Pagina 122 van 294
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 18 jan 2017, 14:58
door regenmaker
De nieuwe lading bussen zijn pas half november besteld, dus het duurt jammer genoeg nog even voordat de tunnelbussen er zijn.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 18 jan 2017, 15:01
door dnmw2705
regenmaker schreef:De nieuwe lading bussen zijn pas half november besteld, dus het duurt jammer genoeg nog even voordat de tunnelbussen er zijn.
Dat begrijp ik.. Ik wil alleen maar aangeven dat 75 om 25 waarschijnlijk een deel al verholpen had. Ze komen eraan, zeker waar.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 18 jan 2017, 15:02
door regenmaker
Maar dan hadden er toch nog steeds tijdelijke bussen moeten rijden, waar nu die 25 setra's rijden?
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 18 jan 2017, 15:05
door dnmw2705
Ja, alleen dan heb je 25 bussen meer voor het tunnel probleem. Daar ging het namelijk over in het nieuwsbericht.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 18 jan 2017, 15:08
door Wageningen1998
dnmw2705 schreef:Ja, alleen dan heb je 25 bussen meer voor het tunnel probleem. Daar ging het namelijk over in het nieuwsbericht.
Wat nou als Syntus de dienstregeling aangepast had door de omrijroute bij De Klomp (In het geval er een keertje een Setra rijdt) definitief te maken? Dan wordt de route wel 4 minuten langer ofzo maar dan heb je het hele tunnelprobleem niet, dan kunnen op 50/80/83 gewoon alle type bussen rijden zonder rekening te houden met tunnelbussen etc. Of is er vaak file om de klomp heen?
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 18 jan 2017, 15:19
door dnmw2705
Omrijtijd is 6 minuten dacht ik. Zou oplossing zijn inderdaad
Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 18 jan 2017, 19:27
door Durashift
sirvinniei schreef:dnmw2705 schreef:Zugführer schreef:De normale levertijd van een bus is meer dan 3 weken lijkt me, dat is toch de voornaamste reden dat er nog niet voldoende nieuwe bussen zijn?
Ik neem aan dat ze die zo snel mogelijk besteld hebben nadat duidelijk werd dat Syntus mocht gaan rijden, dus als je de levertijd weet kun je uitrekenen wanneer de materieelproblemen opgelost zijn

Ik snap dat je niet binnen 3 weken voldoende bussen kan hebben. Bedoel meer te zeggen dat Syntus gewoon niet voldoende research gedaan heeft voor bijvoorbeeld die tunnel. Je had bijv. ook 75 Setra's en 25 tunnel bussen kunnen bestellen in de eerste order. En het punt dat ze steeds terugvallen op die 3 weken vind ik ook maar matig. Het zal goed komen, en maken al veel goed. Er is alleen nog genoeg te doen om niveau te halen. Vertouwen heb ik zeker
Het is de vraag of VDL net zo snel had kunnen leveren als Evobus...
Natuurlijk, e.e.a zal wel wat complexer zijn dat sec. een pak papier produceren voor een bestelopdracht met een handtekening eronder.
Aan de andere kant.. tot het moment van die, intussen, beroemde of beruchte '3 weken' had Syntus natuurlijk wel zoveel mogelijk de zaken in voorbereiding moeten hebben.. zodat als de zaak op groen kwam te staan, de 'palletjes' uit die voorbereiding omgezet konden worden.
Het zal ook wel met keuzes te maken hebben.. en dus euro's.. Ik bedoel, in de zomer kon er ook een meetbus rijden.. dus lijnverkenning in de herfst zou toch mogelijk moeten zijn? Kost alleen inzet van materieel, menskracht.. en dus €'s wat misschien voor niks is.. ?
Ik bedenk nu.. misschien had een camera mee kunnen lopen tijdens de meetbus ritten..? Digitale lijnverkenning is ook verkenning, toch?
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 18 jan 2017, 19:33
door Durashift
BasFrancken schreef:dnmw2705 schreef:Ja, alleen dan heb je 25 bussen meer voor het tunnel probleem. Daar ging het namelijk over in het nieuwsbericht.
(..) Of is er vaak file om de klomp heen?
