Pagina 110 van 165

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: do 01 nov 2018, 08:54
door OVFlakkee
Inderdaad, het is nog niet bekend of R-NET Rotterdam - Oud-Beijerland start bij de nieuwe dienstregeling van december 2019. Wellicht is dat het streven.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: ma 05 nov 2018, 09:44
door Daniël S
Maar is er nu eigenlijk al meer bekent over de waterstofbussen? Wanneer ze komen etc.?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: ma 05 nov 2018, 09:46
door Hendrik
Plaatje van de waterstofbus:
Afbeelding

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: ma 05 nov 2018, 09:49
door Daniël S
:x :| :N

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: ma 05 nov 2018, 12:01
door BusFreakRotterdam
Award voor meeste lelijke bus gaat naar..... (tromgeroffel) Waterstofbus Connexxion HWGO! Dit ziet er nog slechter uit dan een Optare of Frysker (VDL Procity).

Wie bedenkt zoiets?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: ma 05 nov 2018, 12:04
door ArrivaBas
De kleurstelling is een beetje een gemiste kans.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: ma 05 nov 2018, 12:20
door OVFlakkee
De aanhanger is mooi geschikt voor de catering :lol:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: ma 05 nov 2018, 13:57
door Hendrik
ArrivaBas schreef:De kleurstelling is een beetje een gemiste kans.
Het is toch 'gewoon' een variant van de R-Net-kleurstelling?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: ma 05 nov 2018, 13:59
door ArrivaBas
Ik ben persoonlijk geen fan van sierlijntjes in een huisstijl. De golfjes op de Valleilijn en Veluwelijn heb ik ook niets mee.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: ma 05 nov 2018, 14:03
door regenmaker
Tja, smaken verschillen. Ik vind sierlijntjes juist wel mooi, bijvoorbeeld zoals deze: klik.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: ma 05 nov 2018, 14:43
door Suus
regenmaker schreef:Tja, smaken verschillen. Ik vind sierlijntjes juist wel mooi, bijvoorbeeld zoals deze: klik.
Dit is echt afschuwelijk lelijk.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: ma 05 nov 2018, 19:17
door Jamie
Hendrik schreef:Plaatje van de waterstofbus:
https://pbs.twimg.com/media/Dq_tfquW4AA9YMS.jpg
Dat worden mooie bussen zo te zien!

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: ma 05 nov 2018, 19:18
door Milco
Ik vind het design juist goed gelukt, alleen ik moet wennen aan dat karretje...

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: ma 05 nov 2018, 19:21
door Jamie
Hendrik schreef:Plaatje van de waterstofbus:
https://pbs.twimg.com/media/Dq_tfquW4AA9YMS.jpg
Toch zou die bus mij beter bevallen als die kar er achter de deur uit gaat

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: ma 05 nov 2018, 19:35
door Hendrik
Het is in elk geval iets unieks... :P

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: ma 05 nov 2018, 19:38
door Suus
De techniek voor waterstof zorgt klaarblijkelijk voor een dusdanige gewichtstoename dat je een drieassig voertuig nodig hebt. De waterstofbussen van Van Hool bij de RET hebben ook al drie assen.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: ma 05 nov 2018, 20:09
door Jamie
Hendrik schreef:Het is in elk geval iets unieks... :P
Hahahaha heb je gelijk in.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: ma 05 nov 2018, 20:40
door ovVeluwe
Suus schreef:De techniek voor waterstof zorgt klaarblijkelijk voor een dusdanige gewichtstoename dat je een drieassig voertuig nodig hebt. De waterstofbussen van Van Hool bij de RET hebben ook al drie assen.
Kennelijk kan de Solbus op de Veluwe het wel als 12 meter bus met 1 achteras.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: ma 05 nov 2018, 21:33
door ArrivaBas
Zoiets hangt natuurlijk volledig af van de gebruikte materialen.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: di 06 nov 2018, 03:46
door erjeebee
Waar is dat karretje voor nodig?
Wat voor stuk techniek zit daar in dat niet in de bus zelf past?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: di 06 nov 2018, 07:14
door Suus
De brandstoftank zit daar in.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: di 06 nov 2018, 07:45
door erjeebee
Aha. Thanks.
Ik ging er van uit dat die zich in de sierlijke bult op het dak zouden bevinden. Maar kennelijk is het hele volume van die bult nodig voor de brandstofcellen?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: di 06 nov 2018, 08:31
door BusFreakRotterdam
Als Connexxion een waterstofbus had besteld bij VanHool hadden ze een 3-asser gekregen, VDL is dus nog niet zo ver qua techniek.
Hoe veilig is dat aanhangertje?

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: di 06 nov 2018, 09:06
door Suus
Een groot probleem van waterstof is dat je een enorme tank nodig hebt om waterstof onder hoge druk op te kunnen slaan. Daarom wordt ook naar mierenzuur (hydrozine) als alternatief gekeken, VDL heeft daar al een proefexemplaar van.

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Geplaatst: di 06 nov 2018, 16:36
door Wievank
De twee proefbussen bij het GVB enkele jaren terug reden met enkele achteras en zonder aanhangwagen. Het kan dus wel.