Pagina 13 van 65
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Geplaatst: di 21 mei 2024, 22:39
door Finley1965
:trein: Verwijderd
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Geplaatst: do 23 mei 2024, 10:08
door zone2000
-
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Geplaatst: do 23 mei 2024, 11:02
door Selivio
Wat Finley hierboven heeft gepost is denk ik een intern bericht vanuit Qbuzz kant(mevr. Zuidberg is van Qbuzz nml.)
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Geplaatst: do 23 mei 2024, 11:53
door Finley1965
door mezelf verwijderd sorry
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Geplaatst: do 23 mei 2024, 11:54
door Milco
Mogen interne berichten wel zomaar openbaar gedeeld worden?
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Geplaatst: do 23 mei 2024, 11:55
door Finley1965
_O_
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Geplaatst: do 23 mei 2024, 12:10
door MobilityGoesDutch
Los van of het geheim is of niet, het wordt doorgaans op prijs gesteld dat interne berichten intern blijven.
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Geplaatst: do 23 mei 2024, 12:41
door Finley1965
sorry beheerders ,ik verwijder het zelf wel
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Geplaatst: do 23 mei 2024, 12:55
door JeroenSpock
Vraag ik me ook af hoor. Dat een Qbuzz chauffeur het deelt met een Arriva chauffeur, dat is onderling. Maar die deelt het vervolgens weer online...
Volgens mij hebben we ooit een verklaring (moeten) tekenen dat we niet zomaar alles gaan delen met de buitenwereld.
Er staat wel meer moois op intranet, zoals foto's van de nieuwe Citaro's maar het is vast niet zomaar dat je die foto's niet kan downloaden. Nou zijn daar wel manieren voor maar Qbuzz doet dat met een reden.
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Geplaatst: do 23 mei 2024, 20:28
door Finley1965
Heel even een andere vraag mss weet iemand dat
Is het eigenlijk zeker dat als Qbuzz zou winnen , dat de chauffeurs van Arriva automatisch overgaan? Of kan Arriva daar ook nog vanaf wijken?
Ben zelf pas 29 jaar buschauffeur maar weet dus niet of dat vastgelegd staat in het cao,hoe protocollen daarvoor zijn
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Geplaatst: do 23 mei 2024, 20:41
door Finley1965
Ohw ik heb nu gelezen op waldnet en nhdagblad dat PS akoord gaan en het Qbuzz blijft en beide partijen hebben nu 6 weken om bezwaar te maken , dit mag ik wel delen want het staat openbaar op internet
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Geplaatst: do 23 mei 2024, 21:03
door Gartlin9
Wat wel interessant is is dat Qbuzz al wel aan het werven is voor personeel in Fryslân, ik denk niet dat je dat zomaar doet, dus lijkt op dat zij er vrij zeker van zijn dat ze het definitie krijgen
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Geplaatst: do 23 mei 2024, 21:04
door Gartlin9
Finley1965 schreef: ↑do 23 mei 2024, 20:28
Heel even een andere vraag mss weet iemand dat
Is het eigenlijk zeker dat als Qbuzz zou winnen , dat de chauffeurs van Arriva automatisch overgaan? Of kan Arriva daar ook nog vanaf wijken?
Ben zelf pas 29 jaar buschauffeur maar weet dus niet of dat vastgelegd staat in het cao,hoe protocollen daarvoor zijn
Het personeel gaat mee, al zou er een deel zijn dat dat niet zou gaan, maar dat zou op eigen keuze zijn. Arriva mag niet personeel “omkopen” om bij hun te blijven of naar een andere te gaan
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Geplaatst: do 23 mei 2024, 21:05
door ThatPCDude
Al is dat bij cxx in de zaanstreek afgelopen jaar bijvoorbeeld wel gebeurd^^
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Geplaatst: do 23 mei 2024, 21:06
door Hainje
JeroenSpock schreef: ↑do 23 mei 2024, 12:55
Volgens mij hebben we ooit een verklaring (moeten) tekenen dat we niet zomaar alles gaan delen met de buitenwereld.
