Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: do 12 jan 2017, 15:07
Direct klacht indienen! Chauffeurs moeten helpen, hebben ze zelfs een mail over gehad.
dnmw2705 schreef:Niet alle aandenkens zijn uit de Tourquase bussen gehaald.
https://s23.postimg.org/4nwqrhte3/DSC_2572.jpg
Laat me raden dit was de 1176?dnmw2705 schreef:Niet alle aandenkens zijn uit de Tourquase bussen gehaald.
https://s23.postimg.org/4nwqrhte3/DSC_2572.jpg
Mwoh, ik moest vanmiddag even in het Meander MC zijn (zeldzaam gevalletje dat ik binnen Amersfoort de bus pak) en de chauffeurs die ik trof groetten in elk geval beide terug. Ook waren de bussen redelijk op tijd. (Terug met iets van +5, maar hoorde die chauffeur al de verkeersleiding oproepen dat hij geen KAR had. Verklaart een hoop)dnmw2705 schreef:Volgens mij is het geen pretje om nu onder Syntus te werken. Ik zie amper vrolijke chauffeurs en vaak kan een simpele hallo er ook niet vanaf. Ze rijden ook weer hard laatste dagen...
In elk geval vandaag redelijk kunnen bevestigen dat er Amba's voor Amba's geruild zijn: zag vroeg in de middag de 1195 als inrukkende 299 rijden op de Stadsring in Amersfoort en die had overduidelijk een chauffeur zonder Syntus-uniform achter het stuur wat wel redelijk richting dat die bus bij Tourquase zit wijst.Ezra schreef:Volgens mij rijden er ook enkele ex-Veolia Amba's bij Pouw Vervoer (maar die rijden geloof ik op de scholierenlijnen naar Woerden en Gouda). Daarnaast is de 1176 de ex Pouw Vervoer 102 (Connexxion 4191). Die heb ik ook al enige keren op de Uithoflijnen gespot. Geen idee waar die nu rijdt.
Dan zou het de 4191 geweest zijn van POUWdylanwild94 schreef:Laat me raden dit was de 1176?dnmw2705 schreef:Niet alle aandenkens zijn uit de Tourquase bussen gehaald.
https://s23.postimg.org/4nwqrhte3/DSC_2572.jpg
Nee, 1180.dylanwild94 schreef:Laat me raden dit was de 1176?dnmw2705 schreef:Niet alle aandenkens zijn uit de Tourquase bussen gehaald.
https://s23.postimg.org/4nwqrhte3/DSC_2572.jpg
Is het antwoord van Syntus op dit ROCOV advies ook al bekend?sirvinniei schreef:De midis worden roseros http://www.rocovutrecht.nl/download/adviezen/145
Heel goed van jou dat je, als behulpzame burger, een medemens even helpt met uitstappen. :pos:slingermonyet schreef:Oke dit gaat wel erg ver hoor. Gisteravond wou oud omaatje uit bus stappen maar had hulp van shauffeur nodig maar zei dat hij niet van zijn stoel mocht dus had ik der geholpen maar de bus was te hoog voor opstapje. Zo kan je toch niet door gaan als syntus?!
Volgens geruchten gaan die mogelijk naar Leeuwarden toe, om op lijn 9 te rijden. Maar dat zijn slechts geruchten, dus of het klopt kan ik uiteraard niet beoordelen.MdJ schreef:Dat zijn toch ook de elektrische servicebussen van Den Bosch?
Opmerkelijk dat men er nu pas achterkomt dat de Setra's geen lagevloerbussen zijn maar omgebouwde touring cars. Ongeschikt voor agglomeratie of nog erger stadsvervoer zoals in Amersfoort.Durashift schreef:Is het antwoord van Syntus op dit ROCOV advies ook al bekend?sirvinniei schreef:De midis worden roseros http://www.rocovutrecht.nl/download/adviezen/145
Ik ben wel nieuwsgierig naar hun antwoord op het eerste punt bij de Setra's (de verhoogde opstap voor de zitplaatsen).
Wat was de redenatie van Syntus om daarvoor te kiezen?
Letterlijk een drempel voor de mensen die minder goed ter been zijn..
Geen idee, misschien stond dat punt ook al in het ROCOV advies ná de eerste schouw en hebben zij dit gewoon herhaald. Het is immers niet gewijzigd (en zal dat ook niet doen, denk ik). Men kan het maar gezegd / geschreven hebben.The Greyhound schreef:Opmerkelijk dat men er nu pas achterkomt dat de Setra's geen lagevloerbussen zijn maar omgebouwde touring cars. Ongeschikt voor agglomeratie of nog erger stadsvervoer zoals in Amersfoort.Durashift schreef:Is het antwoord van Syntus op dit ROCOV advies ook al bekend?sirvinniei schreef:De midis worden roseros http://www.rocovutrecht.nl/download/adviezen/145
Ik ben wel nieuwsgierig naar hun antwoord op het eerste punt bij de Setra's (de verhoogde opstap voor de zitplaatsen).
Wat was de redenatie van Syntus om daarvoor te kiezen?
Letterlijk een drempel voor de mensen die minder goed ter been zijn..
Dat hadden ze in het begin ook al niet. Dus op lijnen 102/107 werkten alle stoplichten in Utrecht niet echt mee. :')Daniel schreef:(Terug met iets van +5, maar hoorde die chauffeur al de verkeersleiding oproepen dat hij geen KAR had. Verklaart een hoop)
Het is natuurlijk nog steeds een bus die logischerwijs in staat is om reizigers te vervoeren. De vraag is meer, wat heeft een Setra wat een (vermoed ik goedkopere) Citea niet heeft? De Citea heeft een betere en efficiëntere indeling (dus snellere doorstroming), is deels lagevloers, heeft snellere deuren en is veel beter toegankelijk. Bovendien is de Citea als ik me de technische info goed herinner een heel stuk lichter. En dat VDL een Nederlands bedrijf is dat in Nederland produceert is ook mooi meegenomen.noahjo3 schreef:Ik begin het gezeur rond die Setra's nu ook wel een beetje zat te worden. Ja het is een nieuwe bus en het is even wennen maar een slechte bus is het zeker niet. Dat de deuren sloom zijn valt ook wel weer mee, die paar seconden extra is nou ook niet een wereldschokkend probleem. De bus kan ook prima gebruikt worden als stadsdienst omdat ie wat hoger is betekend niet dat hij direct ongeschikt is. Ik heb de afgelopen maand geen problemen met de Setra's op de stadsdienst gezien. De stoel verhoging vind ik ook wel meevallen, een kennis van mij is slecht ter been en die zegt dat het een eitje is, en dat de stoelen vooraan in een U-OV bus moeilijker zijn. Het is gewoon even wennen voor iedereen denk ik.
Ik vind persoonlijk Citeas prima rijden en merk in de Setra's vooral dat ik problemen heb met de stoelen, die ik persoonlijk totaal niet vind zitten. Zal wellicht precies goed afgesteld zijn voor gemiddelde lengte, maar ik heb dan toch liever wat neutralere stoelen.BasFrancken schreef:Jonkervoort schreef:Het is natuurlijk nog steeds een bus die logischerwijs in staat is om reizigers te vervoeren. De vraag is meer, wat heeft een Setra wat een (vermoed ik goedkopere) Citea niet heeft? De Citea heeft een betere en efficiëntere indeling (dus snellere doorstroming), is deels lagevloers, heeft snellere deuren en is veel beter toegankelijk. Bovendien is de Citea als ik me de technische info goed herinner een heel stuk lichter. En dat VDL een Nederlands bedrijf is dat in Nederland produceert is ook mooi meegenomen.noahjo3 schreef:Ik begin het gezeur rond die Setra's nu ook wel een beetje zat te worden. Ja het is een nieuwe bus en het is even wennen maar een slechte bus is het zeker niet. Dat de deuren sloom zijn valt ook wel weer mee, die paar seconden extra is nou ook niet een wereldschokkend probleem. De bus kan ook prima gebruikt worden als stadsdienst omdat ie wat hoger is betekend niet dat hij direct ongeschikt is. Ik heb de afgelopen maand geen problemen met de Setra's op de stadsdienst gezien. De stoel verhoging vind ik ook wel meevallen, een kennis van mij is slecht ter been en die zegt dat het een eitje is, en dat de stoelen vooraan in een U-OV bus moeilijker zijn. Het is gewoon even wennen voor iedereen denk ik.
De Citea is gewoon de Ambassador 2.0... en natuurlijk kun je hem goed indelen met mooie stoelen etc maar je kan niet zggen dat een VDL een betere bus is dan een Setra... de Setra steekt met kop en schouders boven de rest uit. Hoe ze op de weg liggen en rijden is bijvoorbeeld al 10x beter dan een VDL Citea.