Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Krkv schreef:Wie weet hier of Hermes al de SRE-bestickering aan het vervangen is door die van de Provincie (alleen achterop) op deb bussen die niet rood-wit zullen worden?
Verstuurd vanaf mijn SM-T810 met Tapatalk
Er verschijnen steeds meer Prov. Brabant logo's links achterop inderdaad.
De SRE logo's moeten er af.
Gaat prima, bijvoorbeeld bij de Harlingendreef in Tilburg. Al zo'n 11 jaar rijdt er geen bus meer daar, de sluizen liggen er nog steeds. Altijd handig voor calamiteiten.
Kunnen hulpdiensten er dan wel door? In dat geval zou het inderdaad nuttig kunnen zijn.
Krkv schreef:Wie weet hier of Hermes al de SRE-bestickering aan het vervangen is door die van de Provincie (alleen achterop) op deb bussen die niet rood-wit zullen worden?
Verstuurd vanaf mijn SM-T810 met Tapatalk
Er verschijnen steeds meer Prov. Brabant logo's links achterop inderdaad.
De SRE logo's moeten er af.
Heel flinke topicbump ik weet het maar ik vond deze vraag niet echt in de dienstregelingtopics passen of het algemene Brabanttopic dus bij deze:
Weet iemand of de MidCity's waar TCR oorspronkelijk mee op lijn 10 reed grotere busjes waren dan de MidCity's voor de buurtbussen en van CTS? En hoeveel zitplaatsen hadden deze dan eigenlijk?
Wanneer je op busposities de 1056 of 1057 opzoekt dan kun je daar naast afbeeldingen ook de omroep RDW gegevens vinden.
Ik weet alleen niet zeker of deze op lijn 10 reden. Meestal was dat MAN 3408 op die lijn. De 1056 en 1057 zaten meestal op lijn 123.
De TCR MidCity busjes hebben dezelfde stoelen als in de streek amba's, maar met die grijze print en bieden meer zitplaatsen. Er stond een tijdje geleden eentje in Harderwijk als pauzebus.
In het allereerste begin reden die 1056 en 1057 inderdaad op lijn 10; toen die lijn uit zijn jasje begon te groeien werden ze doorgeschoven naar de 123. (nadat 323 iets te gek was voor die verbindin). Waar ze nu uithangen is mij ook niet helemaal duidelijk.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Via via vernomen dat de 1789 (Pensioenbus) die daar eerst stond, voor keuring weg was gegaan; maar vervolgens niet teruggekeerd is naar Harderwijk. Volgens mij wordt dat busje ook niet echt veel gebruikt...
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
BusiNext/TCR heeft van Hermes het aanbod gehad om terug te keren in de concessie ZOB. Het pakket is in grote lijnen het pakket van weleer met extra's. Verrassend is het natuurlijk niet want onderaannemers als van Gompel en van Driel zijn onbetrouwbaar gebleken. Te pas en te onpas werfen er lijnen teruggegeven waardoor de hele omloop weer op zijn kop gezet kon worden.
Geplande startdatum is 28 augustus. Werving van chauffeurs gaat via Consolid of rechtstreeks bij BusiNext. Standplaatsen zijn Eindhoven, Helmond en Valkenswaard.
Goed nieuws.
Hoop dat dst inhoudt dat lijn 28 weer de hele route gaat rijden en maar op bepaalde tijdstippen van Peelland College en de geheledienst op lijn 123.
HNS224 schreef: ↑wo 21 jun 2023, 17:48
BusiNext/TCR heeft van Hermes het aanbod gehad om terug te keren in de concessie ZOB. Het pakket is in grote lijnen het pakket van weleer met extra's. Verrassend is het natuurlijk niet want onderaannemers als van Gompel en van Driel zijn onbetrouwbaar gebleken. Te pas en te onpas werfen er lijnen teruggegeven waardoor de hele omloop weer op zijn kop gezet kon worden.
Geplande startdatum is 28 augustus. Werving van chauffeurs gaat via Consolid of rechtstreeks bij BusiNext. Standplaatsen zijn Eindhoven, Helmond en Valkenswaard.
Als ik even heel concreet mag zijn: welke lijnen houdt dit pakket in?
Dagelijks pendelstudent tussen Beverwijk en Delft!
Buschauffeur i.o. voor Arriva in ZHN, alle berichten zijn op persoonlijke titel.
Geen idee waar HNS224 zijn/haar info vandaan heeft. Het is ook het eerste bericht van deze forumgenoot. Wellicht zelf werkzaam voor businext of ergens op een der kantoren van Hermes/Transdev?
Kan mij goed voorstellen dat ze weer wat werk bij een externe partij neer willen leggen en dan is businext/tcr wellicht betrouwbaarder dan een touringcarbedrijf. Hun core business is toch tour werk en daar hebben ze (gelukkig) tegenwoordig weer hun handen vol aan. Heb even bij businext en de tcr site gekeken, maar daar wordt nu nog niet geworven voor deze regio.
Start per 28 augustus is logisch. Dan gaat voor ons ook een dienstenpakket in en vindt er, waarschijnlijk, opschaling van de dienstregeling plaats. Ik weet de status van de opschaling momenteel niet ivm mijn vakantie.
Maar met een nieuw dienstenpakket kunnen lijnen makkelijker extern weggezet worden.
In het verleden was het als ik het mij goed herinnering lijn 10 (20-persoons), 28, 101 (opgeheven), 123, 150 (?), 657 en 658. Lijn 10 is omloop technisch nog steeds interessant om als afzonderlijke lijn uit te besteden, maar een 20-persoonsbus volstaat daar niet altijd meer. Mogelijk nog een nieuwe spitslijn die per 28-08 gaat starten die naar hun gaat.
Je kunt met 1 bus, elke 60 minuten vertrekken vanaf het station.
Als je die lijn dus nergens anders aan koppelt een prima lijntje voor 1 (in spits 2) uitbestede omlopen.