Pagina 114 van 218
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Geplaatst: vr 13 apr 2018, 21:45
door trolly
Toch wel. Vinny wil geloof ik de tram uit Uithoorn bij de VU linksaf laten slaan (inderdaad, bij gratie van een beetje laswerk), dan na het VUmc de Amstelveenseweg laten volgen tot de Overtoom, en dan verder naar het Leidseplein.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Geplaatst: vr 13 apr 2018, 22:02
door fred1954
Zo heb ik het niet begrepen.......de UTH lijn niet naar Zuid, maar daarvoor afslaan ri. Boelelaan? Dat gaat nooit gebeuren. Verder wil hij de streekbussen laten keren op H’meerstation, op zich kan dat, maar dat betekent dat de tram dan de de Lairessestraat zal moeten volgen.
Laat hem deze discussie maar lezen, dan zal hij er wel op terugkomen, wat hij nu besoelde......

Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Geplaatst: vr 13 apr 2018, 22:07
door dylanwild94
Wat is er mis met door de de Lairessestraat rijden?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Geplaatst: vr 13 apr 2018, 22:09
door fred1954
Niks, maar trolly had het over route Amstelveenseweg tot aan de Overtoom.....dat bedoelde Vinny niet....
Daarom zeg ik, laat Vinny er maar op terugkomen, wat ie bedoelde....
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Geplaatst: za 14 apr 2018, 08:17
door trolly
fred1954 schreef:Zo heb ik het niet begrepen.......de UTH lijn niet naar Zuid, maar daarvoor afslaan ri. Boelelaan? Dat gaat nooit gebeuren.
De UTH lijn kan door meerdere lijnen worden bereden. Niet dat dat deze variant opeens heel waarschijnlijk maakt, maar toch.
fred1954 schreef:Verder wil hij de streekbussen laten keren op H’meerstation, op zich kan dat, maar dat betekent dat de tram dan de de Lairessestraat zal moeten volgen.
De keiharde logica achter die stelling mis ik een beetje. Als het je om de bediening van de De Lairessestraat te doen is, adviseer ik je de 397 te nemen.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Geplaatst: za 14 apr 2018, 08:28
door fred1954
Ja, trolly, daar heb ik ook aan zitten denken, naast de UTH lijn en lijn 5 nóg een tram (lijn 6 noemde Vinnie die), maar dat lijkt me zo onwaarschijnlijk, dat ik denk dat hij dat niet bedoelde.....
Lijn 16 vervalt omdat één lijn van Zuid naar CS (24) genoeg is parallel aan de metro, ik heb begrepen dat men lijn 16 gekozen heeft omdat die voor een aanzienlijk deel parallel rijdt met het streekvervoer ri. Centrum (VU-Stadion-H’station-Lairesse-Museumplein), wat tot Leidseplein/Elandsgracht hoogfrequent zal blijven rijden.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Geplaatst: za 14 apr 2018, 09:33
door trolly
Het museumlijntje vind je wel een serieuze optie?
Enne... de 397 rijdt vandaag met een frequentie waarvoor ze in menige provinciestad een moord zouden doen. En omdat Vinny alle andere hoogfrequente lijnen uit de De Lairessestraat weggestuurd heeft, hoeft ie ook niet meer achter de grijs-rode file aan te sluiten

Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Geplaatst: za 14 apr 2018, 09:50
door fred1954
trolly schreef:Het museumlijntje vind je wel een serieuze optie?
Nee, ik zat alleen te brainstormen hoe Vinny die lijn 6 parallel aan de 170 route wilde laten rijden, dat schreef hij namelijk.
Dus toen dacht ik daar aan. Gaat nooit gebeuren, alhoewel er - voordat het R-net en de UTH lijn in beeld kwam in deze contreien - er wel werd gesproken, hoe om te gaan met de congestie op de Amstelveenseweg. Er waren toen 2 opties: een busstrook maken op de Amstelveenseweg tussen Kalfjeslaan en van Nijenrodeweg of van de Museumlijn een HOV busbaan maken. 2 moeilijke opties, want dat betekende bomen weghalen c.q. bewoners die in hun achtertuin een busbaan zouden krijgen.
Uiteindelijk is er besloten de AVL door te trekken naar Uithoorn en de buslijn naar Uithoorn - Amsterdam te laten vervallen. Blijft over dat over een aantal jaar alleen de bus Aalsmeer - Amsterdam nog over de Amstelveenseweg zal rijden en de noodzaak om allerlei kunstgrepen uit te halen dan grotendeels achterhaald is.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Geplaatst: za 14 apr 2018, 13:05
door dylanwild94
Kan iemand mij het volgende uitleggen.
