Pagina 113 van 294
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: ma 09 jan 2017, 09:05
door Zugführer
Een viabestemming tonen lijkt me overigens nuttiger dan de hele route het woord Jaarbeurszijde filmen

Dat is hoogstens binnen Utrecht van belang
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: ma 09 jan 2017, 09:10
door dnmw2705
Deze ochtend zeer stroef. Veel volle bussen.. Mbo'ers van 16 en 17 hebben nu ook studenten ov. Lijn 50 ging nog wel. Ongeluk in Rhenen dus moest wat langer wachten.
Zag bij binnenrijden van Utrecht CS wel veel volgepropte bussen van Syntus.
Qbuzz U-OV bewijst overigens gewoon weer dat ze het niet aankunnen in Utrecht.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: ma 09 jan 2017, 09:19
door CamilleKreemers
ik ben benieuwd in hoeverre je studenten-OV kan voorspellen onder de 18-. Een deel ervan zal nu de fiets wellicht laten staan en met de bus gaan.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: ma 09 jan 2017, 09:27
door sirvinniei
Dat, en het feit dat de overheid er weinig voor betaalt is precies mijn bezwaar tegen SOV
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: ma 09 jan 2017, 10:23
door wouter15
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: ma 09 jan 2017, 10:29
door sirvinniei
Lekker genuanceerd zijn media tegenwoordig

Ik vind het nu wel meevallen, maar misschien komt dat omdat ik in een "dorp" woon
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: ma 09 jan 2017, 10:33
door ODRAIL
Fijn ... zo'n bericht. Dan had de provincie de ingang van de concessie maar met de jaar moeten uitstellen :?

