Pagina 119 van 218

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: ma 28 mei 2018, 07:44
door Mdk
Dat je zelf al een begin kunt maken met klagen :Y

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: ma 28 mei 2018, 08:25
door Vinny
Nu de vervoerder wil gaan keren bij Amstelveen Weldam moet ik extra papier gaan aanschaffen om te klagen bij de vervoersregio. Het had allemaal een stuk kunnen schelen als de spitssneldiensten in stand gebleven waren. En ik moet ook nog zien wat het schrappen van lijn 51 door Amstelveen doet. Totdat de Uithoorn tram rijdt wordt het afzien in Amstelveen denk ik.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: ma 28 mei 2018, 08:48
door fred1954
Mwah, dat keren op Weldam is alleen voor de vakantie, voor zover ik kon zien. Ik snap dat CXX van/naar Elandsgracht tijdens de vakantie toch een kwartierdiienst aan wil bieden, maar het niet nodig vindt om deze kwartierdienst tot aan Aalsmeer te laten lopen, omdat op een groot deel van de route ook de 358 rijdt van/naar St. Zuid. Het wordt alleen opletten voor de passagiers ri. Aalsmeer (357) op de afwijkende bestemming.

Het schrappen van lijn 51 in Amstelveen/Buitenveldert zal voor de hele CXX bundel extra passagiers opleveren op het route Amstelveen - Amsterdam. CXX heeft al aangegeven bussen in reserve te houden voor maart 2019. Weliswaar laat GVB de vervangende buslijn 55 rijden, maar desondanks zal CXX het drukker krijgen op deze bundel, ga ik maar van even van uit.

EDIT: ik maak me zorgen over de consistente discrepantie op veel momenten (vakantie/avond/weekend) tussen de dienstregeling van lijn 52 op Zuid en het aansluitend streekvervoer ri. Amstelland. Daar zullen wel veel klachten over komen, denk ik zo...... :(

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: ma 28 mei 2018, 12:30
door diederickx
In de laatste zomers van de vorige concessie reed er een enigszins obscure lijn 173 tussen Amsterdam en Amstelveen, als verdichting van een (in die periode) om het half uur rijdende 172. Ik meen dat het eindpunt Westwijkplein was. De "korte" slagen van/tot Weldam zijn daar de opvolger van.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: ma 28 mei 2018, 12:41
door Remco1989
173 reed tussen Amstelveen busstation en Aalsmeer hortensiaplein, maar toen reed de hele dag de 174 tussen Amstelveen en Amsterdam i.p.v. de 142 dus frequentie bleef op dat traject op alle haltes hetzelfde

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: ma 28 mei 2018, 13:03
door diederickx
Ja zo was het. Mijn geheugen liet me in de steek.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: ma 28 mei 2018, 19:18
door Vinny
Er heeft nog een keer een obscure routevariant van lijn 172 gereden om in de zomervakantie de camping Amsterdamse Bos te bedienen

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: ma 28 mei 2018, 19:22
door Hainje
Mdk schreef:Dat je zelf al een begin kunt maken met klagen :Y
Ik woon alleen in het mooie Brabant. Dus ik zou niet weten waar ik over zou moeten klagen. 8-)

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: ma 28 mei 2018, 19:26
door dylanwild94
Dat de bussen van deze concessie niet bij voor de deur komt lijkt me wel een goede klacht dan. :Y

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: di 29 mei 2018, 10:49
door fred1954
Het in ere herstellen van lijn 199 in oude vorm, zoals gemeente Amstelveen wil, is te duur. Bureau Goudappel Coffeng adviseert een ringlijn 2 x per uur met klein materieel rond Amstelland Zkh. De lijnen 165/166/167 worden daarbij overbodig en kunnen dan opgeheven worden, aldus het bureau.

https://www.amstelveenz.nl/nieuws/busli ... -duur.html

Hier de hele brief aan de VRA van de Amstelland-Meerlanden commissie over alle conclusies van onderzoeksbureau Goudappel Coffeng m.b.t. de hele concessie AML

https://website.amstelveen.nl/data/publ ... elland.pdf

Eén van de conclusies is, dat bijvoorbeeld het reizigersaanbod van/naar Kudelstaart is afgenomen met 24% sinds de nieuwe dienstregeling.....tja.... :lol:

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: di 29 mei 2018, 20:30
door Vinny
En in de ochtendspits een fors langere reistijd door het schrappen van deze verbinding:
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... al_Station

Het openbaar vervoer is natuurlijk enorm verbeterd sinds busstation Aalsmeer is opgengesteld. Oh nee wacht, de provincie heeft de aanleg ervan opgeschoven naar 2020 :')

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: za 02 jun 2018, 16:09
door sirvinniei
Wat is precies het plan met Schiphol Oost? Ik las dat er R-net haltes kwamen, welke lijn gaat hier dan rijden? En is deze lijn ter vervanging of aanvulling van de huidige 180?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: za 02 jun 2018, 21:41
door diederickx
Waar lees je dat?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: za 02 jun 2018, 21:45
door fred1954
Ik denk dat ie dit verhaal bedoelt:
https://www.noord-holland.nl/Onderwerpe ... iphol_Oost

Ik denk dat nog niet precies bekend is welke lijnen daar exact gaan rijden.........volgens de provincie “meerdere lijnen”

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: za 02 jun 2018, 22:03
door Wievank
De lijnen 180, 186 en 199. Net als nu, maar dan via de nieuwe busbaan. Buslijn 180 neemt met nieuwe haltes langs de Fokkerweg de functie van lijn 193 over.

De gedachte is dat je een hogere gemiddelde snelheid meer reizigers kan trekken, ondanks langere loopafstanden. Ook hoeven er hierdoor geen bussen meer het beveiligde gebied in, en hoeft Connexxion geen aparte groep chauffeurs meer te hebben die hier mogen komen.
verder wil men graag zoveel mogelijk reizigers die niet over de centrale as van Schiphol moeten, via de oostkant laten reizen. De centrale as tussen Knooppunt Noord en P30 Parkeerterrein zit namelijk behoorlijk tegen de grenzen van capaciteit, net als de zuidelijke verbinding naar Schiphol Rijk.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: za 02 jun 2018, 22:09
door fred1954
In de link wordt geschreven over R-net haltes, dus buiten Schipholnet lijnen verwacht ik ook R-net daar.....

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: za 02 jun 2018, 22:23
door dylanwild94
Misschien gaat lijn 341 via Oost naar station zuid. Aangezien die lijn grotendeels parallel aan lijn 300 rijdt.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: za 02 jun 2018, 22:26
door fred1954
Aan die lijn zat ik dus te denken, inderdaad.....

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: zo 03 jun 2018, 21:27
door Wievank
De lijnen 180 en 181 stonden oorspronkelijk als R-net gepland, maar in de uitwerking hebben Connexxion en de vervoerregio er op het laatste moment toch voor gekozen deze in het Schipholnet op te nemen.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: zo 03 jun 2018, 21:32
door Milco
Komen er dan wel R-Nethaltes of worden dat nu in feite Schipholnethaltes omdat de 180/181 Schipholnet zijn i.p.v. het geplande R-Net?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: di 05 jun 2018, 07:23
door fred1954
Waarschijnlijk al bekend: a.s. donderdag 7 juni zal er gestaakt worden in AML. De staking zal tegelijkrtijd in Haarlem-IJmond en NHN gehouden worden, zodat er dan in een groot deel van Noord-Holland veel minder streekvervoer zal rijden.

https://connexxion.nl/reizen/1190/staki ... -2018/5193

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: di 05 jun 2018, 09:15
door sirvinniei
Wievank schreef:De lijnen 180 en 181 stonden oorspronkelijk als R-net gepland, maar in de uitwerking hebben Connexxion en de vervoerregio er op het laatste moment toch voor gekozen deze in het Schipholnet op te nemen.
Alleen deze twee lijnen (omdat ze zo hoogfrequent zijn) of heel schipholnet?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: di 05 jun 2018, 09:21
door trolly
Er is voor gekozen om heel Schipholnet in Schipholnet op te nemen. Of bedoel je dat niet?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: di 05 jun 2018, 14:58
door sirvinniei
Ik was nieuwsgierig naar die eerdere plannen. Of er toen helemaal geen schipholnet was, aangezien veel schipholnet lijnen zijn gekoppeld aan 180/181

Re: Concessie Amstelland Meerlanden

Geplaatst: di 05 jun 2018, 15:07
door dylanwild94
Hoe kan lijnen koppelen aan een Ringlijn?