Pagina 120 van 294

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 15 jan 2017, 22:10
door dnmw2705
Ik vraag mij bij lijn 81 dan nu af.. Heeft Connexxion nooit gezien hoeveel er op te halen was qua geld met de lijn naar Veenendaal? Vanaf Utrecht naar Driebergen is nu zeker goed, maar dat stuk erna vraaf ik mij echt af of Connexxion of Syntus daar het wijste is (geweest).
Het stuk Zeist Woudenberg was in de zomer erg geliefd om naar de Piramide of Hensschotermeer te gaan. Vraag mij ook af omdat ik eerder hier las dat de provincie vond dat lijn 81 door moest naar Woudenberg on cxx, waarom Syntus dat niet hoefde.
Langzaam begin ik in Syntus een goede vervanging te zien, toch mis ik de groene bussen wel over De Heuvelrug en in Zeist.
Ik hoop dat er met de volgende dienstregeling weer wat routes aangepast worden.
Ook ben ik benieuwd naar lijn 382 en 383.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 15 jan 2017, 22:12
door Jurre
Daniel schreef:Een vergeten boodschap leverde net nog een spotje op: zojuist reed een Ambassador op lijn 8 met "Amersfoort CS Vathorst" op het koersdisplay. Rare bestemming...
Vanmiddag zag ik ook een Ambassador op lijn 80 met '80 CS via Hooglanderveen' op de koersrol, en 'mijn' Ambassador (1113) op lijn 3 toonde enkel 'CS' op de gehele koersrol. Toch hiermee 50% kans dat de bestemming juist is :wink:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: zo 15 jan 2017, 23:07
door Wageningen1998
dnmw2705 schreef:Ik vraag mij bij lijn 81 dan nu af.. Heeft Connexxion nooit gezien hoeveel er op te halen was qua geld met de lijn naar Veenendaal? Vanaf Utrecht naar Driebergen is nu zeker goed, maar dat stuk erna vraaf ik mij echt af of Connexxion of Syntus daar het wijste is (geweest).
Het stuk Zeist Woudenberg was in de zomer erg geliefd om naar de Piramide of Hensschotermeer te gaan. Vraag mij ook af omdat ik eerder hier las dat de provincie vond dat lijn 81 door moest naar Woudenberg on cxx, waarom Syntus dat niet hoefde.
Langzaam begin ik in Syntus een goede vervanging te zien, toch mis ik de groene bussen wel over De Heuvelrug en in Zeist.
Ik hoop dat er met de volgende dienstregeling weer wat routes aangepast worden.
Ook ben ik benieuwd naar lijn 382 en 383.
Ja, hoop ik ook. Ik hoop ook dat lijn (X)80 weer door gaat rijden naar Wageningen aangezien dat keren op die begraafplaats totaal nutteloos is. Veel mensen klagen over het moeten overstappen in Rhenen etc. En ja ik dacht dat ik de enige was maar ik mis cxx ook wel. Em dat heeft niets met Syntus te maken want over de nieuwe bussen kan ik alleen maar lof uitspreken maar dat groene was vertrouwt. Daarom ben ik stiekem ook wel blij dat die tourquase cxx bussen nog rijden tot april-mei.

En nog over 81: ik denk dat cxx en syntus beide wijs zijn (geweest) want Veenendaal heeft nu een betere en snellere verbinding met de heuvelrug gekregen maar de woonkernen van Amerongen en Leersum + mensen in Zeist die naar Austerlitz/Woudenberg moeten zijn hun directe verbinding kwijt. Misschien een idee lijn 50 gewoon zo te laten (mensen in Amerongen en Leersum kunnen wel eventjes lopen naar de halte lijkt mij) en een bus laten rijden tussen Driebergen en Woudenberg die dezelfde route rijdt als 81?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 16 jan 2017, 00:01
door sirvinniei
Lijn 81 was door de routevoering een matige lijn. Door deze samen te voegen met lijn 50 is het potentieel veel meer verhoogd, het is nu vooral een lijn UH-Zeist-Utrecht met als extra functie de verbinding van Elst, Amerongen en Leersum naar Veenendaal en Klp.
50 was altijd al een drukke lijn, dus de extra ritten overdag waren logisch en een versterking van de verbinding naar Veenendaal heeft meer potentie dan een kwartierdienst naar Wageningen rijden.
Een buslijn Woudenberg-Zeist lijkt mij verspilling van DRU's, de bezetting van lijn 81 op dit stuk was altijd al heel laag buiten de zomer (enkele reizigers per rit). Dan zie ik er meer in om de aansluiting van lijn 82 op Maarn te versterken.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 16 jan 2017, 08:01
door dnmw2705
Wat is een DRU? Haha #lekenvraag

