Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
CamilleKreemers
Berichten: 4589
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door CamilleKreemers »

Om deze reden denk ik dat samenwerking in grensgebieden genomen moet worden. Beide partijen kunnen elkaar wellicht versterken in het OV-gebruik en de aantrekkelijkheid voor de klant en het netwerk.
sirvinniei
Berichten: 3793
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

dnmw2705 schreef:Ben dan zelf benieuw hoe lang Qbuzz nog met lijn (2)51 blijft rijden in de huidige frequentie. (Ideetje: 2x in het uur Qbuzz Utrecht - Driebergen Zeist via Kerkebosch, 2x Syntus 51 naar Veendenaal via Kerkebosch. Het Arriva idee op 195)
Hoe draaien de spitsritten?
Chrysa schreef:Die chauffeurs zijn toch gewoon overgekomen van Connexxion?
Er waren ook heel veel nieuwe chauffeurs aangenomen, volgens de facebook pagina Syntus Utrecht sommigen die juist bij Connexxion ontslagen waren :')
Ik heb geen onderschrift
dnmw2705
Berichten: 1553
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

sirvinniei schreef: Hoe draaien de spitsritten?
Draaien alsin keren in Doorn of draaien in hoe ze, 50, 51 en 251 rijden qua frequentie?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
dnmw2705
Berichten: 1553
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Ik vraag mij nog af.. Die Amba's van Tourquase hebben nu nog CXX interieur en rijden als ideale tunnelbussen. Wie moet er opdraaien voor de kosten van de vernieuwing van het interieur. Lijkt me niet dat Syntus het 'fijn vindt' dat het interieur er nog zo uit ziet, of zal dat Syntus niet interesseren?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
sirvinniei
Berichten: 3793
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

Als in de bezetting. Kan me lastig voorstellen dat bij een frequentieverhoging van 2 naar 6x per uur de bussen bomvol zitten.
Ik denk dat het Syntus weinig boeit, in Mei zijn de nieuwe bussen er al
Laatst gewijzigd door sirvinniei op di 10 jan 2017, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb geen onderschrift
dnmw2705
Berichten: 1553
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Het is heel wisselvallig. Ze zitten redelijk gevuld vaak.. Hangt ook zeker samen met de vertragingen. Vaak rijden 50, 51 en 251 achter elkaar aan in een treintje. Dan is de voorste vaak de gelukkigste. Gaat de achterste er langs, haalt de volgende halte iemand binnen en dan rijdt het treintje weer langs en kan je achteraan aansluiten.

Zal Tourquase ook aan nieuwe bussen moeten beginnen?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 40753
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

dnmw2705 schreef:Ik vraag mij nog af.. Die Amba's van Tourquase hebben nu nog CXX interieur en rijden als ideale tunnelbussen. Wie moet er opdraaien voor de kosten van de vernieuwing van het interieur. Lijkt me niet dat Syntus het 'fijn vindt' dat het interieur er nog zo uit ziet, of zal dat Syntus niet interesseren?
De bussen van Tourquase zijn tijdelijk (ze hebben trouwens ook nog een paar wagens van Syntus zelf rijden bij Tourquase). Kan je ook wel zien want er is gewoon compleet over alles heen wit gestickerd (reliëf van de oude logo's zie je er nog onder zitten). Zodra de nieuwe Setra S418LE's er zijn schijnen de Tourquase-Amba's het pendelvervoer in te gaan. Treinstremmingen enzo dus wat Tourquase nu ook al veel rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wageningen1998
Berichten: 1050
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

dnmw2705 schreef:Ik vraag mij nog af.. Die Amba's van Tourquase hebben nu nog CXX interieur en rijden als ideale tunnelbussen. Wie moet er opdraaien voor de kosten van de vernieuwing van het interieur. Lijkt me niet dat Syntus het 'fijn vindt' dat het interieur er nog zo uit ziet, of zal dat Syntus niet interesseren?

Ik vind het toch wel leuk dat ze tourquase Amba's nu ook op het normale streek- en stadsvervoer rijden. Toch een beetje oude tijden herleven haha... straks kan het niet meer.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9541
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door regenmaker »

BasFrancken schreef:http://www.ad.nl/amersfoort/halve-zool~a0df1f88/

Is een column over Syntus in het algemeen, niet alleen het halvezookincident..
Iedereen loopt maar te klagen over Syntus. Maar ik kan me precies hetzelfde herinneren bij de Veluwelijn tussen Apeldoorn en Zwolle, veel bussen kwamen in het begin niet op tijd of kwamen in zijn geheel niet opdagen. En nu ben ik zeer tevreden met Syntus. Mijn stadsbus komt eigenlijk altijd op tijd in Apeldoorn en de Veluwelijn functioneert nu ook netjes. Bij Veolia heb ik meer geklooi gehad dan bij Syntus.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Aking
Berichten: 15597
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Aking »

