Pagina 107 van 113

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 28 mei 2025, 12:52
door ThatPCDude
Qbuzz heeft weer een nieuw formuletje geïntroduceerd: LesBuzz. Hiervoor zijn iig twee ex-Berlijn citea's, 2502 en 2503, in een feloranje livrei gestoken:
Afbeelding
Afbeelding
Foto's via een collega.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 28 mei 2025, 13:19
door Speedmaster
Onbegrijpelijk, terwijl er nog steeds ex Arriva bussen rijden, krijgt de rijschool wel bussen. Nog dagelijks is er een tekort aan materieel, maar dit doen ze wel.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 28 mei 2025, 14:54
door Suus
Nou, als ik mij die Berlijnse bussen voor de geest haal zit ik geloof ik toch liever in een oude Arriva bus.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 28 mei 2025, 15:03
door ThatPCDude
Speedmaster schreef: wo 28 mei 2025, 13:19 Onbegrijpelijk, terwijl er nog steeds ex Arriva bussen rijden, krijgt de rijschool wel bussen. Nog dagelijks is er een tekort aan materieel, maar dit doen ze wel.
Geen zorgen. Er komen ook nog Berlijners bij in streekBuzz livrei. Daarnaast kan het wel eens heel snel gedaan zijn met de inzet van de Arriva bussen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 28 mei 2025, 15:06
door omaylie
Nog meer goed nieuws: met de 8073 die zojuist bezig is met diens allereerste rit voor reizigers (op lijn 20) zijn alle 140 Iveco's voor ZHN in dienst! *bus* *bus* *bus*

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 28 mei 2025, 15:14
door Lange_Dre
Als alle Iveco's nu geleverd zijn, hoeveel citea's zijn er dan nodig nodig voor Snellbuzz? Met alle Iveco's geleverd zou je toch haast denken dat die citea's en die buitenlandse volvo's niet meer nodig zijn op stad en normale streek lijnen. Uitgezonderd een enkel paar vanwege de ombouw van de Leidse volvo's.

Wanneer worden die yungtongs geleverd voor Snellbuzz?

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 28 mei 2025, 15:19
door Lijn 45
Die Citea's zijn nog nodig voor stalling Gouda zo lang de nieuwe daar nog niet af is.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 28 mei 2025, 16:27
door Speedmaster
Plus dat er nog steeds 56 elektrische Snelbussen ontbreken, die bestelling is nu geplaatst bij Yutong en wordt eind van het jaar geleverd.
Dus naast dat stalling Gouda nog diesels nodig heeft zijn er per stalling nog extra bussen nodig als tijdelijke vervanging van de ontbrekende 56 bussen

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 28 mei 2025, 17:04
door omaylie
Correctie: 62 bussen. Er komen ook nog 6 R-net bussen bij hè? Plus dat er nog steeds geen vervanging is gevonden voor de hybride Volvo’s.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 28 mei 2025, 19:21
door Meltrain
Speedmaster schreef: wo 28 mei 2025, 16:27 Plus dat er nog steeds 56 elektrische Snelbussen ontbreken, die bestelling is nu geplaatst bij Yutong en wordt eind van het jaar geleverd.
Klopt, maar daarvoor zou je in theorie geen “groene” Citea’s meer nodig hebben, maar uitsluitend blauwe (en 6 rode voor R-net).

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: wo 28 mei 2025, 20:36
door omaylie
Qua Citea's zijn er maar 21 bussen blauw. Dat zijn dus al te weinig snelBuzzen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 29 mei 2025, 08:25
door Meltrain
Dan heeft Qbuzz dus te weinig Citea's de SnelBuzz-uitvoering gegeven.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 29 mei 2025, 10:30
door ThatPCDude
De snelbuzzlijnen worden nu toch gereden met iveco's. Ik gok dat dat ook zal blijven totdat de yutongs er zijn. Lijkt me namelijk niet dat er genoeg snelbuzz citea's zijn om de 361, 365 en 385 alleen al met de correcte kleurtjes te rijden.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: do 29 mei 2025, 23:22
door ztmsl12
Volgens mij nog niet voorbij zien komen:
Vervoerplan Qbuzz 2026.