Er staat wel meer moois op intranet, zoals foto's van de nieuwe Citaro's maar het is vast niet zomaar dat je die foto's niet kan downloaden. Nou zijn daar wel manieren voor maar Qbuzz doet dat met een reden.
Ik kan me anders niet herinneren dat ik ooit voor zoiets getekend heb, of het moet in mijn contract staan en ik heb er overheen gelezen/ben het vergeten.
Either way, bij twijfel gewoon aan leidinggevende vragen of je het mag delen op internet en bij groen licht gewoon doen.
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Geplaatst: do 23 mei 2024, 21:08
door Gartlin9
ThatPCDude schreef: ↑do 23 mei 2024, 21:05
Al is dat bij cxx in de zaanstreek afgelopen jaar bijvoorbeeld wel gebeurd^^
Waarschijnlijk door eigen keuze, want het bedrijf mag officieel niet zeggen “blijf bij ons, wij zijn beter voor je” maar een chauffeur mag wel zelf zeggen “ik wil niet de nieuwe vervoerder rijden, ik verplaatst mij naar een andere concessies”
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Geplaatst: do 23 mei 2024, 21:09
door Finley1965
Gunning openbaar busvervoer Fryslân aan Qbuzz blijft in stand
23-05-2024, 17:02
Gedeputeerde Staten hebben besloten dat de gunning aan Qbuzz voor het openbaar busvervoer in stand blijft. Hiermee volgen zij het advies van de commissie voor bezwaar- en beroepschriften en klachten.
Vroeg net aan een Arriva chauffeur ,en idd is het nog niet zeker of ze overgaan is hun zelf medegedeeld door hun leidinggevende
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Geplaatst: do 23 mei 2024, 21:11
door Finley1965
[quote=ThatPCDude post_id=846463 time=1716491124 user_id=15301]
Al is dat bij cxx in de zaanstreek afgelopen jaar bijvoorbeeld wel gebeurd^^
[/quote]
IDD ik ben zelf chauffeur in Purmerend en EBS was daar niet zo blij mee ,maar veel chauffeurs zijn toen naar stalling Haarlem gegaan hahaha
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Geplaatst: do 23 mei 2024, 21:12
door Gartlin9
Finley1965 schreef: ↑do 23 mei 2024, 21:09
…Mogelijkheid in beroep gaan door vervoerders
Na dit besluit kan Arriva (en ook Qbuzz) binnen zes weken nog in beroep gaan bij het College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBb). Het is onduidelijk of de vervoerders van deze mogelijkheid gebruik willen maken.
…
Maar hopen dat arriva niet weer in bezwaar gaat, want dan kunnen we verder
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Geplaatst: do 23 mei 2024, 21:26
door Finley1965
Ja zou gaaf zijn ,kunnen ze zeker echt doorpakken , maar ze zijn idd volop aan het recruiten ,ben zelf geweest en gevraagd aan de recruiters hoe het ermee ging , hun antwoord was dat ze op stoom waren en er genoeg gegadigden zijn, en zeg nou wie wil er niet rijden ,ver weg van de drukte van de randstad
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Geplaatst: vr 24 mei 2024, 02:00
door JeroenSpock
Hainje schreef: ↑do 23 mei 2024, 21:06
JeroenSpock schreef: ↑do 23 mei 2024, 12:55
Volgens mij hebben we ooit een verklaring (moeten) tekenen dat we niet zomaar alles gaan delen met de buitenwereld.
Er staat wel meer moois op intranet, zoals foto's van de nieuwe Citaro's maar het is vast niet zomaar dat je die foto's niet kan downloaden. Nou zijn daar wel manieren voor maar Qbuzz doet dat met een reden.
Ik kan me anders niet herinneren dat ik ooit voor zoiets getekend heb, of het moet in mijn contract staan en ik heb er overheen gelezen/ben het vergeten.
