Pagina 104 van 110
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: wo 07 jan 2015, 13:24
door CamilleKreemers
Arriva is verplicht om alle dienstregelingsritten met Brabantkleuren bus uit te voeren. Extern inhuren mag alleen met bussen in Brabantkleuren, danwel voor versterkingsritten.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: wo 07 jan 2015, 21:35
door fogeltje
Het is dan nog vreemd dat ze die rit versterken want dit werd voorheen ook met 1 bus gedaan en was voldoende. Dan kunnen ze beter een andere rit versterken. Iig bedankt voor toelichting (of gezien het lijn 99 is de rit bij Breng onder brengen, misschien mag het dan wel, weet niet wat de afspraken vanuit KAN omtrent touringcarren is)
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: wo 07 jan 2015, 22:57
door Rdaalwil
Weet iemand waarom de tijden van 131 zijn veranderd? Je hebt echt geen aansluiting op de trein richting Roosendaal (indirect ook op de lijn naar Zeeland)! Vond de vorige dienstregeling veel prettiger. Ook de aansluiting vanuit Roosendaal op 131 is ook wel erg ruim (meer dan 25 minuten).
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: wo 07 jan 2015, 22:59
door Daniel
Ik herinner mij uit de plannen van Arriva (of ergens uit een communicatie over de wijzigingen) dat Arriva op Gilze-Rijen op de treinen zou gaan aansluiten. Mogelijk dat dat zich niet laat combineren met aansluiten in Breda?
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: wo 07 jan 2015, 23:47
door Hainje
Is idd gericht op aansluiting op de sprinters in Gilze-Rijen.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: do 08 jan 2015, 01:03
door Gothic-Writer
Okey, misschien geeft de 131 nu een redelijke aansluiting op station Gilze - Rijen, maar daarentegen doet de 130 dat totaal niet! Met name in het weekeinde. Ik heb namelijk al een paar keer gezien dat het taxibusje van tcr al vertrok terwijl de sprinter uit Breda nog moest binnen rijden op het station. En dan heb ik nog niet eens over het "capaciteiten probleem" wat zich voort doet op lijn 130 zodra er een evenement is in één van de twee grotere kernen van Gilze - Rijen.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: do 08 jan 2015, 17:20
door Stadsbus
Weet iemand waarom de Arriva voor de streek van Bergen op Zoom Volvo 8900's heeft rijden en niet gewoon streek Citea's
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: do 08 jan 2015, 17:43
door Michael 1988
Dat heeft te maken met het feit dat op lijn 310 een aantal Volvo 8900 bussen rijden. Daarnaast rijden er wel degelijk enkele Citea's op de stads- en streekdienst bij Bergen op Zoom.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: do 08 jan 2015, 18:36
door Globetrotter
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: do 08 jan 2015, 22:00
door jwalk1
Wat betreft de versterkingsritten is het wel echt lachen in Oost Brabant, van Driel verzorgt het grootste gedeelte van de ritten en rijdt met heel veel verschillend materieel sowieso hebben ze op dit moment de syntussen 3049,3051-3054 (gewone syntus uitvoering), Qbuzz MAN's (Brabant huisstijl), Connexxion MAN's (wit) en voormalige Veolia West Brabant ambassadors, vandaag reed er op lijn 662 zelfs een Veolia Volans ambassador.
Heb zelf nu meerdere malen op lijn 99 in de syntus ambassador gezeten, opvallend is dat de ov chipkaart lezers zijn verwijderd maar het complete syntus systeem zit er nog in zelfs met syntus reisinformatie op het scherm bij de reizigers.
De chauffeur vertelde me dat het grootste deel van de vloot gehuurd is, en dat er in april nieuwe bussen zouden komen, een combinatie van streek-tour bussen
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: do 08 jan 2015, 22:16
door Etienne
Die Qbuzz-MAN's waren zilvergrijs. Zijn deze dan nu rood-wit?
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: do 08 jan 2015, 22:25
door jwalk1
Ja ze rijden in de rood witte uitvoering van brabant
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: do 08 jan 2015, 22:35
door huibf
Ik lees dus dat er een hoop versterkingsritten nu rijden.
Iets wat denk ik niet is voorzien...
M.a.w. wie gaat dat betalen?
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: do 08 jan 2015, 22:45
door Rdaalwil
Aansluiting in Gilze Rijen? Volgens mij had je altijd aansluiting vanuit Breda op de sprinters richting Breda en Utrecht. Vanuit Tilburg dan weer niet.. Maar goed, ik ga wel vanuit het Minervum naar Bergschot.. Heb ik wel een aansluiting, maar moet je wel 15 minuten lopen.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: do 08 jan 2015, 23:02
door Mr-W
@materieel Van Driel. Hier wordt ik niet vrolijk van.
Cico's horen gewoon aanwezig te zijn net zoals bij TCR. Handheld is geen doen.
@streek-touringcar bussen wat moet ik me daar bij voorstellen? heeft het bijvoorbeeld een laagvloerse instap ?
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: do 08 jan 2015, 23:32
door nvdw
Op een steenworp van stalling Schelluinen zit Dubbeldam, dat voornamelijk bedrijfsauto's in de goede kleuren spuit of plakt, en waar nu regelmatig bussen staan voor gebruik in NB: een MAN TÜ kwam er al in rood-wit vandaan en er staat nu zo'n EBS/R-net Scania tourbus te wachten op dingen die komen gaan. TCR-bussen?
