Pagina 114 van 174
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: zo 09 feb 2020, 13:51
door jelmerrr
Waarschijnlijk dat die machinisten geen bussen rijden. (Ede-Amersfoort is sowieso andere concessie, bij breng zijn blijkbaar machinisten en chauffeurs ook gescheiden)
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: zo 09 feb 2020, 13:56
door Daniel
De Valleilijn-trein valt onder CAO-OV, daarom staakte die bijvoorbeeld in 2018 ook mee met de buschauffeurs terwijl de multimodale regionale spoorlijnen toen gewoon reden.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: zo 09 feb 2020, 16:35
door Durashift
Destijds reden de CXX chauffeurs toch ook trams in Utrecht?
(overstap in Nieuwegein van bus op trein, heb ik weleens gezien d8 ik).
Of was er toen nog geen multimodale CAO?
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: zo 09 feb 2020, 17:51
door Daniel
De multimodale CAO is er pas gekomen toen er concessies met bussen en treinen zijn ontstaan, trams hebben daar niks mee te maken.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: wo 19 feb 2020, 22:02
door Suus
Machinist van Qbuzz schrijft open brief aan Anne Hettinga:
https://www.rijnmond.nl/nieuws/192212/O ... bt-gelaten
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: wo 19 feb 2020, 22:25
door Gerben3
Moest ook een keer gebeuren na al het gedoe. Is gewoon zo jammer dat Arriva zijn ex-medewerkers zo'n schop geeft... Het is gewoon te schandalig voor woorden dat zulke hardwerkende medewerkers, die wat die machinist ook vertelde graag een tandje bijzette voor Arriva en de reiziger zo worden gepakt. Erg jammer dat dit zo moet gaan en het personeel en de reizigers de dupe worden van vervoerders die niet tegen hun verlies kunnen :(
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: wo 19 feb 2020, 22:29
door Daniel
Goed dat de andere kant van het verhaal nu ook een keer in de media komt. Zo blijkt ook wel even heel duidelijk dat het bij Arriva niet allemaal rozengeur en maneschijn was.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: za 22 feb 2020, 08:32
door The Greyhound
Vandaag de 6662 (buurt bus/zz?) op lijn 1 in Gorinchem.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: za 22 feb 2020, 19:58
door StefanRijnhoutjes
6661 net ook en de 6662 die toen al reedt
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: za 22 feb 2020, 21:24
door The Greyhound
Gisteravond stond het zeswielig monster met de alarmlichten aan in een zijstraatje van de Newtonweg. Blijkbaar was die daar met z’n laatste krachten heengereden. Vanochtend reed er nog een citea. Problemen met de laadpaal? Toch jammer dat er in Schelluinen niet een paar 12 meter bussen staan die kunnen bijspringen. Zo blijft de stadsdienst een hele zwakke schakel.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: za 22 feb 2020, 23:00
door StefanRijnhoutjes
Ze hebben op Schelluinen ook gwm Streekbuzzen staan, die kunne ze toch ook gebruiken
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: za 22 feb 2020, 23:13
door Milco
Is het voor lijn 1 in Gorinchem dan noodzakelijk om met 13 meter wagens te rijden als er een elektrische 9,9 meter wagen uitvalt? De route lijkt mij op een aantal punten vrij krapjes...
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: za 22 feb 2020, 23:23
door Daniel
De inzet van een buurtbuzz op de stadsdienst van Gorinchem is eerlijk gezegd nogal standaard als er iets anders niet kan rijden, dat was al het geval voordat de Citea's terug in dienst kwamen. In het weekend zijn de buurtbussen van lijn 706/707 immers toch over en qua capaciteit lijkt dat voldoende.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: zo 23 feb 2020, 09:28
door The Greyhound
Milco schreef:Is het voor lijn 1 in Gorinchem dan noodzakelijk om met 13 meter wagens te rijden als er een elektrische 9,9 meter wagen uitvalt? De route lijkt mij op een aantal punten vrij krapjes...
12 meter ging net in het verleden, met 13 meter lijkt het me een hele uitdaging
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: zo 23 feb 2020, 09:50
door The Greyhound
Daniel schreef:De inzet van een buurtbuzz op de stadsdienst van Gorinchem is eerlijk gezegd nogal standaard als er iets anders niet kan rijden, dat was al het geval voordat de Citea's terug in dienst kwamen. In het weekend zijn de buurtbussen van lijn 706/707 immers toch over en qua capaciteit lijkt dat voldoende.
Je zou het inderdaad bijna normaal gaan vinden, op zaterdag zal het voor een aantal ritten voldoende zijn, maar niet altijd (en niet volgens de afspraak en dus onacceptabel als je als 15 maanden een een concessesie zit). Ik ben benieuwd hoe ze dit maandag gaan oplossen.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: zo 23 feb 2020, 09:51
door StefanRijnhoutjes
Maar wat ik me dan afvraag, wrm besteden ze lijn 1 dan zaterdags ook niet uit aan Juijn, hebben dan toch 8p over en ook een aantal roseros wat dan over is, kunnen ze kijken wat ze erop inzetten
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: zo 23 feb 2020, 11:00
door Meltrain
Maar zijn die elektrische Citea's dan steeds stuk ofzo? :?
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: zo 23 feb 2020, 11:13
door The Greyhound
Aan die bussen kan het niet liggen. Waarschijnlijk slecht onderhoud door Arriva :D
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: zo 23 feb 2020, 11:58
door Daniel
Er zal wel stof tussen belangrijke elektrische verbindingen zitten, de inzet bij Arriva was immers ook wel zo intensief maar niet heus

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: zo 23 feb 2020, 12:45
door Meltrain
The Greyhound schreef:Meltrain schreef:Maar zijn die elektrische Citea's dan steeds stuk ofzo? :?
Aan die bussen kan het niet liggen. Waarschijnlijk slecht onderhoud door Arriva :D
Maar blijkbaar rijden ze dus niet vaak (genoeg)? Dan is er dus toch iets mis met die bussen?
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: zo 23 feb 2020, 23:02
door StefanRijnhoutjes
Ik zag net een foto op de Facebook bussensite dat de 3198 in bruikleen rijdt bij Juijn? Was gespot op Utrecht Cs op de 81
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: ma 24 feb 2020, 05:37
door Daniel
Qbuzz rijdt ook gewoon zelf op lijn 81, dus als je de 3198 op die lijn ziet hoeft hij helemaal niet voor Juijn te rijden.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: ma 24 feb 2020, 05:39
door StefanRijnhoutjes
De foto was van gisteren :Y
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: ma 24 feb 2020, 06:27
door Daniel
Gisteren geplaatst hoeft niet te betekenen dat hij gisteren gemaakt is. En wellicht is gewoon het dienstrooster gewijzigd of is de foto van een chauffeur die je voor de gek houdt.
Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)
Geplaatst: ma 24 feb 2020, 06:57
door nvdw
Hij rijdt nu op een ‘Juijn-omloop’ van lijn 192 dus het zou goed kunnen hoor.