Pagina 106 van 136
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Geplaatst: wo 16 dec 2020, 22:29
door Milco
Er zouden een aantal blijven voor treinvervangend vervoer en reserve en mogelijk is dit er een van.
Ander vraagje: geldt op lijn 7 en 9 in Zwolle een algemeen open instapbeleid of worden enkel als er veel instappers zijn alle deuren geopend en wordt er verder bij de voordeur ingestapt?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Geplaatst: do 17 dec 2020, 00:06
door cassie127
Lijn 7 en 9 kennen over het algemeen een open instap beleid, maar dit is wel afhankelijk van de drukte. Momenteel zul je dus vaker voorin moeten instappen. Dit zal vooral bij lijn 7 het geval zijn.
Bij lijn 9 is bij de Deltion Campus aangegeven waar de deuren van de bussen gaan uitkomen (met dranghekken)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Geplaatst: do 17 dec 2020, 00:31
door Tom523
Lijn 45 schreef: ↑wo 16 dec 2020, 15:39
Is het bekend welke bedrijven de scholierenlijnen naar Pieter Zandt (685 en 686), Van Lodenstein (674, 676 en 679) en Guido de Bres (620) rijden?
Wij 
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Geplaatst: do 17 dec 2020, 02:28
door ovVeluwe
Worden de Setra's al ingezet? Zo ja, welke lijnen?
En rijdt de rest met touringcars?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Geplaatst: do 17 dec 2020, 10:10
door MichOV
Het is weer raak qua info zeg, men krijgt het blijkbaar nog maar lastig voor elkaar om de ritten weer te geven bij ovzoeker en ovinfo.. alleen Connexxion en Breng lijken zichtbaar.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Geplaatst: do 17 dec 2020, 12:25
door dennistd
Het is niet alleen de reisinfo: het hele systeem met omlopen ligt er telkens uit waardoor er alleen 'op lijn' gereden kan worden. Dat is niets meer dan dat de boordcomputer weet waar de lijn langs gaat en zo haltes kan omroepen en paaltjes kan bedienen. Qua dienstregeling weet de bus dan helemaal niets.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Geplaatst: do 17 dec 2020, 15:56
door cassie127
Volgens Ovradar zit de 4031 momenteel op lijn 2 in Deventer
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Geplaatst: do 17 dec 2020, 17:12
door MichOV
@cassie127, gisteravond reed die bus als lijn 160. Het is één van die bussen die als reserve blijven en als treinvervangend vervoer.
De 4139 rijdt momenteel ook rond als zijnde 202 richting Epe via Vaassen eerder daarvoor als lijn 4 in Apeldoorn.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Geplaatst: do 17 dec 2020, 17:13
door ovVeluwe
Op insta is een foto verschenen van een compleet witte Setra met Pouw logo's. Die zal dus op lijn 620 rijden lijkt mij.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Geplaatst: do 17 dec 2020, 17:36
door Lijn 45
De 3256 en een 514x rijden ook nog.
En waar staat die foto van de Setra precies?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Geplaatst: do 17 dec 2020, 17:46
door marvinkok
MichOV schreef: ↑do 17 dec 2020, 17:12
Het is één van die bussen die als reserve blijven en als treinvervangend vervoer.
Hoho, geen onzin posten, dat is namelijk niet zo...
Gepland zijn de 4109, 4111, 4115 en 4128. Deze worden hernummerd naar 7101-04 en staan momenteel in Sonnega.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Geplaatst: do 17 dec 2020, 17:51
door MichOV
@marvinkok, ik plaats geen onzin ik dacht juist dit zo was dat is heel iets anders. Iedereen kan er wel eens naast zitten ook ik in dit geval dus.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Geplaatst: do 17 dec 2020, 19:01
door ovVeluwe
Er zijn nog een paar extra Ambassadors naast die tvv bussen als reserve.
Lijn 45 schreef: ↑do 17 dec 2020, 17:36
En waar staat die foto van de Setra precies?
https://www.instagram.com/p/CI51EGIHVOe ... ch32uerc3i
Is wel een prive account.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Geplaatst: vr 18 dec 2020, 14:47
door Plutona
Zijn de flexstops eigenlijk nog in gebruik?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Geplaatst: za 19 dec 2020, 16:11
door Durashift
ovVeluwe schreef: ↑do 17 dec 2020, 19:01
Er zijn nog een paar extra Ambassadors naast die tvv bussen als reserve.
(..)
Ik zag er donderdagmiddag een bij het ziekenhuis in Ede staan, als lijn 2, blauwe Syntus kleurstelling.
Tha_Asix schreef: ↑di 15 dec 2020, 11:12
(..)
Lijn 83 heb ik gisteren met een sneldienst logo zien rijden.
Ja, ik van de week ook. Oogt allemaal niet heel duidelijk, die display's in de BYD's, vind ik.
Kom ik een oude Citaro tegen: gewoon duidelijke kleur, helder lettertype én leesbaar van een afstand: lijn C3, Wageningen busstation.
Tref je een BYD: Witte kleur.. op elkaar gepropt en een hoop tekst op één scherm.. iets met Ede Wageningen.. en dan nog iets..
Achterop de bus is het lijnnummer nog het duidelijkst te zien.
Is daar nu écht niet over nagedacht bij de keuze voor de filmbakken?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Geplaatst: za 19 dec 2020, 22:27
door Etienne
Toen ik na het wandelen aan kwam bij Otterlo Rotonde was de enige bus die uitgegrijsd was, lijn 108 naar Ede. Bleek dat de informatie pas buiten Apeldoorn werkte en hij met +12 reed.
Ook een gratis rit, omdat de Cico's niet werkten.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Geplaatst: za 19 dec 2020, 22:53
door MetroRET
Lijn 83 in Veenendaal lijkt zowel hier op de concessiepagina, maar ook in de digitale dienstregeling van de RRReis-website én in de lijnennetkaart te ontbreken, ondanks het feit dat er nog altijd een samenwerking is tussen Syntus Utrecht en Keolis-RRReis.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Geplaatst: za 19 dec 2020, 22:57
door MichOV
Het is allemaal nog wat rommelig ja, een soort van 'opstartproblemen' laat ik het daar maar op houden.
Het heeft allemaal even wat tijd nodig komt allemaal wel goed...