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: do 08 jan 2015, 23:40
door Springer
jwalk1 schreef:Wat betreft de versterkingsritten is het wel echt lachen in Oost Brabant, van Driel verzorgt het grootste gedeelte van de ritten en rijdt met heel veel verschillend materieel sowieso hebben ze op dit moment de syntussen 3049,3051-3054 (gewone syntus uitvoering), Qbuzz MAN's (Brabant huisstijl), Connexxion MAN's (wit) en voormalige Veolia West Brabant ambassadors, vandaag reed er op lijn 662 zelfs een Veolia Volans ambassador.
Heb zelf nu meerdere malen op lijn 99 in de syntus ambassador gezeten, opvallend is dat de ov chipkaart lezers zijn verwijderd maar het complete syntus systeem zit er nog in zelfs met syntus reisinformatie op het scherm bij de reizigers.
De chauffeur vertelde me dat het grootste deel van de vloot gehuurd is, en dat er in april nieuwe bussen zouden komen, een combinatie van streek-tour bussen
Ben je niet in de war met TCR, die hebben al ex Cxx MAN's in Brabant huisstyle rondrijden. Die Ex Qbuzz MAN's mogen volgens mij niet gespoten worden, in het verleden zijn ze ook altijd overgeplakt, oa in Cxx kleuren en GD kleuren (grijs / rood). De MAN's die bij Besseling rijden / reden zijn wel beplakt.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: do 08 jan 2015, 23:54
door Michael 1988
Mr-W schreef:@materieel Van Driel. Hier wordt ik niet vrolijk van.
Cico's horen gewoon aanwezig te zijn net zoals bij TCR. Handheld is geen doen.
@streek-touringcar bussen wat moet ik me daar bij voorstellen? heeft het bijvoorbeeld een laagvloerse instap ?
Ik gok net zoiets als wat Juijn Rossum vroeger op lijn 165 en 166 had rijden en wat EBS nu op de Bizzliner lijnen heeft rijden. Dus waarschijnlijk hoge vloerbussen.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: vr 09 jan 2015, 21:59
door fogeltje
Rijdt Van Driel weer op lijn 99? Dat zou matig zijn.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: vr 09 jan 2015, 22:08
door jwalk1
Jazeker, zover ik weet in ieder geval s'morgens 2 en s'middags 2 in de middag betreffende de ritten van 15:41 en 17:11 (vertrektijden vanuit Nijmegen),nadeel is wel dat de rit van 17:11 bijna structureel met +20 vertrekt.
Wat betreft de man's in mijn beleving was de bus die ik eergisteren op 653 zag rijden in de Brabant uitvoering, hij was waarschijnlijk niet van tcr aangezien er geen tcr sticker op zat, er een van Driel chauffeur op reed en er geen ov chip lezers waren maar alleen de handheld, ik zal maandag proberen te kijken of hij daadwerkelijk in Brabant uitvoering is, mocht hij weer op 653 rijden
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: zo 11 jan 2015, 09:52
door TomSteyl
MLouter schreef:Weet iemand eigenlijk hoe de wijkbus in Oss het doet? Ik heb er met het huidige concept weinig vertrouwen in, daarbij is de frequentie voor een stads/wijkbus belachelijk laag.
Voor diegene die onbekend zijn met het geweldige concept, hier de hoogtepunten:
- Alleen toegankelijk voor inwoners van de gemeente Oss
- Geen toegang met OV-chipkaart
- Voor €5,- kan iedereen een lidmaatschap afsluiten bij de wijkbus. Verder kost het €1,20 per rit, zonder lidmaatschap geen toegang. Een incidenteel ritje kost dus meteen €6.20
- Wordt niet aangegeven in 9292 etc.
- 1x per uur, ma-za 9-18, zondag/feestdagen niet, Do tot 20.00 (koopavond).
Afgelopen week een praatje gemaakt met een chauffeur van de Wijkbus. Hij vraagt zich hardop af of dit project volgend jaar januari nog rijdt... belemmering voor velen is het verplichte lidmaatschap en de weigering van het lidmaatschap als je geen inwoner van de gemeente Oss bent
(die onlangs nog vergroot is).
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: zo 11 jan 2015, 12:19
door MLouter
Daar was ik al bang voor, je kan gewoon mensen niet verplichten €6.20 te laten aftikken voor een enkeltje, denk dat het zelfs al beter werkt als je alleen €1.20 moet betalen.
Ik denk dat de beste oplossing zou zijn als de 161 twee keer per uur zou rijden. Die rijdt toch al 90% het traject van de huidige wijkbus, dan sla je denk ik twee vliegen in een klap.
Ook aangezien Geffen als best grote kern zich nu toch nog meer op Oss moet richten.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: zo 11 jan 2015, 16:41
door buschauffeur
Die wijkbus heeft niks met openbaar vervoer te maken. Het is triest voor Oss.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: zo 11 jan 2015, 18:20
door fogeltje
Kort gezeur: zou die afbeelding achter een link mogen. Mijn tablet op de wifi van Hermes gaat bijna over zijn nek.
Dat Oss niet goed loopt verbaast mij niets. Liep als OV al niet, in de huidige vorm zal het nig slechter zijn.
Ik ben benieuwd naar de versterking op lijn 99. Als ze daar met handhelds werken is de dienstregeling helemaal niet te handhaven. Verder opvallend dat Van Dijk daarop weer terug is.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Geplaatst: di 13 jan 2015, 18:31
door buschauffeur
Wat zijn handhelds?