Pagina 12 van 143

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Geplaatst: wo 15 okt 2014, 22:16
door Wubbo
Lijn 2 zou ook kunnen keren op de driehoek bij Oostinje, dan hoef je helemaal niet te verbussen (bij Oostinje kun je dan overstappen op tram 6). Hij zou trouwens ook prima kunnen keren op CS, alleen moet je dat dan wel met een wisselmachinist doen (aankomen op het binnenste spoor van CS, achteruit naar het kopspoortje, naar het andere perron en vervolgens weer naar Leidschendam). Kennelijk was verbussen makkelijker.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Geplaatst: wo 15 okt 2014, 22:50
door htm_tram
Gaan ze sporen over de schenkbrug niet terug plaatsen waardoor lijn 2 niet kan rijden. Hoorde ook iets over museum bussen op de tram pendel omdat ze te kort aan bussen hebben.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Geplaatst: wo 15 okt 2014, 23:09
door dylanwild94
waarom lijn 2 niet kinppen in kraayenstein - de la rayweg en leidesenhage - station laan van NOI?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Geplaatst: do 16 okt 2014, 09:13
door n-evo
htm_tram schreef:Gaan ze sporen over de schenkbrug niet terug plaatsen waardoor lijn 2 niet kan rijden. Hoorde ook iets over museum bussen op de tram pendel omdat ze te kort aan bussen hebben.
Te grappig! :D

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Geplaatst: do 16 okt 2014, 13:01
door Gekko123
Tja, ze zijn ook al een hele sloot bussen kwijt vanwege de werkzaamheden op lijn 9. Ze rijden nu 7 dagen per week ook met enkele oude HTM-Diplomats.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Geplaatst: do 16 okt 2014, 13:39
door Meltrain
HTM had oorspronkelijk juist te veel CNG-bussen gekocht, maar een deel is nu blijkbaar doorverkocht aan Syntus dat die bussen gaat inzetten in Ede.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Geplaatst: do 16 okt 2014, 14:32
door Gekko123
Daarnaast heb ik laatst vernomen dat er ook nog een aantal zijn die in handen zijn van de stadsregio (maar wel in de kleuren van HTM geleverd zijn). Deze mogen niet zomaar door HTM ingezet worden omdat ze niet de eigenaar zijn van deze bussen...

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Geplaatst: do 16 okt 2014, 14:47
door n-evo
En als je die bussen tijdelijk zou uitlenen aan HTM weet je dat er binnen de kortste keren een tram in ploegt of ze wedstrijdje wie het eerst op de schroothoop ligt gaan spelen. :P

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Geplaatst: do 16 okt 2014, 19:31
door Daniel
Waren die bussen van de stadsregio niet juist bedoeld voor de tramstremmingen? Qua busmaterieel is het een beetje onhandig in Den Haag: het materieel wat op trampendels rijdt is dus van HTM terwijl het materieel voor de normale buslijnen van HTMbuzz is.

Al lijkt het tekort van alle tijden... jaren terug hebben ze nog een stel oude ex-SVD bussen teruggehaald die toen al bij een handelaar stonden voor de verkoop om te pendelen op lijn 6.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Geplaatst: do 16 okt 2014, 23:49
door dylanwild94
HTMbuzz is een b.v.van HTM dus theoretisch gezien kunnen de bussen van HTMbuzz gewoon het tram vervangend vervoer in indien mogelijk.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Geplaatst: di 21 okt 2014, 08:45
door htm_tram
Heb net de diensten binnen gekregen. Lijn 6 en 7 zijn gekoppeld aan elkaar te Leyenburg. Heb niks meer gehoord over de museum bussen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Geplaatst: di 21 okt 2014, 12:32
door Etienne
Regio midden heeft nu ook vakantiedienst. Dus er kunnen best wat Lions City's op de tramdiensten rijden.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Geplaatst: vr 24 okt 2014, 19:09
door Anne
Vanmiddag een grote verstoring. Eerst een sein storing bij Leidschenveen.
En rond vier uur trok een lijn 12 de bovenleiding op de Paul Krugerlaan naar beneden. Omdat de panto achter een afsluiter zat moest zowel de spanning op de Zevensprong er af als rond het Paul Krugerplein.
Op Loosduinseweg en Apeldoornselaan stond snel een rij trams.

Lijn 2 (Kraayenstein-De la Reijweg) werd ingekort tot Kraayenstein-Thorbeckelaan)
Lijn 6 (tijdelijke omleiding via Loosduinseweg/Monstersestraat) werd ingekort tot Leidschendam-Monstersestraat en reed dan leeg door via Waldeck Pyrmontkade en Laan van Meerdervoort naar het de Sav. Lohmanplein.
Lijn 7 (Leyenburg-CS-Sav. Lohmanplein) gedeelte Leyenburg CS opgeheven.
Lijn 65 (De Uithof-Loosduinen) ingekort tot Monstersestraat-Loosduinen.

Lijnen 6 en 7 konden niet via Dierenselaan-Paul Krugerlaan omdat de spanning op dat traject er af was.
De lijn 7 (vanaf De Sav. Lohmanplein) bleek echter niet tot CS te rijden maar te keren rond de Grote Kerk. Passagiers werden er op de Noordwal uitgegooid en naar de er achter komende 17 verwezen.

