Pagina 103 van 294
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: vr 23 dec 2016, 18:12
door dnmw2705
In Zeist heeft mijn 50 geen grote vertragingen meer beide kanten op. Af en toe nog grote uitschieter, maar vaak 3/5 minuten. Vind het netjes. Alleen lijn 50 naar Rhenen van 23:00 heeft vaak nog grote uitschieter. Geen idee waarom!
Iemand al enig idee wat Syntus per 8 januari gaat veranderen? Deze week zouden ze met chauffeurs spreken. Iemand iets gehoord van een chauffeur?
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: vr 23 dec 2016, 19:22
door sirvinniei
Daniel schreef:Filevorming op de A28 in combinatie met de helft van de ritten die als 217 uit Amersfoort komt / naar Amersfoort gaat?
Verder heeft ook de dagelijkse filevorming rond de kruising Kersenbaan/Leusderweg invloed op die 217, maargoed, dat zou je dan ook op 8 en X80 moeten zien.
Wordt dan tijd dat ze over de vluchtstrook mogen...
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: vr 23 dec 2016, 20:48
door Daniel
'tis maar een vermoeden he, heb niet tot in detail gekeken of er werkelijk files stonden daar.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: vr 23 dec 2016, 22:01
door Tjekken
Maxim schreef:lokqoute
Ik zou graag een suggestie willen doen voor als er op 8 januari veranderingen in de dienstregelingen gaan plaatsvinden (is dit idd het geval?)
In de spits (ma-vr) sluit lijn 50 komend uit Wageningen niet aan op de trein vanuit Rhenen naar Utrecht.
De bus komt om .23 langs Rhenen station terwijl de trein vertrekt om .22.
Dit valt volgens mij simpel te verhelpen door de ritten Doorn-Utrecht en Wageningen-Utrecht om te wisselen.
Dus vertrekken Doorn 1542-1614-1644-1714-1744 verlaten met 10 minuten
En vertrekken Wageningen 1508-1538-1612-1642-1712-1742 vervroegen met 10 minuten
Valt hier iets aan te doen? ^^
(verder zijn de aansluitingen buiten de spits enorm verbeterd tov Connexxion!)
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: za 24 dec 2016, 00:21
door sirvinniei
Volgens de dienstregeling rijst lijn 356 ook op eerste kerstdag en oudjaar, terwijl het NMM dan gesloten is :5
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: za 24 dec 2016, 01:34
door dnmw2705
Tjekken schreef:
Ik zou graag een suggestie willen doen voor als er op 8 januari veranderingen in de dienstregelingen gaan plaatsvinden (is dit idd het geval?)
In de spits (ma-vr) sluit lijn 50 komend uit Wageningen niet aan op de trein vanuit Rhenen naar Utrecht.
De bus komt om .23 langs Rhenen station terwijl de trein vertrekt om .22.
Dit valt volgens mij simpel te verhelpen door de ritten Doorn-Utrecht en Wageningen-Utrecht om te wisselen.
Dus vertrekken Doorn 1542-1614-1644-1714-1744 verlaten met 10 minuten
En vertrekken Wageningen 1508-1538-1612-1642-1712-1742 vervroegen met 10 minuten
Valt hier iets aan te doen? ^^
(verder zijn de aansluitingen buiten de spits enorm verbeterd tov Connexxion!)
Is het alleen in de spits of is het de hele dag dat het net niet aansluit?
Lijkt mij inderdaad een goed plan. Al zal er dan naar de hele dag gekeken moeten worden, evenals de vertrekken vanaf Veenendaal de Klomp.
Ben benieuwd naar eventuele veranderingen. Zijn genoeg kansen om het nog beter te maken.
Ik mis wel de 50 die om 0:04 vertrok vanaf Wageningen.
Begrijp ook de keuze van de 50 niet die als eind halte Rhenen station heeft om 0:09. Weet iemand dat? Volgende ochtend vertrekt eerste bus daar niet meer namelijk, neem aan dat dat de reden was voorheen
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: za 24 dec 2016, 09:06
door noahjo3
Maxim schreef:lokqoute
Wat betreft de stadsdienst Amersfoort:
Breng de frequentie van lijn X4 terug naar 15 min, bijna alle bussen zijn leeg. (Wat mij betreft mogen er wel wat meer ritten op zondag rijden, want die bussen zitten wel altijd vol.)
Lijn 56 moet vaak vanaf het Meander MC 14 minuten wachten op het Centraal Station, wat is het nut dan om de bus vanaf het ziekenhuis te pakken? Vaak is de bus ook nog is 10 minuten te vroeg, waardoor je dan bijna 25 min moet wachten op het Centraal Station.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: za 24 dec 2016, 11:15
door Littlebusdriver
sirvinniei schreef:Volgens de dienstregeling rijst lijn 356 ook op eerste kerstdag en oudjaar, terwijl het NMM dan gesloten is :5
Je kan in die omgeving ook prachtig wandelen. Het park is namelijk altijd open.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: za 24 dec 2016, 11:19
door sirvinniei
Toch verwacht ik lege bussen
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: za 24 dec 2016, 11:47
door Daniel
noahjo3 schreef:Breng de frequentie van lijn X4 terug naar 15 min, bijna alle bussen zijn leeg. (Wat mij betreft mogen er wel wat meer ritten op zondag rijden, want die bussen zitten wel altijd vol.)
Allicht handig om de reizigers ook nog even de kans te geven het nieuwe aanbod te ontdekken? X4 heeft nog net één normale week gereden, de week erna zat je al met mensen die (een deel van) de week vrij waren voorafgaand aan de kerst.
Lijn 56 moet vaak vanaf het Meander MC 14 minuten wachten op het Centraal Station, wat is het nut dan om de bus vanaf het ziekenhuis te pakken? Vaak is de bus ook nog is 10 minuten te vroeg, waardoor je dan bijna 25 min moet wachten op het Centraal Station.
Ik vindt die dienstregeling eerlijk gezegd nog best logisch: richting het MMC wordt vrijwel altijd rechtstreeks doorgereden en richting Wijk bij Duurstede zijn er in de namiddag (gedurende de bezoekuren) ook ritten die met een korte stop (2 minuten hooguit) op het station weer terug rijden.
Alleen voor het avondbezoekuur is de situatie wat apart: je kunt dan wel direct doorrijden naar het MMC toe, maar op de terugrit heb je dan bijna altijd de stop van 10 minuten op het station ertussen zitten.
Een bus die 10 minuten te vroeg is lijkt me vrijwel onmogelijk gezien de rijtijden, dat kan alleen als de chauffeur z'n lange stop op weg van Wijk bij Duurstede naar het MMC vergeten is.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: za 24 dec 2016, 12:14
door ODRAIL
sirvinniei schreef:Volgens de dienstregeling rijst lijn 356 ook op eerste kerstdag en oudjaar, terwijl het NMM dan gesloten is :5
Het NMM ... wat is dat?
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: za 24 dec 2016, 12:16
door Zugführer
Nationaal Militair Museum, zie o.a. google.
Lopen die lijnen sowieso een beetje?
Kan me voorstellen dat die ook nog ontdekt moeten worden door het publiek.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: za 24 dec 2016, 12:16
door sirvinniei
Nationaal Militair Museum. 356 is een pendelbus in het weekend en feestdagen tussen Station Amersfoort en het Museum
@Zugfuhrer Ik had eigenlijk altijd al gedacht dat deze lijnen beter met midi bussen gereden konden worden, maar misschien zijn de Setra's een tijdelijke situatie
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: za 24 dec 2016, 12:17
door Daniel
Zugführer schreef:Lopen die lijnen sowieso een beetje?
Kan me voorstellen dat die ook nog ontdekt moeten worden door het publiek.
Ze staan beide in elk geval vrij duidelijk vermeld op de site van het museum onder "Bereikbaarheid".
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: za 24 dec 2016, 12:31
door Wageningen1998
Ik hoop stiekem wel dat de Citea's die syntus gaat inzetten XLE-137 Citea's zijn zoals de in Hilversum. Weet iemand hier al wat van? Of zijn die bussen ook weer te hoog voor De Klomp?
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: za 24 dec 2016, 12:38
door noahjo3
Daniel schreef:
Een bus die 10 minuten te vroeg is lijkt me vrijwel onmogelijk gezien de rijtijden, dat kan alleen als de chauffeur z'n lange stop op weg van Wijk bij Duurstede naar het MMC vergeten is.
Dat leek mij ook, helaas gebeurd dit dagelijks. Dit komt omdat de chauffeur vaak 10 minuutjes voor vertrektijd aankomt bij het Meander MC, maar omdat je daar niet 10 minuten kunt halteren (aldus de chauffeurs) rijdt hij direct door naar het Centraal Station. Met als gevolg dat je iedere keer erg lang moet wachten (niet dat het een probleem is voor andere reizigers, want ik ben volgens mij de enige persoon die lijn 56 vanaf het Meander MC neemt). In de andere richting werk het wel perfect, ik kan nu vanaf Zeist blijven zitten tot het ziekenhuis :).
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: za 24 dec 2016, 12:39
door sirvinniei
Zeist heeft och zijn eigen ziekenhuis?
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: za 24 dec 2016, 12:41
door noahjo3
sirvinniei schreef:Zeist heeft och zijn eigen ziekenhuis?
Ja dat klopt, hoezo?
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: za 24 dec 2016, 13:15
door marvinkok
Littlebusdriver schreef:sirvinniei schreef:Volgens de dienstregeling rijst lijn 356 ook op eerste kerstdag en oudjaar, terwijl het NMM dan gesloten is :5
Je kan in die omgeving ook prachtig wandelen. Het park is namelijk altijd open.
Daarnaast zitten die ritten natuurlijk verweven in de diensten. Speciaal voor die 2 dagen weer hele aparte diensten maken is ook nogal wat. Het gebeurd wel eens (goede vrijdag eerder in Twente bijvoorbeeld) maar het is niet ideaal.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: za 24 dec 2016, 13:31
door sirvinniei
Geef je die chauffeurs langer pauze, is goedkoper dan lege bussen rijden.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: za 24 dec 2016, 17:37
door Daniel
Vanmiddag eens een rondje door Amersfoort gemaakt, kon ik toch nog wat plaatjes van tijdelijke bussen op de stadsdienst maken (want met de kerstvakantiedienstregeling lijkt de kans op inzet daarvan wel kleiner).
Onderweg vielen me nog wat dingetjes op, hoewel veel haltes in Amersfoort inmiddels keurig omgestickerd zijn en nieuwe vertrekstaten hebben, dus even een lokquoteje...
Maxim schreef:lokquote
- Bij halte Heiligenbergerweg ri. Schuilenburg zit een sticker van N17 op het haltebord. Klein detail alleen: die komt daar niet
Wel om de hoek bij halte Haydnstraat, maar ben er niet langs gelopen om te zien of 'ie daar dan miste.
- Bij de haltes aan de Trekvogelweg missen de vertrekstaten van N17. Wel viel op dat 206 er bij die haltes twee heeft (zowel van de ritten naar Rijnsweerd als van de in Liendert uitlopende middagritten). Lijkt me potentieel onduidelijk gezien ze allemaal hetzelfde rondje rijden en er toch niet echt veel reizigers zullen zijn die binnen Liendert met die lijn gaan reizen.
- Bij halte Trompetstraat mist richting Rijnsweerd nog een sticker van de 203 (296 staat nog op het haltebord)
- Bij halte Kwekersweg staan in beide richtingen nog alle oude lijnen op het haltebord, nieuwe vertrekstaten hangen er dan weer wel
- De DRIPs in Amersfoort tonen Bunschoten-Spakenburg scrollend, maar dan is het wat knullig om "Bunschoten-Spakenbu" op de schermen te hebben staan
- Lijn 56 staat bij halte Meander MC aan de verkeerde kant van de weg op de halteborden. Sowieso rijdt 56 daar wat onlogisch toen ik 't nog even checkte met de geplande tussenhaltes op de route: de 56 naar CS vertrekt van de halte ri. Nieuwland/Vathorst/Bunschoten i.p.v. van de halte waar alles richting CS vertrekt (daar staat 'ie dus wel op het haltebord). Eigenlijk zou die lijn z'n rondje langs het ziekenhuis dus precies andersom moeten rijden.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: za 24 dec 2016, 17:46
door Ronald
Daniel schreef: Wel viel op dat 206 er bij die haltes twee heeft (zowel van de ritten naar Rijnsweerd als van de in Liendert uitlopende middagritten). Lijkt me potentieel onduidelijk gezien ze allemaal hetzelfde rondje rijden en er toch niet echt veel reizigers zullen zijn die binnen Liendert met die lijn gaan reizen.
Is bij lijn 202 in Nieuwland ook zo. Daar is trouwens ook niet duidelijk aangegeven of de dalritten direct terugrijden richting Utrecht, ze staan nl. alleen op de vertrekstaten met eindbestemming Nieuwland. Qua vertrektijden zou het wel logisch zijn dat ze doorrijden, maar toch heb ik deze week twee aparte bussen gezien (één aankomend uit Utrecht en één vertrekkend naar Utrecht, op enkele minuten na elkaar rijdend).
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: za 24 dec 2016, 17:53
door Daniel
Ik had al met die dienstregelingen zitten stoeien voor op de wiki, maar die ritten rijden idd door. In de daluren rijden de ritten uit Utrecht het rondje Nieuwland, de rit naar Utrecht begint dan op halte Campagnergaarde volgens de dienstregeling en gaat daarvandaan direct richting Utrecht.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: za 24 dec 2016, 18:04
door sirvinniei
Ach geef Maxim ook een rustige kerst in plaats van hem te bestoken met problemen

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: za 24 dec 2016, 18:13
door Daniel
Syntus na overname streekvervoer in regio 'brokkenpiloot'
Bussen van Syntus, dat sinds 11 december verantwoordelijk is voor streekvervoer in de regio Utrecht en stadsvervoer in Amersfoort, rijden 'buitensporig veel schade'. Dat zegt vakbond CNV Stads- en Streekvervoer. Chauffeurs moeten zich haasten wegens krappe rijtijden en rijden vaak verkeerd omdat ze de route niet kennen.
Volgens Syntus wordt er 'altijd wel schade gereden'. "We hebben de afgelopen tijd twee incidenten gehad: een scooter die een rare manoeuvre maakte en onder de bus belandde en een voetganger die plotseling door rood licht liep. Schade aan paaltjes komt vooral doordat chauffeurs onbekende routes rijden en draaien waar dat eigenlijk niet kan'', aldus woordvoerder Emile Broersma. "Hier kunnen zij ook niet zoveel aan doen. Als de concessieverloop van Connexxion naar Syntus normaal was verlopen, hadden ze hun routes kunnen verkennen.''
Syntus belooft de rijtijden per 8 januari te verbeteren, met minimale gevolgen voor de dienstregelling. Broersma: "Het gaat om minuten of zelfs seconden.''
Lees verder