Bij de 357-347 Bundel richting Amsterdam centraal tonen de bussen op lijn 357 "Amsterdam CS via Amstelveen" op 2 regels. Echter tonen de bussen op lijn 347 alleen maar "Amsterdam" op 1 regel. Dit wordt op elke type bus zo gedaan.
Waarom kan op lijn 347 ook niet gewoon "Amsterdam CS via Amstelveen" getoond worden?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Geplaatst: za 14 apr 2018, 13:08
door Suus
Lijn 357 naar Amsterdam in Amsterdam zou juist geen via-bericht moeten tonen lijkt mij?
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Geplaatst: za 14 apr 2018, 13:11
door dylanwild94
De via bestemmingen blijven al sinds begin nieuwe concessie hangen. -o-
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Geplaatst: za 14 apr 2018, 13:11
door fred1954
Suus, dat is nog een technisch probleem, denk ik. lijn 397 komend vanaf Schiphol ri. Leidseplein, filmt bij de Amstelveenseweg ook nog steeds “via Airport” .
Ik ben niet op de hoogte hoe dat aangestuurd wordt, misschien andere forumleden wel.... :(
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Geplaatst: za 14 apr 2018, 15:33
door Frank93
Ik weet ook niet precies hoe het in elkaar zit maar het is volgens in te stellen dat de bestemming wijzigt als je vlakbij een bepaalde halte komt. Dat lukt blijkbaar in AML nog niet helemaal.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Geplaatst: za 14 apr 2018, 15:54
door dylanwild94
Maar goed dat verklaart deze voorbeelden niet.
Connexxion 9768 by
Dylan Wildschut, on Flickr
Connexxion 2747 by
Dylan Wildschut, on Flickr
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Geplaatst: za 14 apr 2018, 17:20
door fred1954
Frank93 schreef:Ik weet ook niet precies hoe het in elkaar zit maar het is volgens in te stellen dat de bestemming wijzigt als je vlakbij een bepaalde halte komt. Dat lukt blijkbaar in AML nog niet helemaal.
Het vreemde is dat op de vroegere MAN bussen op de 170-bundel dit altijd goed ging. Daar zag je op de Amstelveenseweg tussen van Nijenrodeweg en Kalfjeslaan staduitwaarts de bestemming één-regelig worden: “via Amstelveen” verdween dan steevast van het display en altijd op ongeveer dezelfde plek gebeurde dat.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Geplaatst: za 14 apr 2018, 18:05
door Vinny
fred1954 schreef:Zo heb ik het niet begrepen.......de UTH lijn niet naar Zuid, maar daarvoor afslaan ri. Boelelaan? Dat gaat nooit gebeuren. Verder wil hij de streekbussen laten keren op H’meerstation, op zich kan dat, maar dat betekent dat de tram dan de de Lairessestraat zal moeten volgen.
Laat hem deze discussie maar lezen, dan zal hij er wel op terugkomen, wat hij nu besoelde......

Oh sorry voor de onduidelijkheid
Wat mij betreft wordt er dus een tramlijn gemaakt: Uithoorn-Amsterdam Centraal via de Beneluxbaan, VuMC, Haarlemmermeerstation, Overtoom, Leidseplein, Rozengracht. De overstap op treinstation Amsterdam Zuid is helaas een paar honderd meter lopen maar dat is dan maar niet anders. De route via Bovenkerk (het oude Haarlemmermeerspoor) zou natuurlijk geweldig zijn maar ik zie het simpelweg niet als kansrijke optie. De tramlijn is enkelsporig, dan moeten er minimaal op grote delen van het tracé inhaalsporen komen. Dat betekent dat een gedeelte van Amstelveen op de schop moet waar omwonenden zich massaal tegen roeren. Vanuit Aalsmeer kan de buslijn wel via de Lairessestraat (Concertgebouw/Museumplein) rijden als de weg daar geschikt blijft voor busvervoer, dat weet ik eerlijk gezegd niet.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Geplaatst: za 14 apr 2018, 18:19
door fred1954
Dank Vinny, voor je verduidelijking.....inderdaad het Museumspoor gaat niet gebruikt worden, dat is vrijwel ondenkbaar. Ook niet dat de UTH geen direkte aansluiting heeft op de NZL.....Het paradepaard van ruim 3 miljard, genaamd NZL, moet natuurlijk wel klandizie aangevoerd krijgen vanuit de regio, en op jouw manier blijven veel mensen voor de binnenstad in de tram zitten en dat moeten we niet willen met zijn allen, overstappen zullen ze! :D
