Pagina 105 van 136

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 07 feb 2019, 17:58
door Z2N
Dat lijkt mij niet zo'n goed idee. De Keukenhoflijnen zijn pendelbussen, die zijn een heel pak sneller dan de 397 ooit zal zijn.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 07 feb 2019, 18:33
door Daniel
Etienne schreef:Mogelijk om de drukte beter te spreiden. De drukte op lijn 858 van/naar Schiphol begint op enkele piekdagen behoorlijk uit de klauwen te lopen en ontstaat een wachtrij vanaf de vertrekhalte op de Boulevard tot aan Plaza.
Maar welke instappers hebben dan iets aan die nieuwe lijnen: Nederlandse dagjesmensen die met de trein komen zouden meer aan bv. een lijn vanaf Amsterdam Zuid hebben (i.v.m. de IC-stop) en toeristen die landen en naar de Keukenhof willen blijf je op Schiphol houden.
Amsterdam RAI is dan nog zinvol voor toeristen vanuit een hotel in Amsterdam, maar Hoofddorp? Qua reistijd heeft dat weinig meerwaarde ten opzichte van Schiphol, dan had je nog beter vanaf station Sassenheim kunnen pendelen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 07 feb 2019, 18:59
door Milco
De keuze voor Hoofddorp snap ik zelf ook niet heel goed, maar die van Amsterdam RAI snap ik beter dan Zuid. Daar is het al druk met bussen en trams en komt vanaf maart de frequente pendelbus 55 naar Amstelveen bij. Als je daar nog een rijtje Keukenhofbezoekers bij wilt hebben dan mag er wel wat meer ruimte komen. RAI heeft diverse hotels in de buurt, ligt dichtbij het centrum en heeft overstappen op diverse metrolijnen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: do 07 feb 2019, 19:04
door diederickx
Ik denk dat de gedachte als volgt is: Geachte reiziger, u kunt natuurlijk vanuit de 300/341/397 op Schiphol overstappen op de pendelbus maar dan moet u achter aansluiten in de rij. Blijf daarom liever zitten tot Hoofddorp want daar heeft u een pendelbus voor uzelf.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 08 feb 2019, 19:54
door Stadsbus
De eerste openbare beelden van de nieuwe elektrische bussen voor Leiden zijn er; https://twitter.com/martbkp/status/1093923680302841861

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: vr 08 feb 2019, 19:59
door Lijn 45
Ik had een uiterlijk met meer blauw verwacht. :P Verder ziet 'ie er best gaaf uit! :pos:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: za 09 feb 2019, 17:22
door Jelmer
wagenparknummers 4801-4823????

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: za 09 feb 2019, 17:27
door Milco
Als het er 23 zijn waarschijnlijk wel ja. Wat gaat er dan trouwens met de Van Hools gebeuren, uit dienst?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: za 09 feb 2019, 17:35
door Z2N
Ja. Die bussen hebben nog voor Connexxion gereden, dus die hebben hun tien jaar gehad.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: ma 11 feb 2019, 07:52
door Daelea
De dienstregeling van de nieuwe Keukenhoflijnen is nu ook bekend:

- [wiki]Lijn 852 Amsterdam RAI/Europaplein - Lisse Keukenhof[/wiki]: ma-zo elke 7,5 minuut. Rijdt tot 18.00 uur.
- Lijn 854 Leiden Centraal Station - Lisse Keukenhof: ma-vr elke 15 minuten, za-zo elke 10 minuten. Rijdt tot 20.00 uur.
- Lijn 858 Schiphol Airport - Lisse Keukenhof: ma-zo elke 7,5 minuut. Rijdt tot 20.00 uur.
- Lijn 859 Hoofddorp Station - Lisse Keukenhof: ma-zo elke 10 minuten. Rijdt tot 18.30 uur.

De frequentie van lijn 858 is daarmee wel verlaagd ('s weekends van elke 5 naar elke 7,5 minuut), maar in ruil daarvoor is het totaal aantal reismogelijkheden vanuit de regio Amsterdam naar de Keukenhof in het weekend toegenomen van 12 bussen naar 22 bussen per uur. Ik ben zodoende benieuwd naar het materieel, er is nogal wat meer nodig (dus ook aan personeel) dit jaar ten opzichte van vorig jaar als ik het zo bekijk... :@

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: ma 11 feb 2019, 11:24
door Lijn 45
Vorig jaar had TCR naar mijn idee lang niet alle beschikbare bussen rijden naar de Keukenhof. Zij zullen waarschijnlijk met meer materieel gaan bijspringen. Ook de inzet van andere touringcarbedrijven (Bak? South West Tours?) lijkt me voor de hand liggen.

Ik vind de frequentie van lijn 859 ook wel aan de hoge kant, de reizigersstroom vanaf Hoofddorp lijkt me geen 6x/uur te rechtvaardigen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: di 12 feb 2019, 08:49
door Z2N
De 178 van Bodegraven naar Gouda van 8:37 wprdt vandaag gereden met de 8329, volledig in oude Arriva-kleuren.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 13 feb 2019, 12:00
door ODRAIL
Het gebeurd ook regelmatig dat lijn 175 Waddinxveen - Rotterdam Alexander v.v. gereden wordt met een bus in R-net kleuren (nee geen Qliner bus).

