Pagina 13 van 136
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Geplaatst: wo 20 mar 2019, 16:50
door Z2N
Zijn er geen regels over het verplicht gebruiken van Nederlands? Want ik ken het woord rrreis niet. :N
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Geplaatst: wo 20 mar 2019, 16:56
door Cas
Die kleuren kan ik nog mee leven, maar die naam? Dit kun je toch niet menen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Geplaatst: wo 20 mar 2019, 16:57
door jelmerrr
Waarom niet gewoon verder gaan met blauwnet?...
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Geplaatst: wo 20 mar 2019, 16:58
door ArrivaBas
Wat heeft dat RRReis nu weer voor toegevoegde waarde? :')
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Geplaatst: wo 20 mar 2019, 17:01
door ovVeluwe
In IJsselmond, Overijssel en op de Veluwe rijden toch al (bijna) alle bussen in blauwnet kleurstelling, dus die had prima door kunnen gaan. Van mij mag dat paars wel weg. Groen en vooral blauw past veel meer bij IJssel-Vecht. Ben benieuwd wat de HOV huisstijl voor de Veluwelijn wordt en of de stadsbussen nog een afwijkende kleur krijgen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Geplaatst: wo 20 mar 2019, 17:02
door regenmaker
Op de bus staat: Lelystad geeft Lucht. We weten dat deze huisstijl waarschijnlijk voor de stadsdienst Lelystad is bestemd en dus verwacht ik geen aparte huisstijl voor de stadsdienst. Comfort RRReis zou wel eens de HOV naam kunnen zijn.
Ik ben wel blij dat het Breng tijdperk voorbij is binnenkort, dat is niet veel beter dan RRReis. :)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Geplaatst: wo 20 mar 2019, 17:07
door Suus
Deze afbeelding komt uit een document van de Provincie Overijssel. De bus op afbeelding is bedacht voor de HOV-lijnen (Comfort RRReis), de bussen voor de overige lijnen (RRReis en Buurt RRReis) zijn vooral heel erg wit:
https://overijssel.notubiz.nl/document/ ... 1/document
De afbeeldingen voor de voertuigen zijn suggesties, maar de voorgestelde kleurencombinatie paars-blauw-groen zijn wel integraal onderdeel van het merkconcept RRReis voorgelegd aan de proefpersonen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Geplaatst: wo 20 mar 2019, 17:07
door AppleMoose
Z2N schreef:Zijn er geen regels over het verplicht gebruiken van Nederlands? Want ik ken het woord rrreis niet. :N
Bedrijven mogen zelf bepalen hoe ze hun bedrijven/merknamen spellen. Strikt genomen is alleen de overheid en het onderwijs verplicht zich aan de Nederlandse spellingwet te houden. Wat dat betreft is dit wel interessante casus, want hoewel 'RRReis' een merknaam is, wordt deze wel opgelegd door een instantie van de overheid.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Geplaatst: wo 20 mar 2019, 17:30
door dennistd
Wat een lelijkheid... Waarom niet gewoon Oostnet?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Geplaatst: wo 20 mar 2019, 17:35
door regenmaker
Daar kan je niet RRReisplanner, welkom in deze RRReis of RRReis met Arriva/Keolis/Connexxion/Qbuzz van maken. ;)
De 3 R'en staan voor de samenwerking van de drie provincies.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Geplaatst: wo 20 mar 2019, 17:38
door dennistd
Ah, en dat zijn Relderland, Roverijssel en Revoland?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Geplaatst: wo 20 mar 2019, 17:44
door regenmaker
GeldeRland, OveRijssel en Flevoland exclusief AlmeRe. :)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Geplaatst: wo 20 mar 2019, 17:49
door Selivio
Wat ik het meest opvallend vind(naast de keuze voor de naam(hoe kom je er in godsnaam op?) en kleuren(lekker handig dat overwegend wit, vooral in de winter)) is dat de net geïntroduceerde merknaam Blauwnet het dus blijkbaar maximaal 15 jaar uit gaat houden(en wellicht korter als ze besluiten de treinen eerder van kleur te laten schieten(er vanuit gaande dat Zwenzwoka er ook onder moet gaan vallen)..... -o-
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Geplaatst: wo 20 mar 2019, 17:51
door sirvinniei
dennistd schreef:Ah, en dat zijn Relderland, Roverijssel en Revoland?
Huh? Flevoland bestaat toch uit meer dan alleen Urk?
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Geplaatst: wo 20 mar 2019, 18:58
door Durashift
Ach, het is even wennen maar ik vind het wel wat hebben. Beter als de alternatieven, als ik die zo lees.
Begrijp alleen niet zo goed dat men denkt dat een gekleurde dakstijlbalk (boven de ramen) voldoende zal zijn om reizigers te laten weten met welke lijnkleur men te maken heeft.. Echt, dát zie je toch niet aankomen vanaf de halte??

Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Geplaatst: wo 20 mar 2019, 19:10
door PHS
Heeft iemand Frans Bauer en de draaiende camera's van Bananasplit al gespot?
regenmaker schreef:Daar kan je niet RRReisplanner [...] van maken
Volgens de afbeelding bij de RRReisplanner kun je van Biddinghuizen naar Dronten met trrrramlijnen 2 of 12 _O-
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Geplaatst: wo 20 mar 2019, 19:24
door ovVeluwe
Durashift schreef:
Begrijp alleen niet zo goed dat men denkt dat een gekleurde dakstijlbalk (boven de ramen) voldoende zal zijn om reizigers te laten weten met welke lijnkleur men te maken heeft.. Echt, dát zie je toch niet aankomen vanaf de halte??

Dan neem ik eigenlijk ook aan dat ComfortRRReis ook een kleurenlijnfilm krijgt. Anders zou ik eerder een gekleurde balk onderaan de bus doen.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Geplaatst: wo 20 mar 2019, 20:36
door HOV38
Suus schreef:De nieuwe uniforme huisstijl voor Gelderland, Overijssel en Flevoland is bekend gemaakt. De bussen en treinen gaan rijden onder de naam RRReis, met een wit-paars-blauw-groen kleurenschema.
Afgevallen zijn Overto, Ovevia, De Lijnen en Traves.
Bron:
https://twitter.com/vincent313/status/1 ... 8330717185
Heel vreemd om voor dit merk te kiezen.. In hun eigen document schrijven ze het onderstaande wat de keuze voor Rrreis nog onbegrijpelijker maakt:
Over het algemeen worden de vier merknamen matig enthousiast beoordeeld. De namen roepen slechts bij een kleine groep een positief gevoel op.
(slechts 11% heeft een positief eerste gevoel over de naam Rrreis!!)
Toch doet het ook veel mensen denken aan kou en aan stotteren.
Blauwnet wordt gezien als meest geschikte merknaam door inwoners van Overijssel
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Geplaatst: wo 20 mar 2019, 20:51
door sirvinniei
Ik vind de andere namen anders ook niet bepaald pakkend. Overto en Ovevia klinken alsof ze uit een gynacologisch handboek komen, de Lijnen doet me denken aan onze zuiderburen en Traves wekt teveel een LHBT associatie op.
Ik denk dat ze gewoon een nieuwe brainstormsessie moeten houden (of toch blauwnet moeten gebruiken)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Geplaatst: wo 20 mar 2019, 21:06
door HOV38
Precies! Als uit onderzoek blijkt (wat dus blijkt) dat de onderzochte merken niet het gewenste gevoel oproepen lijkt het mij een logische vervolgstap om naar nieuwe merken en stijlen te kijken in plaats van te kiezen voor de minst slechte huidige optie.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Geplaatst: wo 20 mar 2019, 21:16
door Z2N
Puur theoretische vraag: wat is de boete voor het niet volgen van de huisstijl? (A)
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Geplaatst: wo 20 mar 2019, 21:29
door SuperGhost
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Geplaatst: wo 20 mar 2019, 21:56
door Z2N
Ik kijk liever een aflevering Family Guy dan dat ik in een RRReisbus moet zitten.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Geplaatst: wo 20 mar 2019, 23:22
door HOV38
Z2N schreef:Puur theoretische vraag: wat is de boete voor het niet volgen van de huisstijl? (A)
Vervoerders hebben meer kennis in huis op het gebied van marketing en communicatie dan ov-autoriteiten. Het lijkt me daarom logisch dat wanneer vervoerders gezamenlijk denken met een andere huisstijl en merknaam meer reizigers aan te kunnen spreken dan de huidige, dat ov-autoriteiten daar serieus naar zullen gaan kijken. En daarmee een scenario wordt uitgesloten dat vervoerders de gekozen huisstijl niet opvolgen haha.
Re: Concessie IJssel-Vecht (2020-2030)
Geplaatst: wo 20 mar 2019, 23:57
door Durashift
Mwah, de praktijk laat zien dat huisstijlen van concessieverleners toch wel overgenomen worden.