Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
buschauffeurDH

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Bericht door buschauffeurDH »

In de weekenden ieder halfuur een bus rijdt tussen Leiden en Zoetermeer?
Dat was in de Arriva-tijd wel anders zeg.
ThatPCDude
Donateur

Bericht door ThatPCDude »

Alleen op zaterdag is het nu lager dan toen. 's Zondags reed arriva ook een halfuursdienst naar Zoetermeer.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!

Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Niwa ter Els

Bericht door Niwa ter Els »

Lijn 45 schreef: wo 16 apr 2025, 17:59 Maar dat laatste komt vooral omdat de U-links nu in een andere hoek van de provincie worden onderhouden. Als Buspartners bijvoorbeeld in Ede zat zouden zouden die afwijkende inzetten veel minder voorkomen.

Overigens zou met een R-net 395 die afwijkende inzet nog vaker voorkomen.
Buspartners zit ook in Ede. Maar die hebben het druk met andere vervoerders.
Chauffeur Syntus Utrecht.
Lijn 45
Contacteer:

Bericht door Lijn 45 »

Nieuw: de pendelBuzz
ThatPCDude
Donateur

Dezelfde ex-Twents busjes als waar ik het een paar maanden geleden over had^^

Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Lijn 45 schreef: vr 02 mei 2025, 22:31 Nieuw: de pendelBuzz
Formule bestond al in DMG eerder dit jaar. Wel voor het eerst dat ik er een bus mee bestickerd zie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sirvinniei

Bericht door sirvinniei »

Hmmm maar waarom een kleine bus? Voor pendel verkeer wil je toch juist capaciteit?
Ik heb geen onderschrift
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Bij zoiets als de dijkwerkzaamheden bij Gouderak heb je genoeg aan een klein busje. Eigenlijk bij de meeste situatie's waar de hoofdlijn met een omleiding blijft rijden, maar je wel de vervallen haltes wil bedienen.
nvdw
Donateur

Bericht door nvdw »

Plus dat je in Gouderak nog moet keren of een rondje rijden.
Feed the childrens
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Da's in Gouderak nog niet eens zo moeilijk: de reguliere bus rijdt er al een U-tje dus voor een rondje volstaat aan het einde rechts i.p.v. links.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Speedmaster

Bericht door Speedmaster »

Met dat verschil dat dit met een 12 meter bus een uitdaging is als je dit wilt doen bij de veerstoep. Met een pendelbusje gaat dit prima
Lijn 45
Contacteer:

Bericht door Lijn 45 »

Wat gaat er na zondag gebeuren met de bussen die specifiek voor de Keukenhof rijden (Pouw 1201, 21xx; 26xx-Scania's 27xx-Volvo's en een deel van de Citea's)? En/of zijn er andere wagens die het veld moeten ruimen als er meer materieel beschikbaar komt voor de andere diensten?
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

De Oostenrijk-bussen reden vandaag in Zwolle voor Dance4Liberation. Aldaar ook een coördinator van GEBO gesproken en die gaf aan dat a.s. donderdag het klaar is voor hun en dat de laatste dagen Qbuzz zo veel mogelijk alles zelf gaat rijden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
buschauffeurDH

Bericht door buschauffeurDH »

Lijn 45 schreef: ma 05 mei 2025, 18:52 Wat gaat er na zondag gebeuren met de bussen die specifiek voor de Keukenhof rijden (Pouw 1201, 21xx; 26xx-Scania's 27xx-Volvo's en een deel van de Citea's)? En/of zijn er andere wagens die het veld moeten ruimen als er meer materieel beschikbaar komt voor de andere diensten?
Wat ik begrepen heb gaat al dat van Womy gehuurde spul weer terug. Die gelede wagens in ieder geval.
Laatst gewijzigd door buschauffeurDH op do 08 mei 2025, 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

De beide 'busjes' voor lijn 996 tussen Gouda en Gouderak.
Afbeelding
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
ThatPCDude
Donateur

Zijn dezelfde busjes die de chauffeurspendel tussen Katwijk en Noordwijk reden afgelopen weken. Misschien rijden ze tijdelijk totdat de PendelBuzz'jes klaar zijn?

FanVanBussen

Bericht door FanVanBussen »

Weet iemand misschien waarom de bussen die over het Bio Science Park gaan niet meer langs de Zernikedreef stoppen? Ze rijden er wel gewoon langs, de haltes zijn klaar, maar ze lijken er niet te stoppen. Best gek toch?
Dionysusnu

Bericht door Dionysusnu »

Rijden ze nu wel weer over de Zernikedreef? Enkele dagen geleden keek ik en reden ze nog Plesmanlaan<>Einsteinweg.
Wat betreft waarom: Geen idee. Volgens de wiki zou de omleiding op 3 mei afgelopen zijn. Op de site van Qbuzz kan ik er niks over vinden. Vooralsnog staat de omleiding nog steeds in de dienstregeling.
Boele009

Bericht door Boele009 »

Ja, de werkzaamheden aan de Zernikedreef zijn klaar. Vandaag zijn de bushalte-palen en de DRIS richting het station ook weer geplaatst. Had verwacht dat ze er ook al wel weer zouden stoppen...
isaacp

Bericht door isaacp »

Vanavond zat ik om 20:10 in de bus naar Moordrecht dus lijn 190 en kregen wij een aanrijding met een fietser net na het station Gouda naar de Kattensingel! Ik was erg geschrokken en zat al de hele dag in een niet zo goede bui, dus de fietser viel op de grond maar uiteindelijk zat de busschaffeur fout! :cry: :cry: :cry: :cry:

Het busnummer 2714 dus een Oude Arriva bus, vorige keer ook al iets met mij en de oude Arriva bussen. Ik denk dat er een soort vloek op die oude Arriva bussen zit in ZHN? Ik hoop dat de nieuwe stalling in Gouda zo snelmogelijk af is en zijn we eindelijk af van die vervloekte Arriva bussen. Ik heb er zelf een soort vloek aan blijkbaar? Dus als busmaatschapij kan je maar beter geen oude bussen gebruiken die al eerder in de vorige concessie reden want dan gaan er vreemde dingen gebeuren. :') :') :')
FanVanBussen

Bericht door FanVanBussen »

Dionysusnu schreef: do 08 mei 2025, 20:07 Rijden ze nu wel weer over de Zernikedreef? Enkele dagen geleden keek ik en reden ze nog Plesmanlaan<>Einsteinweg.
Wat betreft waarom: Geen idee. Volgens de wiki zou de omleiding op 3 mei afgelopen zijn. Op de site van Qbuzz kan ik er niks over vinden. Vooralsnog staat de omleiding nog steeds in de dienstregeling.
Ja! Ik zat gisteren onder andere de 30 of 31 dacht, in ieder geval iets met een 3× rijden op dat nieuwe stuk. Maar naar mijn idee stoppen ze daar ook niet, omdat het niet in de dienstregeling staat. Slaan ze de halte Darwinweg denk ik ook over?
DPDelft
OVNL-beheerder

Bericht door DPDelft »

isaacp schreef: do 08 mei 2025, 22:29 Vanavond zat ik om 20:10 in de bus naar Moordrecht dus lijn 190 en kregen wij een aanrijding met een fietser net na het station Gouda naar de Kattensingel! Ik was erg geschrokken en zat al de hele dag in een niet zo goede bui, dus de fietser viel op de grond maar uiteindelijk zat de busschaffeur fout! :cry: :cry: :cry: :cry:
Hopelijk had de fietser geen ernstig letsel. Dat lijkt mij het belangrijkste. Naast een chauffeur zonder trauma want hij/zij doet dat echt niet expres. Op een smal en druk stuk als daar gaat het helaas wel eens mis.
ThatPCDude
Donateur

FanVanBussen schreef: vr 09 mei 2025, 00:08 Ja! Ik zat gisteren onder andere de 30 of 31 dacht, in ieder geval iets met een 3× rijden op dat nieuwe stuk. Maar naar mijn idee stoppen ze daar ook niet, omdat het niet in de dienstregeling staat. Slaan ze de halte Darwinweg denk ik ook over?
Er mag officieel weer over de Zernikedreef gereden worden, maar de haltes zijn inderdaad nog niet in de dienstregeling geplaatst. Sterker nog, in tegenstelling tot het Kort Rapenburg heeft Qbuzz deze haltes überhaupt niet in de dienstregeling opgenomen die per 15 december gold. In- en uitstappen mag daar voor zo ver ik weet wel gewoon.
Daarnaast is ook de Stevenshof na ruim twee jaar weer begaanbaar voor bussen, wat betekent dat lijn 2 weer zijn originele route gaat rijden *bus*

isaacp

Bericht door isaacp »

DPDelft schreef: vr 09 mei 2025, 06:31
isaacp schreef: do 08 mei 2025, 22:29 Vanavond zat ik om 20:10 in de bus naar Moordrecht dus lijn 190 en kregen wij een aanrijding met een fietser net na het station Gouda naar de Kattensingel! Ik was erg geschrokken en zat al de hele dag in een niet zo goede bui, dus de fietser viel op de grond maar uiteindelijk zat de busschaffeur fout! :cry: :cry: :cry: :cry:
Hopelijk had de fietser geen ernstig letsel. Dat lijkt mij het belangrijkste. Naast een chauffeur zonder trauma want hij/zij doet dat echt niet expres. Op een smal en druk stuk als daar gaat het helaas wel eens mis.
Het is daar altijd gevaarlijk maar ze kunnen beter lijn 190 over de Fluwelensingel en de Rotterdamseweg laten rijden i.p.v de Kattensingel en lijn 2 dan doorlaten rijden naar Moordrecht die dan wel korte akkeren aan doet met een aansluiting op lijn 190 in Moordrecht? Zodat je tenminste een aansluiting hebt met Nieuwerkerk - Gouda West?
DPDelft
OVNL-beheerder

Bericht door DPDelft »

Ik kan je zinsbouw niet helemaal volgen maar je stelt dus een andere aanrijroute voor en een koppeling van lijnen? Het eerste is ook afhankelijk van de gemeente: wil deze wel een of meer buslijnen door die straten. Het tweede is volgens mij lastig door de verschillende formules op beide lijnen (Stadsbuzz en Streekbuzz).
Plaats reactie