Pagina 121 van 266
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: di 04 sep 2018, 11:48
door cassie127
Bij ICM zit de rolstoelplaats toch bij het toilet? Waarna je in de 2e klas coupé een paar klapstoeltjes hebt waar de rolstoel kan staan
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: di 04 sep 2018, 16:56
door Z2N
7543 thv deur 5/6: de deur van het toilet blijft op een kier staan na sluiten en is licht ontzet.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: di 04 sep 2018, 17:17
door Mikos
Z2N schreef:zijn er regels over waar rolstoelers in de trein gezet moeten worden?
De voorkeur gaat uit naar de rolstoelplaats in het midden van de ICM, maar dat moet natuurlijk wel kunnen.
Op sommige stations en perrons zijn er beperkingen, soms is ook de rolstoelplaats al bezet. Het balkon van het HC-hok is inderdaad een weinig handig alternatief, maar ik weet de rest van de omstandigheden niet.
Deur in de 7543 geef ik door. :pos:
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: di 04 sep 2018, 18:43
door Wubbo
Sommige rolstoelers geven er ook de voorkeur aan om niet op de rolstoelplek te zitten maar juist op een andere plek. Vaak is de fietsplek een geschikt alternatief.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: wo 05 sep 2018, 00:29
door cassie127
De officiële rolstoelplek zit in ICM toch ook in de 2e klas stiltecoupé? Dan snap ik wel dat ze daar liever niet willen zitten of gaan praten omdat er geen andere coupé in de trein is waar ze in kunnen
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: wo 05 sep 2018, 00:34
door Z2N
Hangt af van of het een drietje of een viertje is: in een viertje is de rolstoelplek niet in de stiltezone (ik had nu ICM-7). Maar dan alsnog: het lijkt me niet veilig om een rolstoeler (of in dit geval een scootmobiel) op het smalste balkon van de trein te zetten, dus ik vroeg mij af of daar echt regels tegen zijn die dat verbieden: de vluchtweg werd namelijk volledig geblokkeerd, dat kan niet goed zijn.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: wo 05 sep 2018, 19:04
door ODRAIL
In treinstel 2610 bij deur 18 is het scherm defect (scherm is bij vierzitter). Scherm is wit en vertoont geen reisinformatie.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: wo 05 sep 2018, 19:42
door Mikos
Een wit scherm zegt niet zoveel; als er geen ritinformatie is ingevoerd zijn de schermen standaard wit. Waren de overige schermen wel voorzien van informatie?
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: wo 05 sep 2018, 19:45
door ODRAIL
Het antwoord hierop is ja.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: wo 05 sep 2018, 19:48
door Mikos
Dan geef ik het scherm door. :pos:
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: do 06 sep 2018, 07:14
door Meltrain
In DDZ
7542 is het informatiescherm op de bovenetage nabij deur 6 defect: het beeld flikkert de hele tijd.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: do 06 sep 2018, 08:33
door Pim-AllianceB95
Trein 2029 met zes bakken ICM (reisplanner toont überhaupt geen lengte, dus weet niet zeker of dat gepland is) levert in elk geval tussen
Gd en
Ut een paar staanplaatsen op, ook eerste klas.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: do 06 sep 2018, 10:21
door Mikos
Scherm doorgegeven. De 2029 lijkt op het oog met ICM-6 te moeten rijden en mag een handvol staanplaatsen hebben. :pos:
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: do 06 sep 2018, 17:30
door waldo79
Worden intercity's niet op de comfortnorm gepland? Gouda - Utrecht is 18 minuten...Meende gelezen te hebben dat meer dan 15 minuten staan in de intercity niet de bedoeling is.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: do 06 sep 2018, 17:45
door Mikos
Das war einmahl.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: do 06 sep 2018, 21:37
door Pim-AllianceB95
Mikos schreef:Scherm doorgegeven. De 2029 lijkt op het oog met ICM-6 te moeten rijden en mag een handvol staanplaatsen hebben. :pos:
Is het daadwerkelijk de bedoeling dat er meer eerste klas reizigers dan eerste klas stoelen meereizen? :o
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: do 06 sep 2018, 21:50
door Mikos
Dat valt niet te voorkomen, zeker niet in de maand september, wat nu eenmaal de drukste maand van het jaar is en waarbij het zaak is alle zeilen bij te zetten omdat er landelijk een stoelentekort is. Een maand later zal dezelfde trein -hoogstwaarschijnlijk- met hetzelfde materieel voldoende zitplaatsen bieden voor iedereen.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: za 08 sep 2018, 11:16
door Meltrain
Twee defecte schermen op Rotterdam Blaak.
In de hal staat een kant van scherm
11528 op zwart.
Bovenaan mist bij scherm
11673 het spoornummer en het NS logo (en staat of bij dat scherm of zijn buurman de tijd niet goed) :

Re: Doorgeefluik
Geplaatst: za 08 sep 2018, 12:13
door Mikos
Doorgegeven. :pos:
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: za 08 sep 2018, 12:33
door Daniel
Het nummer van de TBP zelf kon ik van een perron verder niet lezen, maar het exemplaar op 5a in Amersfoort direct naast de ingang van restaurant Central (boven de schakelkast ASK 194 die op het perron de staat) heeft aan de stationshal-zijde een klok die 2-3 minuten voor loopt. Aan de andere zijde van deze TBP loopt de klok wel goed.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: za 08 sep 2018, 12:47
door Aking
Dan loop je er toch even heen? -o-
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: za 08 sep 2018, 13:22
door Mikos
Ze gaan me vragen naar het nummer van de TBP, dus zonder kan ik helaas niet zo veel... Mocht er nog iemand in de buurt komen en een kijkje kunnen nemen, dan kan ik het alsnog doorzetten. :pos:
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: za 08 sep 2018, 16:32
door Meltrain
Het nummer van de bewuste TBP is 81056.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: za 08 sep 2018, 16:42
door Aking
Weet je dat uit je hoofd, of staat dat in je fappersboekje? *O* (A)
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: za 08 sep 2018, 16:44
door Meltrain
Ik had 10 minuten overstaptijd in Amersfoort, dus ik ben even naar die TBP gelopen. :)