Pagina 13 van 36
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: do 22 aug 2024, 17:37
door MetroRET
Toch wel fijn dat men al details weet; zonder dat deze al publiekelijk zijn; want hoe moet men ineens weten dat er op vrijdag meer slagen gereden wordt dan ma-do.
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: do 22 aug 2024, 17:50
door Bemined
De vervoerders hebben de capaciteitsverdeling deze week ontvangen.
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: do 22 aug 2024, 18:25
door Bemined
Het is mij trouwens niet echt duidelijk waarom de diverse paden van de 31500 afgewezen zijn. Is er een conflict met de
6200 dat ik zo snel niet zie of is het probleem dat er te veel stroom uit de bovenleiding getrokken wordt waardoor Arriva alleen op vrijdag en aan de randen van de spits mag rijden (wanneer er geen tegengestelde 6200 is)?
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: do 22 aug 2024, 19:28
door iamthedutchdude
Bemined schreef: ↑do 22 aug 2024, 18:25
of is het probleem dat er te veel stroom uit de bovenleiding getrokken wordt waardoor Arriva alleen op vrijdag en aan de randen van de spits mag rijden (wanneer er geen tegengestelde 6200 is)?
Als dat zo zou zijn, dan zou er volgens mij een overbelastverklaring uitgeschreven moeten zijn/worden.
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: do 22 aug 2024, 20:17
door Bemined
Een overbelastverklaring wordt pas opgesteld als er geen overeenstemming bereikt kan worden met de vervoerders. Als Arriva zich bij de situatie heeft neergelegd hoeft dat dus niet. Of misschien dat het na de verbouwing van Groningen wel past en men het volgend jaar opnieuw gaat proberen.
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: do 22 aug 2024, 20:42
door iamthedutchdude
Nadat ik het bericht had verstuurd bedacht ik me dat verhaal van Groningen ook inderdaad. De huidige capaciteitsverdeling is immers nog gebaseerd op de huidige infrastructuur. Als volgend jaar zomer Groningen opgeleverd wordt, zou het dus kunnen dat het conflict dat er nu bestaat dan opeens verdwenen is en er dus wel extra ritten kunnen komen vanaf bijv. het wijzigingsblad begin september. Dat zou ook een reden kunnen zijn om die overbelastverklaring achterwege te laten.
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: do 22 aug 2024, 21:01
door Meltrain
Bemined schreef: ↑do 22 aug 2024, 18:25
Het is mij trouwens niet echt duidelijk waarom de diverse paden van de 31500 afgewezen zijn.
Welke trein is dit?
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: do 22 aug 2024, 21:18
door MetroRET
Bemined schreef: ↑do 22 aug 2024, 17:50
De vervoerders hebben de capaciteitsverdeling deze week ontvangen.
Oke, enig idee wanneer data naar afnemers zal worden gestuurd?
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: do 22 aug 2024, 21:35
door Milco
Meltrain schreef: ↑do 22 aug 2024, 21:01
Bemined schreef: ↑do 22 aug 2024, 18:25
Het is mij trouwens niet echt duidelijk waarom de diverse paden van de 31500 afgewezen zijn.
Welke trein is dit?
Het gaat hierboven vooral over de sneltreinen Groningen - Zwolle van Arriva, dus ik gok dat deze bedoeld worden.
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: vr 23 aug 2024, 14:25
door Bemined
De verbouwing van Schiedam loopt vertraging op, hierdoor kan de
5200 nog niet direct bij de start van de nieuwe dienstregeling naar Den Haag gaan rijden.
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: vr 23 aug 2024, 21:26
door tjoektjoek
Kan een IC-serie tijdelijk niet stoppen op Schiedam Centrum en die tienminutensprinter wel laten rijden? Aangezien de hele dienstregeling toch al een allegaartje is vanwege opgeknipte treinseries door vertragingen in de leveringsketen.
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: wo 18 sep 2024, 16:49
door Milco
In de reisplanner van Hafas is dienstregeling 2025 te plannen! Doe er uw voordeel (of nadeel) mee.

Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: wo 18 sep 2024, 16:54
door Bemined
Met de kanttekening dat dit NIET de definitieve dienstregeling betreft maar een oude conceptversie.
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: wo 18 sep 2024, 17:29
door Milco
Ah oké, dat wist ik niet. Wel weet ik zoals altijd dat er nog een wijzigingsblad overheen gaat.

Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: wo 18 sep 2024, 17:57
door Bemined
Ik durf niet te zeggen welke versie men precies gebruikt heeft, maar ik zag dat o.a. de spitstreinen van/naar Harderwijk er nog in staan die afgekeurd waren vanwege de overwegproblematiek. Ook de QBuzz nachttrein Dordrecht <> Utrecht staat er nog tussen terwijl die volgens mij ingetrokken was.
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: wo 18 sep 2024, 18:03
door Daniel
Bemined schreef: ↑wo 18 sep 2024, 17:57
Ik durf niet te zeggen welke versie men precies gebruikt heeft, maar ik zag dat o.a. de spitstreinen van/naar Harderwijk er nog in staan die afgekeurd waren vanwege de overwegproblematiek.
Ik had nog nergens gelezen dat dat al definitief zo was overigens.
Bij Veenendaal-De Klomp herken ik wel wat puntjes uit de correspondentie met NS die in de reactienota van het Syntus-vervoerplan staat: overgang rechtstreeks van stoppende
3200 op
3000; dus geen
3100 stops er meer tussen zoals bij de vorige ETMET-poging. En de overgang tussen de twee stoppende series zit richting Utrecht een stuk dichter bij die richting Arnhem dan voorheen (zit nog maar een uur tussen)
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: wo 18 sep 2024, 18:07
door Heel_Holland_Spot
Welke treinserie tussen Utrecht en Arnhem stopt waar?
Uit je verhaal denk ik het volgende te lezen:
3000 in het dal op De Klomp (in de spits dus non-stop Ede-Utrecht)
3100 altijd Driebergen-Zeist
3200 in de spits op Veenendaal-De Klomp
klopt dit?
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: wo 18 sep 2024, 18:15
door Bemined
De
3200 stopt op De Klomp, de
3000 in Driebergen.
Op tijden dat de
3200 niet rijdt neemt de
3000 de stop in De Klomp over, de
3100 rijdt op maandag t/m donderdag dus de hele dag non-stop Ede - Utrecht (althans tot circa 22:00, daarna rijdt de
3100 alleen tussen Den Haag en Utrecht).
Op vrijdag t/m zondag stopt de
3100 op De Klomp tot circa 19:00, daarna neemt de
3000 het over en rijdt de
3100 dus non-stop.
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: wo 18 sep 2024, 18:27
door rvdborgt
Bemined schreef: ↑wo 18 sep 2024, 16:54
Met de kanttekening dat dit NIET de definitieve dienstregeling betreft maar een oude conceptversie.
De nieuwe Beneluxen lijken ook nog te ontbreken.
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: wo 18 sep 2024, 19:05
door Suus
Naar België staat alleen de Eurostar erin inderdaad, er is ook maar één intercity direct per uur tussen Lelystad en Rotterdam Centraal te vinden wat een hint is dat de 9500 nog ontbreekt.
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: wo 18 sep 2024, 19:08
door Etienne
Voor mijn woon-werkverkeer lijkt het op dit moment alleen maar het draaien van de
500/
600 naar
2000. De tijden zouden hetzelfde blijven als in de huidige dienstregeling.
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: wo 18 sep 2024, 19:52
door henrivanderweijden
Bemined schreef: ↑wo 18 sep 2024, 18:15
De
3200 stopt op De Klomp, de
3000 in Driebergen.
Op tijden dat de
3200 niet rijdt neemt de
3000 de stop in De Klomp over, de
3100 rijdt op maandag t/m donderdag dus de hele dag non-stop Ede - Utrecht (althans tot circa 22:00, daarna rijdt de
3100 alleen tussen Den Haag en Utrecht).
Op vrijdag t/m zondag stopt de
3100 op De Klomp tot circa 19:00, daarna neemt de
3000 het over en rijdt de
3100 dus non-stop.
Ik wordt hier niet vrolijk van ....
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: wo 18 sep 2024, 19:55
door MetroRET
Het lijkt me beter als voorheen met de
3200, wat had het dan moeten zijn (als
3000 altijd laten stoppen geen optie is)?
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: wo 18 sep 2024, 19:57
door Heel_Holland_Spot
Mij lijkt het beste:
3000 De Klomp of Driebergen, is mij om het even
3100
Op de andere dan de 3000
3200 Non-stop, is toch een spitstrein, dus dan is er de minste verandering tussen spits en dal
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: wo 18 sep 2024, 19:58
door sneltram
De 3200 is in 2025 geen spitstrein meer.