Pagina 115 van 294

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 10 jan 2017, 18:56
door CamilleKreemers
Om deze reden denk ik dat samenwerking in grensgebieden genomen moet worden. Beide partijen kunnen elkaar wellicht versterken in het OV-gebruik en de aantrekkelijkheid voor de klant en het netwerk.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 10 jan 2017, 18:57
door sirvinniei
dnmw2705 schreef:Ben dan zelf benieuw hoe lang Qbuzz nog met lijn (2)51 blijft rijden in de huidige frequentie. (Ideetje: 2x in het uur Qbuzz Utrecht - Driebergen Zeist via Kerkebosch, 2x Syntus 51 naar Veendenaal via Kerkebosch. Het Arriva idee op 195)
Hoe draaien de spitsritten?
Chrysa schreef:Die chauffeurs zijn toch gewoon overgekomen van Connexxion?
Er waren ook heel veel nieuwe chauffeurs aangenomen, volgens de facebook pagina Syntus Utrecht sommigen die juist bij Connexxion ontslagen waren :')

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 10 jan 2017, 18:59
door dnmw2705
sirvinniei schreef: Hoe draaien de spitsritten?
Draaien alsin keren in Doorn of draaien in hoe ze, 50, 51 en 251 rijden qua frequentie?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 10 jan 2017, 19:37
door dnmw2705
Ik vraag mij nog af.. Die Amba's van Tourquase hebben nu nog CXX interieur en rijden als ideale tunnelbussen. Wie moet er opdraaien voor de kosten van de vernieuwing van het interieur. Lijkt me niet dat Syntus het 'fijn vindt' dat het interieur er nog zo uit ziet, of zal dat Syntus niet interesseren?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 10 jan 2017, 19:42
door sirvinniei
Als in de bezetting. Kan me lastig voorstellen dat bij een frequentieverhoging van 2 naar 6x per uur de bussen bomvol zitten.
Ik denk dat het Syntus weinig boeit, in Mei zijn de nieuwe bussen er al

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 10 jan 2017, 19:48
door dnmw2705
Het is heel wisselvallig. Ze zitten redelijk gevuld vaak.. Hangt ook zeker samen met de vertragingen. Vaak rijden 50, 51 en 251 achter elkaar aan in een treintje. Dan is de voorste vaak de gelukkigste. Gaat de achterste er langs, haalt de volgende halte iemand binnen en dan rijdt het treintje weer langs en kan je achteraan aansluiten.

Zal Tourquase ook aan nieuwe bussen moeten beginnen?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 10 jan 2017, 19:51
door Daniel
dnmw2705 schreef:Ik vraag mij nog af.. Die Amba's van Tourquase hebben nu nog CXX interieur en rijden als ideale tunnelbussen. Wie moet er opdraaien voor de kosten van de vernieuwing van het interieur. Lijkt me niet dat Syntus het 'fijn vindt' dat het interieur er nog zo uit ziet, of zal dat Syntus niet interesseren?
De bussen van Tourquase zijn tijdelijk (ze hebben trouwens ook nog een paar wagens van Syntus zelf rijden bij Tourquase). Kan je ook wel zien want er is gewoon compleet over alles heen wit gestickerd (reliëf van de oude logo's zie je er nog onder zitten). Zodra de nieuwe Setra S418LE's er zijn schijnen de Tourquase-Amba's het pendelvervoer in te gaan. Treinstremmingen enzo dus wat Tourquase nu ook al veel rijdt.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 10 jan 2017, 20:08
door Wageningen1998
dnmw2705 schreef:Ik vraag mij nog af.. Die Amba's van Tourquase hebben nu nog CXX interieur en rijden als ideale tunnelbussen. Wie moet er opdraaien voor de kosten van de vernieuwing van het interieur. Lijkt me niet dat Syntus het 'fijn vindt' dat het interieur er nog zo uit ziet, of zal dat Syntus niet interesseren?

Ik vind het toch wel leuk dat ze tourquase Amba's nu ook op het normale streek- en stadsvervoer rijden. Toch een beetje oude tijden herleven haha... straks kan het niet meer.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 10 jan 2017, 20:35
door regenmaker
BasFrancken schreef:http://www.ad.nl/amersfoort/halve-zool~a0df1f88/

Is een column over Syntus in het algemeen, niet alleen het halvezookincident..
Iedereen loopt maar te klagen over Syntus. Maar ik kan me precies hetzelfde herinneren bij de Veluwelijn tussen Apeldoorn en Zwolle, veel bussen kwamen in het begin niet op tijd of kwamen in zijn geheel niet opdagen. En nu ben ik zeer tevreden met Syntus. Mijn stadsbus komt eigenlijk altijd op tijd in Apeldoorn en de Veluwelijn functioneert nu ook netjes. Bij Veolia heb ik meer geklooi gehad dan bij Syntus.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 10 jan 2017, 20:37
door Aking
Er werd ook altijd genoeg gekankerd op Connexxion, maar als iets nieuw is moet het natuurlijk vanaf dag 1 vlekkeloos verlopen :Y

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 10 jan 2017, 20:41
door Suus
Syntus Ede is echt geen haar beter dan Veolia Ede. Kan mij ook niet voorstellen dat de stadsdienst Amersfoort dankzij Syntus beter wordt, de dienstregelingen zijn nog altijd krap en de chauffeurs dezelfde...

