Pagina 121 van 294

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 17 jan 2017, 17:45
door cassie127
Op Twitter reageren ze wel snel :D

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 17 jan 2017, 21:38
door dnmw2705
Twitter reactie snelheid valt ook erg mee hoor. Op oudejaardag een DM gestuurd. Nog geen reactie. Die 24/7 klantenservice is ook gewoon onzin.

Je zou toch ook haast denken dat wel wat vacatures open zouden hebben staan voor de klantenservice..
Chauffeurs zoeken ze ook, maar willen ze niet zelf hebben maar via Randstad. Goedkopere oplossing lijkt me?

Afbeelding

En voor ons heeft Syntus ook iets bedacht :x :P
https://www.syntusutrecht.nl/nl-nl/over ... rs-gezocht!

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 17 jan 2017, 22:01
door sirvinniei
http://leidsche-rijn.nieuws.nl/2017/01/ ... 02-syntus/
"Lijn 102 heeft nog het specifieke probleem dat we op dat traject vaak mini-bussen hebben rijden. Dat leek op basis van reizigersaantallen voldoende, maar het blijkt in de spits tekort te schieten. En dan moet een chauffeur wel eens doorrijden omdat de bus écht vól zit.”
rijdt lijn 102 met kleinere bussen? ik dacht dat het allemaal 12m was.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 17 jan 2017, 22:10
door dnmw2705
Ik heb op Utrecht CS nog geen mini bus gezien. Alleen maar Setra's of Citaro's en af en toe een Amba op 102.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 17 jan 2017, 22:20
door Daniel
Ik heb ze ook nog niet gezien, maar die midibussen uit stalling Woerden moeten toch ergens op rijden. Op de stadsdienst reden ze in elk geval niet toen ik in de kerstvakantie in Woerden was.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 17 jan 2017, 22:35
door dylanwild94
Al heb ik ze weldegelijk gezien. https://flic.kr/p/QwjNhA

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 17 jan 2017, 23:02
door cassie127
dnmw2705 schreef:Twitter reactie snelheid valt ook erg mee hoor. Op oudejaardag een DM gestuurd. Nog geen reactie. Die 24/7 klantenservice is ook gewoon onzin.

Je zou toch ook haast denken dat wel wat vacatures open zouden hebben staan voor de klantenservice..
Chauffeurs zoeken ze ook, maar willen ze niet zelf hebben maar via Randstad. Goedkopere oplossing lijkt me?

En voor ons heeft Syntus ook iets bedacht :x :P
https://www.syntusutrecht.nl/nl-nl/over ... rs-gezocht!
Vacatures hebben ook opengestaan vlak voor het begin van de concessie (en ook voor Servicewinkel medewerker). Verder zien ze vaak je 1e DM bericht niet en moet je er even een normale tweet over sturen of ze je DM gezien hebben. Dat werkt het beste.

Dat ze het niet altijd zien gebeurt vaker. Heb het ook wel bij NS, Connexxion en Arriva dat ze hem niet zien.

Medewerker Klantenservice (24-11-2016): https://www.syntus.nl/getmedia/57248e91 ... -2016).pdf
Medewerkers Servicewinkel: https://www.syntus.nl/getmedia/5b0c9fe9 ... punt-2.pdf & https://www.syntus.nl/getmedia/5b0c9fe9 ... cepunt.pdf

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 17 jan 2017, 23:14
door sirvinniei
Trouwens, er wordt gedaan alsof Setra's bijzonder zijn in het feit dat ze alleen stoelen hebben op het verhoogde gedeelte, maar dat is bij MANs toch ook zo? Daar heb ik nooit iemand over gehoord.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 17 jan 2017, 23:21
door Chrysa
En de Volvo's die Arriva inmiddels door het hele land gebruikt...

Als die 20cm een probleem is ga je maar op de rolstoelplek zitten.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: di 17 jan 2017, 23:38
door sirvinniei
Bij de rolstoelplek heb je geen stoelen.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 18 jan 2017, 00:53
door Durashift
Chrysa schreef:En de Volvo's die Arriva inmiddels door het hele land gebruikt...