Het kan er, tijdens de spits, wel druk zijn..
Heeft alleen zin, denk ik, indien er dan een uitstaphalte komt bij de verkeerslichten (naast de horeca vleesgroothandel) vanaf Veenendaal.
Ik bedoel, mensen die de trein op de Klomp willen halen.. en er is vertraging.. is voor je gevoel toch wel apart dat je dan eerst een hele omweg moet maken voor je kan uitstappen.
Andersom is het, naar mijn idee, logischer.. Althans, je bent misschien wat minuutjes later thuis...
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 18 jan 2017, 19:42
door Stefan Works
Nou Syntus, maak je borst maar nat.. de Kwekersweg ligt er straks drie weken uit.
http://www.ad.nl/amersfoort/kwekersbrug ... ~acfb572e/
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 18 jan 2017, 20:20
door sirvinniei
De omrijroute is toch niet zoveel langer? Gewoon via de industrieweg.
Om terug te komen op de tunnelbussen, de dienstregeling aanpassen is complex: lijn 80 heeft zowel aansluiting in
Klp op de treinen als in Rhenen op de bus naar Wageningen. Lijn 50 zit al met letterlijk geen keertijd op zondag en 's avonds dus dat wordt ook complex. Een optie voor lijn 83/50 zou kunnen zijn om een tijdelijke halte bij de parkeerplaats aan de zuidkant van het station te plaatsen, maar dan blijf je met het probleem van lijn 80 zitten en kunnen rolstoelers het perron niet opkomen.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 18 jan 2017, 20:34
door Daniel
Voor lijn 83 zou dat terug naar oude tijden zijn: de stadsbus lijn 3 in Veenendaal reed in de SVN-tijd ook vanaf de zuidzijde van Veenendaal-De Klomp.
Wat betreft de omrijroute voor de afgesloten Kwekersbrug: da's voor lijnen naar de Maatweg niet zo extreem om, hooguit drukker omdat je meer ander verkeer op de Industrieweg / Ringweg Koppel hebt (de Kwekersweg heeft geen doorgaand verkeer immers). Wel om is het voor lijn 7 die een behoorlijke extra afstand moet afleggen
Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 18 jan 2017, 20:40
door nvdw
Durashift schreef:Het zal ook wel met keuzes te maken hebben.. en dus euro's.. Ik bedoel, in de zomer kon er ook een meetbus rijden.. dus lijnverkenning in de herfst zou toch mogelijk moeten zijn? Kost alleen inzet van materieel, menskracht.. en dus €'s wat misschien voor niks
Vergeet alleen niet dat het rijdend personeel tot 11 december nog in dienst van Connexxion was. En dan kun je CXX wel betalen om hun personeel uit te lenen - dat Syntus de concessie NIET zou krijgen was nog steeds een reële mogelijkheid! Dure euro's dan.
Het plaatsen van een kleinere order dan voor de uitvoering van de concessie noodzakelijk was, is dus ook een kwestie van risicoafweging geweest. Er was nog steeds een mogelijkheid geweest dat Connexxion de concessie mocht houden, al dan niet voor korte termijn.
Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 18 jan 2017, 20:51
door dennistd
Durashift schreef:Ik bedenk nu.. misschien had een camera mee kunnen lopen tijdens de meetbus ritten..? Digitale lijnverkenning is ook verkenning, toch?
Voor de chauffeurs zijn van vrijwel alle lijnen routefilmpjes op YouTube te vinden.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 18 jan 2017, 21:06
door isadora
Leuk, ik wil nog wel even een ritje rijden voor het slapen gaan.
Heb je een linkje?
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 18 jan 2017, 21:18
door Wageningen1998
isadora schreef:Leuk, ik wil nog wel even een ritje rijden voor het slapen gaan.
Heb je een linkje?
Ze staan al in dit forum :)
Zoek bij het vergrootglas 'routefilms' op en je ziet de linkjes staan van Utrecht streek en Amersfoort stad. Er moet ook ergens een linkje zijn voor Amersfoort streek maar geen idee waar.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 18 jan 2017, 21:21
door NG²7²™
dnmw2705 schreef:Dat begrijp ik.. Ik wil alleen maar aangeven dat 75 om 25 waarschijnlijk een deel al verholpen had. Ze komen eraan, zeker waar.