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 10 jan 2017, 21:03
door sirvinniei
regenmaker schreef:
BasFrancken schreef:http://www.ad.nl/amersfoort/halve-zool~a0df1f88/

Is een column over Syntus in het algemeen, niet alleen het halvezookincident..
Iedereen loopt maar te klagen over Syntus. Maar ik kan me precies hetzelfde herinneren bij de Veluwelijn tussen Apeldoorn en Zwolle, veel bussen kwamen in het begin niet op tijd of kwamen in zijn geheel niet opdagen. En nu ben ik zeer tevreden met Syntus. Mijn stadsbus komt eigenlijk altijd op tijd in Apeldoorn en de Veluwelijn functioneert nu ook netjes. Bij Veolia heb ik meer geklooi gehad dan bij Syntus.
Ik hoor nog steeds mensen klagen over de veluwelijn. een Heerdenaar zei me dat deze vroeger sneller was.
Aking schreef:Er werd ook altijd genoeg gekankerd op Connexxion, maar als iets nieuw is moet het natuurlijk vanaf dag 1 vlekkeloos verlopen :Y
de dienstregeling die er ligt is in mijn ogen in ieder geval wel een stuk mooier. De dal-uursdiensten kan ik missen als kiespijn.
Suus schreef:Syntus Ede is echt geen haar beter dan Veolia Ede. Kan mij ook niet voorstellen dat de stadsdienst Amersfoort dankzij Syntus beter wordt, de dienstregelingen zijn nog altijd krap en de chauffeurs dezelfde...
Die Apeldoorn magie kunnen ze vast niet herhalen :')

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 10 jan 2017, 21:05
door Daniel
Tja, de zeurende mensen hoor je altijd veel harder roepen dan de grote tevreden massa :wink:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 10 jan 2017, 21:08
door CamilleKreemers
sirvinniei schreef:
regenmaker schreef:
BasFrancken schreef:http://www.ad.nl/amersfoort/halve-zool~a0df1f88/

Is een column over Syntus in het algemeen, niet alleen het halvezookincident..
Iedereen loopt maar te klagen over Syntus. Maar ik kan me precies hetzelfde herinneren bij de Veluwelijn tussen Apeldoorn en Zwolle, veel bussen kwamen in het begin niet op tijd of kwamen in zijn geheel niet opdagen. En nu ben ik zeer tevreden met Syntus. Mijn stadsbus komt eigenlijk altijd op tijd in Apeldoorn en de Veluwelijn functioneert nu ook netjes. Bij Veolia heb ik meer geklooi gehad dan bij Syntus.
Ik hoor nog steeds mensen klagen over de veluwelijn. een Heerdenaar zei me dat deze vroeger sneller was.
Daar zit de provincie achter, de vervoerder moet hun plan uitvoeren. Zelfs de vervoerder zag liever de oude routes.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 10 jan 2017, 21:21
door regenmaker
Nederland zonder klagen kan ook niet. Een bus die er 5 minuten langer over doet is ook een wereldwijde ramp.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 10 jan 2017, 22:44
door MdJ
Terwijl de huidige routes van de veluwelijn als het ware dezelfde routes zijn als tijdens lijn 90/95/294., Waarbij lijnen 90 en 95 halverwege zijn geknipt en aan de andere lijn is toegevoegd. Hooguit de route in Zwolle, verkeersdrukte en materieelinzet kan er nog een paar minuten afhalen, maar de vraag is of dezelfde rijtijden als vroeger gehaald kunnen worden.

Over Utrecht: ik kom op Utrecht Centraal de vertrekstaten tegen van lijn 107. Deze rijdt in de spits 4X per uur tot Montfoort als vervanger van de oude lijn 207, 2x per uur naar Gouda en nogmaals 2x per uur tot Oudewater.
Van alle ritten tot Montfoort zijn er 2 mogelijke eindpunten: Groen en Kasteelplein. De ene heeft de letter "s" gekregen, de ander "S". Achter de tijden is het echt niet zien of het de hoofdletter is of de kleine.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 10 jan 2017, 23:11
door Milco
Zijn de dagkaarten die Syntus in al hun concessies voor € 9,- aanbiedt alleen in de app te koop of ook bij de buschauffeur? Weet iemand dit toevallig?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 10 jan 2017, 23:18
door Wageningen1998
Milco schreef:Zijn de dagkaarten die Syntus in al hun concessies voor € 9,- aanbiedt alleen in de app te koop of ook bij de buschauffeur? Weet iemand dit toevallig?
Alleen via de app.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 11 jan 2017, 08:27
door dnmw2705
Valt mij nu pas op dat die Tourquase bussen geen CXX logo op de stoelen hadden.

En nog even over het via onderwerp. Stapte een jongen in op Wittevrouwen in Utrecht met de vraag of de bus langs Stadsschouwburg ging.. (een halte verder). Bus kan geen andere route, want moet over de zogeheten Rode Loper. De vraag hoe een bus rijdt zal dus nog steeds gevraagd worden ondanks via op de bestemmingsfilm

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 11 jan 2017, 09:04
door MdJ
Sinds de CXX-8429 (dat zijn de eerste ambassadors voor CXX met LED-bestemmingsbak ipv LCD-bestemmingsbak) zitten er al geen XX-en in de bekleding. Dit is de huidige OAD 3062 die in Twente de spitsritten rijdt.
De OAD-3061 (ex CXX 8428, ook in Twente) heeft wel XX'in de bekleding en heeft een LCD-bestemmingsbak.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 11 jan 2017, 09:09
door Wageningen1998
dnmw2705 schreef:Valt mij nu pas op dat die Tourquase bussen geen CXX logo op de stoelen hadden.

En nog even over het via onderwerp. Stapte een jongen in op Wittevrouwen in Utrecht met de vraag of de bus langs Stadsschouwburg ging.. (een halte verder). Bus kan geen andere route, want moet over de zogeheten Rode Loper. De vraag hoe een bus rijdt zal dus nog steeds gevraagd worden ondanks via op de bestemmingsfilm
De cxx 4134-4277 hebben nooit logo's op de stoelen gehad, behalve de 8423/8427 van de bussen die reden in prov. Utrecht

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 11 jan 2017, 09:24
door dnmw2705
Dat verklaart een hoop. Ik dacht al bij mezelf: ben ik die jaren zo scheel geweest? Is er een reden waarom Provincie Utrecht dat wilde?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 11 jan 2017, 09:59
door Meltrain
MdJ schreef:Van alle ritten tot Montfoort zijn er 2 mogelijke eindpunten: Groen en Kasteelplein. De ene heeft de letter "s" gekregen, de ander "S". Achter de tijden is het echt niet zien of het de hoofdletter is of de kleine.
Die eindpunten liggen tenminste nog in dezelfde plaats.
Ik zag (ik dacht op lijn 50) ook vertrekstaten waar "s" en "S" een geheel verschillende betekenis hebben.
dnmw2705 schreef:En nog even over het via onderwerp. Stapte een jongen in op Wittevrouwen in Utrecht met de vraag of de bus langs Stadsschouwburg ging.. (een halte verder). Bus kan geen andere route, want moet over de zogeheten Rode Loper. De vraag hoe een bus rijdt zal dus nog steeds gevraagd worden ondanks via op de bestemmingsfilm
Je kunt natuurlijk ook niet elke halte op de display zetten. :P Die "via's" zijn bedoeld als globale aanduiding en werken als zodanig prima.
dnmw2705 schreef:Dat verklaart een hoop. Ik dacht al bij mezelf: ben ik die jaren zo scheel geweest? Is er een reden waarom Provincie Utrecht dat wilde?
Connexxion wist niet zeker of het na een eventuele overname nog steeds als "Connexxion" door het leven zou gaan, dus om het vervangen van alle stoelbekledingen te voorkomen, kregen de stoelen vanaf een bepaald moment een meer "neutrale" bekleding.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 11 jan 2017, 11:39
door Globetrotter
Daniel schreef: De bussen van Tourquase zijn tijdelijk (ze hebben trouwens ook nog een paar wagens van Syntus zelf rijden bij Tourquase). Kan je ook wel zien want er is gewoon compleet over alles heen wit gestickerd (reliëf van de oude logo's zie je er nog onder zitten).
Ik denk dat de wagens van Syntus zelf zeer tijdelijk in bruikleen bij Tourquase zijn (delen zij niet dezelfde stalling?). Mogelijk dat dit bij een van de wijzigingen per 8 januari hoort om de reizigers wat meer comfort te bieden op de Uithoflijnen.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 11 jan 2017, 11:54
door dnmw2705
Meltrain, ik bedoelde dat reizigers alsnog vragen of de bus ergens langs gaat ook al staat het op de bestemmingsfilm. Puur voor verifiëring