.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: ma 09 jan 2017, 10:53
door CamilleKreemers
De vervoerder kan toch aantonen dat de eis van de provincie niet gerechtvaardigd is, als hij er een rechtzaak van maakt? Syntus moet in recordtijd dingen regelen. Ik vind dat de provincie hierin onredelijk is door direct perfectie te eisen.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: ma 09 jan 2017, 12:52
door BusFreakRotterdam
Kerstreces is weer voorbij en de politici laten zich weer eens horen... *zucht*. Hebben ze allemaal de afgelopen 2 weken tijdens hun vakantie een keer een bus gepakt om te kijken hoe e.e.a. verloopt en de chauffeurs vragen gesteld of hebben ze allemaal op hun Zweedse krentenster bij de kachel gezeten?
Normaal bij een overgang van concessies is het gebruikelijk dat hiervoor enkele maanden wordt uitgetrokken, zie concessies overgang in HWGO. Syntus moet alles in 3 weken regelen omdat Connexxion heel lang dwars heeft gelegen en de rechter teveel tijd nodig had om de rechtzaak voor te bereiden.
De provincie zwicht voor reacties van nukkige reizigers. Overleg met Syntus waar de grootste problemen zich voordoen, geef ze 2 maanden de tijd om het op te lossen en evalueer dan hoe de vlag erbij hangt. Politici, roepers in een lege woestijn waar geen bus komt.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: ma 09 jan 2017, 13:11
door isadora
Ben het op zich wel eens met de krappe voorbereidingstijd, dat is een feit.
Echter, met Syntus blijf ik toch altijd een beetje een eigenaardig gevoel houden, gezien stuntwerk uit het verleden.
Zie ook:
viewtopic.php?f=35&t=10473&p=479428&sid ... d2#p479428
Buiten dat, het zou verboden moeten worden, dat hele concessie-gedoe.
Terug naar één busmaatschappij, NOR (NS
Op Rubber)
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: ma 09 jan 2017, 13:30
door Durashift
sirvinniei schreef:Zoiets had ik gisteravond op lijn 50 "waar gaat u heen?" "Ik ga naar Leersum" "oh" *loopt weg*
*Komt even later terug* "maar komt u ook langs Veenendaal?" "Ja, daar rij ik doorheen"
(..)
Dat is met een 'via' niet op te lossen.. de beste man of vrouw had ook de moeite kunnen nemen om op de routekaart / dienstregeling te kijken..
Wél een, naar mijn idee, relevantere vraag is dan: waarom maar tot Leersum? Naar Doorn biedt nog een reismogelijkheid op, in ieder geval, de 56..
Antwoord zal wel zijn: niet te halen in één omloop..??
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: ma 09 jan 2017, 13:36
door dnmw2705
Durashift schreef:sirvinniei schreef:Zoiets had ik gisteravond op lijn 50 "waar gaat u heen?" "Ik ga naar Leersum" "oh" *loopt weg*
*Komt even later terug* "maar komt u ook langs Veenendaal?" "Ja, daar rij ik doorheen"
(..)
Dat is met een 'via' niet op te lossen.. de beste man of vrouw had ook de moeite kunnen nemen om op de routekaart / dienstregeling te kijken..
Wél een, naar mijn idee, relevantere vraag is dan: waarom maar tot Leersum? Naar Doorn biedt nog een reismogelijkheid op, in ieder geval, de 56..
Antwoord zal wel zijn: niet te halen in één omloop..??
Denk dat het meer is dat je van Driebergen Zeist in Doorn kan komen en vanuit Veenendaal de Klomp in Leersum. Tussen Elst en Leersum heb je dan nog 3x in het uur een bus. Tussen Doorn en Utrecht 2x in het uur.
Omloop kan ook zeker een goede zijn.
Syntus zal zeggen:
Wij zijn deskundig, dus weten wat waar nodig is.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: ma 09 jan 2017, 13:41
door sirvinniei
Precies, Leersum-Veenendaal is 30 minuten en Veenendaal-Leersum is 25 minuten. Bovendien is er vanuit lijn 50 Utrecht-Wageningen een snelle overstap op lijn 50 richting Veenendaal, alleen omgekeerd is deze een kwartier, maar Doorn, Driebergen en Wijk hebben Driebergen-Zeist weer dichterbij liggen
Dnmw: 50 naar Veenendaal rijdt gelijk met 50 naar Wageningen. Dus effectief heb je maar 2x per uur in die richting een bus (als je je überhaupt al tussen die drie dorpjes wilt verplaatsen)
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: ma 09 jan 2017, 13:52
door dnmw2705
sirvinniei schreef:
Dnmw: 50 naar Veenendaal rijdt gelijk met 50 naar Wageningen. Dus effectief heb je maar 2x per uur in die richting een bus (als je je überhaupt al tussen die drie dorpjes wilt verplaatsen)
Rijden ze serieus achter elkaar aan? Dat is ook een lachtertje. Verplaatsen tussen Leersum, Amerongen en Elst is denk ik ook niet iets wat vaak gebeurd.
Vraag mij af in hoeverre die verbinding in de avond effect heeft!
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: ma 09 jan 2017, 14:01
door sirvinniei
Doordat ze achter elkaar rijden geven ze aansluiting op elkaar. De lijn is vooral bedoeld voor inwoners van Elst/Amerongen/Leersum/Veenendaal die vanuit het oosten komen. In de Connexxion tijd moesten de mensen uit de Heuvelrug dorpen omreizen via Drb en inwoners uit Veenendaal 20/25 minuten wachten op Klp. Nu is er een directe aansluiting. De overstap vanuit de 50 vanuit Utrecht is mooi meegenomen voor mensen die 's avonds van Doorn of Zeist naar Veenendaal willen.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: ma 09 jan 2017, 14:03
door dnmw2705
Begrijp ik hieruit dat ze elkaar even ergens opwachten zodat mensen kunnen overstappen? Of is het zo dat lijn 50 naar Wageningen ervoor rijdt en met een paar minuten lijn 50 naar Veenendaal volgt?
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: ma 09 jan 2017, 14:07
door sirvinniei
Volgens de buschauffeur wacht lijn 50 richting Veenendaal inderdaad op lijn 50 uit Utrecht.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: ma 09 jan 2017, 14:09
door sirvinniei
Om 18:30 op npo2 gaat het trouwens over het busvervoer in Leusden
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: ma 09 jan 2017, 18:11
door Globetrotter
Op de Uithoflijnen vandaag verschillend materieel. Voorheen een enkele Syntus- bus, de rest Tourquase op alle lijnen en Besseling op lijn 272. Vandaag veel meer Syntus-bussen (waaronder ook Setra's), afgewisseld met Tourquase op alle lijnen en Besseling op lijn 272.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: ma 09 jan 2017, 18:18
door Daniel
noahjo3 schreef:Daniel schreef:Precies, via's zijn best nuttig. Behalve dan als de via een plaats is waar de bus niet komt zoals "Vathorst via Hooglanderveen" op lijn 5.
Ja en het mooie is nog dat het ''via Hooglanderveen'' al weggaat als ie station Schothorst voorbij is.
Echt? Andersom heb ik ze tot op de Stadsring aan toe nog met "CS via Hooglanderveen" zien rijden. Levert op de DRIPs in Vathorst ook wel het lekker korte "5 CS" op
Qua exotische inzet: om ca. 6.55 uur een Amba van Tourquase op 8 Schuilenburg op de hoek Kersenbaan/Leusderweg. Komende dagen maar eens opletten of dat consequent (dus omloopmatig) is.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: ma 09 jan 2017, 18:27
door noahjo3
Daniel schreef:noahjo3 schreef:Daniel schreef:Precies, via's zijn best nuttig. Behalve dan als de via een plaats is waar de bus niet komt zoals "Vathorst via Hooglanderveen" op lijn 5.
Ja en het mooie is nog dat het ''via Hooglanderveen'' al weggaat als ie station Schothorst voorbij is.
Echt? Andersom heb ik ze tot op de Stadsring aan toe nog met "CS via Hooglanderveen" zien rijden. Levert op de DRIPs in Vathorst ook wel het lekker korte "5 CS" op