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 16 jan 2017, 08:06
door sirvinniei
Dienstregelinguur, vaak als er ergens ritten bijkomen moet er ergens anders in de concessie worden gesneden.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 16 jan 2017, 08:10
door dnmw2705
Ah zo. Eigenlijk is dat een 1+1!

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 16 jan 2017, 08:39
door dnmw2705
Lijn 50 staat altijd voor de 51 gepland met ongeveer 4 minuten, maar rijdt altijd achter de 51 aan naar Utrecht. Het krappe plannen van Syntus zorgt dus vertragingen waar lijn 51 van profiteert! Resultaat een volle 51 en een totaal niet gevulde 50!

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 16 jan 2017, 15:45
door marvinkok
Ronald schreef:
marvinkok schreef:Alles loopt zo'n beetje door elkaar.
Zo deed ik van de week bijvoorbeeld een rondje x4-8-x2-x2-x2 allemaal met dezelfde bus. Of zoals komende week weer 82-70-7-3-5 met dezelfde bus. Stad en streek loopt gewoon door elkaar. Tussen de ritten in zit niet altijd veel marge (soms maar een minuut, waarin je dus ook nog van uitstaphalte via buffer naar instaphalte moet rijden) dus als je vertraagd aankomt ga je ook vertraagd weer weg. Dat in combinatie met niet allemaal even ruime rijtijden zorgt voor vertragingen en uitval.
Je gaat me toch niet vertellen dat je in Enschede woont en in Amersfoort rijdt... :?: :shock:
Dan doe ik het wel zonder het te zeggen ;)
Zo zijn er nog een man of 10 vanuit Twente...

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 16 jan 2017, 16:24
door BrengMe
Ik mag hopen dat dat tijdelijk is?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 16 jan 2017, 20:43
door flipje
‘Chauffeursprobleem bij Syntus is schuld van Connexxion’
De problemen bij de nieuwe busvervoerder Syntus, die ritten uitvoert in de provincie Utrecht, zijn volgens het provinciebestuur deels te wijten aan een halsstarrige houding van concurrent Connexxion.

.....

Weigering
Gedeputeerde Verbeek verklaarde dat Connexxion aanvankelijk weigerde de chauffeurslijst te overhandigen. Pas na een juridische procedure kreeg Syntus de gegevens in handen. Vervolgens bleek dat er 150 chauffeurs minder in vaste dienst waren dan waarop Syntus had gerekend. Connexxion werkte met een veel busbestuurders die niet in vaste dienst waren, aldus Verbeek. Syntus had daarna te weinig tijd om de bussen bezet te krijgen. ,,Jammer dat het zo gelopen is’’, zei Verbeek.

Connexxion ontkent met klem tegen te hebben gewerkt. ,,Wij hebben alle chauffeurs overgedragen’’, zegt woordvoerder Nicky Jansen. ,,Aan medewerkers die niet in vaste dienst waren, hebben we uitgedragen dat er een nieuwe vervoerder komt en dat ze zich daar kunnen melden.’’
Connexxion zegt aan alle wettelijke eisen te hebben voldaan. ,,Het kan zijn dat Syntus meer uren heeft geboden, waardoor er meer chauffeurs nodig waren dan wij hadden.’’

Bron

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 16 jan 2017, 20:54
door isadora
Daar gaan we weer, nietes/welles/jij bent de schuld/hij is de schuld........blalblablaaaaaaaaa.
En de reiziger?..................ach, de reiziger, gewoon betaalvee.........niks meer en niks minder.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: ma 16 jan 2017, 23:24
door dnmw2705
dnmw2705 schreef:Niet alle aandenkens zijn uit de Tourquase bussen gehaald.
Https://s23.postimg.org/4nwqrhte3/DSC_2572.jpg
Ze lezen mee op dit forum. Er is nu een sticker overheen geplakt :lol:

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 17 jan 2017, 00:03
door Wageningen1998
dnmw2705 schreef:
dnmw2705 schreef:Niet alle aandenkens zijn uit de Tourquase bussen gehaald.
Https://s23.postimg.org/4nwqrhte3/DSC_2572.jpg
Ze lezen mee op dit forum. Er is nu een sticker overheen geplakt :lol:
Das wel ironisch ja :lol:

Nog over de cxx bussen: 4213+4214+4215 (en misschien nog 1 maar daar weet ik het nummer niet van) zijn naar Zeeland gegaan met een nieuwe huisstijl (lichtgrijs 'Door Zeeland).

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 17 jan 2017, 05:21
door Durashift
isadora schreef:Daar gaan we weer, nietes/welles/jij bent de schuld/hij is de schuld........blalblablaaaaaaaaa.
En de reiziger?..................ach, de reiziger, gewoon betaalvee.........niks meer en niks minder.
Nou ja, er zit wel een kern van waarheid in.., denk ik. Die berichten omtrent overdracht van HRM dossiers waren vorig jaar herfst ook al te lezen.

Aan de andere kant, het was natuurlijk wel te voorzien dat connexxion medewerkers aan de randen van overlappende concessies zouden kunnen overstappen. Zoals bij standplaats Wageningen, naar Breng, en in de regio Woerden / Mijdrecht richting Uithoorn?

Raak je toch wel wat routekennis kwijt.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 17 jan 2017, 05:25
door Durashift
marvinkok schreef:
Ronald schreef:
marvinkok schreef:Alles loopt zo'n beetje door elkaar.
(..).
Je gaat me toch niet vertellen dat je in Enschede woont en in Amersfoort rijdt... :?: :shock:
Dan doe ik het wel zonder het te zeggen ;)
Zo zijn er nog een man of 10 vanuit Twente...
Zo, pittig. Ook qua 'reistijd'.. want dat is dan van standplaats naar werklocatie en terug.. toch al gauw 2x 5 kwartier?
Of ben je tijdelijk van standplaats gewisseld? (Hotel overnachting)

Vrijwillige basis?
Inzet van ervaren chauffeurs?

Hoe worden de diensten van de 10 chauffeurs in Enschede dan opgevuld? Uzb?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 17 jan 2017, 05:48
door dennistd
Het zijn uitzendkrachten uit Twente die tijdelijk ook op stalling Amersfoort rijden. Er wordt gewoon elke dag op en neer gependeld, zolang je niet in de spitsrichting hoeft is dat best te doen.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 17 jan 2017, 07:26
door Daniel
Vanmorgen rond 7.05 uur een taxibusje van Besseling op lijn 8 in Amersfoort.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 17 jan 2017, 07:29
door sirvinniei
Lijn 280 doet het buiten de vakanties wel goed. Zit toch meestal wel een man of 20/30 in. Alleen wordt er vaak te laat bij de begin punten te laat vertrokken, de vertraging onderweg valt meestal wel mee

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 17 jan 2017, 08:22
door CamilleKreemers
vertrekt hij nu te vroeg of te laat?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 17 jan 2017, 10:13
door sirvinniei
Hij vertrekt meestal met +10 van Amersfoort station en komt met rond de +15 in Veenendaal aan

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 17 jan 2017, 16:33
door dnmw2705
Ik verbaas mij er echt nog steeds over dat mijn halte, Griftlaan in Zeist, nog steeds geen vertrektstaat heeft richting Utrecht. N50 hangt er wel. Richting Wageningen hangen 50 en N50 er wel. Evenals de halte ervoor en de halte erna, daar hangt ook alles. Contact opnemen met Syntus heeft ook niet veel zin, want dan duurt het toch weer een maand :P

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 17 jan 2017, 16:43
door isadora
Misschien zelf even een A4-tje printen en daar ophangen? :D

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 17 jan 2017, 16:55
door dnmw2705
Ja, kan ook. Lang leven 4G en de OVinfo app. :P

Ik ondervind nog weinig last van uitval van bussen of grote vertragingen. Wel weet ik dat ik gewoon 3 of 4 minuten later kan komen en dan nog steeds paar tellen/minuten moet wachten op de bus. Gewenning haha. Ze doen hun best, en het komt wel goed!

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 17 jan 2017, 16:59
door isadora
Uiteindelijk lost alles op. :D