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Geplaatst: zo 20 dec 2020, 09:34
door Milco
MetroRET schreef: ↑za 19 dec 2020, 22:53
Lijn 83 in Veenendaal lijkt zowel hier op de concessiepagina, maar ook in de digitale dienstregeling van de RRReis-website én in de lijnennetkaart te ontbreken, ondanks het feit dat er nog altijd een samenwerking is tussen Syntus Utrecht en Keolis-RRReis.
De samenwerking klopt, maar lijn 83 behoort enkel tot de concessie Provincie Utrecht en daar wordt hij wel op de concessiepagina vermeld. Andersom staan lijn 5 en 85 dan weer enkel op de concessiepagina van IJssel-Vecht.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Geplaatst: zo 20 dec 2020, 09:56
door MetroRET
En lijn 43 dan, die staat op beide pagina's.
Op lijn 83 is overigens de meerderheid RRReis, grofweg 75-80%.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Geplaatst: zo 20 dec 2020, 10:08
door Lijn 45
43 hoort bij beide concessies.

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Geplaatst: zo 20 dec 2020, 10:52
door Daniel
Op lijn 83 is de meerderheid RRReis maar in één richting, de andere kant op rijdt er tegenwoordig meer Utrecht.
Verdeling is daar trouwens altijd al 66/34 op het totaalplaatje geweest: tweederde van de exploitatie door Gelderland (gezien de twee Gelderse lijnen) en dus eenderde Utrecht. Zo werd het mogelijk zonder concessies aan te passen.
De dienstregelingen bij Syntus zijn dit jaar sowieso een zooitje trouwens. In de lijnfolder Vallei van Syntus Utrecht staan bv. op zich logisch lijn 80, 280, 83, 87, 85 en 5. Daar is dus goed bedoeld ook de dienstregeling van de RRReis lijnen opgenomen, ware het niet dat ze bij lijn 5 de tabellen van de Amersfoortse lijn 5 hebben afgedrukt

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Geplaatst: zo 20 dec 2020, 11:56
door Stefan Works
regenmaker schreef: ↑ma 14 dec 2020, 14:40
Lijnen 104 en 110 zijn echt verwarrend opgezet. Chauffeurs moeten de bus aan beide kanten keren, terwijl de chauffeurs overstappen. De een keerde hem over de parkeerplaats voor het station en de ander over het fietspad. Maar ik zag ook een rit van de 104 als BYD dus ben er niet achter of dit voor elke rit zo gaat. De volgende rit kwam namelijk uit de stalling Ede als mat en ging verder als de 104. Het busje vanaf lijn 110 ging mat naar Ede stalling.
De bedoeling is dat lijn 110 keert bij rotonde Thorbeckelaan. Daar komt ie ook langs bushalte Troelstralaan. Bij Keolis hebben we voorgesteld deze halte Troelstralaan komende dienstregelingwijziging op te nemen in de vaste route ipv dat ie er als matrit langs rijdt.
Ik zat afgelopen maandag in de eerste 2 ritten van 110 met beide wethouders
(Omgestickerde Utrecht Rosero bus)

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Geplaatst: zo 20 dec 2020, 12:07
door Daniel
Maar waarom niet gewoon op elkaar doorrijden, in plaats van van beide kanten keren en de chauffeurs laten overstappen?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Geplaatst: zo 20 dec 2020, 12:15
door Meltrain
Milco schreef: ↑zo 20 dec 2020, 09:34
MetroRET schreef: ↑za 19 dec 2020, 22:53
Lijn 83 in Veenendaal lijkt zowel hier op de concessiepagina, maar ook in de digitale dienstregeling van de RRReis-website én in de lijnennetkaart te ontbreken, ondanks het feit dat er nog altijd een samenwerking is tussen Syntus Utrecht en Keolis-RRReis.
De samenwerking klopt, maar lijn 83 behoort enkel tot de concessie Provincie Utrecht en daar wordt hij wel op de concessiepagina vermeld. Andersom staan lijn 5 en 85 dan weer enkel op de concessiepagina van IJssel-Vecht.
In de Infoboxen van de lijnpagina's staan overigens wel beide concessies vermeld.