Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
- Lijn 45
- Berichten: 5882
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
En misschien de 220Xpress busjes? Volgens mij de huidige vloot niet.
- Meltrain
- Donateur
- Berichten: 22910
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
- Locatie: Delft
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Arriva was anders wel de eerste Nederlandse vervoerder die Chinese bussen bestelde: de BYD's voor Schiermonnikoog.Jasper073 schreef: ↑di 22 jul 2025, 19:50Daar heb je een goed punt iddKampeerder schreef: ↑di 22 jul 2025, 19:20Ja, we hebben in West-Brabant gezien hoe haalbaar dat is: niet.Michael 1988 schreef: ↑di 22 jul 2025, 15:12 Nou ja, het is nu ook te lezen voor mensen die geen intranet hebben. Interessant stukje is dat Arriva gelijk wil starten met een volledig emmissievrije vloot van 250 bussen, waarvan er 167 nieuw zullen zijn. Ik ben benieuwd of dit haalbaar is (of ze moeten die bussen in China gaan bestellen). En ja ik weet het, ze hebben nog 1,5 jaar.
Chinese bussen zie ik niet gebeuren. Arriva is de enige vervoerder in NL die absoluut geen Chinese bussen wil hebben.
Arriva is de enige vervoerder in NL die absoluut geen Chinese bussen wil hebben.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
-
- Berichten: 921
- Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
- Locatie: Rosmalen
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Klopt, Den Bosch had een Volvo met wagenpark nummer 6666 die ging laden via het wegdek waar de bus precies op moest staan bij halte van Lijn 80 Transferium Pettelaarpark. Echter heeft ie bus niet lang of beter bijna nooit in dienst gereden omdat ie meer defect was dan in orde.Michael 1988 schreef: ↑wo 23 jul 2025, 08:56 Welke bus(sen) had(den) dan een laadsysteem via het wegdek? Ik meende dat het een Volvo was.
Ben op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland en om van andere te leren die er langer verstand van hebben dan ik.
- Lijn 45
- Berichten: 5882
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Die is zelfs nog naar TCR gestuurd (en zelfs op Vlieland geweest), maar dat mocht niet baten. 

-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: vr 28 mar 2025, 09:43
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Maar die bestelling kwam vanuit de provincie, vandaar dat die BYD’s ook overgenomen moesten worden door Qbuzz (net als 6 elektrische VDL’s die ook door de provincie waren besteld en gefinancierd).Meltrain schreef: ↑wo 23 jul 2025, 09:30Arriva was anders wel de eerste Nederlandse vervoerder die Chinese bussen bestelde: de BYD's voor Schiermonnikoog.Jasper073 schreef: ↑di 22 jul 2025, 19:50Daar heb je een goed punt iddKampeerder schreef: ↑di 22 jul 2025, 19:20Ja, we hebben in West-Brabant gezien hoe haalbaar dat is: niet.Michael 1988 schreef: ↑di 22 jul 2025, 15:12 Nou ja, het is nu ook te lezen voor mensen die geen intranet hebben. Interessant stukje is dat Arriva gelijk wil starten met een volledig emmissievrije vloot van 250 bussen, waarvan er 167 nieuw zullen zijn. Ik ben benieuwd of dit haalbaar is (of ze moeten die bussen in China gaan bestellen). En ja ik weet het, ze hebben nog 1,5 jaar.
Chinese bussen zie ik niet gebeuren. Arriva is de enige vervoerder in NL die absoluut geen Chinese bussen wil hebben.
Arriva is de enige vervoerder in NL die absoluut geen Chinese bussen wil hebben.
-
- Berichten: 63
- Lid geworden op: di 15 okt 2024, 20:05
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Inderdaad. Arriva heeft zover ik weet nog nooit bussen afgenomen die in China worden geproduceerd. Laten we niet vergeten dat de bussen die in Europa worden geproduceerd vol zitten met Chinese onderdelen:)
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: za 26 okt 2024, 13:35
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Juist, dat was de eerste en laatste bestelling. Chinese monteurs woonden toen zowat naast de stalling omdat het prestigeproject moest en zou slagen, maar Arriva heeft daarna nooit weer een Chinese bus gekocht. Ik weet dat ze op het hoofdkantoor niet zo'n fan zijn van Chinese bussen en de kans dat ze daar wel bussen bestellen lijkt mij dan ook miniem.
- Lijn 45
- Berichten: 5882
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Ze hebben nog wel een Chinese demo in dienst gehad.
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: wo 26 feb 2025, 10:19
- Locatie: Zeeland
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Chinese bussen moeten ze niets van hebben. Maar chauffeurs uit alle windstreken van de wereld daar hebben ze geen probleem mee, ze spreken gebrekkig Engels en rijden rond met een Garmin. Maar Chinese bussen daar zijn ze allergisch voor. Lachwekkend op dit moment hoe het in West-Brabant er aantoe gaat.Kampeerder schreef: ↑wo 23 jul 2025, 17:47Juist, dat was de eerste en laatste bestelling. Chinese monteurs woonden toen zowat naast de stalling omdat het prestigeproject moest en zou slagen, maar Arriva heeft daarna nooit weer een Chinese bus gekocht. Ik weet dat ze op het hoofdkantoor niet zo'n fan zijn van Chinese bussen en de kans dat ze daar wel bussen bestellen lijkt mij dan ook miniem.
- ThatPCDude
- Donateur
- Berichten: 1310
- Lid geworden op: vr 12 nov 2021, 14:04
- Locatie: Beverwijk/Delft
Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)
Is in andere regio's van ons land niet anders helaas. Denk hierbij aan ZHN en Utrecht.
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Buschauffeur bij Qbuzz in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten