Pagina 13 van 135

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 23 apr 2015, 13:03
door reisthijs
In het persbericht kan je lezen dat er Stehhilfen in komen, kennelijk deels in plaats van klapstoelen.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 23 apr 2015, 17:18
door Ardan
Kan me eigenlijk niet herinneren dat ik in Duitse Flirts zo'n 'Mehrzweckabteil' heb gezien, hooguit een rijtje klapstoeltjes ter hoogte van het toilet.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 23 apr 2015, 18:10
door Suus
De Eurobahn heeft het in een of beide kopbakken :)

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 24 apr 2015, 07:51
door SLToilet
Als ik die afbeelding zie: wordt nog handig dat er dadelijk massa's door de eerste klas heen gaan lopen vanaf de eerste/laatste deur. Bij de SLT was dat juist goed geregeld.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 24 apr 2015, 08:33
door Suus
Ik zie geen verschil met de SLT wat betreft de positie van de eerste klas?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 24 apr 2015, 08:37
door IC140
Er zijn twee renders in omloop, één met alleen eerste klas in de uiteinden (die klopt met de spec van het aantal stoelen) en één waarbij de ruimte aan beide zijdes van de buitenste deuren een eersteklasstreep hebben. Dat laatste zou inhouden dat er bijna 1,5 bak eerste klas in zou zitten, dus die is gelukkig fout, al wil ik best mijn eigen privecoupe ;-).

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 24 apr 2015, 10:04
door webguy
Zou dat niet het verschil in bakken zijn?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 24 apr 2015, 10:17
door Suus
Anderhalve bak eerste klas op een vierdelige enkeldeks trein zou wat veel zijn, dat is meer dan bijvoorbeeld ICM. En we hebben het hier wel over een sprinter.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 24 apr 2015, 11:17
door dennistd
Die 4-teiligen Züge verfügen über 32 Sitzplätze in der 1. Klasse, 170 Plätze in der 2. Klasse, 12 Klappsitze und 26 Stehhilfen, in 3-teiligen Zügen sind es 32 Plätze in der 1. Klasse, 114 in der 2. Klasse, 12 Klappsitze und 20 Stehhilfen. Die Züge erreichen eine Höchstgeschwindigkeit von 160 km/h.

http://www.stadlerrail.com/de/medien/20 ... derlanden/
Ze hebben het zowel bij de drie- als vierdelige stellen over 32 zitplaatsen 1e klas. Dat komt overeen met 8 rijen van 4 stoelen, dus 4 rijen per kopbak. Dat zijn twee ramen, en er zitten ook twee ramen tussen de deur en de cabine. Oftewel: alleen 1e klas tegen de cabine aan en niet tussen de deuren.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 24 apr 2015, 13:47
door reisthijs
Dat worden dan wat ruimere 1e klas zitplaatsen dan bij de SLT waar ze 5 rijen achter die twee ramen gepropt hebben.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: vr 24 apr 2015, 15:14
door webguy
Er zit dan ook weinig verschil in pitch in de SLT

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 27 aug 2015, 15:17
door Thom91
Sprinter Lighttrain upgrade contract awarded

NETHERLANDS: The consortium of Bombardier and Siemens which supplied NS Reizigers’ fleet of 131 Sprinter Lighttrain electric multiple-units has been awarded a contract to install toilets and fit slide-out steps to improve accessibility by mid-2021.

The modifications were not foreseen when first orders for the EMUs were placed in 2005, but following staff and public complaints the government has made the installation of toilets a requirement of NS Reizigers’ concession to operate passenger services on the core network in 2015-24.

Bron en meer

Siemens & Bombardier gaan toiletten en nieuwe treeplanken in de SLT inbouwen.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 08 sep 2015, 18:20
door ArrivaBas
Even weer back to the FLIRT's
Wanneer komt de eerste, of is dat nog niet bekend?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 08 sep 2015, 18:45
door Suus
Volgend jaar.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 08 sep 2015, 18:54
door ArrivaBas
Bee schreef:Volgend jaar.
eigenlijk vroeg ik specifiek naar een maand :)

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 08 sep 2015, 18:55
door Suus
Een maand volgend jaar.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 08 sep 2015, 19:08
door deadlock
En als je heeeeel lief bent misschien zelfs wel op een bepaalde dag!

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 08 sep 2015, 21:18
door ArrivaBas
Nou, Kan een beheerder hier ff ingrijpen? :?:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 08 sep 2015, 21:34
door Suus
Hoezo? Er is in persberichten altijd geschreven dat vanaf eind 2016 de treinstellen zullen instromen, dan zullen ze niet in januari al op de stoep staan :wink:

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 08 sep 2015, 22:13
door Ardan
ArrivaBas schreef:Nou, Kan een beheerder hier ff ingrijpen? :?:
Hoi, er is een mooi uitroeptekentje rechtsbovenin waar je op kunt cliquen. Laat je even weten wat het beheer erop antwoordt? Doei :)

Maar goed, eind 2016 dus, verwacht ze maar met dienstregeling 2017 (half december 2016 dus).

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 09 sep 2015, 09:27
door ArrivaBas
maar dan motten die dingen toch in dienst? We vergeten de toelatingsprocedure.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 09 sep 2015, 09:33
door Thom91
Ergens dit jaar zal als het goed is de eerste de fabriek uit rollen..

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 09 sep 2015, 20:49
door Z2N
De eerste stellen van Abellio voor Alphen - Gouda komen in januari/februari naar Nederland voor de toelatingsritten, en daar deze aan het einde van 2016 in dienst moeten zijn ga ik ervan uit dat dat de eerste stellen zijn die komen.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 09 sep 2015, 20:51
door deadlock
ArrivaBas schreef:Nou, Kan een beheerder hier ff ingrijpen? :?:
Dat vroeg je niet, dat voegde je later toe en de reacties die daarop kwamen waren gekscherend en niet in het minst bedoeld om je te beledigen. Kom op, niet zo huilen.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 09 sep 2015, 20:52
door deadlock
ArrivaBas schreef:maar dan motten die dingen toch in dienst? We vergeten de toelatingsprocedure.
Ik gok dat die redelijk kort kan zijn (even ATB en ERTMS niet meegeteld) omdat er al een beperkte toelating is voor Nederland en een volledige voor Duitsland.