Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 17 jan 2017, 17:45
Op Twitter reageren ze wel snel :D
rijdt lijn 102 met kleinere bussen? ik dacht dat het allemaal 12m was."Lijn 102 heeft nog het specifieke probleem dat we op dat traject vaak mini-bussen hebben rijden. Dat leek op basis van reizigersaantallen voldoende, maar het blijkt in de spits tekort te schieten. En dan moet een chauffeur wel eens doorrijden omdat de bus écht vól zit.”
Vacatures hebben ook opengestaan vlak voor het begin van de concessie (en ook voor Servicewinkel medewerker). Verder zien ze vaak je 1e DM bericht niet en moet je er even een normale tweet over sturen of ze je DM gezien hebben. Dat werkt het beste.dnmw2705 schreef:Twitter reactie snelheid valt ook erg mee hoor. Op oudejaardag een DM gestuurd. Nog geen reactie. Die 24/7 klantenservice is ook gewoon onzin.
Je zou toch ook haast denken dat wel wat vacatures open zouden hebben staan voor de klantenservice..
Chauffeurs zoeken ze ook, maar willen ze niet zelf hebben maar via Randstad. Goedkopere oplossing lijkt me?
En voor ons heeft Syntus ook iets bedacht![]()
![]()
https://www.syntusutrecht.nl/nl-nl/over ... rs-gezocht!
Probeer je eens in te leven in je oma of opa die met de bus moet reizen..Chrysa schreef:En de Volvo's die Arriva inmiddels door het hele land gebruikt...
Als die 20cm een probleem is ga je maar op de rolstoelplek zitten.
In die Volvo's wel, in de Setra's dus niet? Vreemd.sirvinniei schreef:Bij de rolstoelplek heb je geen stoelen.
Nou ja, heeft twee kanten: aan de ene kant kunnen minder mensen erdoor zitten, maar aan de andere kant is er altijd plek voor rolstoelgebruikers. Ik hoor nog wel eens dat mensen niet willen opstaan als er een rolstoelgebruiker aankomtChrysa schreef:In die Volvo's wel, in de Setra's dus niet? Vreemd.sirvinniei schreef:Bij de rolstoelplek heb je geen stoelen.
Kunnen er niet wat oude cxx bussen van stal gehaald worden?sirvinniei schreef:http://barneveldsekrant.nl/lokaal/syntu ... weg-204240
Blijkbaar zijn er op het moment toch te weinig tunnelbussen...
Bij het lezen het stuk wordt er weer gezegd dat het door die drie weken komt.. Nu zitten we in week 8 en had er al best een oplossing kunnen zijn voor bijv. die tunnelbussen. CXX materiaal lenen lost het ook niet op.BasFrancken schreef:Kunnen er niet wat oude cxx bussen van stal gehaald worden?sirvinniei schreef:http://barneveldsekrant.nl/lokaal/syntu ... weg-204240
Blijkbaar zijn er op het moment toch te weinig tunnelbussen...
Inderdaad, er zijn heus nog wel tunnelbussen te vinden ergens,oude amba's of wat dan ook. Wat heeft dat precies met die 3 weken te doen dan? Ook zoiets dat altijd het verwijt van vertraging wordt neergelegd bij de 3 weken voorbereidingstijd. In het begin oke, maar je kunt toch wel gewoon op tijd vertrekken van je halte en soms een beetje opschieten? Rijden genoeg chauffeurs 40-50 km/h op een 80 km/h weg of ze vertrekken simpelweg te laat omdat ze nog willen kletsen met een andere chauffeur etc etcdnmw2705 schreef:Bij het lezen het stuk wordt er weer gezegd dat het door die drie weken komt.. Nu zitten we in week 8 en had er al best een oplossing kunnen zijn voor bijv. die tunnelbussen. CXX materiaal lenen lost het ook niet op.BasFrancken schreef:Kunnen er niet wat oude cxx bussen van stal gehaald worden?sirvinniei schreef:http://barneveldsekrant.nl/lokaal/syntu ... weg-204240
Blijkbaar zijn er op het moment toch te weinig tunnelbussen...
Begin het excuus van die drie weken ondertussen wel slap te vinden.
Ik snap dat je niet binnen 3 weken voldoende bussen kan hebben. Bedoel meer te zeggen dat Syntus gewoon niet voldoende research gedaan heeft voor bijvoorbeeld die tunnel. Je had bijv. ook 75 Setra's en 25 tunnel bussen kunnen bestellen in de eerste order. En het punt dat ze steeds terugvallen op die 3 weken vind ik ook maar matig. Het zal goed komen, en maken al veel goed. Er is alleen nog genoeg te doen om niveau te halen. Vertouwen heb ik zekerZugführer schreef:De normale levertijd van een bus is meer dan 3 weken lijkt me, dat is toch de voornaamste reden dat er nog niet voldoende nieuwe bussen zijn?
Ik neem aan dat ze die zo snel mogelijk besteld hebben nadat duidelijk werd dat Syntus mocht gaan rijden, dus als je de levertijd weet kun je uitrekenen wanneer de materieelproblemen opgelost zijn
Daarbij: de Setra's die er nu zijn waren al in Juli aangekomendnmw2705 schreef:Ik snap dat je niet binnen 3 weken voldoende bussen kan hebben. Bedoel meer te zeggen dat Syntus gewoon niet voldoende research gedaan heeft voor bijvoorbeeld die tunnel. Je had bijv. ook 75 Setra's en 25 tunnel bussen kunnen bestellen in de eerste order. En het punt dat ze steeds terugvallen op die 3 weken vindt ik ook maar matig. Het zal goed komen, en maken al veel goed. Er is alleen nog genoeg te doen om niveau te halen. Vertouwen heb ik zekerZugführer schreef:De normale levertijd van een bus is meer dan 3 weken lijkt me, dat is toch de voornaamste reden dat er nog niet voldoende nieuwe bussen zijn?
Ik neem aan dat ze die zo snel mogelijk besteld hebben nadat duidelijk werd dat Syntus mocht gaan rijden, dus als je de levertijd weet kun je uitrekenen wanneer de materieelproblemen opgelost zijn
Het is de vraag of VDL net zo snel had kunnen leveren als Evobus...dnmw2705 schreef:Ik snap dat je niet binnen 3 weken voldoende bussen kan hebben. Bedoel meer te zeggen dat Syntus gewoon niet voldoende research gedaan heeft voor bijvoorbeeld die tunnel. Je had bijv. ook 75 Setra's en 25 tunnel bussen kunnen bestellen in de eerste order. En het punt dat ze steeds terugvallen op die 3 weken vind ik ook maar matig. Het zal goed komen, en maken al veel goed. Er is alleen nog genoeg te doen om niveau te halen. Vertouwen heb ik zekerZugführer schreef:De normale levertijd van een bus is meer dan 3 weken lijkt me, dat is toch de voornaamste reden dat er nog niet voldoende nieuwe bussen zijn?
Ik neem aan dat ze die zo snel mogelijk besteld hebben nadat duidelijk werd dat Syntus mocht gaan rijden, dus als je de levertijd weet kun je uitrekenen wanneer de materieelproblemen opgelost zijn