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 20 feb 2019, 12:39
door Daelea
Volgens een bericht van de Gemeente Leiden op Facebook gaat Arriva vanaf zondag 3 maart met de elektrische Volvo's rijden. Ik weet niet hoeveel er al geleverd zijn dan, maar het plan was voor zover ik weet om tot september lijnen 1, 2, 3 en 4 elektrisch te rijden. Vanaf september ook lijnen 5 en 6.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 20 feb 2019, 20:25
door Globetrotter
Milco schreef:De keuze voor Hoofddorp snap ik zelf ook niet heel goed, maar die van Amsterdam RAI snap ik beter dan Zuid. Daar is het al druk met bussen en trams en komt vanaf maart de frequente pendelbus 55 naar Amstelveen bij. Als je daar nog een rijtje Keukenhofbezoekers bij wilt hebben dan mag er wel wat meer ruimte komen. RAI heeft diverse hotels in de buurt, ligt dichtbij het centrum en heeft overstappen op diverse metrolijnen.
De vraag vanuit Amsterdam zou er weleens kunnen zijn. Ik zie weleens een bus van Oostenrijk in Keukenhof- bestickering vanaf de Prins Hendrikkade vertrekken, dus toeristen vanuit de omgeving van het centrum die met de N/Z- lijn naar het Europaplein reizen en daar overstappen richting Keukenhof, zie ik wel gebeuren.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: zo 03 mar 2019, 16:29
door Lijn 45
Zoals aangekondigd rijden vandaag de eerste elektrische Volvo's in Leiden. Momenteel zijn de 4802 - 4805 actief.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: zo 03 mar 2019, 22:00
door Stadsbus
Klopt!
Het zijn best leuke bussen, maar er zijn helaas wel nog wat storingen.
Afbeelding
Zo kunnen de 4801 en 4803 (dacht ik) niet opladen bij de laadpalen in De Vink, dus die kunnen alleen rijden als ze zijn opgeladen aan de stekker in de stalling. Morgen/maandag worden die bussen geupdated zodat dat probleem verholpen is, volgens een van de chauffeurs.
Verder zitten de klapbankjes in de bus voor geen meter, (voor mij) te laag, en de zittingen lopen gebogen, dus dat is wel een beetje jammer... :|
De bussen rijden tot nu toe alleen op de lijnen 1 t/m 4, wanneer er genoeg bussen zijn ook op de lijnen 5 en 6.
Hier is nog een filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=y867SGLgonc

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: ma 04 mar 2019, 18:29
door bredie2003
Over het matrieel van de Keukenhof nog even: TCR rijdt normaal pas vanaf beetje midden in de keukenhofperiode. Dan is het het drukst. Daarvoor rijdt Arriva met haar eigen bussen. Dus aan het begin van de Keukenhofperiode rijdt Arriva waarschijnlijk met haar eigen bussen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: ma 04 mar 2019, 19:08
door Z2N
Dat is dan pas vanaf dit jaar? In eerdere jaren reed TCR al vanaf het eerste weekend mee. Zoveel reservematerieel heeft Arriva natuurlijk ook niet.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: wo 06 mar 2019, 20:15
door Globetrotter
Op Facebook is inmiddels een foto verschenen van in ieder geval 4 Scania's die nu op de stalling van Lisse staan.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: za 09 mar 2019, 20:31
door Lijn 45
De 0031 staat in Leiden.

Ik zag dat de 8704, 8705, 8707 en 8708 bestickering voor de keukenhoflijnen hebben. Aangezien Arriva vaker Citea's met lage nummers uit de diverse series overplaatst dacht ik dat deze wagens misschien wel na mei elders worden ingezet. Hoe denken jullie daarover?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: za 09 mar 2019, 20:51
door Suus
Nee, denk ik niet. Eerst moet Arriva de reserve-amba's kwijt zien te raken, die komen uit 2008.

Wellicht dat de hybride Van Hool's nog elders opduiken later dit jaar nu ze worden vervangen door elektrische bussen, maar dat kan ik mij eigenlijk ook niet voorstellen. Arriva zit trouwens boven het geplande aantal DRU's in deze concessie, dus extreem ruim zitten ze ook niet in de voertuigen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: za 09 mar 2019, 20:57
door Daniel
Zo vaak is het trouwens toch nog niet voorgekomen dat de Keukenhof-bestickering op wagens uit de concessie zelf zat? Er hebben wel vaker Citea's in zo'n jasje gereden, maar dat waren veelal wagens uit andere regio's.
In elk geval reed de 8707 vandaag in z'n Keukenhof-express jasje op lijn 5 in Leiden, dat is natuurlijk wel een lijn waar Citea's van gaan vrijkomen als alle elektrische Volvo's er zijn.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: za 09 mar 2019, 21:15
door Suus
Er komen net zoveel elektrische bussen als er nu hybrides zijn, dus volgens mij worden die gewoon één-op-één vervangen en gaat er geen werkgebied voor de Citea's verloren.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Geplaatst: zo 10 mar 2019, 22:26
door wolf
Zullen ze ook weer scania's laten rijden ?
Of zal dit onderhoud zijn ?

Zag er 3 staan bij Scania sassenheim waaronder de 0027