Pagina 104 van 113
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: vr 09 mei 2025, 07:36
door FanVanBussen
ThatPCDude schreef: ↑vr 09 mei 2025, 06:38
FanVanBussen schreef: ↑vr 09 mei 2025, 00:08
Ja! Ik zat gisteren onder andere de 30 of 31 dacht, in ieder geval iets met een 3× rijden op dat nieuwe stuk. Maar naar mijn idee stoppen ze daar ook niet, omdat het niet in de dienstregeling staat. Slaan ze de halte Darwinweg denk ik ook over?
Er mag officieel weer over de Zernikedreef gereden worden, maar de haltes zijn inderdaad nog niet in de dienstregeling geplaatst. Sterker nog, in tegenstelling tot het Kort Rapenburg heeft Qbuzz deze haltes überhaupt niet in de dienstregeling opgenomen die per 15 december gold. In- en uitstappen mag daar voor zo ver ik weet wel gewoon.
Daarnaast is ook de Stevenshof na ruim twee jaar weer begaanbaar voor bussen, wat betekent dat lijn 2 weer zijn originele route gaat rijden
Wat een feest, haha!
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: vr 09 mei 2025, 19:40
door termatenjohan
DPDelft schreef: ↑vr 09 mei 2025, 07:28
Ik kan je zinsbouw niet helemaal volgen maar je stelt dus een andere aanrijroute voor en een koppeling van lijnen? Het eerste is ook afhankelijk van de gemeente: wil deze wel een of meer buslijnen door die straten. Het tweede is volgens mij lastig door de verschillende formules op beide lijnen (Stadsbuzz en Streekbuzz).
Dat laatste trekt Qbuzz zich over het algemeen weinig van aan. In DMG zit lijn 93(streekbuzz) al jaren vast aan de 489 (R-net) zelfde met de 491 (R-net) en de 92 (streekbuzz) en in de oude diensten zelfs 2 ritten 388 (snelbuzz) en 488 (R-net)
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: za 10 mei 2025, 10:50
door nvdw
isaacp schreef: ↑vr 09 mei 2025, 07:19Het is daar altijd gevaarlijk maar ze kunnen beter lijn 190 over de Fluwelensingel en de Rotterdamseweg laten rijden i.p.v de Kattensingel en lijn 2 dan doorlaten rijden naar Moordrecht die dan wel korte akkeren aan doet met een aansluiting op lijn 190 in Moordrecht? Zodat je tenminste een aansluiting hebt met Nieuwerkerk - Gouda West?
Wat schiet je daar mee op, dan?
- De Blekerssingel en Fluwelensingel zijn al overbelast
- Lijn 2 moet nog steeds over de Kattensingel...
- ...en moet dan via Westergouwe door naar Moordrecht?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: za 10 mei 2025, 12:23
door isaacp
Wat schiet je daar mee op, dan?
- De Blekerssingel en Fluwelensingel zijn al overbelast
- Lijn 2 moet nog steeds over de Kattensingel...
- ...en moet dan via Westergouwe door naar Moordrecht?
Anders zou lijn 190 via de bleulandweg kunnen laten rijden, en dan via de Bikobrug in Gouda? Zodat Korte Akkeren bereikbaar blijft en dat het ziekenhuis makkelijker bereikbaar is vanuit Moordrecht met lijn 190? Maar dan zou je lijn 2 niet hoeven te verlengen. Maar er zouden er dan wel misschien nieuwe bushaltes moeten komen? Denk aan de haltes Bernardhof, Onder de Boompjes/Action en Meridilaan met een overstap met lijn 275 naar Waddinxveen alleen Maandag t/m Vrijdag tussen 7 uur en 18 uur en buiten deze tijden zou deze gewoon kunnen doorrijden over de Nieuwe Gouwe
O.Z?