Overigens zou ik, als je AML wil laten keren op H’station, jouw tramlijn wel door de Lairessestraat laten rijden. :pos:
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Geplaatst: za 14 apr 2018, 18:24
door Vinny
De rijbaan is te smal voor gescheiden OV en autoverkeer, je kunt op de Lairessestraat niet zomaar OV van R-net kwaliteit kwijt:
https://goo.gl/maps/PMcstgLeadq
Wat mij betreft wordt de Lairessestraat/Corn. Krusemanstraat meer geschikt voor doorgaand autoverkeer en de Overtoom voor het OV. De infrastructuur is daar momenteel het meest voor ingericht.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Geplaatst: za 14 apr 2018, 18:33
door fred1954
Die foto is oud, de Lairessestraat/Kruseman zijn voor het verkeer smaller geworden, na de reconstructie, die kun je in de nieuwe situatie niet meer gebruiken voor druk autoverkeer, ook eigenlijk niet voor R-net overigens. De bussen kunnen elkaar nauwelijks passeren. Ik heb van de nieuwe situatie een tijd terug een foto geplaatst.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Geplaatst: za 14 apr 2018, 20:27
door fred1954
B&W van Amstelveen hebben op 9 april een omgevingsvergunning verleend aan CXX voor de nieuwe stalling voor 75 bussen op bedrijventerrein de Loeten in Amstelveen-Zuid:
http://www.amstelveenweb.com/nieuws-De- ... =315898281
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Geplaatst: zo 15 apr 2018, 00:05
door Mike
fred1954 schreef:Frank93 schreef:Ik weet ook niet precies hoe het in elkaar zit maar het is volgens in te stellen dat de bestemming wijzigt als je vlakbij een bepaalde halte komt. Dat lukt blijkbaar in AML nog niet helemaal.
Het vreemde is dat op de vroegere MAN bussen op de 170-bundel dit altijd goed ging. Daar zag je op de Amstelveenseweg tussen van Nijenrodeweg en Kalfjeslaan staduitwaarts de bestemming één-regelig worden: “via Amstelveen” verdween dan steevast van het display en altijd op ongeveer dezelfde plek gebeurde dat.
De nieuwe bussen met de ticketbox/infoxx in 1, halen nog niet zelf de via bestemming eruit. Chauffeur kan dit wel doen, maar niet iedere chauffeur weet nog hoe. Elenke omlopen worden vanaf het begin met “Amsterdam” weergeven. Die kreeg ik niet veranderd in Amsterdam CS.
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Geplaatst: ma 16 apr 2018, 12:49
door fred1954
dylanwild94 schreef:Kan iemand mij het volgende uitleggen.
Bij de 357-347 Bundel richting Amsterdam centraal tonen de bussen op lijn 357 "Amsterdam CS via Amstelveen" op 2 regels. Echter tonen de bussen op lijn 347 alleen maar "Amsterdam" op 1 regel. Dit wordt op elke type bus zo gedaan.
Waarom kan op lijn 347 ook niet gewoon "Amsterdam CS via Amstelveen" getoond worden?
Denk dat dit sinds vandaag (deels) onder de knie is....ik zie voor het eerst een paar SLFA’s op lijn 357 die “Amsterdam CS” filmen, zonder “via Amstelveen” . Lijn 347 filmt nog gewoon “Amsterdam”.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Geplaatst: ma 16 apr 2018, 13:05
door Remco1989
Dat 347 Amsterdam filmt omdat dat toen aangepast moest worden omdat debestemming te groot was voor de citaro en daardoor blanco bleef aangezien meeste op 347 reden
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Geplaatst: ma 16 apr 2018, 13:38
door fred1954
Dank Remco, denk dat dat tzt wel goed komt zo richting 22/7.
Op die dag veranderen de bestemmingen toch op deze bundel, voor de dagdienst in ieder geval.
Edit ik zie dat er ook Iveco’s rijden op lijn 357 die nu correct filmen. :Y
Re: Concessie Amstelland Meerlanden
Geplaatst: ma 16 apr 2018, 21:54
door Vinny
fred1954 schreef:Die foto is oud, de Lairessestraat/Kruseman zijn voor het verkeer smaller geworden, na de reconstructie, die kun je in de nieuwe situatie niet meer gebruiken voor druk autoverkeer, ook eigenlijk niet voor R-net overigens. De bussen kunnen elkaar nauwelijks passeren. Ik heb van de nieuwe situatie een tijd terug een foto geplaatst.
Oh dat was die foto waarbij de rijbaan te smal was voor auto's (worden spiegels kapotgereden) en zeker te smal voor bussen. Welkom in Amsterdam :')