Pagina 116 van 135

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 15 sep 2023, 08:01
door reisthijs
https://m.youtube.com/watch?si=lnsuGAdY ... CCFRC-DsRY
Kort filmpje kwam ik tegen met rangeerbewegingen in Utrecht. Hoe deze trein op de havenspoorlijn reed weet ik niet.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 06 okt 2023, 10:33
door reisthijs
https://nieuws.ns.nl/nieuwe-intercity-h ... -zeker-in/

Update van NS over ICNG, men is tevreden over de 10 treinen die nu rijden en het worden er langzaam meer. De ICNG-B is nu ook toegelaten en start deze week met een testprogramma op Amsterdam-Brussel.

Vervolg:
Met fabrikant Alstom is afgesproken dat die vanaf dit najaar één trein per week levert. Als die treinen er zijn en de testritten zoals nu blijven verlopen, kunnen voor het einde van dit jaar alle treinen Amsterdam - Breda volledig door de ICNG vervangen worden. In 2024 stroomt de ICNG dan verder in op Den Haag-Eindhoven en Amsterdam-Rotterdam en starten we met de instroom in de reizigersdienst naar Leeuwarden/Groningen en naar Brussel.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 06 okt 2023, 17:33
door Meltrain
Rijden er pas 10 ICNG's? :o Voor mijn gevoel waren het er al veel meer.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 06 okt 2023, 17:42
door Bemined
Er zijn 10 stellen geschikt voor reizigersdienst, daarvan worden er nu planmatig 8 ingezet op een werkdag. Bij de start van dienstregeling 2024 moet de 900 integraal met ICNG gaan rijden en de 1000/1100 blijven nog even een mix ICR/ICNG.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 06 okt 2023, 19:24
door IIVQ
Is er ook een snellere drgl voorzien zonder ICD?
ICNG rijdt sneller maar trekt vooral veel sneller op.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 06 okt 2023, 19:26
door MetroRET
Jazeker, maar voor nu wordt er in Rtd nog een lange stop voorzien voor de 900 (7 min).

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 06 okt 2023, 19:36
door Dionysusnu
Dat kan ook geen kwaad met de TSB voor het viaduct bij Rijpwetering. Of worden de rijtijden daar in 2024 voor aangepast?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 06 okt 2023, 19:37
door MetroRET
De totale rijtijd Asd-Bd blijft hetzelfde, met paden van 200km/u op de HSL en een lange stop in Rtd (eerdere aankomst; later vertrek, tov nu).

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 06 okt 2023, 19:39
door Bemined
Dionysusnu schreef: vr 06 okt 2023, 19:36 Dat kan ook geen kwaad met de TSB voor het viaduct bij Rijpwetering. Of worden de rijtijden daar in 2024 voor aangepast?
Ik geloof dat in de definitieve dienstregeling (die nog niet op Hafas staat) de boel inderdaad nog iets aangepast is waar dat mogelijk was. Sowieso is de 1000 weer naar 160km/u teruggezet omdat daar in zeker het eerste wijzigingsblad nog ICR zal rijden.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 07 okt 2023, 14:40
door Meltrain
Gaat de 900 in 2024 weer van/naar Breda rijden?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: za 07 okt 2023, 14:43
door MetroRET

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 16 okt 2023, 08:00
door VIRM
Hoe zit het met de terugkeer van DDZ? Hoeveel van de stellen zijn in totaal weer terug in dienst?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 16 okt 2023, 08:28
door Suus
44 stellen hebben deze maand in dienst gereden en van twee stellen is mij niet helemaal duidelijk wat er mee aan de hand is.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 16 okt 2023, 08:39
door Daan!
Zijn gebruikt voor pluk. Dat zouden er nog drie moeten zijn.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 16 okt 2023, 08:51
door erjeebee
Pluk.......

Ken de term niet, maar het klinkt als "onderdelenleverancier".
Is dat wat het is?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 16 okt 2023, 08:52
door MetroRET
Een treinstel kaal plukken... :roll:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 16 okt 2023, 09:15
door VIRM
erjeebee schreef: ma 16 okt 2023, 08:51 Pluk.......

Ken de term niet, maar het klinkt als "onderdelenleverancier".
Is dat wat het is?
Ja. Je gebruikt dan een stel/bak waaruit onderdelen worden gehaald die dan worden gebruikt in materieel dat wel rijdt. Het gebeurt ook incidenteel in de luchtvaart.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 16 okt 2023, 11:00
door Daan!
7506, 7528 en 7542 zijn pluk. Onduidelijk of deze nog in dienst komen.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 16 okt 2023, 11:03
door Suus
Ik had het over de 7543 en 7646 waarvan de status mij onduidelijk is.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 16 okt 2023, 11:13
door Daan!
Ik reageerde ook niet specifiek op jou. Het was een algemene opmerking.

Maar 7543 heeft een defect en staat voor herstel.
7646 heeft ook een defect. Onbekend wanneer deze terugkomt.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 16 okt 2023, 11:23
door cassie127
7646 veroorzaakt storingen aan de assentellers op Arnhem Berg en op de Binckhorst in Den Haag waardoor het rangeerproces ontregeld raakte. Staat sinds eind juli aan de kant in Onnen en is in de tussentijd een keer weg geweest om te testen of het probleem opgelost is (maar veroorzaakte weer storingen)

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 16 okt 2023, 11:34
door Meltrain
Er zijn toch 50 stammen DDZ?
Als de 7506, 7528 en 7542 plukstel zijn en de 7543 en 7646 defect zijn, dan ontbreekt er nog één stel.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 16 okt 2023, 11:44
door TdR
Er was toch al een stel terzijde gezet na die ontsporing in 2020 bij Den Haag. Toen is een 4tje een 6je geworden en de rest terzijde gezet dacht ik.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 16 okt 2023, 11:51
door Michael
De 7506 en 7534 waren bij die ontsporing betrokken. De 7506 is dus op dit moment plukstel en de 7534 heeft afgelopen zaterdag voor het laatst op dienst gereden.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 16 okt 2023, 11:53
door Lijn 45
De 7524 is in 2020 gesloopt. De koppen liggen nog in de werkplaats Amersfoort (naast o.a. een paar SGM reservekoppen).