Hier een kaart met hoe ik het voor mij ziet
Rood de huidige route
Bruin de Bedachte route
Zwart de Nieuwe haltes (inclusief Meridilaan)
Paars de Bestaande bedachte haltes
Dus zo zie ik het voor me ongeveer?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: za 10 mei 2025, 12:35
door ODRAIL
Eind jaren '80 begin jaren '90 was er ook al zo'n soort plan bij Westnederland. Alleen dit plan werd door de gemeente Gouda direct afgeschoten.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: wo 14 mei 2025, 09:37
door Youri
Het gaat nog niet persée heel lekker met de "nieuwe" serie berlijners (8174-8178). De 8174 en 8176 zijn nog niet verschenen. De 8175 is vanochtend defect geraakt op de 382, kampte vorige week ook met wat kinderziektes. De 8177 is vandaag in dienst gekomen. En de 8178 is Maandag in dienst gekomen, heeft die dag een rit 275 afgebroken, heeft Dinsdag (gisteren) ook een rit 497 halverwege afgebroken. En is vanochtend weer in Leiden verschenen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: wo 14 mei 2025, 11:50
door isaacp
Waarom halen ze niet een aantal reserve bussen uit Utrecht of GD? Die zijn naar mijn mening net wat betrouwbaarder dan die geïmporteerde Citea's uit Berlijn en Reikjavik, en kunnen dan ook een deel van die Arriva Citea's kunnen gaan vervangen tot dat de nieuwe stalling af is?
En die berlijners zijn sowieso niet de beste bussen, Sommige hebben Ambassador stoelen en sommige hebben harde stoelen, de stopknopjes werken ook niet allemaan, de omroep is bij sommige slecht of niet te horen of staat soms heel hard en bij de eindhaltes wordt soms het systeem gereset zodat je als je uitstapt je weer incheckt waardoor je je geld moet terugvragen!
Best wel irritant eigenlijk.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: wo 14 mei 2025, 12:05
door Daniel
Utrecht heeft zelf al een tekort aan bussen, dus daar valt niet veel te lenen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: wo 14 mei 2025, 12:07
door MightyMike
Paar dagen geleden op verzoek zo’n ‘nieuwe’ Berlijner verplaatst. Ze rijden goed maar er zit heel heel veel werk aan op technisch vlak… Hoop elektronische storingen oa
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: wo 14 mei 2025, 12:41
door Selivio
GD zwemt nou ook niet echt in een reservevloot...
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: wo 14 mei 2025, 12:58
door Youri
Over de kwaliteit van de Berlijners valt idd genoeg te zeggen. De 8170 is een reservebus die echt alleen in extreme situaties mag worden ingezet, omdat de staat van dit voertuig zo dusdanig slecht is. Vandaar dat deze ook bijna een maand niet heeft gereden
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: wo 14 mei 2025, 13:34
door ThatPCDude
isaacp schreef: ↑wo 14 mei 2025, 11:50
Waarom halen ze niet een aantal reserve bussen uit Utrecht of GD?
Er komen voor Pouw/Utrecht nog Berlijners bij zelfs omdat er daar een materieeltekort is.
isaacp schreef: ↑wo 14 mei 2025, 11:50
bij de eindhaltes wordt soms het systeem gereset zodat je als je uitstapt je weer incheckt waardoor je je geld moet terugvragen!
Niet alleen een Berlijner probleem, alle bussen hebben dit gezeur.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: wo 14 mei 2025, 15:39
door isaacp
Er komen voor Pouw/Utrecht nog Berlijners bij zelfs omdat er daar een materieeltekort is.
Welke nummers gaan er dan komen en zouden ze dan de Citea's komen van RRReis ex syntus Twents????
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: wo 14 mei 2025, 15:45
door Youri
Nummers zijn voor nu nog onbekend, wel weet ik dat er al een aantal de U-OV stickers hebben. En ik vraag me af waar je het idee van EBS citea's vandaan haalt. Dat is namelijk nog nooit gevallen.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: wo 14 mei 2025, 22:13
door isaacp
Die EBS Citea's uit twente zouden vrijkomen als EBS de EBusco's binnen hebben. Dan zou Qbuzz een deel kunnen kopen i.p.v. importeren en dat kost zou namelijk minder geld kosten als er toch een materieel tekort is bij Qbuzz?
