Pagina 123 van 174

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 30 okt 2020, 12:11
door StefanRijnhoutjes
Op dit moment wordt lijn 5 (Lingewijk) gereden met een rosero i.p.v een sprinter

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 30 okt 2020, 13:16
door StefanRijnhoutjes
Nu alweer vervangen voor sprnter 6652 helaas

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 10 nov 2020, 19:21
door Vrokky
Is er al bekend wanneer de kuchschermen in de Iveco's worden gebouwd?
Bij Cxx is dat al wel gelukt zag ik

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 10 nov 2020, 19:34
door ArrivaBas
Het gaat met de coronavaccins zo snel dat het mijns inziens geen zin meer heeft om die schermen in te bouwen. Als alles meezit zijn de grootste risicogroepen tegen het volgende najaar ingeënt en zijn die spatschermen nagenoeg niet meer nodig.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 10 nov 2020, 19:45
door Trainboy199
In één van de ex-U-OV, exex-GD Citaro's (nummero 3195 voor degene die van de nummertjes zijn) is een kuchscherm ingebouwd. Is tot nu toe de enige. :)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 11 nov 2020, 00:22
door CamilleKreemers
Hoe gaat het qua OV in deze regio?

En is al iets bekend over komend jaar?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 11 nov 2020, 01:42
door intercity02
Trainboy199 schreef: di 10 nov 2020, 19:45 In één van de ex-U-OV, exex-GD Citaro's (nummero 3195 voor degene die van de nummertjes zijn) is een kuchscherm ingebouwd. Is tot nu toe de enige. :)
er zijn inmiddels ook al een aantal Scania's voorzien van een kuchscherm. Vorige week kon ik bij de 6210 zelfs voorin instappen :shock:

Dat lag waarschijnlijk aan de chauffeur, want bij twee andere ritten op de 388 moest ik wel gewoon achterin instappen, hoewel die bussen wel een kuchscherm hadden.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 11 nov 2020, 11:50
door nvdw
De bedoeling is inderdaad dat het vooraan instappen pas weer ‘beleid’ wordt als alle bussen een scherm hebben.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 11 nov 2020, 20:03
door intercity02
Even iets heel anders: momenteel staat er een Utrechtse Ambassador op de buffer van station Dordrecht (nummer 4525 om precies te zijn). Is dit een nieuwe pauzebus of gaat deze ook daadwerkelijk de dienst op?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 12 nov 2020, 08:15
door Trainboy199
Dit is de nieuwe pauzebus. :)
En gaat dus niet de dienst op.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: do 12 nov 2020, 19:42
door Meltrain
Volgens het vervoerplan van U-OV komt lijn 81 te vervallen tussen Vianen Lekbrug en Utrecht CS.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 13 nov 2020, 16:23
door Gerben3
Daarnaast over lijnen in DMG viel me ook op aan het alternatief voor lijn 94 naar Ameide. In het vervoerplan van U-OV staat daar het volgende over:
Reizigers naar Ameide maken dan gebruik van lijn 387 en stappen bij knooppunt Meerkerk A27 over op U-flex, of maken gebruik van lijn 388 en stappen bij halte Nieuwe Rijksweg in Lexmond over op U-flex


Maar momenteel komt lijn 388 helemaal niet langs de halte Nieuwe Rijksweg in Lexmond want hij rijdt tussen Vianen en Meerkerk P+R via de A27. Geen idee of dat een foutje is in het vervoerplan van U-OV. Maar als het klopt dan zouden ze route van lijn 388 dus omleggen via Lexmond om de halte Nieuwe Rijksweg in Lexmond te kunnen bedienen (dat is eigenlijk de sluiproute die chauffeurs van de 387, 388, 400 en 401 nemen wanneer er file staat tussen Everdingen en Lexmond)

Overigens, een korte blik op de routeplanner van Maps leert dat dit opzich wel zou kunnen qua reistijd want de route via Lexmond is 'slechts' 1 minuut langer dan de huidige route van de 388 (zie: Route via Lexmond, de geselecteerde route is de route via Lexmond die ik bedoel)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 13 nov 2020, 16:33
door Daniel
Volgens mij kwam U-Flex Vijfheerenlanden ook bij Noordeloos N214, dus die kunnen ze ook nog bedoelen.
Maar bij inkorting van de 81 die U-OV ook beschrijft is een alternatieve verbinding Utrecht-Lexmond met de 388 natuurlijk ook weer niet onlogisch.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: vr 13 nov 2020, 16:43
door Gerben3
U-flex komt niet bij Noordeloos, want Noordeloos ligt niet in Vijfheerenlanden én niet in de provincie Utrecht (ligt al in Molenlanden en provincie Zuid-Holland). Momenteel wordt Noordeloos waarschijnlijk daarom ook niet aangedaan door U-flex en in het vervoerplan stond alleen dat U-flex Vijfheerenlanden nog wordt uitgebreid met haltes van lijn 94 en 85 in Vijfheerenlanden die nu nog niet door U-flex worden bediend.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 23 nov 2020, 17:20
door StefanRijnhoutjes
Er zijn zeker bussen kapot in Utrecht, want de vorige week zag ik Citaro 4037 rijden op lijn 388 en op dit moment rijdt er op een Utrechtste omloop op lijn 90 citaro 4027.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 23 nov 2020, 17:28
door Milco
Kapot of inbouw kuchschermen?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: ma 23 nov 2020, 18:02
door ray78
StefanRijnhoutjes schreef: ma 23 nov 2020, 17:20 Er zijn zeker bussen kapot in Utrecht, want de vorige week zag ik Citaro 4037 rijden op lijn 388 en op dit moment rijdt er op een Utrechtste omloop op lijn 90 citaro 4027.
de scania's zijn sowieso nu aan de beurt voor voorkeuren /keuren voor de APK,dus het kan zijn,dat er dan net 1 tekort is vanwege een apk afkeur/tekortkoming van de apk eis....

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 24 nov 2020, 07:53
door Roeland
Is voor DMG ook bekend, of er wijzigingen ingaan per 3 januari?
Vanuit concessie regio Utrecht werd bekend dat op lijn 81 het deel Vianen - Utrecht vervalt (en dat de 388 via Lexmond gaat rijden), maar er zullen wellicht nog veel meer wijzigingen komen?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 24 nov 2020, 07:59
door Daniel
Ik heb in elk geval gehoord dat ze uiteindelijk uitgekomen zijn op Plan C, versie 5 dus houd m'n hard vast want kennelijk is er dus ook veel door de provincie afgeschoten.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 24 nov 2020, 08:58
door Roeland
Plan C... Klinkt in ieder geval beter dan dat plan B waarop ze in HWGO zijn uitgekomen?

Op het eerste gezicht lijkt ca. 10% bezuinigen in DMG trouwens niet zo moeilijk:
* R-net 488, 489, 491: in de spits 4x/uur, zaterdag 2x/uur
* lijn 388: avond/weekend 1x/uur i.p.v. 2x/uur (en dan door Lexmond)
* lijn 387: minder (spits)ritten
* enkele minder drukke stadslijnen Dordrecht: gedeeltelijk van 4x/uur naar 2x/uur
* lijn 2-21-22 rond Zwijndrecht optimaliseren
* spitslijnen 190, 191, 192: minder gebruikte ritten vervallen (en in vakanties geheel vervallen)
* lijn 316 en 392: minder ritten
* lijn 75 weer via Hoornaar naar Gorinchem rijden; lijn 79 en 80 opheffen; lijn 81 minder ritten (en inkorten tot Vianen)
Weet alleen niet of je dan al aan de 10% komt...

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 24 nov 2020, 14:52
door CamilleKreemers
Ligt eraan hoe hard de provincie aan de frequenties vast houdt en de oorspronkelijke vervoerroutes.

Als absoluut niks mag veranderen aan R-net en de Stadsdienst Dordrecht mis je al een groot deel.

Daarnaast heb je hier wel dat Qbuzz veel verlies heeft gedraaid in jaar 1 en door corona jaar 2 ook ziet mislukken. Oorspronkelijk zou Qbuzz in dit jaar een hernieuwd plan maken met maatregelen om ervoor te zorgen dat er straks minimaal kostenneutraal werd gereden. Dat is door Covid nog moeilijker.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 24 nov 2020, 20:46
door The Greyhound
Roeland schreef: di 24 nov 2020, 08:58 Plan C... Klinkt in ieder geval beter dan dat plan B waarop ze in HWGO zijn uitgekomen?

Op het eerste gezicht lijkt ca. 10% bezuinigen in DMG trouwens niet zo moeilijk:
* R-net 488, 489, 491: in de spits 4x/uur, zaterdag 2x/uur
* lijn 388: avond/weekend 1x/uur i.p.v. 2x/uur (en dan door Lexmond)
* lijn 387: minder (spits)ritten
* enkele minder drukke stadslijnen Dordrecht: gedeeltelijk van 4x/uur naar 2x/uur
* lijn 2-21-22 rond Zwijndrecht optimaliseren
* spitslijnen 190, 191, 192: minder gebruikte ritten vervallen (en in vakanties geheel vervallen)
* lijn 316 en 392: minder ritten
* lijn 75 weer via Hoornaar naar Gorinchem rijden; lijn 79 en 80 opheffen; lijn 81 minder ritten (en inkorten tot Vianen)
Weet alleen niet of je dan al aan de 10% komt...
Lijn 387 terugtrekken uit Gorinchem Oost. Gorinchem en en Dalem zijn met lijn 1 , 47 en 387 overbediend.
Lijn 1 via de oude route lussen door de oostelijke en westelijke wijken laten rijden. Dan kan lijn 5 worden opgeheven.
De Lingewijk kan dan bedient worden door lijn 80, zodat er ook geen overbediening meer is van de Haarwijk. Ik denk dat weinig passagiers het erg zouden vinden als lijn 80 vervolgens door rijdt naar Vianen zodat lijn 81 kan worden opgeheven.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 24 nov 2020, 22:03
door Suus
Heeft Gorinchem op zondag wel een stadsdienst nodig?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: di 24 nov 2020, 22:14
door The Greyhound
Je zou om te beginnen de halfuurdienst in een uurdienst kunnen omzetten. Als je die richting oost zou kunnen afstemmen met lijn 47 zou dat helemaal mooi zijn.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2026)

Geplaatst: wo 25 nov 2020, 13:38
door intercity02
The Greyhound schreef: di 24 nov 2020, 20:46 De Lingewijk kan dan bedient worden door lijn 80, zodat er ook geen overbediening meer is van de Haarwijk. Ik denk dat weinig passagiers het erg zouden vinden als lijn 80 vervolgens door rijdt naar Vianen zodat lijn 81 kan worden opgeheven.
Klinkt logisch, maar wat zou er dan moeten gebeuren met de Crossway's die op de 81 reden? Lijkt me zonde als die dan slechts als reservebussen blijven rijden.