Als die 20cm een probleem is ga je maar op de rolstoelplek zitten.
Probeer je eens in te leven in je oma of opa die met de bus moet reizen..

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 18 jan 2017, 01:02
door Chrysa
sirvinniei schreef:Bij de rolstoelplek heb je geen stoelen.
In die Volvo's wel, in de Setra's dus niet? Vreemd.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 18 jan 2017, 08:06
door dnmw2705
Misschien niet het goede forum, maar het valt mij heel erg dat in de OVinfo app de bussen van Syntus 'vertrokken zijn zonder real time informatie '. Alleen ze vertrekken met vertraging. Bij andere vervoerders staat er dat 'driving to (begin halte). Jullie zelfde ervaring?

Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 18 jan 2017, 08:10
door sirvinniei
Chrysa schreef:
sirvinniei schreef:Bij de rolstoelplek heb je geen stoelen.
In die Volvo's wel, in de Setra's dus niet? Vreemd.
Nou ja, heeft twee kanten: aan de ene kant kunnen minder mensen erdoor zitten, maar aan de andere kant is er altijd plek voor rolstoelgebruikers. Ik hoor nog wel eens dat mensen niet willen opstaan als er een rolstoelgebruiker aankomt

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 18 jan 2017, 08:38
door dnmw2705
Dit is ook wel fijn aan de Setra's *bus* Afbeelding

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 18 jan 2017, 11:54
door sirvinniei
http://barneveldsekrant.nl/lokaal/syntu ... weg-204240
Blijkbaar zijn er op het moment toch te weinig tunnelbussen...

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 18 jan 2017, 12:52
door Wageningen1998
sirvinniei schreef:http://barneveldsekrant.nl/lokaal/syntu ... weg-204240
Blijkbaar zijn er op het moment toch te weinig tunnelbussen...
Kunnen er niet wat oude cxx bussen van stal gehaald worden?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 18 jan 2017, 13:50
door dnmw2705
In alle Setra's waar ik deze week ingezeten heb, deden de schermen het niet. Jullie zelfde ervaring?

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 18 jan 2017, 13:52
door dnmw2705
BasFrancken schreef:
sirvinniei schreef:http://barneveldsekrant.nl/lokaal/syntu ... weg-204240
Blijkbaar zijn er op het moment toch te weinig tunnelbussen...
Kunnen er niet wat oude cxx bussen van stal gehaald worden?
Bij het lezen het stuk wordt er weer gezegd dat het door die drie weken komt.. Nu zitten we in week 8 en had er al best een oplossing kunnen zijn voor bijv. die tunnelbussen. CXX materiaal lenen lost het ook niet op.
Begin het excuus van die drie weken ondertussen wel slap te vinden.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 18 jan 2017, 14:07
door Zugführer
De normale levertijd van een bus is meer dan 3 weken lijkt me, dat is toch de voornaamste reden dat er nog niet voldoende nieuwe bussen zijn?
Ik neem aan dat ze die zo snel mogelijk besteld hebben nadat duidelijk werd dat Syntus mocht gaan rijden, dus als je de levertijd weet kun je uitrekenen wanneer de materieelproblemen opgelost zijn :p

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 18 jan 2017, 14:10
door Wageningen1998
dnmw2705 schreef:
BasFrancken schreef:
sirvinniei schreef:http://barneveldsekrant.nl/lokaal/syntu ... weg-204240
Blijkbaar zijn er op het moment toch te weinig tunnelbussen...
Kunnen er niet wat oude cxx bussen van stal gehaald worden?
Bij het lezen het stuk wordt er weer gezegd dat het door die drie weken komt.. Nu zitten we in week 8 en had er al best een oplossing kunnen zijn voor bijv. die tunnelbussen. CXX materiaal lenen lost het ook niet op.
Begin het excuus van die drie weken ondertussen wel slap te vinden.
Inderdaad, er zijn heus nog wel tunnelbussen te vinden ergens,oude amba's of wat dan ook. Wat heeft dat precies met die 3 weken te doen dan? Ook zoiets dat altijd het verwijt van vertraging wordt neergelegd bij de 3 weken voorbereidingstijd. In het begin oke, maar je kunt toch wel gewoon op tijd vertrekken van je halte en soms een beetje opschieten? Rijden genoeg chauffeurs 40-50 km/h op een 80 km/h weg of ze vertrekken simpelweg te laat omdat ze nog willen kletsen met een andere chauffeur etc etc