Either way, bij twijfel gewoon aan leidinggevende vragen of je het mag delen op internet en bij groen licht gewoon doen.
Dat was dacht ik dat hele boekwerk die we moesten tekenen in AFAS vorig jaar, wat zo goed als niemand gedaan heeft. Heb gehoord van een collega die dat wel helemaal door gelezen heeft dat er iets in zou staan over dingen delen.
Ik denk trouwens dat Qbuzz het wel krijgt, als je ziet hoe ze al van alles aan het voorbereiden zijn. Dat doen ze niet zonder zekerheid.
Personeel werven idd, bussen zijn besteld, intern hele verschuivingen van personeel om Friesland op te starten/overnemen.
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Geplaatst: vr 24 mei 2024, 08:49
door Finley1965
Update , ik kreeg net een melding over een artikel 40 en ? Dat Arriva dus naar de bestuursrechter stapt,
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Geplaatst: vr 24 mei 2024, 09:16
door Finley1965
Het zou me enorm verbazen als Arriva gaat loslaten.Ze hebben al zo hoog van de toren geblazen en hun broek opgetrokken tot boven hun ogen dat ze niks meer zien.
Na ons de zondevloed denken ze in Heerenveen,het staat in geen enkele verhouding en alleen emoties kunnen dit zover drijven, en het artikel 40 overleg had ik begrepen allang plaats moeten vinden ,zodat de meeste mensen bij Arriva geweten hadden waar ze aan toe waren ,alleen slechte verlizers kunnen dit en alleen maar door emoties , het is in Waterland in 2011 ook zo gebeurd en heeft CXX eten in het roet gegooid ,toen Arriva het kwam overnemen en allemaal door EMOTIES ( vind ik )Maar het is nu mooi weer geniet ervan
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Geplaatst: wo 29 mei 2024, 14:55
door Finley1965
Hoi allemaal ,weet iemand hier mss of Arriva weer bezwaar gaat aantekenen na het negatieve nieuws ,ben eigenlijk benieuwd
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Geplaatst: vr 31 mei 2024, 19:48
door iamthedutchdude
Ze hebben daarvoor tot 2 juli de tijd, dat is 6 weken t.o.v. 21 mei (de formele datum waarop het besluit genomen is). Ik verwacht dus, rekening houdende met de tijd die Arriva nodig heeft om de stukken door te nemen en een dergelijk besluit te nemen, dat we daar op zijn vroegst halverwege juni iets over horen.
De brief van DS over het besluit staat overigens
hier. Twee punten:
- Blijkbaar had Qbuzz twijfels of gunningscriterium G3 (wat over eventuele pilotprojecten en optioneel aanbod in twee landelijke gebieden gaat) goed beoordeeld was. Dit sluit ook aan bij iets wat al eerder in dit topic geplaatst is, afkomstig van het intranet van Arriva:
Buschauffeur ZHN schreef: ↑vr 10 mei 2024, 09:14Tot slot zien we grote verschillen in de kwaliteit van de aangeboden pilotplannen van Qbuzz en Arriva. Dit terwijl het beoordelingsresultaat voor deze plannen voor beide partijen gelijk was.
- Over het tijdspad vanaf nu:
Brief DS schreef:Mogelijkheid beroep CBb
Na dit besluit kan Arriva (en ook Qbuzz) binnen zes weken nog in beroep gaan bij het College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBb). Onduidelijk is of en wanneer van deze mogelijkheid gebruik zal worden gemaakt en hoe lang een eventuele beroepsprocedure in totaal zal duren.
De kans wordt als groot ingeschat dat een eventuele beroepsprocedure nog loopt als de nieuwe busconcessie op 15 december a.s. in werking treedt. In dit kader is het goed om te vermelden dat het aanhangig zijn van beroep de verplichtingen van de nieuwe concessiehouder Qbuzz niet opschort. Qbuzz is verplicht om door te werken aan de implementatie van de nieuwe busconcessie.