.
Dat zal wel een foutje zijn dan want als het goed is veranderen ze in beide richtingen op station Schothorst. En ja, want vanaf mijn halte (de Brand) staat op lijn 5 altijd ''station Vathorst''

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: ma 09 jan 2017, 18:48
door isadora
Nog eventjes over de DRIP's.
Dan hebben we het ergens anders over dan bijvoorbeeld de DRIS'sen?
Of wordt DRIS verkeerd gebruikt en wordt eigenlijk DRIP bedoeld, die door het DRIS wordt gevoed?
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: ma 09 jan 2017, 19:03
door Zugführer
noahjo3 schreef:Dat zal wel een foutje zijn dan want als het goed is veranderen ze in beide richtingen op station Schothorst.
Heb het even nagezocht in de KV1 bestanden en de bestemming verandert gepland inderdaad van "CS via Hooglanderveen" in "Centraal Station" na station Schothorst (of eigenlijk bij halte Trompetstraat volgens mij).
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: ma 09 jan 2017, 19:18
door dennistd
isadora schreef:Nog eventjes over de DRIP's.
Dan hebben we het ergens anders over dan bijvoorbeeld de DRIS'sen?
Of wordt DRIS verkeerd gebruikt en wordt eigenlijk DRIP bedoeld, die door het DRIS wordt gevoed?
DRI staat voor Dynamisch Reis Informatie, de S staat voor Scherm en de P voor Paneel. Komt op hetzelfde neer dus, al kan de S ook staan voor Systeem en dan wordt het grotere geheel bedoeld.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: ma 09 jan 2017, 19:30
door isadora
D staat voor Dynamisch; dat had ik dus al mis, want ik dacht, dat het iets van Digitaal zou betekenen.
Die S vind ik dan toch wel ietsje vager, maar dank voor je uitleg dennistd. :pos: