Pagina 119 van 135
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geplaatst: zo 18 feb 2024, 12:02
door TffpaA
Trubbels met de wesp onder de loep genomen door Adje:
https://archive.ph/Zc6fY
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geplaatst: zo 18 feb 2024, 21:03
door VIRM
De vergelijking van de hoogleraar met de Boeing 737max gaat denk ik niet helemaal op...
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geplaatst: zo 18 feb 2024, 22:15
door ArrivaBas
De Boeing 737 Max is na jaren tobben nog steeds troep ja. Laatst verloor zo'n toestel nog een stuk plaatwerk dat een nooddeur verving tijdens de vlucht en dat kun je wat mij betreft geen kinderziekte noemen, in tegenstelling tot het klein zeer waar een ICNG wel eens door strandt...

Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geplaatst: ma 19 feb 2024, 10:12
door robert1955
Dat recentste probleem met de 737 max is wel een voorbeeld van een onvoldoende beheerst productie proces. Eerdere software problemen waren op het conceptuele niveau. Allebei ernstiger dan bij de ICNG, zeker qua mogelijke gevolgen
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geplaatst: ma 19 feb 2024, 10:42
door Dennenboom
Je ziet wel bij Alstom de laatste tijd wel projecten die redelijk wat vertraging hebben opgelopen bij het uitleveren. De Avelia Liberty in de USA zou volgens planning in 2022 compleet geleverd zijn, maar dat wordt nu 2025. De Coradia (ICNG) is ook besteld door de DSB (in 2021), maar wordt daar pas vanaf 2027 geleverd. Het lijkt dat Siemens wat minder problemen heeft.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geplaatst: za 24 feb 2024, 19:39
door ICE11
"Bild" staat zeker niet bekend voor hoogwaardig journalisme, maar dat hier is dan toch weer een pareltje om te lachen:
De journalisten vragen zich af waarom er in Dresden al zo lang zoveel ongebruikte blauw-gele wagons op de zijsporen staan, terwijl deze treinen eigenlijk dringend nodig zijn, omdat er een materieeltekort op verschillende lijnen in Sachsen is.....
https://www.bild.de/regional/dresden/re ... .bild.html
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geplaatst: za 24 feb 2024, 20:20
door JordiBrabant
Staan er ook locjes bij die ze kunnen trekken en ze van stroom kunnen voorzien, als die al bestaan? Al zou het kunnen zitten NS en Alstom er niet om te springen.
Dieptepunt van slecht geïnformeerde treinjournalistiek?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geplaatst: za 24 feb 2024, 20:45
door en-es
In Magdeburg is ook een opstelterrein vol ICNG's.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geplaatst: za 24 feb 2024, 20:54
door ArrivaBas
Voor veel journalisten is een trein een trein, en maakt het niet uit of die elektriciteit, diesel, stoom of what-so-ever wordt aangedreven.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geplaatst: za 24 feb 2024, 21:07
door IIVQ
Goh, worden die niet gelijk in Flow-look gespoten?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geplaatst: za 24 feb 2024, 21:11
door TffpaA
ArrivaBas schreef: ↑za 24 feb 2024, 20:54
Voor veel journalisten is een trein een trein, en maakt het niet uit of die elektriciteit, diesel, stoom of what-so-ever wordt aangedreven.
Generatieve AI is het ding tegenwoordig toch?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geplaatst: za 24 feb 2024, 22:52
door robert1955
IIVQ schreef: ↑za 24 feb 2024, 21:07
Goh, worden die niet gelijk in Flow-look gespoten?
nee, bovendien zijn ze grotendeels beplakt. Vooralsnog krijgen alleen de stellen voor diensten op B en D [series 3301 e.v. en 3351 e.v.] flow.
maar geweldig artikel

Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geplaatst: ma 26 feb 2024, 07:28
door tjoektjoek
Volgens mij gingen de geruchten al rond dat er extra treinen werden besteld voor de verbinding naar Aken.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geplaatst: ma 26 feb 2024, 08:08
door VIRM
Volgens
dit artikel van treinreiziger.nl komt het aantal Duitslandstellen van de ICNG daarmee op twaalf. Laat het fantaseren over mogelijke routes weer beginnen!

Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geplaatst: ma 26 feb 2024, 08:21
door MetroRET
Opvangen van ICB
Asd-Rheine, nu ICM dat niet langer kan opvangen.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geplaatst: ma 26 feb 2024, 08:23
door MaartenD
Uurdienst Amsterdam - Keulen lijkt me wel prettig. Afwisselend met de ICE dus.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geplaatst: ma 26 feb 2024, 08:30
door MetroRET
Die op zijn beurt ook wel eens een 2uursdienst mag gaan rijden, ipv die gaten van 3 uur soms.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geplaatst: ma 26 feb 2024, 08:31
door verfmeer
tjoektjoek schreef: ↑ma 26 feb 2024, 07:28
Volgens mij gingen de geruchten al rond dat er extra treinen werden besteld voor de verbinding naar Aken.
Is daar ruimte voor op het enkelspoor tussen Landgraaf en Herzogenrath?
Ik had altijd begrepen dat de Duitslandversie van de ICNG bedoeld was om samen met de ICE een uurdienst naar Duisburg, Düsseldorf of Keulen op te zetten. Dat lijkt mij ook veel zinvoller, omdat zelfs met perfecte aansluitingen in Aachen op de ICE de doorgetrokken RE13 sneller zal zijn voor reizigers tussen Eindhoven en Keulen
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geplaatst: ma 26 feb 2024, 08:35
door verfmeer
MetroRET schreef: ↑ma 26 feb 2024, 08:21
Opvangen van ICB
Asd-Rheine, nu ICM dat niet langer kan opvangen.
Daar heb je toch geen 12 stellen voor nodig?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geplaatst: ma 26 feb 2024, 08:44
door Mdk
Een uursdienst op dat traject zou mooi zijn, maar wilde de NS niet eerst bezig met Den Haag - Eindhoven - Aken? Die plannen worden overal gepubliceerd, hoewel er wel serieus aan de infrastructuur op Heerlen-Aken gesleuteld moet worden.
Wat betreft Ams- Keulen zou het gezien de capaciteit op het binnenlandse traject ook wel prettig om deze zo veel mogelijk in dubbeltractie uit te voeren. Als ik even op somda rondneus lijken de ICNG Il8 en Ice-3m/3-NEO ongeveer dezelfde zitplaatscapaciteit te hebben.
Op het moment zou je eigenlijk al integraal gekoppeld willen rijden gezien de grensoverschrijdende vraag, wat niet toegestaan wordt door de krapte in het ice-park. Volgensmij zou het vinden van paden tussen Amsterdam en Utrecht wel te doen moeten zijn zonder daarvoor binnenlandse intercities weg te drukken, maar naar Arnhem wordt dat lastiger. Weet iemand pf daar binnen de huidige dienstregelingen mooie gaten voor zijn of moet deze ic(e?d?) Dan ook een hoop reizigers opvangen die anders in een VIRM gepropt zouden worden?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geplaatst: ma 26 feb 2024, 09:06
door MetroRET
Het ICE-pad en dan in veelvoud (dus elk uur) inleggen, volgens mij is dat geen goederenpad oid.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geplaatst: ma 26 feb 2024, 09:27
door MaartenD
MetroRET schreef: ↑ma 26 feb 2024, 08:30
Die op zijn beurt ook wel eens een 2uursdienst mag gaan rijden, ipv die gaten van 3 uur soms.
Laten we hopen dat dat komt met de ICE3neo.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geplaatst: ma 26 feb 2024, 09:34
door Bemined
MetroRET schreef: ↑ma 26 feb 2024, 09:06
Het ICE-pad en dan in veelvoud (dus elk uur) inleggen, volgens mij is dat geen goederenpad oid.
Tussen Utrecht en Amsterdam valt het ICE-pad samen met een goederenpad, zie ook
https://www.prorail.nl/siteassets/homep ... g-2025.pdf
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geplaatst: ma 26 feb 2024, 09:39
door MaartenD
Mdk schreef: ↑ma 26 feb 2024, 08:44
Een uursdienst op dat traject zou mooi zijn, maar wilde de NS niet eerst bezig met Den Haag - Eindhoven - Aken?
Wil NS dat of wil de overheid dat? Ik betoog nog maar een keer: Aken is geen overstapbestemming als je van verder als Roermond komt. Het idee dat je daar "aansluit aan het Europese hogesnelheidsnet" slaat nergens op, dat doe je in Brussel of Keulen(/Ruhrgebiet).
In plaats van naar Aken te rijden kun je beter de 800 van Maastricht doortrekken naar
Luik (en dat kan niet met ICNG zolang daar slechts ETCS LS ligt), en ook dat nut is beperkt.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geplaatst: ma 26 feb 2024, 10:21
door MetroRET
Ja, maar men had het over Utrecht-Arnhem.