Pagina 12 van 12
Re: Plannen van Bakpapier
Geplaatst: ma 25 aug 2014, 23:12
door Fles
Wubbo schreef:Verzoek om, ook in dit topic, inhoudelijk te reageren en niet op de man. Als het topic je niet aanstaat, reageer dan niet.
ja hoor baas :) Hij maakt het er gewoon zelf naar :)
Re: Plannen van Bakpapier
Geplaatst: ma 25 aug 2014, 23:36
door Thom91
Bee schreef:Vanaf een eventueel station Warmond zullen mensen uit Oegstgeest niet de trein naar Leiden nemen. De bus en fiets naar Leiden Centraal is sneller en daar zijn er betere verbindingen richting het zuiden. Daarmee wordt de winst van het station erg klein.
Daarbij komt de nodige overstaptijd nog in Leiden zelf waardoor zelf naar Leiden Centraal fietsen sneller is dan naar de trein en vervolgens in Leiden minutenlang wachten..
Re: Plannen van Bakpapier
Geplaatst: ma 25 aug 2014, 23:47
door Bakpapier
Bee schreef:Vanaf een eventueel station Warmond zullen mensen uit Oegstgeest niet de trein naar Leiden nemen. De bus en fiets naar Leiden Centraal is sneller en daar zijn er betere verbindingen richting het zuiden. Daarmee wordt de winst van het station erg klein.
Vanaf station Leiden Lammenschans nemen mensen ook meestal niet de trein naar Centraal, dat station bestaat vooral ook om naar alphen/gouda/utrecht te reizen zonder dat je eerst helemaal naar centraal moet. Dat geldt voor alle voorstadstations, en dus ook voor mijn plan van een station in Warmond ;)
Re: Plannen van Bakpapier
Geplaatst: di 26 aug 2014, 00:06
door Suus
Alleen heeft Lammenschans een voordeel dat het veel scholieren aantrekt en de bus naar Voorschoten er langskomt.
Re: Plannen van Bakpapier
Geplaatst: di 26 aug 2014, 00:09
door Z2N
En Voorschoten is zes keer groter dan Warmond, én het logische eindpunt van de stadslijnen 1, 2 en 3.
Re: De facto sneltreinen en sneltreinstations
Geplaatst: di 23 sep 2014, 13:45
door SuperGhost
Bee schreef:Bakpapier, waarom denk je toch elke keer dat de IC-stop op Duivendrecht verdwijnt?
Omdat NS in hun oorspronkelijke
PHS-plannen Duivendrecht niet als IC-stop ingetekend had, terwijl alle andere IC-stations wel aangegeven werden. (zie pagina's 7 en 8 van het gelinkte document)
Re: Plannen van Bakpapier
Geplaatst: di 23 sep 2014, 18:19
door Bakpapier
Heel grappig om die naiviteit van Bee terug te lezen want Duivendrecht als IC stop gaat nu dus toch verdwijnen zoals ik al had voorzegd ;)
Re: Plannen van Bakpapier
Geplaatst: di 23 sep 2014, 18:28
door Yanaike
Zo gek vind ik Duivendrecht als IC station nog niet. Duivendrecht is voor treinen over de zuidas het beste station om Amsterdam Zuidoost aan te doen en het geeft een goede overstap op de metro. Maar als ik zou moeten kiezen tussen Amsterdam Zuid en Duivendrecht lijkt mij Zuid na voltooiing van de Noord-Zuidlijn toch een strategische locatie.
Re: Plannen van Bakpapier
Geplaatst: di 23 sep 2014, 18:32
door Zugführer
Bakpapier schreef:Heel grappig om die naiviteit van Bee terug te lezen want Duivendrecht als IC stop gaat nu dus toch verdwijnen zoals ik al had voorzegd ;)
Het zijn de
oorspronkelijke PHS plannen, die alweer uit 2008 dateren. Ik kan me niet voorstellen dat er al iets besloten is over wat er met Duivendrecht gebeuren
Re: Plannen van Bakpapier
Geplaatst: di 23 sep 2014, 19:11
door Suus
Bakpapier schreef:Heel grappig om die naiviteit van Bee terug te lezen want Duivendrecht als IC stop gaat nu dus toch verdwijnen zoals ik al had voorzegd ;)
Voor één trein, niet voor alle treinen.
Re: Plannen van Bakpapier
Geplaatst: di 23 sep 2014, 19:15
door Fles
Hij leest toch alleen maar wat ie wil lezen ;)