Er werd ook altijd genoeg gekankerd op Connexxion, maar als iets nieuw is moet het natuurlijk vanaf dag 1 vlekkeloos verlopen :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 52233
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Suus »

Syntus Ede is echt geen haar beter dan Veolia Ede. Kan mij ook niet voorstellen dat de stadsdienst Amersfoort dankzij Syntus beter wordt, de dienstregelingen zijn nog altijd krap en de chauffeurs dezelfde...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
sirvinniei
Berichten: 3793
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door sirvinniei »

regenmaker schreef:
BasFrancken schreef:http://www.ad.nl/amersfoort/halve-zool~a0df1f88/

Is een column over Syntus in het algemeen, niet alleen het halvezookincident..
Iedereen loopt maar te klagen over Syntus. Maar ik kan me precies hetzelfde herinneren bij de Veluwelijn tussen Apeldoorn en Zwolle, veel bussen kwamen in het begin niet op tijd of kwamen in zijn geheel niet opdagen. En nu ben ik zeer tevreden met Syntus. Mijn stadsbus komt eigenlijk altijd op tijd in Apeldoorn en de Veluwelijn functioneert nu ook netjes. Bij Veolia heb ik meer geklooi gehad dan bij Syntus.
Ik hoor nog steeds mensen klagen over de veluwelijn. een Heerdenaar zei me dat deze vroeger sneller was.
Aking schreef:Er werd ook altijd genoeg gekankerd op Connexxion, maar als iets nieuw is moet het natuurlijk vanaf dag 1 vlekkeloos verlopen :Y
de dienstregeling die er ligt is in mijn ogen in ieder geval wel een stuk mooier. De dal-uursdiensten kan ik missen als kiespijn.
Suus schreef:Syntus Ede is echt geen haar beter dan Veolia Ede. Kan mij ook niet voorstellen dat de stadsdienst Amersfoort dankzij Syntus beter wordt, de dienstregelingen zijn nog altijd krap en de chauffeurs dezelfde...
Die Apeldoorn magie kunnen ze vast niet herhalen :')
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 40753
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Daniel »

Tja, de zeurende mensen hoor je altijd veel harder roepen dan de grote tevreden massa :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
CamilleKreemers
Berichten: 4589
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door CamilleKreemers »

sirvinniei schreef:
regenmaker schreef:
BasFrancken schreef:http://www.ad.nl/amersfoort/halve-zool~a0df1f88/

Is een column over Syntus in het algemeen, niet alleen het halvezookincident..
Iedereen loopt maar te klagen over Syntus. Maar ik kan me precies hetzelfde herinneren bij de Veluwelijn tussen Apeldoorn en Zwolle, veel bussen kwamen in het begin niet op tijd of kwamen in zijn geheel niet opdagen. En nu ben ik zeer tevreden met Syntus. Mijn stadsbus komt eigenlijk altijd op tijd in Apeldoorn en de Veluwelijn functioneert nu ook netjes. Bij Veolia heb ik meer geklooi gehad dan bij Syntus.
Ik hoor nog steeds mensen klagen over de veluwelijn. een Heerdenaar zei me dat deze vroeger sneller was.
Daar zit de provincie achter, de vervoerder moet hun plan uitvoeren. Zelfs de vervoerder zag liever de oude routes.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9541
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door regenmaker »

Nederland zonder klagen kan ook niet. Een bus die er 5 minuten langer over doet is ook een wereldwijde ramp.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
MdJ
Berichten: 4628
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: IJsselstein

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door MdJ »

Terwijl de huidige routes van de veluwelijn als het ware dezelfde routes zijn als tijdens lijn 90/95/294., Waarbij lijnen 90 en 95 halverwege zijn geknipt en aan de andere lijn is toegevoegd. Hooguit de route in Zwolle, verkeersdrukte en materieelinzet kan er nog een paar minuten afhalen, maar de vraag is of dezelfde rijtijden als vroeger gehaald kunnen worden.

Over Utrecht: ik kom op Utrecht Centraal de vertrekstaten tegen van lijn 107. Deze rijdt in de spits 4X per uur tot Montfoort als vervanger van de oude lijn 207, 2x per uur naar Gouda en nogmaals 2x per uur tot Oudewater.
Van alle ritten tot Montfoort zijn er 2 mogelijke eindpunten: Groen en Kasteelplein. De ene heeft de letter "s" gekregen, de ander "S". Achter de tijden is het echt niet zien of het de hoofdletter is of de kleine.
Bij twijfel: gebruik beton.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 10263
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Milco »

Zijn de dagkaarten die Syntus in al hun concessies voor € 9,- aanbiedt alleen in de app te koop of ook bij de buschauffeur? Weet iemand dit toevallig?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands

Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
02-07-2025 NIEUW --> 25 foto's uit Zandvoort, Haarlem en IJmuiden!
22-06-2025 --> 116 foto's uit de provincies Noord-Brabant, Utrecht en Gelderland!
Wageningen1998
Berichten: 1050
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

Milco schreef:Zijn de dagkaarten die Syntus in al hun concessies voor € 9,- aanbiedt alleen in de app te koop of ook bij de buschauffeur? Weet iemand dit toevallig?
Alleen via de app.
dnmw2705
Berichten: 1553
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Valt mij nu pas op dat die Tourquase bussen geen CXX logo op de stoelen hadden.

