Pagina 107 van 136
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Geplaatst: zo 20 dec 2020, 12:47
door SuperGhost
Daniel schreef: ↑zo 20 dec 2020, 12:07
Maar waarom niet gewoon op elkaar doorrijden, in plaats van van beide kanten keren en de chauffeurs laten overstappen?
Hij zou zelfs op elkaar kunnen doorrijden zonder te hoeven keren bij de halte Troelstralaan. Lijn 110 zou dan vanaf station Barneveld Centrum via de Gasthuisstraat, Stationsweg/Van Zuijlen van Nieveltlaan kunnen rijden naar de Wesselseweg (N800). Andersom lijn 104 dan dus via deze wegen naar het station laten rijden. Waarom is daar niet voor gekozen?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Geplaatst: zo 20 dec 2020, 12:51
door Daniel
Ehm, je hoeft helemaal niks aan de routes aan te passen om ze op elkaar door te laten rijden. Daarom is het juist zo bijzonder dat er nu van beide kanten gekeerd wordt.
Lijn 110 komt nu vanaf de zuidkant aan bij de oostelijke halte van Barneveld Centrum, daar vertrekt ook lijn 104.
Lijn 104 komt nu vanaf de noordkant aan bij de westelijke halte van Barneveld Centrum, daar vertrekt ook lijn 110.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Geplaatst: zo 20 dec 2020, 12:52
door SuperGhost
Ze doen dat dus al?! Dan is het natuurlijk al helemaal absurd

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Geplaatst: di 22 dec 2020, 13:15
door Lijn 45
Ik las dat sommige touringcars van Van Kooten een vorm van RRReis bestickering gaan krijgen. Krijgen ze dan ook vaste appratuur?
En ik heb het idee dat hun bussen op vaste lijnen rijden. Kan dat kloppen?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Geplaatst: di 22 dec 2020, 14:57
door MichOV
Voor de liefhebber nog een filmpje gemaakt door Nathan met de allerlaatste blik van vertrekkende Overijsselse Amba's en een Citaro afgelopen zaterdag op weg naar Womy.
https://youtu.be/xjUWzvYznVQ
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Geplaatst: do 31 dec 2020, 14:42
door treinfan98
In Ede staan de 5413 en 5414 op de stalling. De 5414 is nog blauw, maar de 5413 is geheel wit.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Geplaatst: do 31 dec 2020, 14:47
door Lijn 45
Zou Van Kooten die op de lijnen naar Fruytier gaan inzetten?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Geplaatst: do 31 dec 2020, 15:41
door SuperGhost
Ik zag de 24e trouwens op de A30 lijn 89 rijden (1 ri. Wageningen 1 ri. De Klomp). Waarom rijdt die lijn ook in de vakantie en waarom zelfs als de campus dicht zit vanwege de coronamaatregelen? De beide bussen zag ik dan zo snel ook geen enkele reizigers in zitten...
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Geplaatst: do 31 dec 2020, 15:50
door Gebruikersnaam
De campus is nog gewoon open en blijft ook open.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Geplaatst: do 31 dec 2020, 17:01
door waldo79
Precies, de Campus is geopend en blijft zij het in beperkte mate een functie vervullen voor studenten, onderzoekers en medewerkers (waaronder ondergetekende).
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Geplaatst: vr 01 jan 2021, 05:08
door sirvinniei
Bussen van 89 zitten inderdaad wel meestal leeg. Zelfs na de corona periode lijken me op z'n minst de ritten in de avond en in het weekend onhoudbaar worden. Week dekkende bediening is niet echt nodig voor een lijn zonder unieke haltes.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Geplaatst: vr 01 jan 2021, 19:35
door TLP
En dat terwijl de 89 voor reizigers vanuit Utrecht en westelijker wel degelijk van meerwaarde is. Maar aangezien de WUR een campus heeft zullen er misschien weinig reizigers zijn die zo'n reis (bijna) dagelijks maken en zullen de reizen vooral geconcentreerd zijn rond het weekend, op de momenten dat studenten voor langere tijd de campus verlaten.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Geplaatst: vr 01 jan 2021, 19:49
door waldo79
Op de campus wordt niet gewoond, wel elders in Wageningen

Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Geplaatst: za 02 jan 2021, 15:21
door MichOV
Vanochtend een aantal mensen bij halte Barneveld centrum gesproken die niet echt te spreken zijn van het feit er in het weekend geen bus meer door Kootwijkerbroek en deels door Harskamp rijdt wat voorheen door 105/205 werd verzorgd. Men gaf al aan dat zij met Keolis hierover in discussie te willen gaan voor een oplossing hiervoor. (Al gaf ik ze hiervoor weinig kans tot slagen).
Ook zijn scholieren die doordeweeks vanuit Arnhem richting de school in Barneveld moeten zijn niet bepaald happy met die nieuwe dienstregeling die sinds 13 december is ingevoerd(men moet namelijk een stuk verder lopen als men richting Arnhem moet v.v.).