Als jij financieel garant had gestaan, had Syntus met alle liefde de tunnelbussen alvast besteld...
Zowel Setra als Keolis hebben garant gestaan voor de order van 101 Setra's, omdat deze bij het niet gunnen makkelijker weer verkoopbaar zijn.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 18 jan 2017, 21:24
door isadora
BasFrancken schreef:isadora schreef:Leuk, ik wil nog wel even een ritje rijden voor het slapen gaan.
Heb je een linkje?
Ze staan al in dit forum :)
....
Dank je zeer Bas. :pos:
Edit: Maar je moet het hoofd er wel goed bij houden, wat een snelheid hanteren ze daar in Utrecht, gaaf. :D
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 18 jan 2017, 21:27
door Stefan Works
sirvinniei schreef:De omrijroute is toch niet zoveel langer? Gewoon via de industrieweg.
Om terug te komen op de tunnelbussen, de dienstregeling aanpassen is complex: lijn 80 heeft zowel aansluiting in
Klp op de treinen als in Rhenen op de bus naar Wageningen. Lijn 50 zit al met letterlijk geen keertijd op zondag en 's avonds dus dat wordt ook complex. Een optie voor lijn 83/50 zou kunnen zijn om een tijdelijke halte bij de parkeerplaats aan de zuidkant van het station te plaatsen, maar dan blijf je met het probleem van lijn 80 zitten en kunnen rolstoelers het perron niet opkomen.
De route van de Industrieweg is misschien niet langer maar op de Kwekersweg rijden eigenlijk nauwelijks andere voertuigen dan bussen (dus een goede doorstroming) en je komt een drietal extra VRI´s tegen op de andere route die je dan maar net mee moet hebben. Voor lijn 7 is het inderdaad een flinke omweg. Ook voor de bus die daar naar de scholen aan de Paladijnenweg gaat.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 18 jan 2017, 21:29
door Wageningen1998
isadora schreef:BasFrancken schreef:isadora schreef:Leuk, ik wil nog wel even een ritje rijden voor het slapen gaan.
Heb je een linkje?
Ze staan al in dit forum :)
....
Dank je zeer Bas. :pos:
Edit: Maar je moet het hoofd er wel goed bij houden, wat een snelheid hanteren ze daar in Utrecht, gaaf. :D
Jaja hahaha :) Vooral aanraders zijn lijn 50, 120 en 195

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 18 jan 2017, 22:02
door Wageningen1998
Ondertussen zijn in Voorne Putten de 4163-4168, 4185,4186, 4207,4209 4222,4237,4238,4246,4249 aangekomen, met hier dus de 4186 op lijn 84.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 18 jan 2017, 22:17
door Daniel
Stefan Works schreef:Ook voor de bus die daar naar de scholen aan de Paladijnenweg gaat.
623 gaat via de GSG Arnhemseweg, rijdt die dan niet sowieso al via de Stadsring -> Van Randwijcklaan -> Ringweg Kruiskamp? Immers ligt halte GSG Paladijnenweg dichter op de Holkerweg dan de Kwekersweg.
Sowieso ligt de haltekom voor de daar vertrekkende ritten aan de kant van het schoolgebouw, dus dan kan je alleen richting Holkerweg vertrekken.
Heb de 623 helaas zelf nooit gespot ondanks dat 'ie hier over het plein komt, ben zelden thuis op momenten dat 'ie rijdt

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 18 jan 2017, 23:48
door dnmw2705
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: do 19 jan 2017, 00:43
door Chrysa
Toch wel vreemd om zoveel Connexxionbussen te zien in een Syntusfilmpje.

Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: do 19 jan 2017, 08:07
door sirvinniei
Dit was voor de concessie wissel
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: do 19 jan 2017, 08:13
door Wageningen1998
sirvinniei schreef:Dit was voor de concessie wissel
Flink voor de wissel want in de filmpjes zie je ook nog dat lijn 5/6 over de Varkensmarkt rijden in Amersfoort (Bij lijn X2 kun je dat zien volgens mij, lijn 5 gaat rechtdoor bij het kruispunt centrum/stadhuis
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk