Pagina 102 van 110
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: ma 29 dec 2014, 17:18
door gliderfighter
Iemand die weet hoe de de communicatie nu is tussen Arriva en Hermes?
Bus(Uit Oss, 306?) komt om 9:30 aan in Uden en de 121 rijdt om 09:27 weg..
Ook de buurtbus pakken van Waalwijk industrieterrein, zijn hier veranderingen in gekomen met de nieuwe dienstregeling(max personen? Ding gaat maar 1x per uur..
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: ma 29 dec 2014, 17:30
door BR628
gliderfighter schreef:Bus(Uit Oss, 306?) komt om 9:30 aan in Uden en de 121 rijdt om 09:27 weg..
Is dat een planmatige -3 minuten overstap? Of kwam de 306 te laat binnen / reed de 121 te vroeg weg?
Men moet keuzes maken onderweg, beide lijnen hebben onderweg meer aansluitingen en soms past het gewoon niet.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: ma 29 dec 2014, 18:08
door huibf
Michael 1988 schreef:Hainje schreef:Dan nog offtopic. Immers Eindhoven ligt niet in Frankrijk.

En ook niet in concessie noord-brabant ;)
Nog 3 dagen en dan eigenlijk wel
gliderfighter schreef:Iemand die weet hoe de de communicatie nu is tussen Arriva en Hermes?
Niet
gliderfighter schreef:Bus(Uit Oss, 306?) komt om 9:30 aan in Uden en de 121 rijdt om 09:27 weg.
Dat is een -3 minuten aansluiting. Dus wachten zullen ze niet doen. m.i.
gliderfighter schreef:Ook de buurtbus pakken van Waalwijk industrieterrein, zijn hier veranderingen in gekomen met de nieuwe dienstregeling(max personen? Ding gaat maar 1x per uur..
Das niet echt een duidelijke omschrijving. Bedoel je dan Noordelijk of Zuidelijk van de Snelweg?
Maar volgensmij is dr niets gewijzigd, ook niet wat betreft het bus en dus het maximaal aantal personen.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: ma 29 dec 2014, 18:08
door Etienne
Wat bedoel je met de tweede alinea?? Een gemiddelde buurtbus heeft plaats voor maximaal 8 personen en rijdt doorgaans altijd 1x/uur. Gewoon normaal voor een lijn.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: ma 29 dec 2014, 18:22
door Mr-W
Renebussen schreef:ik zat gisteren in lijn 133 in zeeland en ik zag daar een MAN Lion's City A23 rijden in de Brabantse kleuren staan achter slot en grendel, weet iemand daar iets meer van?
Waarschijnlijk een bus van TCR die wordt/is omgestickerd in Brabantse kleuren en binnenkort te zien is als versterkingsbus. Weet iemand toevallig of TCR nog gelede bussen gaat omstickeren?
Zijn die hogevloerscombi bussen met WC voor scholierenlijnen eigelijk al geleverd bij Van Driel of heeft de provincie een stokje voor die dingen gestoken vanwege de concessie-eisen?
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: ma 29 dec 2014, 18:25
door Michael 1988
gliderfighter schreef:Iemand die weet hoe de de communicatie nu is tussen Arriva en Hermes?
Bus(Uit Oss, 306?) komt om 9:30 aan in Uden en de 121 rijdt om 09:27 weg..
Zoiets noemen ze een ruime overstap ;). Daarnaast rijdt de 121 om het half uur en kun je ook in sommige gevallen beter via ehv reizen.
huibf schreef:Michael 1988 schreef:Hainje schreef:Dan nog offtopic. Immers Eindhoven ligt niet in Frankrijk.

En ook niet in concessie noord-brabant ;)
Nog 3 dagen en dan eigenlijk wel

Dan nog hoort ehv voor de komende jaren bij een andere concessie. De huidige concessie stopt niet opeens over 3 dagen.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: ma 29 dec 2014, 18:31
door fogeltje
gliderfighter schreef:Iemand die weet hoe de de communicatie nu is tussen Arriva en Hermes?