Begrijpelijk is het wel dat er in het weekend geen bus meer door Kootwijkerbroek en deels niet meer door Harskamp rijdt want het aantal passagiers was in de weekenden vrijwel bijna altijd minimaal.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Geplaatst: za 02 jan 2021, 15:43
door SuperGhost
Halte Barneveld?
Maar die scholieren kunnen nog altijd prima met de bus naar Arnhem. Of ze moeten 600 meter verder lopen, of ze nemen de 104 naar station Barneveld Centrum en gaan daar per trein verder naar Arnhem (is dat sowieso niet sneller?). Ik denk dat het probleem vooral voor Kootwijkerbroek is dat dan geen OV meer heeft (heeft Harskamp in het weekend niet nog de 107, of rijdt die dan ook niet?)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Geplaatst: za 02 jan 2021, 15:52
door MichOV
Grotendeels rijdt 107 door Harskamp voor zover ik weet ja maar bepaalde haltes waar de 105 dienst deed rijdt 107 niet maar Kootwijkerbroek ligt meer het knelpunt als het gaat om de weekenddienstregeling.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Geplaatst: za 02 jan 2021, 22:53
door dennistd
Ik lees in
dit draadje op Twitter dat de 12m-gasbussen tijdelijk terugkomen: de tankinstallatie wordt verbouwd en bij de tijdelijke tank kunnen geen 18m-bussen tanken. Die zijn zolang in Zwolle opgeslagen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Geplaatst: zo 03 jan 2021, 01:48
door sirvinniei
MichOV schreef: ↑za 02 jan 2021, 15:21
Vanochtend een aantal mensen bij halte Barneveld centrum gesproken die niet echt te spreken zijn van het feit er in het weekend geen bus meer door Kootwijkerbroek en deels door Harskamp rijdt wat voorheen door 105/205 werd verzorgd. Men gaf al aan dat zij met Keolis hierover in discussie te willen gaan voor een oplossing hiervoor. (Al gaf ik ze hiervoor weinig kans tot slagen).
Ook zijn scholieren die doordeweeks vanuit Arnhem richting de school in Barneveld moeten zijn niet bepaald happy met die nieuwe dienstregeling die sinds 13 december is ingevoerd(men moet namelijk een stuk verder lopen als men richting Arnhem moet v.v.).
Begrijpelijk is het wel dat er in het weekend geen bus meer door Kootwijkerbroek en deels niet meer door Harskamp rijdt want het aantal passagiers was in de weekenden vrijwel bijna altijd minimaal.
De belbusroutes zijn inderdaad raar gekozen.
Wittenberg-Barneveld lijkt me veel essentiëler dan Elspeet-Harderwijk. Tussen Elspeet en Harderwijk kan er nog makkelijk over Nunspeet gereisd worden.
Lijn 112 rijdt dan als belbus juist weer wel zijn hele traject, terwijl tussen Apeldoorn en Nieuw Millingen parallel wordt gereden aan de 102.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Geplaatst: zo 03 jan 2021, 08:22
door SuperGhost
Tussen Elspeet en Harderwijk liggen ook nog Leuvenum en Staverden, dus daar moet hij ook wel rijden. Eigenlijk hadden ze dus gewoon heel lijn 104 als belbus moeten houden.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Geplaatst: zo 03 jan 2021, 12:40
door sirvinniei
Leuvenum heeft 65 inwoners en Staverden 30. Dat zijn niet bepaald plaatsen die überhaupt door het OV bediend worden.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Geplaatst: zo 03 jan 2021, 14:12
door KL577
Afgelopen dagen heb ik een paar keer met RRReis rond Arnhem gereisd. Nagenoeg alle ritten waren gratis omdat mijn OV-chipkaart niet werd geaccepteerd door de nieuwe chipkaart-apparatuur. Een enkele nieuwe bus heeft ook nog een 'oude' kaartlezer uit de Syntus bussen bij de achterdeur. Daar werkt het in- en uitchecken prima. Eén van de chauffeurs dacht dat het wellicht ligt aan een geladen abonnement (in mijn geval Dal Oost Voordeel). Inmiddels een bericht naar de klantenservice gestuurd: ik vind af en toe een gratis rit prima, maar ik vind het ook zeker niet verkeerd om netjes te betalen.
Hebben anderen dit probleem ook ervaren?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Geplaatst: zo 03 jan 2021, 14:35
door cassie127
Je de ov-chipkaart is echt al sinds de start een drama in de nieuwe bussen
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Geplaatst: zo 03 jan 2021, 15:46
door marvinkok
Klopt, problemen met de kaartlezers. Daarom zit er ook een oude in.
Meende gelezen te hebben dat het komende week of de week erna opgelost zou moeten zijn...
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Geplaatst: zo 03 jan 2021, 17:30
door KL577
OK, we gaan het zien dan. Het merkwaardige vond ik dat de kaartlezers voor andere reizigers (zonder abonnement?) wel naar behoren werkten...
Re: Concessie IJssel-Vecht (2021-2022)
Geplaatst: zo 03 jan 2021, 18:05
door dennistd
Het probleem is dan ook dat verschillende abonnementen niet herkend worden en daardoor de kaart als ongeldig gezien wordt.