https://kaagenbraassem.bestuurlijkeinfo ... 2aeb3bb23e

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 30 mei 2025, 00:12
door teun
Persoonlijk vind ik het jammer dat de Bazelstraat verdwijnt maar het viel een keer te verwachten. Dat lusje van lijn 56 werd ik zelf ook een beetje dol van dus niet heel gek om het er uit te halen. En ja de 383... dat is de 383 zullen we maar zeggen. :Y

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 30 mei 2025, 07:38
door Sleutelstad
Tot zover de belofte om alle haltes de gehele concessieduur te bedienen.
Die formules zijn ook niks waard als je wel SnelBuzz materieel inzet op de 250 maar de lijn heet niet zo.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 30 mei 2025, 08:42
door MetroRET
Ook gek dat men doet volhouden aan lijn 295, waar het volgend jaar toch echt de 395 zal gaan heten.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 30 mei 2025, 10:21
door ThatPCDude
Vind het jammer dat de 383 dan ook niet teruggenummerd wordt naar een normale streeklijn; iets wat het in feite al jaren is. Voor de rest kan ik me - zeker in de regio Leiden/Bollenstreek/Duinstreek - aardig vinden in de voorgestelde wijzigingen. Had erger verwacht, haha

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 30 mei 2025, 11:04
door Milco
Prima plannen, alleen ik zou enkele lijnnummers aanpassen bijvoorbeeld 250 -> 350 (snelBuzz), 295 -> 395 (i.c.m. Keolis) en 383 -> 191 (streekBuzz).

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 30 mei 2025, 12:26
door ThatPCDude
De 250 kan je boven Lisse eigenlijk echt geen snelbus noemen, dus ik snap de redenering om het qua formule een normale streekbus te maken.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 30 mei 2025, 13:51
door nvdw
Sleutelstad schreef: vr 30 mei 2025, 07:38 Tot zover de belofte om alle haltes de gehele concessieduur te bedienen.
Artikel 3.2.2 Verplichte bediening van Haltes in het eerste jaar van de Concessie

1. De Concessiehouder bedient in het eerste Dienstregelingjaar van de Concessie alle Haltes
die in de Dienstregeling van het Dienstregelingjaar 2023 zijn opgenomen met Openbaar
Vervoer, met uitzondering van Haltes gelegen aan routes die vanwege wegomleidingen
tijdelijk in de Dienstregeling zijn opgenomen. In dit geval bedient de Concessiehouder de
Haltes gelegen aan de route die voorafgaand aan de wegomleiding werd gereden.

2. De Concessiehouder kan na het eerste jaar van de Concessie in het kader van de
Dienstregeling voor het volgende Dienstregelingjaar voorstellen doen om Haltes niet langer
of minder frequent te bedienen. De Concessiehouder volgt daarbij de procedure zoals
beschreven in artikel 3.8.2.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 30 mei 2025, 14:04
door Sleutelstad
Qbuzz heeft zelf ergens eens geroepen dat ze er "een schepje bovenop" doen en gedurende hele concessie alles bedienen.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 30 mei 2025, 14:05
door Selivio
Gevonden in de statenbrief van augustus 2023, 2de punt: https://cuatro.sim-cdn.nl/raadnieuwkoop ... b=HfE-vJjf

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: vr 30 mei 2025, 14:30
door nvdw
Dan geldt nog steeds punt 2: de vervoerder kan binnen de gebruikelijke procedures een voorstel doen om een halte niet langer te bedienen. Vervolgens is het aan de concessieverlener (na input van de belanghebbenden) om daar al of geen toestemming voor te verlenen.

Die kan er dan voor kiezen om Qbuzz aan zijn belofte te houden. In dat geval blijft een slecht gebruikte halte in stand ten koste van een goed gebruikte halte.

Re: Concessie Zuid-Holland Noord (2025-2032)

Geplaatst: za 31 mei 2025, 11:21
door sneltram
Misschien heeft QBUzz in de concessieverlening wel extra punten gekregen voor de mooie belofte om alle haltes 15 jaar te blijven bedienen. Als je na één jaar die belofte breekt, is het wel opvallend. Dan kun je wel stellen dat een andere route beter is, maar uit het bod van QBuzz had je kunnen opmaken dat ze dan een nieuwe buslijn of iets dergelijks zouden introduceren of maatwerk of welke creatieve oplossing dan ook om naast een verbetering toch hun belofte van '15 jaar bediening' gestand te doen. Je kan niet mooi weer spelen in de aanbesteding en vervolgens het niet waarmaken.