Pagina 125 van 135

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: zo 18 aug 2024, 00:44
door DDietzen
Jultar schreef: vr 16 aug 2024, 22:13 ETCS inbouw is een losstaand project van de modernisering.
Bedankt voor de rectificatie :)

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: zo 18 aug 2024, 22:17
door Commendatore
En hoeveel jaar heeft een individuele VIRM nodig om op 160 km/u te komen?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: zo 18 aug 2024, 22:31
door trolly
Als de stroomvoorziening toereikend is en de baanvaksnelheid het toelaat zouden daar geen jaren voor nodig moeten zijn...

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: zo 18 aug 2024, 22:42
door Dionysusnu
Zoals een beroemd berucht forummer laatst zei:
Ja, ironie en internet.

Het blijft een lastig huwelijk.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: zo 18 aug 2024, 22:48
door trolly
En ook hier is dat een misplaatste reactie.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 19 aug 2024, 09:35
door TffpaA
Dionysusnu schreef: zo 18 aug 2024, 22:42 Zoals een beroemd berucht forummer laatst zei:
Ja, ironie en internet.

Het blijft een lastig huwelijk.
TffpaA waardeert deze quote en typering.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: ma 19 aug 2024, 09:44
door ThatPCDude
Daar is één woord voor: roemrucht!

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 20 aug 2024, 14:11
door omaylie
Zijn er nog forumleden hier die vandaag of morgen op gesprek moeten in het NS hoofdkantoor?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 20 aug 2024, 14:15
door VIRM
Waarvoor?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 20 aug 2024, 14:18
door omaylie
Iets van de NS panel.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 20 aug 2024, 14:20
door VIRM
Oh, bofkont. Ik ben een poos geleden uit het panel gestapt: de variatie aan vragenlijsten was echt bedroevend laag (merendeel ging over aankopen op het station).

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 20 aug 2024, 17:50
door Meltrain
omaylie schreef: di 20 aug 2024, 14:18 Iets van de NS panel.
Over ervaringen met het (nieuwe) materieel van NS?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 20 aug 2024, 18:18
door DPDelft
Nee, over ontspannen reizen met de trein in relatie tot geluid in de trein. Kort onderzoek van maximaal een half uur. Viel een beetje tegen vond ik.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 03 sep 2024, 20:55
door Station Luchtbal
Volgens live sichtungen op Drehscheibe reed de ICNG D vandaag en gisteren zelfstandig zijn ritjes heen en weer tussen Minden-Haste.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 17 sep 2024, 16:46
door Bemined
Vanaf 7 oktober staat de snelle IC Brussel (9500 serie) met ICNGB in de reisinformatie opgenomen tussen Brussel en Lelystad, drie ritten per dag op maandag t/m vrijdag. Terug slechts één rit die in Lelystad begint, de andere beginnen in Amsterdam (LM vanaf Wgm) en Rotterdam (LM vanuit Lls maar trein staat dan enige tijd in Rtd GDST voor de rest van de rit). Trein is niet toegankelijk voor binnenlands gebruik.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 17 sep 2024, 17:07
door Station Luchtbal
(...)
Amsterdam Zuid: 12:35
(...)
Brussel-Zuid/Midi: 14:38

Dus Amsterdam-Brussel in 2 uur en 3 minuten. (treinposities)

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 17 sep 2024, 17:09
door cassie127
Bemined schreef: di 17 sep 2024, 16:46 Vanaf 7 oktober staat de snelle IC Brussel (9500 serie) met ICNGB in de reisinformatie opgenomen tussen Brussel en Lelystad, drie ritten per dag op maandag t/m vrijdag. Terug slechts één rit die in Lelystad begint, de andere beginnen in Amsterdam (LM vanaf Wgm) en Rotterdam (LM vanuit Lls maar trein staat dan enige tijd in Rtd GDST voor de rest van de rit). Trein is niet toegankelijk voor binnenlands gebruik.
Trein is ook niet in de verkoop zover ik begrepen heb. Bij aankoop van tickets voor de normale Intercity Brussel kun je een uitnodiging ontvangen om met de snelle trein mee te gaan.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 17 sep 2024, 17:14
door Bemined
Station Luchtbal schreef: di 17 sep 2024, 17:07 Dus Amsterdam-Brussel in 2 uur en 3 minuten.
Het proefbedrijf maakt gebruik van de ongebruikte paden van de 9100 en is hiermee 5 minuten sneller dan de 9500 zoals deze vanaf december gaat rijden.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: di 17 sep 2024, 17:16
door Station Luchtbal
Ah, vandaar. Helder.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 18 sep 2024, 09:38
door IIVQ
cassie127 schreef: di 17 sep 2024, 17:09 Trein is ook niet in de verkoop zover ik begrepen heb. Bij aankoop van tickets voor de normale Intercity Brussel kun je een uitnodiging ontvangen om met de snelle trein mee te gaan.
Moet je voor deze trein in de uiteindelijke situatie speciale tickets hebben dan? Of is dat alleen tijdens proefbedrijf?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 18 sep 2024, 10:00
door Suus
Belgische binnenlandse vervoersbewijzen worden niet geldig in de snelle intercity.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: wo 18 sep 2024, 14:31
door IIVQ
Maar Nederlandse binnenlandse wel neem ik aan (na de testperiode). En is hetzelfde ticket Brussel-Rotterdam op beiden geldig?

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 19 sep 2024, 13:08
door Commendatore
Suus schreef: wo 18 sep 2024, 10:00 Belgische binnenlandse vervoersbewijzen worden niet geldig in de snelle intercity.
Ook niet in combinatie met een internationaal vervoerbewijs? Die combinaties zijn vaak wel nodig om de prijs nog een beetje binnen de perken te houden namelijk.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 19 sep 2024, 13:39
door en-es
Lijkt mij niet, binnenlandse plaatsbewijzen zijn gewoon niet geldig dus ook niet in combinatie met een internationaal plaatsbewijs.

Re: Diverse materieelprojecten bij NS

Geplaatst: do 19 sep 2024, 14:47
door teun
Als je goedkoop de grens over wil zul je wel aangewezen blijven op een enkeltje Breda - Noorderkempen of Roosendaal - Essen, en dat zal met de snelle IC dus überhaupt niet gaan.