Om half zeven werd via de mobilofoon omgeroepen dat de bestuurders bij de Zevensprong de beugel weer tegen de draad mochten zetten en voorzichtig wegrijden.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Geplaatst: vr 24 okt 2014, 23:14
door Anne
Nog een paar foto's van stremming.

Afbeelding
Overzicht van de afgesloten Paul Krugerlaan. Op de voorgrond de aarding van de bovenleiding naar het spoor. De boosdoener staat op de achtergrond (ri. Duindorp).

Afbeelding
De beugel/panto tegen de onderbreker.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Geplaatst: di 11 nov 2014, 19:09
door Anne
Op de Digitale Tram staan foto's van de proefrit van de 5001.
Afgelopen nacht tussen Zichtenburg en Kraaijenstein via De Werf en Margaretha van Hennebergweg.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Geplaatst: do 13 nov 2014, 19:58
door Meltrain
Vandaag zag ik op HS een poster met verschillende vervoerbewijzen van de HTM en daarop zag ik iets geks: de dagkaart (€6,50) is te koop bij de trambestuurders, maar alleen in de lijnen 1, 9 en 11. :? (Op internet staat gelukkig hetzelfde.)
Ik vraag me dus af waarom alleen op deze lijnen een dagkaart gekocht kan worden.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Geplaatst: do 13 nov 2014, 20:07
door Suus
Omdat alleen die lijnen naar Scheveningen gaan?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Geplaatst: ma 17 nov 2014, 07:46
door htm_tram
Voor de bus rukkers onder u. Deze week rijden er een aantal Berkhof Jonkheer bussen op lijn 52. Tussen Den haag centraal over de route van lijn 2 naar Leidschendam Leidsenhage.

Is mischien de enige x dat je ze ziet rijden deze week. Of het moet nog sneeuwen voor 17 december. ;)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Geplaatst: ma 17 nov 2014, 07:59
door Daniel
Ex-GVB bussen serieus? Of bedoel je wellicht Diplomats?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Geplaatst: ma 17 nov 2014, 09:06
door Gekko123
Daarnaast zijn er nu door de werkzaamheden aan de route van lijn 9 ook dagelijks Diplomats te zien op lijn 69 tussen CS/Schedeldoekshaven en Madurodam/Scheveningen (volgens de route van lijn 9 dus).

Dat ze ergens extra bussen vandaan gehaald moeten hebben was wel te verwachten, aangezien je voor lijn 9 al een behoorlijke hoeveelheid bussen nodig hebt (zeker in de spits).

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Geplaatst: ma 17 nov 2014, 10:57
door htm_tram
Er zijn 4 Ex novio bussen. 3 wit blauwe en 13 ex gvb sternet bussen voor het eventuele sneeuwnet. Deze week rijden er ook een aantal op lijn 52 omdat ze al een tekort aan bussen hebben. De diplomats rijden grotendeels op lijn 69.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Geplaatst: ma 17 nov 2014, 18:07
door robert55
Ook in Haaglanden [nog niet alle gemeentes] nieuwe abri's:
http://nieuweabrihaaglanden.nl/
Net als amsterdam zo te zien meer op transparantie en misschien minder op abri

Haaglanden probeert ook iets nieuws: omdart er naar verluidt geen aantrekkelijk aanbod uit de markt kwam, worden aanschaf en plaatsing in eigen beheer gedaan, en wordt onderhoud en reclameverkoop aanbesteed.
http://www.nabbnet.nl/stadsgewest-haagl ... ing-abris/

Of dat over de hele looptijdvoordeliger is, weet ik zo niet.

Begonnen wordt op Kijkduin

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Geplaatst: ma 17 nov 2014, 18:30
door verfmeer
Hmm, jammer. Het ziet er minder winddicht uit en dat is op veel plekken toch wel handig, want vanwege de (relatief) lage frequenties staan mensen er langer. De huidige vond ik dan ook zo slecht nog niet. Bovendien vraag ik me af of dat bankje wel groot genoeg is, veel van die nieuwe bankjes zijn supersmal.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Geplaatst: ma 17 nov 2014, 19:23
door Delftse Chauff
robert55 schreef:Ook in Haaglanden [nog niet alle gemeentes] nieuwe abri's:
http://nieuweabrihaaglanden.nl/
Net als amsterdam zo te zien meer op transparantie en misschien minder op abri

Haaglanden probeert ook iets nieuws: omdart er naar verluidt geen aantrekkelijk aanbod uit de markt kwam, worden aanschaf en plaatsing in eigen beheer gedaan, en wordt onderhoud en reclameverkoop aanbesteed.
http://www.nabbnet.nl/stadsgewest-haagl ... ing-abris/

Of dat over de hele looptijdvoordeliger is, weet ik zo niet.

Begonnen wordt op Kijkduin
Wat ik bij ons begrepen heb zijn dit alleen de haltes op "normale" lijnen. De haltes op de toekomstige R-netlijnen komen later.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van de HTM (en HTMbuzz)

Geplaatst: ma 17 nov 2014, 23:25
door Geert
Mooi dat de abri's vervangen worden, het oude model werd wel een beetje oubollig.