Dan zou een deel in ZHN kunnen rijden en een andere deel in Utrecht. Alowel er wel een milieuzone in Utrecht zit voor emissieklasse 6 en die Citea's uit Twente hebben een emissieklasse 5!
En dan zouden die Arriva bussen eruit kunnen gaan in Gouda die nu nog steeds gratis zijn?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: do 15 mei 2025, 07:39
door ThatPCDude
Die Berlijners en IJslanders zijn er nou toch al. Daarnaast mag Qbuzz in ZHN en Utrecht geen €5 materieel meer inzetten (daarom zijn de amba's ook uit dienst gedaan en daarom zitten ze daar met een materieeltekort).
De ZHN Citea's gaan als het goed is allemaal eruit en worden vervangen door Berlijners en IJslanders.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: do 15 mei 2025, 09:53
door buschauffeurDH
Die ZHN Citea's zijn Euro5 en die reden vrolijk op de Keukenhoflijnen. Terwijl de concessieverlener toch echt Euro6 eiste voor vervoer naar Keukenhof.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: do 15 mei 2025, 12:05
door ODRAIL
Nood breekt nou eenmaal wetten als er niets anders voorhanden is.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: do 15 mei 2025, 18:33
door BasGeluk
Dan hoeft het ook niet zonder gevolgen te blijven. Een andere vervoerder had het mogelijk ook zo gedaan voor lagere kosten.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: do 15 mei 2025, 18:58
door ArrivaBas
We weten uit DMG inmiddels dat Qbuzz ontzettend scherp kan onderhandelen, want ze hebben die concessie met zeven jaar weten te verlengen zonder ooit iets te hoeven doen aan de aanvullende eisen die eraan vast hingen. Gewoon je kont tegen de krib gooien en weigeren ergens aan mee te betalen brengt je kennelijk ver bij de Provincie Zuid-Holland. Dat is namelijk precies wat er gebeurd is toen er nieuwe treinen moesten komen, omdat ProRail eind dit decennium ERTMS gaat aanleggen in Dordrecht.
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: do 15 mei 2025, 20:14
door isaacp
Even een andere vraag?
Waarom zijn de hybride Volvo's weg uit Gouda die in het begin van de concessie rond rijden?
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: do 15 mei 2025, 22:25
door Youri
Die rijden allemaal in Alphen. Aan het begin van de concessie reed overal, alles. Er is nu iets van structuur aangebracht door de wagens daar te stallen
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: do 15 mei 2025, 23:02
door isaacp
Oh jammer zeg dat het variatie in het materieel verdwenen is in Gouda want we hebben op Gouda alleen maar Citea's rond rijden tot dat de nieuwe stalling af is, en we hadden in Gouda bij Arriva ook al jaren lang Citea's gehad met Ambassadors en ook Volvo's? Dus wel jammer dat die hybride Volvo's weg zijn.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: vr 16 mei 2025, 11:54
door buschauffeurDH
ODRAIL schreef: ↑do 15 mei 2025, 12:05
Nood breekt nou eenmaal wetten als er niets anders voorhanden is.
Hoe lang blijft men zoiets roepen...
Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)
Geplaatst: vr 16 mei 2025, 16:21
door Aart Rietveld
Aan De Scheysloot in Noordwijk is gisteren/vandaag voor minimaal de zesde keer dezelfde lichtmast aangereden voor de ingang van de laadplaats van Qbuzz. Deze keer lag de mast weer bijna helemaal plat tussen de struiken en zal voor de derde keer vervangen moeten worden.
Hoe lang zal het duren voordat de gaspedaalridders zodanig deskundig kunnen rijden dat er geen straatmeubulair meer geramd wordt? Een lichtmast is te vervangen maar stel je voor dat er iemand van het trottoir geveegd wordt door zo'n lange bus die klaarblijkelijk niet onder controle is van de bestuurder?