denk ik ja..

Jij hebt iets echt niet begrepen.