Bus(Uit Oss, 306?) komt om 9:30 aan in Uden en de 121 rijdt om 09:27 weg..
Als het om een planmatige overstap gaat (dus lijn 306 had eerder moeten zijn, en in de vorige dienstregeling had je volgens mij ook papieren aansluiting), dan vraag je ruim op tijd aan de chauffeur van Arriva of hij iets voor je wil regelen. Deze roept dan zijn eigen CVL op met een verzoek voor aansluiting. De CVL belt de CVL van Hermes en die roepen weer hun bus op. Als de wachttijd niet te zeer oploopt (officieel mag Hermes tot 3 minuten na zijn vertrektijd wachten op aansluiting geloof ik, maar vooral in rustige uren (avond/zondag) wordt hier wel eens wat soepeler mee omgesprongen) wacht de bus dan ook vrijwel altijd.
Als dit planmatig zo is, dan heb je vooral pech denk ik. Deze overstap is niet de belangrijkste. Voor lijn 121 is de overstap met lijn 99 in Uden belangrijker (beide richtingen de hele dag, het was vroeger immers één lijn) en in Eindhoven de aansluiting op de Intercitytreinen richting Randstad en Limburg van iets over heel (en ook half op werkdagen overdag). Als je wilt dat daar iets planmatigs komt, dan zul je toch echt met Arriva gaan praten, lijn 121 heeft volstrekt geen speling, die dienstregeling is nu al te krap. Maar Arriva zal ook prioriteit geven aan aansluiting met eigen bussen in Uden, met de trein in Oss, met de bussen in Veghel en de trein in Eindhoven. Uden daar tussen proppen is gewoon lastig.
Ik heb vlug gespiekt en het is planmatig. Dan heb je altijd nog de optie om lijn 157 vanuit Oss te pakken, dan heb je ca 15 minuten wachttijd, dat geeft meteen wat marge met vertraging (want een overstap van enkele minuten op papier is niet fijn, de hele rit stressen). Niet zo sexy als een Volans, maar het scheelt je ruim 10 minuten wachttijd in Uden.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: ma 29 dec 2014, 18:32
door fogeltje
Michael 1988 schreef:Daarnaast rijdt de 121 om het half uur en kun je ook in sommige gevallen beter via ehv reizen.
Mocht je bestemming Volkel zijn, dan kan lijn 91 misschien nog een optie bieden, voor Boekel is doorreizen naar Veghel een idee en de 155 pakken (op werkdagen). Of je voor Gemert beter kunt omreizen betwijfel ik, dan kun je denk ik beter wachten, ook gezien de prijs.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: ma 29 dec 2014, 19:51
door huibf
Michael 1988 schreef:
Dan nog hoort ehv voor de komende jaren bij een andere concessie. De huidige concessie stopt niet opeens over 3 dagen.
Dat klopt. Maar de concessie hoort wel bij de Provincie Noord Brabant. De Concessie "Noord-Brabant" bestaat niet.
Daarmee telt Brabant 3 concessies: West Brabant, Oost Brabant en SRE
Enfin. Niets nieuws... reiziger zal er de komende 2 jaar weinig van merken
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: ma 29 dec 2014, 19:56
door Daan76
buschauffeur schreef:Kan iemand mij vertellen welke vestiging welke lijnen allemaal rijdt? Ik weet het alleen van Tilburg een Waalwijk:
Tilburg: 1,2,3,4,5,6,7,8,9 en 11 (stad) en 131,136,140,141,142,143,300 en 301 (streek)
Waalwijk: 90,121,131,135,136,140,141,142,143,155,156,157,158,159,300,301,302,305,306 en 634 (streek)
Dit klopt toch? Heeft iemand zulke lijstjes van de andere vestigingen?
Uden (alleen even naar het doordeweekse rooster in de vakantieperiode gekeken, ik heb niet gekeken of er in het weekend nog andere lijnen bij zitten):
90, 91, 92, 99, 121 naar Gorinchem, 135, 140, 142, 155, 156, 157, 158, 159, 300, 301, 302, 305, 306
En ik dacht dat er in de normale dienstregeling ook een paar ritten 141/143/643 bij zitten maar pin me hier niet op vast.
Bij Waalwijk zal de lijst aardig kloppen. Lijn 157 heb ik maar in 1 enkele zondagsdienst zien staan en lijn 305 ben ik helemaal niet tegen gekomen. Maar het kan natuurlijk altijd nog zijn dat ik er overheen gekeken heb.
Bij Tilburg heb ik niet echt gekeken, maar die diensten bestaan voor een behoorlijk deel uit stadsdiensten met hier en daar wat losse streekritten ertussen.
Ook bij andere stallingen heb ik verder niet gekeken.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: ma 29 dec 2014, 20:37
door Jasper073
buschauffeur schreef:Jasper073 schreef:Nou gaat lekker hier met sommige chauffeurs :?
De nieuwe stadsbussen van Den Bosch waren nog geen week oud en bij 2 al grote schade gereden.
Bij de 8108 heel de voorruit er uit door iets, en bij de 8102 rechts achter helemaal verbogen....
Zou die chauffeurs hebben ontslagen als het hun schuld was door lomp te gaan rijden.
Maar jah weet de achtergrond niet van de schade aan deze 2 bussen. Maar ik blijf het maar apart vinden.
Misschien niet de schuld van de chauffeurs, maar ik weet het ook niet. Jasper, jij weet vast wel welke lijnen Arriva Den Bosch allemaal rijdt. :)
uhmm stadslijnen zijn 1 t/m 13 plus Transferium P+R lijnen 60, 70, 80 en streek weet ik niet allemaal uit me hoofd.
wel de volgende 90, 156, 158, 159, 300, 301, 302, 306, 135, 136, en nog een paar als ik het goed heb.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: ma 29 dec 2014, 20:44
door gliderfighter
Ik kwam ieder weekend in Uden voor de vliegbasis(zweefvliegen).
Helaas is dit een enkele keer, omdat de door mij op te halen auto in Uden staat. Ik moet aan de kant van de vliegbasis zijn, maar dan loop ik wel een half uurtje. Ik kom vanaf Rosmalen, via Oss. Misschien kan ik de bus meteen halen in Oss, ben ik er eerder ook.
Mbt Waalwijk, ik heb in de zomer al een uur gewacht op die bus en ben niet van plan dat weer te doen, omdat het busje wellicht al vol zit met werknemers van het industrieterrein. (bushalte bij de stalling Waalwijk)
Thanks!
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: ma 29 dec 2014, 23:47
door fogeltje
De vliegbasis ligt in Volkel en lijn 91 stopt daar dichterbij dan lijn 121 dat doet. Sterker nog, volgens mij had die in een ver verleden daar zelfs een halte.
Als je nu op een werkdag kwam had je vanaf Rosmalen helemaal het buurtbusje naar Uden kunnen pakken ;) Mooie route.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: di 30 dec 2014, 00:45
door buschauffeur
Jasper073 schreef:uhmm stadslijnen zijn 1 t/m 13 plus Transferium P+R lijnen 60, 70, 80 en streek weet ik niet allemaal uit me hoofd. wel de volgende 90, 156, 158, 159, 300, 301, 302, 306, 135, 136, en nog een paar als ik het goed heb.
Vallen de lijnen 60, 70 en 80 onder de 'normale' dienstregeling of worden die nu betaald door de gemeente? Ik dacht dat ik zoiets had gehoord. En hoe zit dat met de gratis elektrische bussen in de binnenstad? Zijn dat dezelfde als vroeger?
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: di 30 dec 2014, 14:50
door Michael 1988
Ja die elektrische bussen zijn dezelfde als de vorige en worden ook op dezelfde lijn (lees route) ingezet door het centrum en op lijn 70. Hoe het met de betalingsregeling zit weet ik niet.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: di 30 dec 2014, 16:07
door huibf
arriva.nl schreef:
Proef met uitbreiding dienstregeling lijnen 90 en 96 in avonduren
Met ingang van 5 januari a.s. wordt de dienstregeling van de lijnen 90 Grave-Heesch en 96 Oss-Zeeland uitgebreid in de avonduren.
Op maandag t/m vrijdag (niet in de vakantie) rijdt om 19.08 uur een bus van lijn 96 van Oss naar Zeeland.
Op maandag t/m vrijdag (niet in de vakantie) rijdt om 18.44 uur een bus van lijn 90 van Grave naar Heesch.
Op maandag t/m vrijdag (niet in de vakantie) rijdt om 19.13 uur een bus van lijn 90 van Heesch naar Grave.
De uitbreiding van de dienstregeling van de lijnen 90 en 96 is een proef die tot stand is gekomen in goed overleg met de provincie Noord-Brabant. Na twee maanden moet blijken of de uitbreiding in de behoefte voorziet.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: di 30 dec 2014, 16:59
door Hainje
Nou, de eerste geschrapte ritten komen dus weer terug. :X :')
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: di 30 dec 2014, 17:10
door BR628
Makkelijk verdiend natuurlijk, want die ritten zijn allemaal ná de avondspits waarmee het geen bussen en waarschijnlijk ook geen diensten kost.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: di 30 dec 2014, 17:30
door huibf
Hainje schreef:Nou, de eerste geschrapte ritten komen dus weer terug. :X :')
____________________________________________________________________________________
Ik vind het allemaal prima.
Ik ook
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: di 30 dec 2014, 17:31
door Stadsbus
Ik zag op de snelweg bij Amersfoort vanuit de trein een bus in Connexxion kleuren maar zonder Connexxion stickers, de enige sticker die die had was een goed bezig bus sticker bij de voordeur maar alle Veolia bussen gingen toch naar het buitenland op een paar na die naar Limburg gingen?
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: di 30 dec 2014, 18:54
door BrengMe
Nee, volgens mij gaan deze naar Hilversum e.o.
Zie ook
viewtopic.php?f=34&t=8722
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: di 30 dec 2014, 20:22
door Jasper073
buschauffeur schreef:Jasper073 schreef:uhmm stadslijnen zijn 1 t/m 13 plus Transferium P+R lijnen 60, 70, 80 en streek weet ik niet allemaal uit me hoofd. wel de volgende 90, 156, 158, 159, 300, 301, 302, 306, 135, 136, en nog een paar als ik het goed heb.
Vallen de lijnen 60, 70 en 80 onder de 'normale' dienstregeling of worden die nu betaald door de gemeente? Ik dacht dat ik zoiets had gehoord. En hoe zit dat met de gratis elektrische bussen in de binnenstad? Zijn dat dezelfde als vroeger?
Dacht dat de P+R bussen Lijn 60, 70 en 80 nu via Gemeente gaat idd al weet ik het niet 100%
Maar dat Arriva van de Gemeente geld krijgt om met hun bussen te rijden. Wie weet dat iemand anders hier er meer
over kan zeggen. Ik heb dit ook ergens gelezen of gehoord maar of het ook zo is ? Geen idee

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: di 30 dec 2014, 20:25
door Jasper073
Klopt ook, paar ex-Veolia bussen stonden al klaar om in nieuw jasje gespoten te worden voor Connexxion in Hilversum.
De ex-Veolia Volvo bussen zoals van Tilburg, Breda & Roosendaal gingen naar buitenland en dacht dat TCR paar had gekocht.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: wo 31 dec 2014, 11:03
door Globetrotter
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: wo 31 dec 2014, 14:12
door Stadsbus
Ik heb er laatst 2 gezien in Roosendaal.