Pagina 101 van 113
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: zo 13 apr 2025, 16:03
door ThatPCDude
De omleiding is inderdaad via de Saffierstraat en Opaalstraat.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: zo 13 apr 2025, 19:52
door Chrysa
De DRISsen bij Leiden CS Westzijde zijn per ongeluk omgedraait, dus alle lokaal onbekenden staan bij het verkeerde perron te wachten. Chaos.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: di 15 apr 2025, 07:16
door Youri
Er komen nog meer “nieuwe” berlijnse citea’s, gister zijn de eerste 2 naar Nederland gekomen. Het verhaal gaat dat er nog meer zullen volgen
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: di 15 apr 2025, 07:47
door omaylie
Die Citea's moeten ook op den duur vervangen worden. Als het zo doorgaat, moet Qbuzz van de provincie verplicht nog meer nieuw ZE-materieel bestellen, bovenop alle Yutongs die nog moeten komen (als onderdeel van de boete die ze moeten gebruiken om het OV te verbeteren).

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: di 15 apr 2025, 08:07
door Milco
Als ik alle ex-IJslandse en berlijnse Citea’s bij elkaar optel kom ik snel geteld rond de 60 uit. Dat klopt dus aardig met de 62 te leveren Yutongs voor de lijnen van snelBuzz (en 6x R-net). Wellicht dat een deel, net als de ex-Arriva wagens, nog wat langer nodig is tijdens de ombouw van de Leidse Volvo’s waardoor je toch weer minder bussen ter beschikking hebt?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: di 15 apr 2025, 08:13
door omaylie
Er zijn ook nog 12 hybride Volvo’s uit Noorwegen die op een gegeven moment ook vervangen moeten worden.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: di 15 apr 2025, 08:19
door Etienne
In principe zou de Keukenhof het laatste kunstje moeten worden voor de ex Arriva Citea's.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: di 15 apr 2025, 08:44
door Sleutelstad
Wanneer gaan de Noorse Volvo's eruit?
Wat voor aanpassingen mogen we trouwens vanaf volgende week met het nieuwe pakket verwachten?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: di 15 apr 2025, 08:55
door Youri
Sleutelstad schreef: ↑di 15 apr 2025, 08:44
Wanneer gaan de Noorse Volvo's eruit?
De Noorse volvo's zijn ook ingebouwd met telematica en vaste aparatuur. Het eerstgenoemde is op een later moment (februari) gedaan, dus mijn verwachting is dat deze ook nog langer zullen blijven.
Verder verwacht ik dat op den duur al het elektrische (+ de nieuwe Yutongs) zal worden verdeeld over de stallingen; Alphen, Krimpen, Katwijk, Leiden, Lisse en Noordwijk. En alle diesels naar Gouda.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: di 15 apr 2025, 08:59
door Milco
Bij de bestelling van 62x Yutong U13 zitten ook 6 bussen voor het R-net. Zou het kunnen dat deze specifiek voor lijn 497 zijn gezien de alle R-netbussen 15 meter zijn?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: di 15 apr 2025, 09:12
door Youri
Dat zou kunnen, Milco. Alleen ga je het van z'n lang zal ze leven niet redden met 6 bussen op de 497. Daaraan toevoegend; de halte-indeling is aangepast op het station van Gouda. De bussen voor de 497 stoppen nu op de voormalige uitstaphalte, die halte is een stuk langer (15m bussen). Alleen zit je dan met de draai die je moet maken om van de halte af te komen. Die is met 12m al krap, laat staan als er een andere bus ietwat onhandig op de buffer staat.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: di 15 apr 2025, 09:16
door Milco
Ik ben meer aan het bedenken waarom je 6 R-net bussen van 13m zou bestellen bovenop de al bestaande reeks van 15m. Dan zou ik haast denken dat ze voor een specifieke lijn zijn en dan denk ik aan lijn 497 of eventueel 410 in Leiden.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: di 15 apr 2025, 09:26
door Youri
Het zou natuurlijk een algemene aanvulling kunnen zijn, die overal ingezet zullen worden. Maar bij een specifieke lijn zou je het op de 497 niet rond krijgen, dus dat moet dan aangevuld worden met 15m, wat natuurlijk ook mogelijk is. 410 zou wél volledig met 13m gereden kunnen worden
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: di 15 apr 2025, 09:37
door ThatPCDude
Sleutelstad schreef: ↑di 15 apr 2025, 08:44
Wat voor aanpassingen mogen we trouwens vanaf volgende week met het nieuwe pakket verwachten?
Ongeveer 9% minder ritten ten opzichte van het huidige pakket.
Op papier is er genoeg personeel, maar in de praktijk valt het tegen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: di 15 apr 2025, 09:59
door Sleutelstad
Dat vind ik wel een aanzienlijke verlaging.
Dat is niet alleen de 401 in het weekend en de 90 met de toeristenroute lijkt me.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: di 15 apr 2025, 10:22
door Roeland
Milco schreef: ↑di 15 apr 2025, 09:16
Ik ben meer aan het bedenken waarom je 6 R-net bussen van 13m zou bestellen bovenop de al bestaande reeks van 15m. Dan zou ik haast denken dat ze voor een specifieke lijn zijn en dan denk ik aan lijn 497 of eventueel 410 in Leiden.