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 18 jan 2017, 14:20
door dnmw2705
Zugführer schreef:De normale levertijd van een bus is meer dan 3 weken lijkt me, dat is toch de voornaamste reden dat er nog niet voldoende nieuwe bussen zijn?
Ik neem aan dat ze die zo snel mogelijk besteld hebben nadat duidelijk werd dat Syntus mocht gaan rijden, dus als je de levertijd weet kun je uitrekenen wanneer de materieelproblemen opgelost zijn :p
Ik snap dat je niet binnen 3 weken voldoende bussen kan hebben. Bedoel meer te zeggen dat Syntus gewoon niet voldoende research gedaan heeft voor bijvoorbeeld die tunnel. Je had bijv. ook 75 Setra's en 25 tunnel bussen kunnen bestellen in de eerste order. En het punt dat ze steeds terugvallen op die 3 weken vind ik ook maar matig. Het zal goed komen, en maken al veel goed. Er is alleen nog genoeg te doen om niveau te halen. Vertouwen heb ik zeker

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 18 jan 2017, 14:23
door Wageningen1998
dnmw2705 schreef:
Zugführer schreef:De normale levertijd van een bus is meer dan 3 weken lijkt me, dat is toch de voornaamste reden dat er nog niet voldoende nieuwe bussen zijn?
Ik neem aan dat ze die zo snel mogelijk besteld hebben nadat duidelijk werd dat Syntus mocht gaan rijden, dus als je de levertijd weet kun je uitrekenen wanneer de materieelproblemen opgelost zijn :p
Ik snap dat je niet binnen 3 weken voldoende bussen kan hebben. Bedoel meer te zeggen dat Syntus gewoon niet voldoende research gedaan heeft voor bijvoorbeeld die tunnel. Je had bijv. ook 75 Setra's en 25 tunnel bussen kunnen bestellen in de eerste order. En het punt dat ze steeds terugvallen op die 3 weken vindt ik ook maar matig. Het zal goed komen, en maken al veel goed. Er is alleen nog genoeg te doen om niveau te halen. Vertouwen heb ik zeker
Daarbij: de Setra's die er nu zijn waren al in Juli aangekomen

Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 18 jan 2017, 14:44
door sirvinniei
dnmw2705 schreef:
Zugführer schreef:De normale levertijd van een bus is meer dan 3 weken lijkt me, dat is toch de voornaamste reden dat er nog niet voldoende nieuwe bussen zijn?
Ik neem aan dat ze die zo snel mogelijk besteld hebben nadat duidelijk werd dat Syntus mocht gaan rijden, dus als je de levertijd weet kun je uitrekenen wanneer de materieelproblemen opgelost zijn :p
Ik snap dat je niet binnen 3 weken voldoende bussen kan hebben. Bedoel meer te zeggen dat Syntus gewoon niet voldoende research gedaan heeft voor bijvoorbeeld die tunnel. Je had bijv. ook 75 Setra's en 25 tunnel bussen kunnen bestellen in de eerste order. En het punt dat ze steeds terugvallen op die 3 weken vind ik ook maar matig. Het zal goed komen, en maken al veel goed. Er is alleen nog genoeg te doen om niveau te halen. Vertouwen heb ik zeker
Het is de vraag of VDL net zo snel had kunnen leveren als Evobus...

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023

Geplaatst: wo 18 jan 2017, 14:53
door dnmw2705
Ik weet niet wanneer ze besteld zijn, maar als 100 Setra's in mei al geleverd waren. Dan was het vast geen probleem om 75 om 25 te bestellen voor december..
Uit eindelijk 'lukt' het zo ook wel, alleen kost het alleen maar meer energie.