En nog even over het via onderwerp. Stapte een jongen in op Wittevrouwen in Utrecht met de vraag of de bus langs Stadsschouwburg ging.. (een halte verder). Bus kan geen andere route, want moet over de zogeheten Rode Loper. De vraag hoe een bus rijdt zal dus nog steeds gevraagd worden ondanks via op de bestemmingsfilm

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
MdJ
Berichten: 4628
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: IJsselstein

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door MdJ »

Sinds de CXX-8429 (dat zijn de eerste ambassadors voor CXX met LED-bestemmingsbak ipv LCD-bestemmingsbak) zitten er al geen XX-en in de bekleding. Dit is de huidige OAD 3062 die in Twente de spitsritten rijdt.
De OAD-3061 (ex CXX 8428, ook in Twente) heeft wel XX'in de bekleding en heeft een LCD-bestemmingsbak.
Laatst gewijzigd door MdJ op wo 11 jan 2017, 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Bij twijfel: gebruik beton.
Wageningen1998
Berichten: 1050
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 18:54

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Wageningen1998 »

dnmw2705 schreef:Valt mij nu pas op dat die Tourquase bussen geen CXX logo op de stoelen hadden.

En nog even over het via onderwerp. Stapte een jongen in op Wittevrouwen in Utrecht met de vraag of de bus langs Stadsschouwburg ging.. (een halte verder). Bus kan geen andere route, want moet over de zogeheten Rode Loper. De vraag hoe een bus rijdt zal dus nog steeds gevraagd worden ondanks via op de bestemmingsfilm
De cxx 4134-4277 hebben nooit logo's op de stoelen gehad, behalve de 8423/8427 van de bussen die reden in prov. Utrecht
Laatst gewijzigd door Gekko123 op wo 11 jan 2017, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: foto's uit quote verwijderd
dnmw2705
Berichten: 1553
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Dat verklaart een hoop. Ik dacht al bij mezelf: ben ik die jaren zo scheel geweest? Is er een reden waarom Provincie Utrecht dat wilde?
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 22889
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Meltrain »

MdJ schreef:Van alle ritten tot Montfoort zijn er 2 mogelijke eindpunten: Groen en Kasteelplein. De ene heeft de letter "s" gekregen, de ander "S". Achter de tijden is het echt niet zien of het de hoofdletter is of de kleine.
Die eindpunten liggen tenminste nog in dezelfde plaats.
Ik zag (ik dacht op lijn 50) ook vertrekstaten waar "s" en "S" een geheel verschillende betekenis hebben.
dnmw2705 schreef:En nog even over het via onderwerp. Stapte een jongen in op Wittevrouwen in Utrecht met de vraag of de bus langs Stadsschouwburg ging.. (een halte verder). Bus kan geen andere route, want moet over de zogeheten Rode Loper. De vraag hoe een bus rijdt zal dus nog steeds gevraagd worden ondanks via op de bestemmingsfilm
Je kunt natuurlijk ook niet elke halte op de display zetten. :P Die "via's" zijn bedoeld als globale aanduiding en werken als zodanig prima.
dnmw2705 schreef:Dat verklaart een hoop. Ik dacht al bij mezelf: ben ik die jaren zo scheel geweest? Is er een reden waarom Provincie Utrecht dat wilde?
Connexxion wist niet zeker of het na een eventuele overname nog steeds als "Connexxion" door het leven zou gaan, dus om het vervangen van alle stoelbekledingen te voorkomen, kregen de stoelen vanaf een bepaald moment een meer "neutrale" bekleding.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Globetrotter
Berichten: 1598
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door Globetrotter »

Daniel schreef: De bussen van Tourquase zijn tijdelijk (ze hebben trouwens ook nog een paar wagens van Syntus zelf rijden bij Tourquase). Kan je ook wel zien want er is gewoon compleet over alles heen wit gestickerd (reliëf van de oude logo's zie je er nog onder zitten).
Ik denk dat de wagens van Syntus zelf zeer tijdelijk in bruikleen bij Tourquase zijn (delen zij niet dezelfde stalling?). Mogelijk dat dit bij een van de wijzigingen per 8 januari hoort om de reizigers wat meer comfort te bieden op de Uithoflijnen.
dnmw2705
Berichten: 1553
Lid geworden op: wo 23 nov 2016, 16:12
Locatie: Zeist

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Bericht door dnmw2705 »

Meltrain, ik bedoelde dat reizigers alsnog vragen of de bus ergens langs gaat ook al staat het op de bestemmingsfilm. Puur voor verifiëring
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 15 gasten