Misschien zijn ze van plan om een R-netlijn 420 Leiden - Noordwijk toe te voegen? (en daarmee de Noordwijkse spaghetti-brei van 20, 21, 22, 23 te herstructureren naar logische frequenties)?
Voor (in de spits) 6x/uur Leiden - Noordwijk te rijden via de snelste route, heb je ongeveer 6 R-netbussen nodig.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: di 15 apr 2025, 10:24
door Milco
Ik heb geen plannen gezien om na een halfjaar al de as Leiden - Noordwijk op te waarderen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: di 15 apr 2025, 10:31
door omaylie
Het enige wat in ieder geval volgend jaar opgewaardeerd wordt is lijn 295, die vanaf de 2026 dienstregeling een U-liner wordt, inclusief andere lijnnummer (lijn 395). Ik weet niet of ze daar al hebben nagedacht, maar ik zie Qbuzz geen extra bussen bestellen met U-liner huisstijl, enkel Keolis. Zelf denk ik dat lijn 395 een mix wordt tussen U-liner en snelBuzz, beide formules hanteren namelijk een 3xx-lijnnummer.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: di 15 apr 2025, 13:36
door Marijnvdm
Roeland schreef: ↑di 15 apr 2025, 10:22
Voor (in de spits) 6x/uur Leiden - Noordwijk te rijden via de snelste route, heb je ongeveer 6 R-netbussen nodig.
De plannen zijn op het moment echter om R-net naar Noordwijk via Rijnsburg te sturen, niet bepaald de snelste route. Zie:
https://www.noordwijk.nl/onderwerp/park ... noordwijk/
Ik geloof niet dat je het dan redt met 6 bussen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: wo 16 apr 2025, 09:06
door Sleutelstad
Aangezien er 9% minder ritten zijn vanaf volgende week eens geprobeerd een overzicht te maken wat ik tot nu zie:
- 1. Geen toeristische route lijn 90
2. Lijn 401 in het weekend niet Leiden - Zoetermeer. Daarnaast doordeweeks dal tussen Leiden - Zoetermeer i.c.m. 400 nog maar 6x ipv 8x per uur
3. Lijn 23 doordeweeks alleen nog in de spits. Rijdt wel gewoon in het weekend. Bedieningstijd zaterdag aangepast
4. Zie geen lijn 14 meer op zaterdag
5. 187 tijdens daluren eens per uur tussen Zaalberg - Boskoop
6. Lijn 410 in de spits nog 4x i.p.v. 6x. Zaterdags 2x i.p.v
4x per uur.
7. Lijn 385 minder ritten vanaf ESA
Zodra ik meer zie of jullie weten het vul ik het aan
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: wo 16 apr 2025, 09:31
door Vrokky
omaylie schreef: ↑di 15 apr 2025, 10:31
Het enige wat in ieder geval volgend jaar opgewaardeerd wordt is lijn 295, die vanaf de 2026 dienstregeling een U-liner wordt, inclusief andere lijnnummer (lijn 395). Ik weet niet of ze daar al hebben nagedacht, maar ik zie Qbuzz geen extra bussen bestellen met U-liner huisstijl, enkel Keolis. Zelf denk ik dat lijn 395 een mix wordt tussen U-liner en snelBuzz, beide formules hanteren namelijk een 3xx-lijnnummer.
Klinkt logisch, momenteel rijd Qbuzz natuurlijk ook met Snellbuzz en Syntus met Syntus-huisstijl.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: wo 16 apr 2025, 10:19
door ThatPCDude
Sleutelstad schreef: ↑wo 16 apr 2025, 09:06
3. Lijn 23 doordeweeks alleen nog in de spits. Rijdt wel gewoon in het weekend
"gewoon" valt ook wel mee.
Op zaterdag worden de bedieningstijden gelimiteerd tot 11:00 - 21:00 ipv 08:00 - 00:00...
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: wo 16 apr 2025, 10:23
door Daelea
Sleutelstad schreef: ↑wo 16 apr 2025, 09:06
Aangezien er 9% minder ritten zijn vanaf volgende week eens geprobeerd een overzicht te maken wat ik tot nu zie:
- 1. Geen toeristische route lijn 90
2. Lijn 401 in het weekend niet Leiden - Zoetermeer
3. Lijn 23 doordeweeks alleen nog in de spits. Rijdt wel gewoon in het weekend
4. Zie geen lijn 14 meer op zaterdag
5. 187 tijdens daluren eens per uur tussen Zaalberg - Boskoop
Zodra ik meer zie of jullie weten het vul ik het aan
Aanvullend: lijn 410 gaat op werkdagen terug van 6x/u spits en 4x/u dal naar 4x/u spits en dal, en op zaterdag de hele dag van 4x/u naar 2x/u.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: wo 16 apr 2025, 10:40
door Milco
Lijn 385 heeft straks minder ritten naar ESA ESTEC zie ik.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: wo 16 apr 2025, 10:44
door ThatPCDude
Náár de ESTEC is nog hetzelfde, ván de ESTEC vervallen idd twee ritten.